חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה עוד אפשר לספר על שוקולד פרה?

חושבים על שוקולד? אולי על תחרות שוקולד? אולי על תחרות ידע הקשורה בשוקולד? שיטוט מהיר במרחבי האינטרנט מגלה כי רבים מגלים בקיאות בתחום השוקולד ויש בידם הצעות יצירתיות להכנת שוקולד, כמו למשל, שוקולד דמקה - שוקולד בצבע חום לבן, או חטיפי שוקולד בצורת אותיות. אם באמת תיערך תחרות בנושא השוקולד, סביר להניח כי על כתפי השופטים תוטל משימה כבדה מאד, כי שוקולד הוא נושא מעניין שאין לו סוף. כל כך הרבה מידע יש על שוקולד שכל מה שיסופר עליו יהיה אפס קצהו של הסיפור על השוקולד. לחסרי הידיעה נדמה כי כבר סופר הכל על השוקולד, אך לא כך הוא. כמה שנספר על השוקולד, תמיד יהיו עוד ועוד סיפורים חדשים על השוקולד. 

מה אפשר לספר על שוקולד?

אפשר לערוך תחרויות של שוקולד, אפשר לכתוב רבות על שוקולד, אבל לפני כל שירי ההלל והקלס, כדאי להכיר מעט את ההיסטוריה של השוקולד בישראל ולדעת כמה עובדות מעניינות. שוקולד פרה מלווה את המדינה עוד לפני שקמה ורבים מהיוצאים לחו"ל לוקחים עימם במזוודה שוקולד ישראלי כדי להביאו במתנה למארחיהם וגם כדי לזלול ממנו קצת בעצמם, כי אין כמו שוקולד ישראלי כדי להזכיר את ישראל ואת הישראלים.

ממתי מייצרים שוקולד בישראל?

השוקולד המוכר כיום בשם שוקולד פרה נולד בשנת 1934 במפעל שברמת גן. במסיבה שנערכה לכבוד השוקולד הצעיר קראו בשמו שמנונית. שמנונית על שם חמאת הקקאו השמנונית המעורבת במוצקי הקקאו שבשוקולד. השם שמנונית התגלגל על הלשונות והשוקולד לוקק על ידי לשונות ורדרדות, אך למרות הטעם המתוק, השם לא צלח... האנשים בחרו להתעלם מן השם המוזר - שמנונית - ולקרוא לשוקולד על פי מראהו - שוקולד פרה. למה פרה? כי על עטיפת השוקולד האדומה צוירה פרה חמודה ועליזה. השוקולד הראשון שיוצר היה שוקולד חלב ולאחר זמן לא ארוך קם לו מתחרה - שוקולד מריר. גם על עטיפת השוקולד המריר הייתה מצוירת אותה פרה חמדמדת, אך העטיפה הייתה בצבע חום. כדי להבדיל בין שני האחים, נהגו האנשים לבקש בחנות המכולת: "תן לי שוקולד פרה אדומה" או "אני מבקש שוקולד פרה חומה". במפעל הבינו חיש קל את הרמז ולאחר שנים אחדות החליפו את שם השוקולד משמנונית לשוקולד פרה. לא פרה אדומה ולא פרה חומה. סתם שוקולד פרה.

מתי החל להתפתח מותג שוקולד פרה?

בשנת 2002, אחרי שנים רבות בהן שווק השוקולד כשוקולד חלב, שוקולד מריר או שוקולד בטעמים, הוחלט למתג את שוקולד פרה מחדש. הפרה חזרה לככב על עטיפות השוקולד וכיום היא מתנוססת על גבי אריזות של מוצרי שוקולד רבים ומגוונים, החל בממרחים וחטיפים מתוקים וכלה בבונבוניירות.

איזה טעמים הוסיפו לשוקולד?

עם השנים הוסיפו לשוקולד פרה טעמים רבים: שוקולד ממולא בטעם תות, שוקולד ממולא בטעם אננס, שוקולד ממולא בטעם תפוזים, שוקולד בתוספת אגוזים, שוקולד בתוספת שקדים, שוקולד בתוספת צימוקים, שוקולד עם שברי בייגלה ועוד כהנה וכהנה תוספות. כל השנים שקדו טכנולוגי המזון במפעל על הוספת טעמים חדשים ומיוחדים וסקרי שוק מיוחדים בדקו את טעמו של הקהל הרחב. כאשר טעם מסוים לא התקבל באהדה, הוא הוסר מייד מהמדפים וטעם חדש תפס את מקומו. כדי לספק את רצונם וצרכיהם של כל האנשים, בחרו לשוקולד מידות וגדלים שונים: שוקולד במשקל 50 גרם, שוקולד במשקל 100 גרם ושוקולד במשקל 25 גרם.  

 



תגיות המאמר: שוקולד פרה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רון לויני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון לויני

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי19/11/111543 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע לטיבו של חומוס אחלה, ממה הוא מורכב ולמה הוא עדיף על כל חומוס אחר.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי15/11/111618 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע לאופן שבו החל ייצור השוקולד בארץ וכיצד התפתח מפעל השוקולד בימי מלחמת העולם השנייה ולאחר קום המדינה.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי25/10/111090 צפיות
במאמר זה הבאנו לכם מידע בנוגע להיסטוריה של היוגורט וכיצד מכינים ומשווקים אותו כיום בארץ ובעולם.

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי25/09/111335 צפיות
כולנו אוהבים לאכול שוקולד פרה אך כמה מאיתנו באמת יודעים איך והיכן שוקולד פרה נוצר לראשונה? במאמר זה תוכלו למצוא מידע בנוגע להיסטוריה של שוקולד פרה

מאת: רון לוינימתכונים ואוכל - כללי19/09/111434 צפיות
במאמר זה תוכלו לקרוא על הסטוריית היוגורט ועל יתרונותיו הרבים הן בתחום הרפואי ובתחום הקוסמטי.

מאת: רון לוינימתכוני סלטים15/09/118544 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על כל המיתוסים הנפוצים הנוגעים לחומוס

מאת: רון לוינימתכוני סלטים15/09/118255 צפיות
במאמר זה תוכלו למצוא מידע על כל המיתוסים הנפוצים הנוגעים לחומוס

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205287 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205205 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205507 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205598 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195912 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196117 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183092 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica