חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמאי מקרקעין מוסמך

מאת: מיכאל רומנסקינדל"ן09/10/2011921 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קשה להמעיט בחשיבותו של שמאי המקרקעין בזירת הנדל"ן שאף היא לכשעצמה זירה מרכזית ובעלת השפעה על המשק הישראלי כולו . שמאי המקרקעין המוסמך, הוא איש המקצוע היחיד שמיומן בהערכות שווי של נכסים, מסוגים ובמצבים שונים, תוך התחשבות במכלול פרמטרים המשפיעים על השווי שנקבע.

ככזה, שמאי המקרקעין נמצא פעמים רבות בצמתים מכריעות: על פי הערכת השווי שיקבע יוחלט האם דירה תימכר, האם פרויקט נדל"ן גדול יצא לדרך, האם בעל נכס יקבל פיצויים מחברת הביטוח, האם הבנק יאשר משכנתא לפלוני אלמוני, האם בוררות בין בעלי נכס וחברת בניה תגיע לבית המשפט ועוד.

באופן טבעי, שמאי המקרקעין נמצא לפעמים בטווח בין גורמים בעלי אינטרסים שונים אבל הוא מחויב לבצע הערכות מקצועיות ואמינות תוך התחשבות במכלול ההשפעות והאלמנטים המרכיבים את הערכת השווי של כל נכס: מיקום, השפעות סביבתיות בהווה ובעתיד , מראה ומצב התחזוקה של הבניין, מראה ומצב תחזוקה של הנכס עצמו, הלכי רוח בשוק ועוד. באופן טבעי חלק מהותי מהשכלול שמאפשר את ההערכה הסופית נוגע להשוואה עם דירות או נכסים בעלי מאפיינים מקבילים בשוק הנדל"ן הישראלי, אבל בסופו של דבר לכל דירה יש ערך ייחודי ואי אפשר לוותר על הרגישות וההבנה העמוקה בתחום של שמאי המקרקעין המוסמך ולהחליפו בתוכנת מחשב למשל.

לימודים להסמכה כשמאי מקרקעין

לימודי שמאות מקרקעין נלמדים בארץ בשורה של מכללות , במסלול של לימודי תעודה. ניתן גם ללמוד תואר ראשון בביטוח המשלב קורס בשמאות מקרקעין. בין היתר, ניתן ללמוד את התחום בטכניון, במכללה למנהל, כמרכז האוניברסיטאי אריאל שבשומרון ועוד. בוגרי לימודי שמאות מקרקעין, ידרשו לתקופת התמחות ולעמידה מוצלחת בבחינת גמר מסמיכה ולאחר מכן יזכו בתעודת  "שמאי מוסמך" מידי מועצת השמאים .

ישנם קורסים בסיסיים וקצרים בשמאות נדל"ן. על מנת לרכוש את התואר שמאי מקרקעין מוסמך, רוב מסלולי הלימוד ידרשו מכם להתמסר ללימודים של שנתיים או שלוש . בין המקצועות הנרכשים במהלך הלימודים מבוא לתורת השמאות, ניהול לוחות שומה, שיטות מדידה והערכה ועוד. לצד אלה יש קורסים המעשירים את הסטודנטים בידע חשוב בסביבת העבודה של השמאי : קורסים ביסודות הבניה והקבלנות, קורסים בכלכלה (כולל מיקרו ומקרו) וקורסים בחוק ומשפט בתחום הנדל"ן .

אפשרויות תעסוקה

בפניו של שמאי מקרקעין מוסמך, לאחר תקופת התמחות, פתוחות אפשרויות תעסוקה רבות, בלא מעט מקומות עבודה מעניינים, חלקם מתעסקים בפרויקטים גדולים ורבי השפעה. בין היתר ניתן לעבוד עבור חברות ביטוח, משרדי שמאות מקרקעין גדולים, בחברות בניה או בחברות יזמות נדל"ן, במועצות הבניה של הרשויות המקומיות או בעבור מהנדס העיר, במנהל מקרקעי ישראל ועבור משרדי ממשלה ועוד. בנוסף, תמיד ניתן לעבור כשמאי מקרקעין עצמאי ולספק שירותים לכל דורש באופן פרטי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144852 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144840 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147848 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144888 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144891 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144982 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148397 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222689 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202514 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183247 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183222 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183249 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182587 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica