חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התערבויות ממשלתיות במסחר במט"ח

מאת: רונן הללמט"ח20/09/2011907 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדוע בנקים מרכזיים מתערבים במסחר במטבע חוץ? המטרה העיקרית הינה להגן על היצואנים שמהווים עוגן חשוב לכלכלה המקומית. אולם, ההיסטוריה מלמדת שמטבע חזק נוטה להישאר חזק. אז מה בכל זאת מנסה להשיג הבנק המרכזי?

מספר פעמים בשנה אנחנו עדים להתערבויות אגרסיביות של בנקים מרכזיים במסחר במט"ח. ההתערבויות האחרונות שראינו בשנים האחרונות, נועדו להחליש את המטבע המקומי ולדאוג לחוזקו של המטבע הזר העיקרי, לרוב היורו או הדולר. נשאלת השאלה מהו האינטרס של אותם בנקים מרכזיים בהתערבות? על מנת לענות על השאלה, נעבור על שיעור בסיסי במאקרו כלכלה. הכלכלות של מרבית מדינות העולם מתבססות בראש ובראשונה על ייצוא. ככל שהייצוא גדל, מאזן התשלומים חיובי וגדל יותר ויותר, הכלכלה מתחזקת או נחשבת כחזקה ויכולה להלוות ברביות נמוכות. היצואנים מוכרים את הסחורה שלהם לחו"ל במטבע זר עיקרי, כיום רוב העסקאות של היצואנים מתבצעות בדולר, על אף שקיעתה של ארה"ב. גם היורו נחשב מטבע עיקרי במסחר, אך הדולר עדיין נפוץ הרבה יותר בעסקאות יצואנים.

אם המטבע המקומי מתחזק בחדות, כלומר ערכו של הדולר מול המטבע המקומי יורד, היצואנים מפסידים מכך סכומי כסף אדירים. הסיבה לכך נובעת שלמעשה המחירים שהיצואנים מוכרים לחו"ל אולי לא משתנים, אך הערך הריאלי של הכסף הנכנס קטן, משום שהוא מומר למטבע המקומי. אם יצואן מכר סחורה ב-10 מליון דולר כששער הדולר שקל היה 4 שקלים לדולר, ערך המכירה בשקלים הינו 40 מליון ₪. כשהשקל מתחזק ל – 3.5 שקלים לדולר, ערך המכירה בכסף מקומי הינו 35 מליון ₪ בלבד. כלומר הפסדים של מיליונים על בעקבות שינויים בשער הרבית.

לכן, בנקים מרכזיים נוקטים בצעד מוניטרי של התערבות במסחר במט"ח, על מנת לשמור על היצואנים. אולם, בסופו של דבר כוחות השוק מנצחים את הבנק המרכזי לאורך זמן, ומטבע חזק ימשיך להתחזק כל עוד המשקיעים יאמינו בו. המטרה, אם כן, של הבנק המרכזי בהתערבות במסחר במט"ח הינה לאותת לסוחרים שיש מבוגר אחראי בשטח, שלא ייתן לספקולציות לפגוע בכלכלה, ואולי לגרום למשקיעים להוריד את הביקושים למטבע המקומי.

דוגמא לעוצמה של התערבות בנקים מרכזיים במסחר במט"ח ראינו לפני כשבועיים, כאשר הבנק המרכזי של שוויץ התערב והקפיץ את הדולר בכעשרה אחוזים מול הפרנק, תוך הכרזה על קביעת תחתית של 1.2 מול היורו. זהו איתות חזק לסוחרים המט"ח שמבינים שהבנק השיווצרי רוצה לשים סוף לחגיגה, ובעקבות כך אולי יסיטו השקעותיהם מהפרנק לדולר. האם זה יצליח? ההיסטוריה מלמדת שלא, אך ימים יגידו.

מאת: אמיר וקסלר, סוחר ומרצה למסחר בוול-סטריט, ואחראי תחום המסחר באתר "מרוויחים"

 



תגיות המאמר: מטח, מרוויחים, אמיר וקסלר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה,

רונן הלל,

רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור

03-6855282

052-2508109

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן הלל

מאת: רונן הללניהול12/07/142460 צפיות
הצלחה עסקית בכוחות עצמך, האם זה אפשרי? אלי שביט עם הפתרונות והדרכים, בחמישה צעדים קלים וברי ביצוע

מאת: רונן הללעסקים - כללי03/05/141494 צפיות
בבניית בניין בן 5 קומות + 2 קומות מרתפי חנייה , 24 יחידות דיור עבור קבוצת קבוצת רכישה יהודה הימית, המורכבת מאנשי עסקים, עורכי דין, בעלי מקצועות חופשיים ופרסומאים.

מאת: רונן הללשיווק19/04/141906 צפיות
רשת אלטו איטליה, המתמחה גם בנעלי עור מגביהות לגברים, מתרחבת ומודיעה על פתיחת 4 סניפים חדשים בתל אביב, בראשון לציון, בירושלים ובאילת, בהשקעה של 2 מיליון ש"ח.

מאת: רונן הללספורט ימי 19/04/146119 צפיות
נבחרות השייט של ישראל יצאו לאליפות אירופה לנוער בגלשני ביק בגרדה, איטליה,ולגביע העולם בהייר, צרפת

מאת: רונן הללתיירות ונופש - כללי05/09/131306 צפיות
מדריך הטיולים אבי קומפני מזמין אתכם להיות שגרירים של רצון טוב עבור מדינת ישראל

מאת: רונן הללעסקים, מימון וכספים29/08/132422 צפיות
מאת רו"ח מוסא מושיק ג'ריס

מאת: רונן הללעסקים - כללי14/07/131164 צפיות
אמירת תודה זו דרך מצוינת להודות על נתינה ולהעריך קבלה ועשייה. בקורס סטארט אפ של אלי שביט לומדים הסטודנטים איך להקים עסק מצליח בלי שום הלוואה ועל כך תודתם. הנה דברים שכתבו הסטודנטים והתלמידים של אלי שביט. אנו בחרנו להציגם כאן לפניכם, כדי שגם אתם תחשפו לקורס סטארט אפ של אלי שביט ותכירו את היתרונות של מעבר מסטטוס של שכיר לעצמאי. וזה הזמן להגיד גם לכם תודה רבה ובהצלחה.

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152459 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151900 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151977 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141962 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141863 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141855 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141880 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica