חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבטחת קבוצות בחו"ל, מכבי תל אביב בתורכיה - חברת אבטחה

בימים שכאלו, כאשר ראש ממשלת תורכיה – ארדואן, יורה לכל עבר איומים הנשמעים כהכרזת מלחמה על ישראל, נסיעתה של קבוצת הכדורגל, מכבי תל אביב, למשחק כנגד בישקטאש בתורכיה, מעמידה את בטחונם של השחקנים, אנשי הצוות והאוהדים במצב מסוכן, אשר נראה כי לא התייחסו אליו בכובד הראש הנדרש.

לאור התלהמותם של התורכים ומקרה הפריצה לשגרירות ישראל שחזינו בו בשבוע שעבר במצרים, נראה כי אנשי העולם הערבי מחפשים פרובוקציות, ואנו מגישים להם אפשרות שכזו על מגש של כסף. הפרובוקציות אגב, עשויות להגיע לא רק מצד "אנשי העם", אלא גם מהמשטר וזרועות הבטחון, אשר עשויות לבצע מעצרים שרירותיים, שיבוצעו כאילו כנגד קהל מתפרע.

הבעיה הגדולה באבטחת האירוע, היא העובדה שבניגוד לדרישה הראשונה של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, השב"כ לא יאבטח את הקבוצה, אלא חברת אבטחה פרטית. ההשלכות של מהלך זה הן:א. המאבטחים יהיו נטולי נשק (למאבטחים פרטיים אין הרשאה לנשיאת נשק בארצות זרות). ב. במידה והיה השב"כ מאבטח את האירוע – התיאום היה נוצר בדרגים הבטחוניים בין המדינות ומאפשר יעילות רבה יותר.

בעיה נוספת אשר עולה מן היציאה למשחק, אשר גובלת בחלמאות לשמה, היא העובדה כי שמונה מהשחקנים שבקבוצה – הם חיילים בשירות סדיר, מה שמעלה את הסיכון למעצרם לשם הפרובוקציה.

כללים חשובים לאבטחת קבוצות בחו"ל

במקרים בהם ישנה קבוצה מאורגנת אשר חברת אבטחה שומרת עליה בחו"ל, יש לנקוט במספר צעדים והראשון מביניהם הוא שליחת כוח חלוץ, אשר יבדוק את השטח, החל ממקום הלינה, דרך המסלולים אותם תעשה הקבוצה במהלך השהייה ודרכי מילוט אפשריות למקרה חירום.

בנוסף, חשוב להיות ערניים למשא אשר נשלח יחד עם הקבוצה מהארץ, ולוודא כי לא נוספו אליו מזוודות או ציוד חשוד שלא נרשם. כמו כן, גם בתחום האוכל יש לנקוט באמצעים לוידוא כי אין דרך להחדיר רעל אל המזון הניתן לקבוצה.

במקרה המדובר, כאשר סביב הקבוצה יהיו גם שוטרים וחיילים תורכים, אשר נועדו כביכול לאבטח את הקבוצה, על אנשי חברת האבטחה להיות מוכנים לכל מרה בו יחליט אחד השוטרים "לעבור צד" וינסה לפגע בקבוצה.

כמובן שעל חברת האבטחה לודא כי הקציבה מספיק מאבטחים ושומרי ראש למסע כיוון שאלו צריכים להתחלף כל 8 שעות להתרעננות, לכן יש לארגנם מראש במשמרות הגיוניות.

הגנה על האוהדים

הקבוצה ואנשי הצוות הנושאים עימה, הם אנשים הנתונים למשמעת וכללים ברורים, אך לאוהדים הנושאים בנפרד אין כל חברת שמירה ואבטחה אשר תגן עליהם באופן מסודר. לאור העובדה כי ניצחון של ישראל במשחק עלול לגרור התפרעות מסוכנת מצד האוהדים התורכים הידועים כפרועים, יש להתרחק מאזורים הומי אדם במהלך השהייה בתורכיה ולהעדיף להתאכסן במלונות מחוץ לעיר.

כמובן שהאוהדים עצמם "מסומנים" מראש כמטרות העזרת צעיפיהם, החולצות הממותגות והכובעים, יש לשמור על פרופיל נמוך וגם במידה של הפסד לתורכים, להמנע מחיכוחים עם המקומיים.

לסיכום, אאחל למכבי תל אביב ולאוהדים הצלחה ובטחון, אך לדעתי זוהי טעות לקחת סיכון שכזה בנסיעה, במיוחד כאשר שרת הספורט לא התעקשה מספיק על ליווי ממלכתי ישראלי ראוי. בנוסף, יכלו ראשי הקבוצה או שרת הספורט לפנות לפיפ"א אשר אמורה להבין כי לאור הפיכתה של תורכיה למדינה עוינת, יש למצוא מדינה ניטרלית בה יתקיים המשחק, אשר יאובטח על ידי המשטרה המקומית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בני טל - אל"מ במילואים, יו"ר חברת בי.טי.אס - בני טל סקיוריטי
לפרטים נוספים :

http://www.bts-security.com/company-profile

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אל"מ במיל. בני טל

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון25/07/139079 צפיות
עונת הקיץ עמוסה במטיילים ובנופשים בערי התיירות בישראל, ובראשן אילת וטבריה. אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור מלון הוא אבטחה קפדנית של שטחו. הדבר התחדד עוד יותר לפני יותר מעשור, לאחר הפיגוע הרצחני במלון פארק בנתניה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלהודעות לעיתונות - כללי17/07/131382 צפיות
המודעות לספורט גדלה ומבורכת, אבל האנשים שעושים ספורט בשעות הלילה חשופים יותר לפושעים פוטנציאליים שעלולים להסב להם נזק. במציאות שבה אנחנו חיים, הפעילות הספורטיבית נדחקת לשעות הלילה, אחרי שאנשים מסיימים את חובותיהם בעבודה ובמשפחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון12/07/132040 צפיות
הרצח המתועב שבוצע בסניף בנק הפועלים בבאר שבע יכול היה להימנע, אילו היו מטפלים בכשלי האבטחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון03/07/132273 צפיות
את הוראות הפתיחה באש, ישראלים רבים מכירים עוד מהשירות הצבאי בצה"ל, בין אם היו לוחמים או אפילו בתפקידים אחרים אשר דרשו שמירה על הבסיס או מקומות אחרים. עם זאת, ההוראות עשויות להשתנות מעט ממקום למקום וכן גם בהתאם למצבים של צפיפות קהל, אירועים וכדומה. אם כן, מה הם הנהלים המקובלים?

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון20/06/131923 צפיות
זה קורה להרבה אנשים בחיים, וסביר להניח שגם אתם מכירים את המקרים האלו – שכיחת המפתח לבית, והמתנה מחוצה לו עד שאחד מבני המשפחה מגיע עם המפתח שלו. בדיוק בגלל מקרים כאלו, וגם מתוך ניסיון ליצור פתרון אבטחה שיתמודד עם פורצים, הומצא מנעול טביעת אצבע לדלתות, המכונה מנעול ביומטרי.

מאת: אל"מ במיל. בני טלהודעות לעיתונות - כללי11/06/131232 צפיות
המצב בו אדם מוצא את עצמו מותקף ברחוב, עשוי להוביל לשיתוק עקב פחד או חרדה. שמירה על קור רוח, ושימוש באמצעים נכונים, יכולים לאפשר התגוננות טובה יותר מפני מצב של תקיפה בלתי צפויה ברחוב.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון21/05/131985 צפיות
כל חברת אבטחה יודעת שפתרון המיגון הטוב ביותר הוא אפוד המגן. תופתעו לשמוע שכיום השכפ"צים הכבדים והמסורבלים הופכים לקלים יותר, חסינים יותר ואפילו אפנתיים.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221496 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211607 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181466 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171737 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152515 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152041 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152534 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica