חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה עוד אפשר ללמוד על יוגורט?

יש מישהו שלא יודע מהו היוגורט? מישהו יכול לומר שלא טעם מעולם את היוגורט? אם יקום אחד שכזה, סביר להניח שלא גדל בישראל בחמישים השנים האחרונות. כל משפחה צורכת יוגורט כמעט מדי יום. יש משפחות שהיוגורט מהווה עבורן את ארוחת הבוקר, יש משפחות שאינן מסיימות את ארוחת הערב מבלי לאכול גביע של יוגורט ויש משפחות שבכלל מעדיפות בשר... כולנו סבורים שאנו יודעים הכל על היוגורט. האם נכון הדבר? האם אפשר לחדש משהו בתחום היוגורט?

היכן נולד היוגורט הראשון? וכיצד מכינים יוגורט?

האגדה מספרת ששבטים תורכיים נודדים לקחו עימם לדרך נאדות של עור ובהם חלב. טלטולי הדרך גרמו לחלב להחמיץ ולהסמיך וכאשר אותם תורכים טעמו ממנו, הם גילו כי יוגורט הוא לא רק מאכל טעים אלא גם משביע יותר מאשר משקה החלב. את היוגורט נהוג להכין על ידי החדרת חיידקים פרוביוטיים לחלב (חיידקים ידידותיים) והם אלה הגורמים לחלב להחמיץ ולהפוך ליוגורט. ליוגורט הראשון שהכינו לא הוסיפו דבר. פעולתם של החיידקים הפרוביוטיים הייתה טבעית לחלוטין.

האם מוסיפים משהו ליוגורט המיוצר כיום?

ליוגורט הטבעי, הלבן, לא מוסיפים דבר. הוא מיוצר על ידי חיידקים פרוביוטיים, בדיוק כפי שיוצר לפני כארבעת אלפים וחמש מאות שנה. ההבדל היחיד הוא שכיום מחדירים חיידקים פרוביוטיים בצורה יזומה, להבדיל מבעבר, אז היו צריכים לסמוך על החיידקים הפרוביוטיים שבחלב שיעשו את פעולתם כמצופה. ככל שהשנים עברו ונעשו הרבה מחקרים בתחום היוגורט, הבינו כי ניתן להחדיר את החיידקים הפרוביוטיים באופן יזום.

הגילוי המדעי - יתרונות היוגורט

מיקרוביולוג בשם מצ'יניקוב איליה גילה כי אכילת יוגורט קבועה גורמת לאריכות ימים. הוא התבסס במחקרו על אריכות ימיהם של תושבי ארצות הבלקן ושל תושבי בולגריה, הצורכים כמויות רות של יוגורט. על מחקרו זה זכה מצ'יניקוב בפרס נובל. מחקר זה נעשה לפני כמאה שנים, בתחילת המאה העשרים. מתי החלו ליצר יוגורט בצורה תעשייתית? אחרי שהוכח מחקרית כי ליוגורט יש מעלות רבות, החלו בשנת 1919 לייצר ביוון יוגורט בצורה תעשייתית. היה זה יצחק קרסו, יהודי שחי ביוון, שהחל לפתח את ייצור היוגורט. הוא בחר לשווק את היוגורט ברחבי יוון ובכך לחסוך מהאנשים העסוקים את הטרחה שבהכנת יוגורט מדי יום. לא יאומן, אך שמו של היוגורט לא השתנה מאז ועד היום. יצחק קרסו, מפתח היוגורט התעשייתי, קרא ליוגורט דנונה, על שם החיבה של בנו דניאל - דנונה. דניאל-דנונה קרסו נהנה מפרסום שמו על גביעי היוגורט, אך לא נח על זרי הדפנה. כשדניאל-דנונה בגר, הוא הצטרף אל אביו במפעלו ולאחר תקופת אימון קצרה, אף הפך למנהל חברת דנונה.

איך פורסם יוגורט דנונה מחוץ ליוון?

דניאל-דנונה קרסו לא שקט על שמריו. מהר מאד הוא הבין שמרב הפרנסה תגיע מיצוא היוגורט לארצות השכנות. הוא החל בשיווק יוגורט דנונה לצרפת כשסיסמת הפרסום הייתה "עיכול שמח!" ושיווק היוגורט היה מוצלח במיוחד. סיסמה זו התבססה על מחקרו של מצ'יניקוב שהוכיח כי אכילת יוגורט מועילה לעיכול ומוסיפה אריכות ימים. יוגורט דנונה קצת התמהמה לפני שהגיע לישראל. שיווקו בארץ החל רק בשנות השבעים, כאשר נחתם הסכם ייצור ושיווק עם חברת שטראוס.

 



תגיות המאמר: יוגורט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רון לויני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון לויני

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי19/11/111542 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע לטיבו של חומוס אחלה, ממה הוא מורכב ולמה הוא עדיף על כל חומוס אחר.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי15/11/111616 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע לאופן שבו החל ייצור השוקולד בארץ וכיצד התפתח מפעל השוקולד בימי מלחמת העולם השנייה ולאחר קום המדינה.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי24/10/111334 צפיות
במאמר זה הבאנו לכם מידע בנוגע לזמן שבו החלו לייצר שוקולד בארץ ואיזה טעמים הוסיפו לשוקולד במשך השנים.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי25/09/111335 צפיות
כולנו אוהבים לאכול שוקולד פרה אך כמה מאיתנו באמת יודעים איך והיכן שוקולד פרה נוצר לראשונה? במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע להיסטוריה של שוקולד פרה

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי19/09/111432 צפיות
במאמר זה תוכלו לקרוא על הסטוריית היוגורט ועל יתרונותיו הרבים הן בתחום הרפואי ובתחום הקוסמטי.

מאת: רון לוינימתכוני סלטים15/09/118536 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על כל המיתוסים הנפוצים הנוגעים לחומוס

מאת: רון לוינימתכוני סלטים15/09/118254 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על כל המיתוסים הנפוצים הנוגעים לחומוס

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205261 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205181 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205484 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205574 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195883 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196090 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183088 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica