חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההצלחות והכשלונות של סטיב ג'ובס

מאת: דני ענברטכנולוגיות חדשות14/10/20111319 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשבוע החולף ולאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן ממנה סבל הלך לעולמו סטיבג'ובס, מייסדה של ענקית הטכנולוגיה אפל ומנהלה המיתולוגי שהפך לאחד מאנשיהחזון הבולטים ביותר של דורנו. דרכו הארוכה לצמרת לא הייתה רצופה אך ורקבהצלחות מסחריות ואישיות, כי אם גם בקשיים וכשלונות.

אלה הן התחנות המקצועיות הבולטות בחייו של האדם ששינה את חיינו בזכות החזון אותו הפך למציאות.

1976-1977 – בשנת 1976 עושה סטיב ג'ובס את הצעד הראשון שלו בעולם החומרהוהתוכנה וממציא יחד עם שותפו לייסוד אפל, סטיב ווזניאק, את מחשב אפל 1.שנה מאוחר יותר שדרגו ג'ובס ווזניאק את המודל והגו את מחשב אפל 2 שהפךלהצלחה מסחרית גדולה והופך גם את סטיב ג'ובס לאדם אמיד ועשיר למדי.

1980-1983: ב-1980 הגיח לאוויר העולם מחשב אפל 3 ושלוש שנים מאוחר יותרעשה סטיב ג'ובס צעד נוסף והשיק את מחשב הליסה (Lisa) שהיה למחשב הראשוןשכלל ממשק גראפי של ממש ועכבר. שני הדגמים נחלו כישלון חרוץ בגלל תג המחירהגבוה ובעיות הקשורות לחומרה ואף לעיצוב שלא היה לטעמם של המשתמשים.

1984 – סטיב ג'ובס מפיק לקחים ומציג לראשונה את מחשב המקינטוש שהיה במשךשנים רבות לספינת הדגל של אפל. המקינטוש היה קומפקטי וזול יותר ואף הצליחליצור באז פרסומי משמעותי שיצר ציפיה גדולה בקרב הציבור.

1985-1996 – דווקא אחרי ההצלחה המסחרית של מקינטוש, אולץ סטיב ג'ובסלעזוב את אפל, החברה שהוא עצמו הקים, כתוצאה מלחץ פנים ארגוני שהופעל עליו.ג'ובס לא הרים ידיים והקים את NeXT ששיווקה מחשבים אישיים עם מערכת הפעלהחדישה.

גם באפל לא יכלו להתעלם מההצלחה של המיזם החדש ורכשו את החברה של ג'ובסב-1996. המנכ"ל המיתולוגי חזר לתפקידו המקורי כאילו דבר לא השתנה.

1998- סטיב ג'ובס מגיש לצרכנים את ה-iMac – גרסה מחודשת ומרעננת בשללצבעים של המקינטוש הישן. גם כאן נרשמה הצלחה מסחרית של ממש שהחזירה את אפללמרכז הבמה.

1999 –אפל כובשת את שוק המחשבים הניידים עם ה-iBook שהזכיר בצורתוצדפה. גם הפעם בשלל צבעים. ב-2001 מושק הדגם הקל והמתקדם יותר של ה-iBook.

2000 – בין לבין ניסתה אפל להשיק את ה-G4 Cube שהיה לדגם דמוי קוביה שלהמקינטוש. העיצוב אמנם התקבל בברכה, אך המחיר הגבוה הפך את המוצר מהר מאודלנחלת העבר.

2001 – אחת השנים המוצלחות והפוריות ביותר של סטיב ג'ובס בתפקיד. בשנהזו הוא הציג למשתמשים את מערכת ההפעלה של אפל ה-OSX אשר ממשיכה לקרום עורוגידים גם כיום. ואז הגיעה אחת מפריצות הדרך שאפשרו את הפיכתה של אפל לשםמוכר בכל בית אב – ה-IPod – נגן המוזיקה הנייד, הצבעוני והפשוט להפעלה שאגרבתוכו אינספור שירים והיה לאחד המוצרים הנמכרים ביותר של אפל מאז ומעולם.

2003-2005 – אפל משיקה את חנות ה-iTunes ששינתה פעם נוספת את דפוסיהצריכה של חובבי המוזיקה אשר הסכימו לשלם בשמחה עבור תוכן דיגיטלי שהפךלמקור ההכנסה העיקרי של החברה.

ב-2004 מציג ג'ובס לעולם גרסה מוקטנת (מיני) של ה-iPod. ב-2005 מנסהג'ובס להמשיך את גל ההצלחה של ה-iTunes ומשיק בשיתוף עם חברת מוטרולה טלפוןנייד שמתפקד גם כנגן. המכשיר הופך לכישלון מסחרי מהדהד.

2007 – ג'ובס אחראי למהפכה נוספת – ה-iPhone. טלפון נייד בעל מסך מגע קללניווט ואלפי אפליקציות שימושיות ומשחקים שניתן להוריד מהחנות המקוונת שלאפל, ה-AppStore. עוד ב-2007 ניסה ג'ובס להטמיע ללא הצלחה את ה-iTV, ממירטלויזיוני קטן שאפשר למשתמשים להעביר תכני וידאו מה-iTunes לטלוזיה הביתית.

2008-2010 בשנים האחרונות לחייו השיק ג'ובס את המחשב הנייד הדק בעולם,ה-Macbook Air(2008) שהפך להצלחה בזכות המעבד המחודש ורזולוציית המסךהנוחה שלו.

לצפייה בסרטון - אונליין אופליין

את החותמת המקצועית שלו הטביע ג'ובס בשנת 2010 עת השיקה חברתו את ה-iPadשכבש בין לילה את קטגוריית הטאבלטים. בראשיתה של שנת 2011 ובהשקה האחרונהבה נכח סטיב ג'ובס הושקה הגרסה המתקדמת יותר של הטאבלט – iPad2.

אין ספק שההמצאות השזורות בקורות חיים של סטיב ג'ובס היוו השראה לכולנו,ובמיוחד ליזמים טכנולוגיים כדוגמתנו. את ההשראה אפשר גם לשאוב מהדרך בההוא התגבר על הכישלונות והצליח לייצר הצלחות ששינו עולמות, שהפכו אותו,לדעת רבים, לממציא וליזם המוביל של העידן המודרני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל FrameME
FrameME היא חברת ניו-מדיה, צעירה וחדשנית, אשר מציעה שירותי photoMarketing (שיווק על בסיס תמונה) כפלטפורמה פרסומית להעברת מסרים שיווקיים הן בעולם הפיסי והן בעולם הדיגיטאלי. לפרטים נוספים:

http://www.frameme.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני ענבר

מאת: דני ענברשיווק באינטרנט30/10/111009 צפיות
זה תמיד מצחיק אותנו לראות חברות מסחריות, דוגמניות ואפילו פוליטיקאים, עושים עיבוד תמונה בפוטו-שופ, כדי לעוות (או יותר נכון לשפר…) את המציאות. לעיתים, גם עין לא מזויינת ולא מקצועית, יכולה לעלות על הבלוף. אבל מסתבר שהיום עם התפתחות הטכנולוגיה, טשטוש המציאות עם עבודת פוטושופ רעה עלולה להפוך בקרוב לנחלת העבר. דוגמא מרתקת שתמחיש לכם מה טכנולוגיית עיבוד תמונה משופרת יכולה לעשות

מאת: דני ענברטלפונים סלולריים29/09/111416 צפיות
כיצד נראו מגדלי התאומים בניו-יורק מהמקום בו כל תושב העיר עומד ברגע זה? אפליקציית מציאות מועשרת חדשה, מציגה סילואט של המגדלים בנוף העיר, דרך מצלמת ה-iPhone של המשתמש ומאפשרת צילום של תמונת ההדמיה.

מאת: דני ענברפרסום באינטרנט18/09/111119 צפיות
לאחרונה סקרנו בבלוג שלנו את טכנולוגיית זיהוי הפנים. המאמר הבא מבשר על הפרסום העתידי שעושה שימוש בטכנולוגיה זו, ובכך לוקח עוד צעד קדימה את הפרסום הפיסי-טלי (phygital advertising)

מאת: דני ענברטכנולוגיות חדשות30/08/111412 צפיות
כפי שהראינו לא מעט לאחרונה, טכנולוגיית זיהוי הפנים משתדרגת מבקצב מסחרר ועימה גם השימושים בה. הפעם הבאנו לפניכם שימוש שהמילה היחידה לתאר אותו היא: נפלא!

מאת: דני ענברגאדג'טים12/07/111262 צפיות
אם נעבור במרכז תל אביב ונשאל 10 אנשים לכמה מהם יש קעקוע, סביר להניח שלפחות חמישה מהם יענו תשובה חיובית. מתוך אותם חמישה, לכמה לדעתכם יש קעקוע שגם יודע לזוז?

מאת: דני ענברטכנולוגיות חדשות23/06/111254 צפיות
כבר כתבו על כך בספרים ועשו על כך סרטים, אבל כמו תמיד, המציאות עולה על כל דמיון. הפנטזיה על שילוב בין הווירטואלי לממשי כבר כאן.

מאת: דני ענברפרסום באינטרנט31/05/11983 צפיות
הגרלות זה תמיד כיף. אבל כאשר ההגרלה אינטראקטיבית, מאפשרת בחירה בין כמה דגמים וצבעים של המוצר, מותירה לך מזכרת עם תמונה ססגונית שלך ושל המותג, שגם מתנוססת בשדרות מפורסמות בברלין ופתוחה להשתתפותו של כל המעוניין ברחבי העולם; זוהי לא רק הגרלה שכיף לזכות בה, אלא גם כזו שכיף להשתתף בה.

מאמרים נוספים בנושא טכנולוגיות חדשות

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/162019 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/161913 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: sharondan80טכנולוגיות חדשות23/02/161645 צפיות
אנו אולי לא מודעים לכך או חושבים על זה, אבל חיישנים, המכונים גם "רגשים", נמצאים בהרבה מאוד מקומות ובהרבה מאוד תחומים בחיי היום יום שלנו.

מאת: רותם וובזטכנולוגיות חדשות01/09/143391 צפיות
המאה העשרים הייתה מוצפת בהמצאות וחידושים בתחום הטכנולוגי אחד מהם היה המצאת המחשב האישי. המחשב באישי שהתחיל לתפוס תאוצה החל משנות ה- 80 המוקדמות, והתחיל להיות מצרך הכרחי כמעט בכל עסק.

מאת: יזמותטכנולוגיות חדשות03/08/142678 צפיות
אם עד שנה שעברה היה תחום הסלולאר עמק הסיליקון של ענף היזמות, הרי ששנת 2013 הביאה עמה ניחוחות חדשים של טרנד רענן.

מאת: רוני הכהןטכנולוגיות חדשות24/06/144381 צפיות
מיתוג מודרני מצריך שימוש בכלים טכנולוגיים שונים על מנת להגיע לחשיפה גדולה ביותר אל מול קהל היעד הפוטנציאלי.

מאת: עידן עסיסטכנולוגיות חדשות08/12/138347 צפיות
האפשרות וההצלחה בחימום בריכת השחיה שלכם באמצעות קרני השמש משתנות בהתאם לכמות החשיפה לשמש, גודלה של הבריכת שחיה, האם היא קרה במיוחד?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica