חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההבדל בין לקויות למידה להפרעות בקשב וריכוז

ההבדל בין לקויות למידה להפרעות בקשב וריכוז

 לקויות למידה -דיסלקציה היא בעיה שמתגלה בדרך כלל בגילאים 7 - 13 להורי הילד, בעיה זו יכולה להשפיע ברמות שונות ובדרכים שונות על תפקוד הילד. השפעה זו מתגלה בעיקר כאשר הילד מתחיל לכתוב וניתן להבחין בשגיאות כתיב השמטת מילים או הכפלתן וסממנים נוספים למרות שקימות לקויות למידה שמשפיעות על זיכרון, מהירות(נפוץ), קשיים בהבנה כאשר קוראים ובכל הקשור לטקסט או ללמודים.

הפרעת קשב וריכוז - משפיעה על ריכוז האדם "ומערערת" את מעשיו כל פעם מחדש. אפשר לומר שהאדם "מאבד" את המתרחש סביבו  זה מתבטא באמצעות קריאה, כתיבה, הקשבה ועשייה של דבר מה. דבר הגורם לאיטיות, בעיות בהבנה ללא שום קשר באינטליגנציה, לדוגמא בקריאה לרוב ישנם צרכים לקרוא שוב ושוב כדי להבין את הנקרא.

ההבדלים בין שתי הפרעות אלה הם

סוגים וגוונים -

לקויות למידה, הרבה סוגים ושוני בין ליקוי של אדם אחד למשנהו. הבעיה יכולה להשפיע במספר אופנים, לאחד תהייה בעיית זיכרון קשה ולאחר בעיית קריאה קשה וזיכרון תקין.
קשב וריכוז, הבעיה דומה אצל כול הסובלים.

איך מגלים -

לקויות למידה, ישנו אבחון דידקטי / אבחון פסיכו דידקטי הבוחן את הליקויי ורמתו בין, אורך המבחן הינו בין שעתיים ל - 10 שעות בשני מפגשים.
קשב וריכוז, ישנו מבחן הבודק את הפרעת הקשב וריכוז (מבחן טובה - TOVA \ BRC  הממוחשב) בין 15-20 דק' כפול 2 (עם ובלי ריטלין).

איפה עושים -

לקויי למידה, ישנם מכונים ללקויי למידה בהם ניתן לבצע את האבחון בצורה מקצועית ע"י מאבחנים מוסמכים.
קשב וריכוז, ישנם גם מכונים מקצועיים הבוחנים קשב וריכוז וברוב מרפאות המשפחה ניתן להזמין תור לבדיקה במרפאה מקצועית שעובדת עם קופת החולים.

כמה עולה? -

לקויי למידה, המחיר נע בין 900 ל 2000 ₪ ואף יותר, תלוי בסוג האבחון אותו בחרתם, ועליו המליץ לכם הגורם הרפואי לעשות.
קשב וריכוז, המחיר נמוך כאשר הבדיקה נעשית דרך מרפאות משפחה וגדל במרפאות פרטיות. נע בין 190 - 300 ₪  תלוי  בקופ"ח, במרפאות פרטיות הסכום הינו בין 450 - 1000 ₪ ולעיתים אף יותר.
ישנם אבחונים לבדיקת היפר-אקטיביות ועלותם היא בין 2500 - 5000 ש"ח .

איך מטפלים? -

לקויות למידה, אין תרופה - לבעיית לקויי הלמידה אין תרופה. לכן משרד החינוך ומוסדות חינוך רבים מכירים בבעיה ומקלים את החיים ללקויי למידה בד"כ במבחנים ועבודות. ובנוסף היום כמעט בכל מוסד לימודי ישנו מרכז תמיכה ללקויי למידה הנותן עזרה וחיזוק לתלמיד במקצועות חשובים על חשבון מקצועות פחות חשובים.
קשב וריכוז, ריטלין - היא התרופה הכימית. ריטלין היא התרופה שברוב המקרים עוזרת להתמודד עם הבעיה, ישנן תרופות נוספות בשוק המתאימות למי שהרטלין לא עוזר לו. כיום ישנם טיפולים נוספים יעילים בתחום המתפתחים לאורך שנים - שיטת אלבאום , אימון מוחי בעזרת מחשב ועוד..

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ווברזולט (WEBRESULT) - שיווק באינטרנט לעסקים בינוניים - גדולים שרוצים להצליח ובגדול

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שיווק באינטרנט

מאת: שיווק באינטרנטמיתוג28/12/11912 צפיות
מדבקות קיר מוסיפות נגיעה עיצובים גבוהה הממירה את איכותו של המשרד בצורה גבוהה ומהווה שיטת מיתוג נוספת ללקוחות המגיעים למשרד.

מאת: שיווק באינטרנטנדל"ן ומקרקעין14/08/11914 צפיות
בעולם הבנייה ישנם תקנים המחייבים ומגדירים איך לבנות נכון. לעיתים קבלנים חורגים מן התקנים ובשל כך נגרמים ליקויי בניה. ישנם ליקויי בניה ראשוניים ומשניים במאמר זה נסביר על כל סוג וניתן דוגמאות.

מאת: שיווק באינטרנטנדל"ן ומקרקעין05/08/11960 צפיות
פעמים אין ספור במדינתנו, קבלנים מוסרים את הדירות הרבה לפני שביצעו את הבדיקות הנחוצות על מנת לוודא כי הבית תקין ומוכן למסירה, לאחר כמה חודשים מגלים הדיירים ליקוי בבניה ופונים לקבלן, במקרים רבים הקבלן לא מוכן לבוא לקראת הדייר ולתקן את הליקוי.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173635 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161867 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152168 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152468 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143969 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143531 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144169 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica