חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על מי מוטלת אחריות הוידוא של העסקה בעת ביצוע עסקה אינטרנטית?

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט11/10/20113258 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניתן ללמוד על מדיניות בית המשפט בנושא זה מת"ק 60253-10-10 פריטל נ' גלויבר תיירות בע"מ עותרת התובעת להשבת תשלום אשר שילמה באמצעות האינטרנט לחברת גוליבר תיירות בגין חופשה אשר לא מומשה על ידה.

התובעת פנתה אל החברה דרך האינטרנט במטרה להזמין חופשה. לטענתה, לאחר מילוי פרטיה לרבות פרטי כרטיס האשראי שלה באתר הבינה כי נציג החברה יפנה אליה על מנת לאשר את ההזמנה.

משלא קיבלה התובעת כל תשובה או אישור לביצוע ההזמנה, הזמינה חופשה חלופית. לאחר מכן חוייבה על ידי החברה, באמצעות כרטיס האשראי שלה, בתשלום בסך 6,606 ₪.

לטענת התובעת, מילוי פרטיה באתר האינטרנט מהווה, לכל היותר, הצעה ומשלא קיבלה החברה את ההצעה, כלומר לא שלחה אישור, הרי שלא נקשר בינן הסכם מחייב. תימוכין לאמור מוצאת היא גם בתנאים הכללים באתר חברת גוליבר במסגרתם נקבע מפורשות כי ההזמנה הינה על תנאי מתלה וזאת עד לקבלת אישור הספק ומסירתו למזמין.

לטענת גוליבר תיירות, הרי שההזמנה אושרה ומשכך, הועברו אל הנתבעת הן הודעת דואר אלקטרוני המאשרת את ההזמנה והן שני מסרונים אשר במסגרתם אושרה ההזמנה.

התובעת, במענה לטענה לפיה לא מילאה כראוי את פרטי הדואר האלקטרוני שלה גורבת כי לו אמנם לא היתה ממלאת את הדואר כראוי הרי שהחברה היתה מקבלת בחוזר הודעת שגיאה . זאת ועוד, לטענתה- נציג חברת גוליבר תיירות פנה אליה במועד מאוחר יותר באמצעות הדואר האלקטרוני ומשכך, הרי שהיתה לו כתובתה האלקטרונית הנכונה.

בית המשפט ציין כי מהמסמך אותו הציגה התובעת – מסך סיום ההזמנה - עולה כי הובהר לה מפורשות כי אישור ההזמנה יבוצע בדואר אלקטרוני ובמסרון.

כלומר לא הייתה מוצדקת ציפייתה לקבלת שיחה מנציג של החברה.

באשר למשלוח הודעת הדואר האלקטרוני - מהראיות עולה כי אין עוררין שהתובעת לא קיבלה כל הודעת דואר אלקטרוני שכן, החברה עצמה טוענת שהתובעת לא קיבלה ההודעה באמצעות הדואר האלקטרוני הואיל והקישה כתובת שגוייה ומשכך, למעשה אין מחלוקת שהתובעת לא קיבלה הודעה כאמור.

יתרה מכך, חברת גוליבר תיירות אף לא הציגה כל תיעוד למשלוח הודעת דואר אלקטרוני  וכן, לו אמנם הכתובת היתה שגוייה הרי שהחברה היתה מקבלת הודעת דואר חוזרת ממנה עולה כי המשלוח לא צלח.

באשר למסרונים- הוצגו על ידי חברת פרטנר מסמכים מהם עולה כי המסרונים – ככל שנשלחו על ידי גוליבר -לא התקבלו במכשיר הטלפון הסלולארי של התובעת.

יחד עם זאת, מתוך הודעת חברת פרטנר ניתן ללמוד כי אין תיעוד היסטורי המלמד האם הקו של התובעת היה חסום לקבלת שירותי תוכן של ספקי תוכן חיצוניים. נקבע אם כן כי הוכחה שליחת המסרונים ואולם מאידך הוכח גם כי המסרונים לא התקבלו.

לסיכום בית המשפט ציין כי התנהלותה של התובעת אף היא לקתה באשם תורם. בהקשר זה הסביר בית המשפט כי גם לו טרם נכרת החוזה הרי שהיו הצדדים מצויים בשלב המשא ומתן בו חלה על הצדדים לנהוג בתום לב בהתאם להוראת סעיף 12 לחוק החוזים (חלק כללי), תשל"ג- 1973 . נגזרת של חובת תום הלב האמורה, מטילה חובת זהירות הדדית וחובת זהירות עצמית אשר הפרתה יש בה בכדי להקים טענה בדבר אשם תורם.

בית המשפט קבע כי התובעת הפרה את חובת הזהירות המוטלת עליה ומשכך, חל עליה אשם תורם לנזק אשר אירע לה דהיינו לגביית תשלום בגין ההזמנה אשר הוזמנה בעבורה ואולם, לא מומשה על ידה. בנסיבות, נקבע כי האשם התורם של התובעת יש בו בכדי להשית עליה אחריות בשיעור של 50% מנזקה אשר יש לקזז מחיוב החברה.

אשר על כן , חברת גוליבר תיירות חויבה להשיב לתובעת מחצית בסך 3,303 ₪ מהחיוב. כמו כן, תישא החברה בהוצאות התובעת בסך של 500 ₪.

אם כן ניתן לראות כי בית המשפט מטיל אחריות וידוא עסקה הן על החברה והן על מבצע העסקה בעת ביצוע עסקה אינטרנטית.

למידע נוסף בנושא כתובתנו באינטרנט www.ranfrenkel.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רן פרנקל, עו"ד

הכותב הינו מומחה בעבירות בניה, רישוי עסקים וארנונה.

למידע נוסף כתובתינו באינטרנט - www.abn.co.il

פרנקל משרד עורכי דין

בית גיבור ספורט, קומה 25,

דרך מנחם בגין 7, רמת גן

טל - 0737-99-77-97

פקס- 0737-99-77-94

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רן פרנקל

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118557 צפיות
זוהי השאלה המרכזית העולה מהתביעה כנגד ב.מ.ב.י מערכות תוכנה בע"מ אשר עשתה שימוש במאגר נתונים של נכסי נדל"ן שיצרה חברה מתחרה.

מאת: רן פרנקלנדל"ן ומקרקעין20/11/111497 צפיות
ניתן ללמוד על מדיניות בית המשפט בהקשר לדירה מפוצלת אשר בעליה ניסה לכסות עובדה זו מת"ק 50305-12-10 יפית משה נ' ישראל בכר, תביעה כספית בסך 30,000 ₪ אותה הגישה משה כנגד בכר, ממנו שכרה דירה כשש שנים בשכר דירה של 3,000 ₪ המשולם לו באמצעות צ'יקים מראש.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט20/11/118647 צפיות
בתפ"ח 7956-02-10 הוגשו שתי בקשות של שלוש עותרות מקרב העיתונות והתקשורת (מו"ל ועיתונאית של אתר החדשות המקוון YENT; וחברת החדשות בערוץ השני בטלויזיה) - להתיר להן לפרסם קלטות שחזור וחקירה במשטרה של הנאשמים בתיק זה, האחים סדמי, ולהורות למדינה להעביר לרשותן את אותן קלטות.

מאת: רן פרנקלנדל"ן ומקרקעין13/11/111172 צפיות
ניתן ללמוד על מדיניות בית המשפט בנושא זה מחע"מ 4806-08 שעסק גם בכתב האישום שהוגש נגד הנאשמים בתיק עמ"ק 4806/08 בית משפט לעניינים מקומיים נתניה, ומייחס לנאשמים ביצוע עבודות בניה ושימוש הטעונים היתר, וזאת ללא היתר, או בסטייה מתנאי היתר ובניגוד לתוכניות החלות על המקרקעין.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט13/11/118685 צפיות
הנתבעים ב ת"א 9143-11-08, חברת נייט סליפ סנטר, עשו הכלאה של חלק מסימן המסחר של המרכז הבריאותי (ד.ע.) בע"מ, " ד"ר גב", וחלק משם המותג " RELAXON" הבינלאומי אותו מייבאת ע.אליהו ובניו בע"מ רילקסון (ישראל) מערכות הריהוט הטובות ביותר בעולם בע"מ, ויצרו לשימושם סימן מסחר שהוא בגדר "סימן כלאים" - המותג " ד"ר רילקס".

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט06/11/118740 צפיות
בית המשפט קבע לאחרונה בפסק דינו בבתא"מ 36000-11-09 כי אם לא הייתה בניה מספקת של אתר האינטרנט זוהי הפרת חוזה והחברה המזמינה לא תחויב לשלם את התשלום ע"פ החוזה.

מאת: רן פרנקלנדל"ן ומקרקעין06/11/111310 צפיות
ניתן ללמוד על מדיניות בית המשפט מת"א 2822-07 , תיק בו תבעה חברה פרטית את עיריית נתניה בטענה כי רשלנותה של העירייה הביאה להפסדים של מליוני שקלים.

מאמרים נוספים בנושא דיני אינטרנט

מאת: עו"ד פלילי אדטודיני אינטרנט21/04/153424 צפיות
במאמר זה נסקור את אופייה הלא אלים לכאורה מבחינה פיזית , עבריינות מחשבים מהווה עבירה פלילית לכל עניין ודבר והיא כן אלימה מפאת ההרס והנזק שהיא גורמת לנפגע.

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט23/04/132155 צפיות
היום מספר עורכי הדין בישראל ביחס לאוכלוסיה הוא הגדול ביותר מבחינה עולמית, לדוגמא אם בארה'ב מספר עורכי הדין הוא אחד למאתים שבעים ושתים תושבים, בבריטניה אחד לארבע מאות ובצרפת אחד לאלף מאתים, הרי בישראל המצב הוא של עורך דין אחד למאה שישים ושלושה תושבים, מצב זה של אנפלציה במספר עורכי הדין שעולה על הצורך הממשי להם במציאות מביא לכך ששליש מהמוסמכים למקצוע בוחרים שלא לעבוד בו כלל ולהתפרנס מדברים אחרים, והמצב מחריך משום שכשלושת אלפים מוסמכים חדשים לעריכת דין מצטרפים בכול שנה אל השוק. מדוע נגרמה א-נורמליו

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט09/10/128516 צפיות
כמו בכל דבר, גם לעורכי הדין בישראל יש לשכה המאגדת אותם ושומרת על "חוקי התנועה". קוראים לזה, "לשכת עורכי דין" . תפקידה של לשכה זו, לאגד את כל התלונות, המענות והבעיות אשר קשורות בטיפולם של עורכי דין כאלה ואחרים. ניתן לכנות את תפקידה כמקור להסדר פעילותם הכשירה של עורכי דין בישראל

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני אינטרנט20/12/118537 צפיות
כמו בעולם האמיתי, גם לצורך פעולות משפטיות וסכסוכים בעולם הווירטואלי, ניתן ורצוי להצטייד בעורך דין בשר ודם.

מאת: עו"ד רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118580 צפיות
מהפסיקה ניתן ללמוד כי מדיניות בית המשפט במקרים בהם הארכת כניסה לתוקף של צו ההריסה היא למטרת עשיית רווח היא שלא תינתן הארכה כנ"ל.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118557 צפיות
זוהי השאלה המרכזית העולה מהתביעה כנגד ב.מ.ב.י מערכות תוכנה בע"מ אשר עשתה שימוש במאגר נתונים של נכסי נדל"ן שיצרה חברה מתחרה.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט20/11/118647 צפיות
בתפ"ח 7956-02-10 הוגשו שתי בקשות של שלוש עותרות מקרב העיתונות והתקשורת (מו"ל ועיתונאית של אתר החדשות המקוון YENT; וחברת החדשות בערוץ השני בטלויזיה) - להתיר להן לפרסם קלטות שחזור וחקירה במשטרה של הנאשמים בתיק זה, האחים סדמי, ולהורות למדינה להעביר לרשותן את אותן קלטות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica