חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכם ממון

מאת: ליבובמשפחה וזוגיות - כללי21/09/20111165 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסכם ממון

אנשים רבים העומדים בפני טקס הנישואין שלהם, וגם כאלה אשר מעוניינים לחיות יחד ללא נישואין, רוצים להסדיר ביניהם את נושא חלוקת הרכוש במקרה של פירוד. אמנם, יכול מאוד להיות ואפילו סביר מאוד להניח שאין להם כוונת תחילה שכזאת, אולם בהכירם את המציאות שיכולה להשתנות בן הרף, הם מעוניינים לבטח את עצמם מראש ככל שניתן. במקרה שכזה מומלץ לאותם בני זוג, אשר אגב בהחלט יכולים להיות גם בני זוג מאותו מין, לחתום על הסכם ממון.

ההסכם – קווים לדמותו

כפי שאמור לעיל, מטרתו של חוזה שכזה היא להסדיר את נושא חלוקת הרכוש בין בני זוג במקרה של פרידה. בצורה שכזאת מתחייבים למעשה שני בני הזוג לכך שאם יחליטו להיפרד לא יהיו ביניהם מחלוקות לגבי האופן בו יחולק ביניהם הרכוש, משום שהם הסדירו את העניין מבעוד מועד באותו הסכם ממון מדובר. על החוזה יש לחתום בנוכחותו של עורך דין, שכן אחרת למסמך אין תוקף משפטי מחייב. במהלך ניסוח הסעיפים במסמך צריכים בני הזוג להחליט מה מתוך הרכוש שלהם יהיה רכוש אישי שיחזור לבעליו המקוריים במקרה של פירוד ואיזה רכוש יהיה משותף לשניהם וברגע הפרידה יחולק ביניהם שווה בשווה (הרכוש עצמו או שוויו הכספי). בעצם, המשמעות היא, שההסכם הוא בר תוקף רק במידה שבני הזוג מחליטים להיפרד. כל עוד הם נשארים ביחד – בהחלט אפשר להתעלם מקיומו.

שני חלקים בתוך השלם

חשוב לציין, כי הסכם ממון מחולק לשני חלקים. החלק הראשון מתייחס לרכוש שצבר כל אחד מבני הזוג לפני שהחלו בחיים משותפים (נישואין, מגורים משותפים או מעמד של ידועים בציבור) והחלק השני מתייחס לרכוש שצברו בני הזוג החל מהיום בו החלו לחיות חיים משותפים. לגבי הרכוש שנצבר בטרם החיים המשותפים יש לקבל החלטה האם הוא הופך להיות לק בלתי נפרד מן הרכוש המשותף – אותו רכוש שצברו במהלך חייהם המשותפים, או שכל חפץ ופריט שהיו שייכים לאחד מבני הזוג לפני תקופת החיים המשותפים יחזור אליו לאחר הפרידה. לגבי הרכוש המשותף שנצבר החל מהרגע בו החלו בני הזוג לחיות יחד – ברוב המקרים נקבע כי הוא או שוויו יחולקו שווה בשווה בין השניים, כדי שאף אחד לא יפסיד.

למנוע פרידות מכוערות

כולנו מכירים סיפורים אודות בני זוג שהחליטו להיפרד והחלו ביניהם מלחמות קשות על חלוקת הרכוש ביניהם. אין ספק שמדובר בתרחיש מאוד לא נעים עבור שני הצדדים, ובעיקר אם מעורבים בעניין ילדים משותפים. על מנת למנוע מלחמות שכאלה מומלץ מאוד לחתום על הסכם ממון, אשר באם נחתם כדין בפני עורך דין מוסמך לענייני משפחה יהווה מסמך מחייב ולא יאפשר לאחד מבני הזוג לדרוש רכוש שלא הוסכם שיעבור לבעלותו במקרה של פרידה.

כמובן שהדבר הטוב ביותר שיכול לקרות הוא שלא תצטרכו לעשות שימוש באותו הכם ממון שעליו חתמתם, אולם חשוב שיהיה באמתחתכם מסמך שכזה למקרה שבו מסיבה כלשהי בכל זאת תחליטו להיפרד. הדבר החשוב ביותר לצורך כך הוא לפנות לעורך דין לענייני משפחה המתמחה בתחום, ואשר יעניק לכם ליווי משפטי צמוד לאורך כל הדרך. בהצלחה.

 



תגיות המאמר: הסכם ממון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליבוב

מאת: ליבובאומנות - כללי10/10/111450 צפיות
מסגר, בהגדרתו, הוא בעל מקצוע המתמחה ביצירת חפצים מברזל או מפלדה. את החפצים הוא יוצר תוך שימוש בכלי עבודה שונים אשר באמצעותם הוא משנה את צורתו של החומר ויוצר ממנו חפץ שימושי, דקורטיבי או כל חפץ אחר – בהתאם לצורך.

מאת: ליבובליסינג והשכרת רכב10/10/111175 צפיות
שירותי השכרת רכב בישראל התפתחו מאוד בשנים האחרונות, גם משום שההבנה שתיירים שמגיעים לארץ מעוניינים בדרך פשוטה ויעילה לטייל בארץ וגם מתוך הכרה שגם הישראלים עצמם נזקקים מדי פעם לשירותים אלה.

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111354 צפיות
האם הבית שלכם הוא אכן המקום בו אתם מרגישים מוגנים מפני כל צרה ופגע?

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי10/10/111316 צפיות
בליבם של הורים רבים מקנן חשש תמידי לגבי ההתנהלות של הילד בשעות הפעילות בגן הילדים; האם טוב לו? האם הגננת מתנהגת אליו ברגישות הנכונה, בחמימות הרצויה?

מאת: ליבובאבטחת הבית10/10/111305 צפיות
כיום, ידוע לכל על חשיבותן של מצלמות אבטחה. הן מותקנות במקומות רבים ומגוונים ולעיתים אנו אפילו לא יודעים על קיומן. הן משרות תחושת ביטחון, הן ממלאות תפקיד של תיעוד ואף תפקיד של הרתעה.

מאת: ליבובקייטרינג27/09/111187 צפיות
רבים מבני החסידות מתארגנים עקב החג הקרב ובא בפתחו אל בתי ישראל. חסידויות שונות ברחבי הארץ מתארגנים לחג בצורה לוגיסטית מתוכננת עד מאוד החל בהעמדת ספסלים לבחורי הישיבות בשעת התפילות וכלה בהזמנת שירותי קיטרינג עבור מאות המתפללים יראי השם שבקשתם היא אחת, "עננו ביום גדול זה"

מאת: ליבובבניין ואחזקה - כללי27/09/111125 צפיות
בעידן מודני כמו שלנו, אין זה מפליא למצוא כמעט בכל מקום את פלאי הטכנולוגיה המתקדמת; מכוניות אוטומטיות, רובוטים אוטומטיים, מכונות אוטומטיות לממכר משקאות, ואפילו דלתות אוטומטיות. על פניו נראה לכולנו שהשימוש במכשירים אוטומטיים הוא עדיף עשרת מונים על פני המכשירים שאינם אוטומטיים

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215174 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204683 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201171 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201463 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201425 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173103 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173406 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica