חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עושים יוגה במדבר

מאת: אשרם במדבריוגה11/10/20111165 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דמיינו לעצמכם מאות אנשים, לבושים לבן, נושמים ביחד, זזים ביחד בתנועה קבועה כגוף אחד, רוח המדבר מבדרת את השיער, אנרגיה חגיגית באוויר והשקט שעוטף אותם מדגיש, כל שאיפה ונשיפה.

זה לא דימיון, או הזיה, זה קורה כאן בארץ, בערבה.

לפני שנה התחלנו במסורת יוגה ערבה. מועצות הערבה התיכונה והדרומית חברו יחד ברצון לחשוף אנשים לקסם והעוצמה של הערבה. הם פנו אל חברי האשרם במדבר, הידועים ביכולתם להפריח את שממת המדבר במאות ואלפי אנשים, שמגיעים עד למדבר כדי לעבור תהליכים רוחניים ולחוות את עוצמת המדבר. כך נולד הרעיון של אירוע יוגה במדבר.

חשבנו הרבה, על איך הופכים את האירוע למשהו מיוחד-  שמצד אחד ייתן חוויה עוצמתית של מפגש שלא היה כמותו, בארץ ואולי גם בעולם, ומצד שני ישמור על אינטימיות וצניעות שהיא חלק ממסורת היוגה ארוכת השנים.

בסופו של דבר יצרנו את "יוגה ערבה"- סופשבוע של סדנאות יוגה בישובים המדהימים, הפרוסים לאורך הערבה התיכונה והדרומית. בהשתתפות מיטב מורי היוגה בארץ והזרמים השונים, המרכיבים את עולם היוגה כיום.

הרעיון מאחורי יוגה ערבה, בנוי על מבחר סדנאות עומק.

המשתתף מגיע לסדנא של שלושה ימים במקום אחד עם מורה אחד (מספר סדנאות משלבות שני מורים). מבלה את סוף השבוע במסגרת של סדנא עם מורה, לומד ממנו, מתרגל איתו ושוהה במחיצתו. כמו בימי קדם, לימוד כשאנו קורבים למורה (אופנישד).

התרגול איננו –תרגול המוני, כפי שנהוג בפסטיבלים שונים. והמתרגל זוכה בתשומת לב ובאינטימיות של עבודה בסדנת עומק.

ומה מאחד בין כל הסדנאות הללו? כי הרי יוגה זה איחוד וביוגה ערבה, האיחוד הזה מתרחש בערב ליל שישי קסום המאחד את כולם. בכדי ליצור את המפגש הייחודי, שיאחד את כל באי הסדנאות השונות, בחרנו השנה בחוות האנטילופות, בה חיים סוגים שונים של אנטילופות וחיות אחרות, שנמצאות בסכנת הכחדה. בחווה הן מסתובבות חופשי בנופי הפרא של המדבר.

במקום מרהיב זה, יחכו לנו שני מורי יוגה, שהגיעו לארץ במיוחד לרגל יוגה ערבה, אנדריי סידארסקי ויוגי שיוהדאס. אנדריי סידרסקי, מורה בכיר מאוקראינה, ידוע בתירגוליו העמוקים והמאתגרים וכמפתח את שיטת יוגה23. אנדריי יעביר במפגש תרגול למורים ולמתרגלים ותיקים. ויוגי שיוהדאס, שמגיע אלינו ממשכנו שבהרי ההימליה, בו הוא מנהל בי"ס ליוגה ומלמד מתרגלים מכל רחבי העולם. יוגי שיוהדאס יעביר תרגול שיתאים לקהלים הפחות מתקדמים. נקבל את השבת יחד בארוחת ערב גדולה,  במעגל שירה מקודשת עם נירוונה מהאשרם ונהנה ממופע של להקת "רישה"- הרכב מקומי שיביא לנו צלילים מהמזרח הקרוב (האזור שלנו...)ויחלוק איתנו חוויה של צליל, דממה, נשימה והרבה מדבר.

הדי יוגה ערבה 2010, חזרו אליי לאורך כל השנה שעברה, מורים ומתרגלים, שצילצלו להודות ולשאול מתי זה קורה שוב. תמונות מרגשות של מאות מתרגלים מברכים את השמש (108 פעמים) נחרטו עמוק בזכרוני, מהולים בגעגועים עזים למרחבים האינסופיים והשקט של המדבר.

את החודשים האחרונים בחיי ביליתי שוב בנסיעות בין הישובים בערבה. עצרתי בכל אותם יישובים, אותם הכרתי בשנה שעברה. פינות חמד בהן הזמן נמצא במימדים אחרים. גיליתי את  הקיבוץ האקולוגי לוטן, הגבינות המעולות בעידן, הצמחייה העשירה בעין יהב, האנטילופות הנדירות בחוות האנטילופות, המדבר העצמתי שבצוקים, הבריכה בחאן הבשמים ושפע מקומות האירוח בחצבה.

לערבה יש כל- כך הרבה מה להציע, למי, שרוצה לקחת פסק זמן לסוף שבוע אחד, ולעבור לזמן אחר- זמן מדבר!

בסוף כל יום כזה, הייתי חוזרת לאשרם במדבר, פותחת את מזרון היוגה שלי, אל מול המדבר. מתרגלת ונושמת יוגה, אל מול השקיעה המרהיבה שצובעת את השמים בשלל צבעים, ומרגישה את ליבי נפתח, ומתרגשת מפעימותיו אותן היה ניתן לשמוע בבירור אל רקע השקט והשלווה שהקיפו אותי. ומודה על כל רגע ורגע.

אני מאחלת לכל מי שקורא שורות אלו, שייקח את מזרון היוגה שלו, ויבוא לפגוש אותנו, בלב המדבר ב-3 בנובמבר- יוגה ערבה.

רוני פרידמן- מפיקת תוכן יוגה ערבה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אשרם במדבר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אשרם במדבר

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163216 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדברהפקות אירועים16/07/161492 צפיות
אשרם במדבר מזמין אתכם לפסטיבל אינטימי של מוזיקה ואהבה, מדיטציות וסדנאות המכוונות אל הלב. תחת שמים זרועי כוכבים ובאווירה אינטימית ומשפחתית, נאפשר לעצמנו להיפתח ולחוות את העוצמה של הלב. הגיע הזמן להתחבר אליו שוב, לשמוע את קולו הפועם המכוון אותנו תמיד אל הדרך הנכונה.

מאת: אשרם במדבראטרקציות18/11/152008 צפיות
10-13.12.2015 18 שנים שפסטיבל צלילים במדבר מביא לדרום מוזיקה ישראלית איכותית על שלל גווניה. מאופרה ישראלית מקורית ועד מוזיקת עולם, משירת משוררים ועד למוזיקה קלאסית מקורית של מלחינים צעירים.כמו בכל שנה אנו חותרים לפסטיבל שהמוזיקה בו תשמור על רמה אומנותית מבלי לאבד את הקשר עם קהל המאזינים.שאיפתנו היא שהאיכות והקומוניקטיביות יהיו נוכחות בכל המופעים, ושהפסטיבל יהווה במה לכל הסגנונות והאמירות המוזיקליות בישראל.

מאת: אשרם במדברתרבות ובידור07/11/153628 צפיות
הSacred Journey - העשירי יוצא לדרך! מזמינים אתכם לחוות את הקסם של הג`רני, את המסע העמוק, הסוחף והמדהים, שאנחנו הולכים לעבור יחד, במרחב המופלא והמפנק של האשרם.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152751 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: אשרם במדבררוחניות - כללי07/09/151700 צפיות
שקט מרפא ריטריט יוגה ומדיטציה, שתיקה והתחדשות סופ"ש8 - 10 באוקטובר 2015 חוויה קסומה באשרם במדבר, סדנה שכולה שקט מרפא ותרגולים המטהרים את הגוף והנפש. מסע של התחדשות דרך תרגול מדיטציה (ויפאסנה), יוגה ותרגילי נשימה, באמצעותם ננקה ונטהר משקעים שמצטברים בגוף ובנפש. נלמד לנשום ולחוש את השקט המרפא, נלמד להאט את הקצב, לחיות פשוט, להקשיב לפעימות הלב ולרחש המדבר. הנוף הבראשיתי של המדבר, התרגול, חווית השתיקה והשקט, התזונה הבריאה, כל אלו תומכים בתהליכי הריפוי ומאפשרים זמן התבוננות וקשב.

מאת: אשרם במדברבידור ופנאי - כללי16/08/151649 צפיות
אשרם במדבר מזמין אתכם להמשיך לחגוג איתנו את מסורת פסטיבלי פשוט. פסטיבל ככל הפסטיבלים, אבל מה - ללא בגדים. כי להתפשט זה לא רק להוריד את הבגדים. זה החופש לפגוש ולהשיל את ההתניות החברתיות, השיפוט, הביקורת והכובד המסתתר בין מארגי כסות הבגדים. בפשוט אנחנו חוגגים את גופנו המושלם בדיוק כמו שהוא, את החופש והריפוי הנמצא בעירום, את שחרור הבושה.

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163216 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152751 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151784 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141666 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131998 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138392 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128898 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica