חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פוליטיקה

מאת: יוסי קרמר פוליטיקה 12/10/20111079 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פוליטיקה.
למה צריך פוליטיקה? פוליטיקה החלה כאשר בשלב מסוים חזרנו מהחיים כיצורים אינדיבידואליים, והפכנו להיות יצורים חברותיים, אבל שמפולגים לקבוצות קבוצות.
חברות מפולגת אנושית זו הובילה אותנו למגוון רחב של אפשרויות מחיה פילוסופיות.
המגוון הרחב של אפשרויות מחיה יצרו אידיאולוגיות.
למה? כיוון שהאידיאולוגיות המרובות הן תוצר של חוסר ההבנה לזהותנו והמציאות האמיתית ולמהות ומטרת עצם קיומנו, הן מהבחינה האבולוציונית קוסמית, והן מהבחינה הרוחנית.
כלומר, אם היינו מבינים מהי זהותנו והמציאות האמיתית, ומה מהות ומטרת חיינו בקשר לנושאים שציינתי, אז לא היה צורך באידיאולוגיות.
למה? כיוון שאז היינו מתחברים ומתאימים לזהותנו האמיתית את אורח החיים הבריא והמתאים לגוף שלנו, וגם מתאימים לעצמנו את אורח החיים שתואם את מהות ומטרת החיים.
כלומר, כשנגיע לשלב התפתחותי מתקדם זה ייעלמו להן הקבוצות, ייעלמו להן האידיאולוגיות, נהיה חברה הומוגנית עם מטרה משותפת אחת.
כיוון שעדיין אנחנו נמצאים בחוסר ידיעה וחוסר מודעות עצמית לכך, יצרנו לעצמנו מגוון רחב של אפשרויות אידיאולוגיות, האידיאולוגיות יצרו את המדיניות ואת הצורך במפלגות.
וככה יצרנו לעצמנו את הפוליטיקאים שיצרו את הפוליטיקה.
בנוסף לאידיאולוגיות המרובות ובנוסף לזהות הרגישה והאמוציונלית של המין האנושי כיום, שאינו מתייחס לעצמו ולמציאות שבה הוא נמצא וחי באופן רגוע וענייני, יצרה והפכה החברה את הפוליטיקה לטקס פולחן רגשי שמנותק מהמהות.
דוגמה, השיטה הקפיטליסטית שבה הכסף הוא האמצעי היחידי לשם ההישרדות והמחיה, היא אחת השיטות האכזריות שהמציא בן האנוש, מה שגורם לסדר עדיפויות מעוות, שמשקף שהכסף הוא הבסיס לכול ואפילו לפני בריאות, כי אם אין כסף לא מתאפשרת לנו הבריאות, וגם לא מתאפשר לנו לעשות כלום בחיינו ללא כסף. 
כתוצאה מהגורמים שציינתי, ההתייחסות של הפוליטיקאים הפכה להיות אגואיסטית ואינטרסנטית, שמטרותיהם מושגות באמצעים מניפולטיביים, כדי לשרת את עצמם ואת המגזר שאותו הם מייצגים.
כלומר, השיטה נוצרה והותאמה לזהות התדמיתית שיצרנו לעצמנו, בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות האבולוציונית שלנו, שהיא אינה זהותנו האמיתית.
האם הזהות שציינתי תואמת את הזהות האמיתית שלנו? כי אם הזהות הרגישה והאמוציונלית שציינתי אינה זהותנו האמיתית, אז המציאות שיצרנו לעצמנו ושבה אנחנו כלואים וחיים היא אשליה, ומציאות שהיא אשליה בשלב מסוים תתנפץ לה במבחן המציאות האמיתית.
בשיטת מחיה שבה יש פוליטיקאים קיים גם מנהיג ששולט.
בני האנוש זקוקים למנהיג, וזאת כדי שינהיג וישלוט בהם.
כאשר יש מי שזקוק למנהיג שינהיג אותו, יהיה תמיד גם מי שיהיה זקוק להנהיג אחרים.
מצב זה של צורך ונזקקות רגשית הדדית, יוצר מציאות חברתית שבה יש מנהיג שמנהיג ואנשים שמונהגים ונשלטים.  
מערכת יחסים זו שבין השולט והנשלט, נובעת כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו.
מה שמוביל שוב לצורך ולנזקקות הרגשית שלנו לטקסי פולחן רגשי שמנותק מהמהות.
מסקנה: בשלב זה של תהליך ההתפתחות האבולוציונית שלנו, יצרנו לעצמנו מציאות שבה אנחנו כחברה מפולגים ושיש בה קבוצות רבות, ולכן אנחנו בוחרים את המנהיג שינהיג ואת הפוליטיקאים שייצגו אותנו בהתאם לאידיאולוגיה.
מציאות זו שיצרנו לעצמנו נובעת כתוצאה מחוסר ההבנה שלנו לזהותנו ולמציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים.
לכן, אנחנו חיים עם תדמית שיצרנו לעצמנו, שממחישה את הקונפליקט התודעתי שבו אנחנו נמצאים ובמציאות שהיא אשליה.
סיכום: שלב התפתחותי מתקדם יותר יהיה כאשר נחיה באורח החיים הבריא שמתאים לגוף, ותואם למהות ומטרת החיים שלנו, שינטרל את הצורך והנזקקות הרגשית האישית והחברתית שלנו, למנהיג ששולט בנו ובפוליטיקאים שייצגו אותנו, ובפוליטיקה שהיא לשם הצורך והנזקקות הרגשית שלנו לשם טקס הפולחן הרגשי.
למה? כי אז לא נהיה אגואיסטים ואינטרסנטים שמשיגים את צרכינו כדי לחיות באופן מניפולטיבי, כי נבין ונתחבר לזהותנו האמיתית הרגועה נטולת הרגשות החיוביים והשליליים, ונתאים את עצמנו למציאות האמיתית השלווה שבה אנחנו נמצאים וחיים.
הזהות והמציאות האמיתית תשתקף בחיים רגועים ושלווים שיהיה קיים בהם סדר ושיגרה.
המסר במאמר: בשלב מסוים בהמשך תהליך ההתפתחות שלנו, נבין שאין לנו צורך יותר בפוליטיקאים ובפוליטיקה.

 



תגיות המאמר: פוליטיקה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161040 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141413 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148952 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141861 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231454 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181516 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162820 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152669 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138020 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131889 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132204 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica