חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מי אמור לטפל בעבירות מס?

מאת: דניאל seoמוסדות שלטון30/09/20117910 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עבירות מס בישראל

אחת הבעיות הגדולות וכנראה האנונימיות ביותר בישראל היא בעיית עבירות מס. הכוונה שלי היא להתעלמות פושעת ומוקצנת לחלוטין בכל מה שקורה לדיני המסים. מספר עבירות המס בכל שנה נמצא בעלייה מתמדת וישראל היא מדינה עם האחוז הגבוה ביותר של מעלימי מס מבין מדינות המערב. האם המצב הזה הוא באמת עובדה שחייבים להכיר בו ולהשלים איתו?

מה זה עבירות מס?

כאשר מדברים על עבירות מס הכוונה היא לאי תשלום מס בניגוד לפקודת מס הכנסה או מע"מ או חוק החברות. ישנם אפיקים רבים ומגוונים המאפשרים הורדה והוזלה בתשלום כמות המיסים, מה שנקרא תכנוני מס, אך כאן אנחנו מדברים על צורה שונה לחלוטין של התחמקות מתשלום מס תוך כדי הבנה שמדובר בעבירה על החוק.

הבעיה הגדולה בתחום עבירות מס היא שבהרבה מאוד חברות עסקיות בישראל, האדם שאמון לעמוד על טיב הפעילות הפיננסית ולהחליט האם יש כאן עבירה או לא זה דווקא חשב שכר ולא עורך דין המתמחה בעבירות מסוג זה.

היכן זה יוצר בעייתיות?

הבעיה הגדולה היא שאדם בתפקיד חשב שכר, עד כמה שלא יהיה מקצועי ומיומן, לעולם לא יוכל להתמודד עם תחום דיני המסים באותה איכות כמו עורך דין, אנחנו לרגע לא טוענים נגד מקצועיותם של חשבי שכר בישראל, ההיפך הוא הנכון- אך ההכשרה עדיין חסרה.

שימו לב לרמת החומר בנדרש בקורס חשבי שכר לעומת לימודי משפטים:

ישנם מקרים, שהמעביד משלם לאלמנתו של עובד(17), אחרי פטירתו, תשלומים שונים הנובעים מעבודת הנפטר. אלה הם, כגון: הפרשי שכר למפרע, פדיון ימי חופשה וכדומה. תשלומים אלה הם הכנסת עבודה של הנפטר לתקופה שבעבורה שולמו, והם חייבים במס.

יש לחלק את התשלומים, כאמור, למספר השנים שבעדן שולמו, לצרפם להכנסות שהיו לנפטר בשנים אלה ולחייבם בהתאמה במס. לפי הוראות סעיף 8(ג) לפקודה, אין לפרוס את תשלומי הכנסת העבודה ליותר מ-6 שנים לאחור.

סעיף 8(ג) האמור לפקודה פותח במילים "לפי בקשת הנישום או יורשיו". קרי, דין היורשים כדין הנישום; ולפיכך, תותר להם החלופה של פריסה לאחור. אם אחד או יותר מן היורשים הם קטינים, שמן הסתם אין להם הכנסות אחרות, תהיה בכך הקלת מס, משום שהכנסותיו של הקטין יחושבו לפי שיעורי מס מדורגים ללא הכנסות אחרות.

כדי להקל על האלמנה, מאפשרים לה שלטונות המס, לעניין החיוב במס, לבחור באחת משתי הדרכים האלה.

מסקנות

הטענה היא בסך הכול מאוד פשוטה, אין לנו דבר וחצי דבר נגד המשימה המוטלת על חשבי שכר בישראל, אנחנו רק מעדיפים שיהיה עוד גוף מקצועי אחד שיהיה אחראי על השגחה בתחום דיני המס. חשבי שכר מוצפים בעבודה יום יומית רגילה ועמוסה, לא ייתכן שהם מקדישים לכך את הזמן ותשומת לב הראויה.

 



תגיות המאמר: חשב שכר, עבירות מס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנחנו רוצים להמליץ על שני אתרים מעולים, פורום תמ"א 38 ופינוי בינוי, שזה אתר מדהים הכולל את כל המידע הקיים על תחום תמ"א 38. היכנסו לשאול שאלות ולקבל תשובות בכל שאלה שמטרידה אתכם בתחום.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל seo

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196101 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דניאל seoהנהלת חשבונות13/12/191329 צפיות
לפעמים נתקלים במצבים בהם חייבים לקבל משכנתא ואין אפשרות להיכשל, זה בדיוק המצבים שבהם אני נכנס לתמונה. שמי מרטין בוקסדורף, אני מומחה בהשגת משכנתא למסורבים בבנקים, כאשר הדגש הוא שאני משיג משכנתאות בבנקים בלבד- כאשר אתם כבר קיבלתם סירוב.

מאת: דניאל seoצילום16/11/161443 צפיות
למה כרטיסי ביקור הם טובים? למה להדפיס אותם? עד כמה הם הכרחיים? וכיצד מבצעים זאת?

מאת: דניאל seoאימון אישי20/10/161894 צפיות
מהם הדברים אותם יש לקחת בחשבון כאשר מדפיסים כרטיסי ביקור? ממה להימנע? איך לדאוג שלא ירמו אותנו? ואיך להביא לכך שהכרטיסים שבידינו הם הטובים ביותר שהיו יכולים להיות בזכות זה שנמנענו מכל הטעויות שהיינו יכולים לעשות? השוו מחירים של הדפסת כרטיסי ביקור

מאת: דניאל seoריקוד20/10/162141 צפיות
מעוניינים להדפיס כרטיסי דפוס? לא בטוחים לאילו מחירים לצפות? חוששים שירמו אתכם ויבקשו מחיר גבוה מדי? כל המידע שאתם צריכים ורוצים כאן:

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162246 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoאנימציה28/09/162088 צפיות
אין אחד שלא המתין דקות ארוכות למונית חולפת וככל שההמתנה התארכה כך גם המונית התרחקה והייאוש גבר.. זה כנראה קרה לכל אחד או אחת מכם, יש כאלו שזה קרה להם יותר, יש כאלו שקצת פחות ויש כאלו שעוברים את אותם רגעי משבר על בסיס יומי.. כן כן שמעתם נכון- על בסיס יומי!!

מאמרים נוספים בנושא מוסדות שלטון

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232417 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון09/05/211126 צפיות
האם ניתן לעשות הסדר תשלומים על חוב לצורך קבלת תעודה לטאבו? לקבלת תעודה לרישום בטאבו, לא ניתן לעשות הסדר חובות בפריסת תשלומים. הארכת תעודה לרשם המקרקעין (טאבו) באילו מקרים אפשר להאריך תעודה לטאבו? אופן הגשת בקשה להארכת תעודה לטאבו האם הארכת תעודה לטאבו כרוכה באגרה? אופן תשלום האגרה מהו משך הטיפול בבקשה? אופן קבלת התעודה

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון31/10/201953 צפיות
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו ■ הנחיות מרחביות כלל עירוניות ומדיניות עיצוב ■ פרק תכנון ועיצוב הבניין מהדורה 2

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון05/02/191716 צפיות
מבנה, שבמזרח ירושלים, עמד על תילו שנים רבות מבלי שננקטו הליכים להריסתו, עד שבעליו החליט לשפצו ונאלץ להתמודד מול צו מנהלי להריסת המבנה במיידי. הצו אומנם בוטל !

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון17/01/182561 צפיות
חקירה או מעצר מתוקשרים, הם בדיוק כשמם- מתוקשרים. בשיטת המשפט הישראלית, קיומה של חקירה אינה מהווה עונש, כמו גם שמעצר במסגרת חקירה או מעצר בית כלל אינם מהווים עונש, לבתי המשפט גם אין סמכות להטיל מעצר בית כעונש

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון16/12/171587 צפיות
"האם ראוי שבית המשפט ישחרר את פסק הדין מתחת ידו, בטרם חלף המועד להגשת ערעור על החלטתו שלא לפסול את עצמו"?

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון19/10/171711 צפיות
בית המשפט העליון דחה לאחרונה עתירה שהוגשה על ידי עמותת כן לזקן בעניין הנחה בסך של 50% ממחירי כרטיסי הנסיעה, בהתאם לחוק האזרחים הוותיקים, התש"ן-1989 (להלן: החוק ולמרות. שהרכבת מעניקה לאזרחים ותיקים הנחה של 50% מדמי הנסיעה בתחבורה ציבורית רק לנוסעים באמצעות כרטיס 'רב-קו', ולא לאלו הנוסעים באמצעות רכישת כרטיס נייר רגיל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica