חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חומוס – המיתוסים השונים

מאת: רון לוינימתכוני סלטים15/09/20118538 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זה שהישראלי אוהב לנגב, זו עובדה ידועה. איך הוא אוהב לנגב? זו כבר שאלה קשה. אחד אוהב לנגב חומוס "בסיבוב" והשני ימרח חומוס אחלה על הלחם. אז מה השאלה? איך לנגב חומוס? לא! לא זו השאלה. הרי אנחנו לא סועדים על שולחנות פאר בארצות ערב, לא אוכלים חומוס במאהלי הבדואים בנגב וגם החומוס שמכינים הדרוזים לא מצוי תדיר על שולחננו. אז את הדיון איך לנגב את החומוס נעביר אל השולחן הביתי, בו אפשר למצוא בדרך כלל חומוס אחלה, אותו חומוס ותיק וטוב המככב כמעט בכל בית בישראל.

המיתוס - צריכה יומיומית של חומוס אחלה לא מיטיבה עם הבריאות

בניגוד למיתוס הקיים בנוגע לחומוס, חשוב לדעת כי החומוס הוא ממשפחת הקטניות, לכן הוא מספק מבחר רב של חלבונים, ויטמינים, מינרלים,פחמימות וסיבים תזונתיים. החומוס טוב לקטנים ולגדולים ודיאטנים אף ממליצים לשלב אותו בתפריט היומי של המקפידים על משקלם.  שתי כפות חומוס ביום יוסיפו לבריאות וישביעו את הרעב למשך זמן רב.

המיתוס - חומוס אחלה הוא מאכל משמין מאד

חומוס אחלה הוא חומוס מאד איכותי. הוא דל בשמן ויש בו גרגרי חומוס בטחינה לרוב. גרגרי החומוס שייכים למשפחת הקטניות, משפחה המכילה מגוון רחב של חלבונים, ויטמינים, מינרלים, פחמימות וסיבים תזונתיים. הסיבים התזונתיים והחלבונים שבחומוס, תורמים לתחושת שובע במשך זמן רב.

בחומוס אחלה אין כל כך הרבה קלוריות. במנת חומוס ממוצעת (אנחנו לא מתכוונים למגש ענק, אלא לצלחת רגילה למדי) יש בין חמישים למאה קלוריות בלבד. קלוריות אלה מכילות סיבים תזונתיים וחלבונים וכמות סבירה למדי של פחמימות מורכבות. למערכת העיכול נדרש זמן רב כדי להפוך את החומוס לאנרגיה, כך שתחושת השובע נמשכת זמן רב.  אם כך, נשאלת השאלה: למה כולם חושבים שהחומוס משמין? התשובה לכך פשוטה מאד: את החומוס מנגבים בעזרת פיתות...  הדבר יישמע מוזר לאוכלי החומוס המושבעים, אבל על מנת להפוך את החומוס ללא משמין, כדאי לאכול את החומוס בסכין ומזלג כתוספת למנה עיקרית וליהנות מטעמו המיוחד, מבלי להזדקק לתוספת הקלוריות שבפיתה.

המיתוס - חומוס אחלה מכיל המון שמן

גרגרי החומוס עצמם לא מכילים שומן כלשהו. כאשר מכינים סלט חומוס, מוסיפים לו טחינה ושמן בכמות משתנה וקשה לחשב את כמות השומן. בחומוסים ממותגים הבעיה פחותה - על תווית המוצר מופיע ההרכב התזונתי כך שאפשר לדעת מראש כמה שמן מכיל החומוס המבוקש.  בעת בחירת חומוס במרכול, כדאי לבחון את התווית של חומוס אחלה. קריאה מדוקדקת תגלה שחומוס אחלה מכיל בסך הכול 16% שומן שזה בערך שליש מהכמות שהיה מקובל להכניס לחומוס בעבר וזה כמעט חצי מכמות השמן שיש ברוב סלטי החומוס שאפשר למצוא במדפי המקררים במרכולים. 14.3% מהשומן שבחומוס אחלה מקורו בטחינה ורק 1.7% מהשומן שבחומוס זה מקורו בשמן קנולה, המוסיף טעם טוב לחומוס.

אז כדאי לאכול חומוס?

עכשיו כשהפרטים על החומוס ומרכיביו ידועים, אין כל חשש מאכילת חומוס. החומוס מתאים למריחה על הכריכים שלוקחים הילדים לבית הספר,  יכול להחליף את המנה הראשונה בארוחת הצהרים ויכול לשמש כמנה העיקרית בארוחת הערב. חומוס אחלה מכיל כמות מועטה יחסית של שומן ויש בו חלבונים, ויטמינים, מינרלים, פחמימות וסיבים תזונתיים הטובים למערכת העיכול ולתחושת השובע הכללית.

 



תגיות המאמר: אחלה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רון לויני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון לויני

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי19/11/111542 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע לטיבו של חומוס אחלה, ממה הוא מורכב ולמה הוא עדיף על כל חומוס אחר.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי15/11/111616 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע לאופן שבו החל ייצור השוקולד בארץ וכיצד התפתח מפעל השוקולד בימי מלחמת העולם השנייה ולאחר קום המדינה.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי25/10/111089 צפיות
במאמר זה הבאנו לכם מידע בנוגע להיסטוריה של היוגורט וכיצד מכינים ומשווקים אותו כיום בארץ ובעולם.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי24/10/111334 צפיות
במאמר זה הבאנו לכם מידע בנוגע לזמן שבו החלו לייצר שוקולד בארץ ואיזה טעמים הוסיפו לשוקולד במשך השנים.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי25/09/111335 צפיות
כולנו אוהבים לאכול שוקולד פרה אך כמה מאיתנו באמת יודעים איך והיכן שוקולד פרה נוצר לראשונה? במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע להיסטוריה של שוקולד פרה

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי19/09/111433 צפיות
במאמר זה תוכלו לקרוא על הסטוריית היוגורט ועל יתרונותיו הרבים הן בתחום הרפואי ובתחום הקוסמטי.

מאת: רון לוינימתכוני סלטים15/09/118254 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על כל המיתוסים הנפוצים הנוגעים לחומוס

מאמרים נוספים בנושא מתכוני סלטים

מאת: רונן וינברגמתכוני סלטים07/05/132233 צפיות
חוגגים אירוע משמח ?רוצים להפתיע את החברה? נימאס לכם לבשל ?עורכים אירוע אירוח גדול בביתכם? שף עד הבית מהווה כיום סמל סטאטוס בחברה הישראלית .אשר מעיד על המצב סוציו אקונומי שלכם אם אתם יכולים להרשות לעצמכם שף עד הבית אתם כבר ממששים את הלהיט הבא של השכבות החזקות בחברה .

מאת: רון לוינימתכוני סלטים15/09/118254 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על כל המיתוסים הנפוצים הנוגעים לחומוס

מאת: roman bultzerמתכוני סלטים01/05/119072 צפיות
מה זה התמכרות לסקס חינם פורנוגרפי באתרים הוירטואלים ? החדשנות ברשת הביאה עם השנים נגישות מובחת ייחודית ביותר בכל התחום לסרטים של פורנוגרפים. ילדים רבים פתאום מוצאים עצמם מחטטים עשרות דקות אין סופיות מבקרים באתרים דינמיים

מאת: דנה אופיר מתכוני סלטים20/04/118970 צפיות
בימי החג יש מפגשים חגיגיים רבים בבית או בטבע הודות למוצרי אחלה תוכלו להציע מגוון גדול של טעמים של סלטים או מטלים מבלי לטרוח שעות במטבח, כל הפרטים במאמר שלפניכם

מאת: אודי כהןמתכוני סלטים31/03/118995 צפיות
תכונותיו הבריאות של הסלק האדום, ידועות זה זמן, בעונת הטרנדיות (בתקווה שלא) לאוכל בריא ועשיר במרכיבים חיוניים לתיפקוד גופינו, ולתחלופת החומרים הזמינים. הנה מתכון פשוט וקל להכנה, שתמיד טוב שיהיה ממנו במקרר. משום מה הפתיע אותי הידיעה שילדים אוהבים סלק אדום (רק תוציאו את הבצל)...תכינו איתם בכייף, למרות הלכלוך.

מאת: דנה אופיר מתכוני סלטים24/02/119549 צפיות
אחד הסלטים המוכנים הפופולאריים ביותר, שנמצא כמעט בכל מטבח בישראל הוא סלט חומוס . זהו סלט נפוץ בקרב עמים שונים, נשים וגברים וילדים ומבוגרים כאחד. היום כבר ידוע שהמשיכה לסלט זה אינה מקרית והיא מתחילה אי שם הרחק בנבכי ההיסטוריה. כל הפרטים במאמר שלפניכם.

מאת: דנה אופיר מתכוני סלטים20/02/118817 צפיות
סלטים מוכנים יכולים לסייע לכם להעשיר את הארוחה ולגוון בטעמים את הכריכים של ארוחת העשר. סלטים טובים יהיו לא רק טעימים, אלא גם בעלי ערך תזונתי גבוהה. לכן, חשוב לקרוא היטב את מרכיבי הסלט. במאמר זה נערוך לכם היכרות מעמיקה עם חלק ממבחר סלטי אחלה .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica