חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אז איך באמת בוחרים עורך דין מנצח?

מאת: seowebחוק ומשפט - כללי04/08/20091326 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ליווי משפטי של עורך דין מקצועי - איך זה עובד?

כולנו יודעים כי קיימים מגוון מקרים בהם דרוש לאדם יעוץ משפטי, או ייצוג על ידי עורכי דין בערכאות משפטיות שונות. בחירת עורך דין מקצועי תשפיע בצורה משמעותית על סיכוייכם לצאת עם ידכם על העליונה, למצות את זכויותיכם המשפטיות ולמזער נזקים. לפניכם מספר עצות שימושיות למי שעומד בפני בחירת עו"ד לכל מטרה.

דרישות החוק בישראל - מה צריך עורך דין?

החוק מגדיר בצורה ברורה מי יכול להיות עו"ד: עליו להיות בעל השכלה משפטית מתאימה, מחובתו לעבור תקופת התמחות הקבועה בחוק וכן, עליו לעבור בהצלחה את בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין. בכל הדרישות הללו חייב אדם לעמוד בכדי לקבל הסמכה ורישיון להיות עורך דין בישראל.

תנאים אלו, הם התנאים הראשונים שחשוב לבדוק בעת בחירת עו"ד. חשוב לוודא כי האדם שמעניק לכם יעוץ משפטי מוסמך לעשות זאת. זה אולי נראה בדיוני, אבל היו מקרים לא מעטים של מתחזים, שגזלו כספי לקוחות ונתנו שירותים משפטיים, תוך שהם מציגים את עצמם כעורכי דין.

אתיקה מקצועית של העוסקים בתחום

עורך דין רשאי לצבור ידע וניסיון בכל תחום משפטי ולהעניק ללקוחותיו מגוון שירותים, בהם יעוץ משפטי, ייצוג, ניהול משא ומתן, עריכת חוזים, כתבי תביעה, כתבי הגנה ועוד. על כל עו"ד העוסק בתחומים השונים, חלות על פי חוק חובות רבות ובעיקר, עליו לפעול בצורה מקצועית, נאמנה וזהירה כלפי הלקוח. בנוסף, מחויב עורך דין לכללי אתיקה שונים, הנקבעים על ידי לשכת עורכי הדין בישראל.

הזכות המרכזית, המוכרת לרבים, הנה זכותו של הלקוח: הזכות לחסיון מידע, או בשמה המוכר יותר "חסיון עו"ד - לקוח".

לפי מה תיעשה בחירת עורך דין?

ראשית, בעת בחירת עורך דין לצורך קבלת יעוץ משפטי, או ייצוג בתחום מסוים, כדי לוודא כי ברשותו ידע וניסיון עשיר בתחום זה. אין זה אומר כי עו"ד שאינו מתמחה בתחום הדרוש לכם, או גילו צעיר וניסיונו פחות, יהיה בהכרח פחות מוכשר, או מקצועי מאשר עורכי דין עם ניסיון עשיר בתחום זה. אך ניתן לומר כי לא כדאי שעורך הדין ירכוש את ניסיונו על חשבונכם, בייחוד אם מדובר בסוגיות משפטיות מורכבות, בעלות השלכות רבות משקל על חייכם.

רבים מתלבטים בין בחירת משרד עורכי דין קטן, שלעיתים אף מונה עו"ד אחד, לבין פירמה גדולה ומוכרת. לא ניתן לומר ולקבוע בצורה חד משמעית מה עדיף, אך לעניין זה, כדאי לברר איזה עורך דין ינהל כל שלב בתביעתכם, בייחוד אם בחרתם בפירמת עורכי דין גדולה, שם את עיקר העבודה עושים מתמחים חסרי נסיון.

לעיתים אותו עורך דין ששמו מופיע על הדלת והמוניטין המקצועי שלו הביא אתכם לבחור דווקא במשרד עורכי הדין שמנוהל על ידו, יהיה מעורב רק בייצוגכם בבית המשפט ולא בעבודת ההכנה שהיא חשובה לא פחות. איסוף הראיות ובניית תיק התביעה, תיעשה על ידי עורכי דין זוטרים במשרד. בחירת עו"ד הנה אחת הבחירות החשובות ביותר שעליכם לעשות לפני כל הליך משפטי, אל תמהרו ונסו להתרשם מכמה עורכי דין לפני קבלת החלטה בנושא.

אל תמהרו ללבחור עו"ד. אל תבחרו את הראשון שתמצאו. אל תסמכו על עצה שקיבלתם בעיניים עצומות. אל תבחרו את מי שמבקש הכי מעט כסף. והכי חשוב: בהצלחה בכל הליך משפטי!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1018531 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/101958 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/102474 צפיות
רוצים לעשות הרחבות בניה בבית או בעסק? בואו לקרוא ולהבין איך ניתן להשיג היתר בניה במינימום זמן ומאמץ...

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101775 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101742 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102184 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102186 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231611 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212070 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211925 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211578 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211256 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201803 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201535 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica