חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול זוגי קצר מועד

טיפול זוגי קצר מועד


טיפול זוגי קצר מועד מתאפיין במספר כללים . ייעוץ זוגי או טיפול זוגי עשויים להימשך על פני תקופה ממושכת. החל משנות ה 60 של המאה הקודמת התפתחו מספר גישות טיפוליות קצרות מועד חלק מהגישות פותחו במרכז הידוע לטיפול משפחתי המכון למחקר מנטאלי שבפאלו אלטו קליפורניה. ריצ'רד פיש, דון ג'קסון, ויקלנד ועמיתיהם במכון החלו לפתח טכניקות מהירות לשינוי אישי. מהר מאוד זלגו טכניקות אלו לעברו של הטיפול הזוגי והמשפחתי. צריך להבין את רוח התקופה דאז. הזרמים הפסיכולוגים השולטים היו הדינמיים אנליטיים. טיפולים משמעותיים הן אישיים והן טיפולים זוגיים ארכו זמן רב. חלק מאנשי המקצוע לא האמין באפשרות של טיפול זוגי או משפחתי. אנשים דגלו בשינוי אישי כמרכז החיים.
אנשים ובייחוד אנשי הממסד האמינו שבכדי ליצור שינוי זוגי למשל כל אחד מבני הזוג צריך לעבור אנליזה של שנים. החשיבה המהפכנית של צוות המ.ר.י. המכון הידוע למחקר מנטאלי הייתה שניתן לקצר תהליכי שינוי אלו. פיש הלך נגד הממסד ויצר טכניקות טיפול זוגי ייעוץ זוגי וטיפול משפחתי שעוררו עליו ביקורת רבה מצד הממסד האנליטי הגברי. מלחמה זו נמשכה שנים ובסופו של דבר נכנס הטיפול קצר המועד לזרם המרכזי . תיאוריות נוספות בטיפול זוגי החלו להתפתח. מינושין הגיע עם הטיפול המבני ואחרים עם הטיפול הממוקד. מייקל וייט ודויד אפסטון הינם שני ממציאים חביבים שפתחו את הטיפול הזוגי הנרטיבי לכלל אמנות. הייתה לי הזכות ללמוד עימם באופן אישי כמו גם עם פיש ואחרים המכון למחקר מנטאלי שבקליפורניה.

טיפול זוגי לפי הגישה הנרטיבית


טיפול זוגי בעזרת הגישה הנרטיבית טוען שאנו מתנהלים לפי סיפורי חיים חיוביים ושליליים. סיפורים נוצרים כתוצאה ממה שהחברה חושבת ומעבירה לנו וגם כתוצאה מהדרך שאנו חווים את עצמנו. אם חושבים עלינו ומתייחסים אלינו בצורה חיובית אנו נפנים זהות חיובית ויחס חיובי כלפי עצמנו וההיפך אם אנו מקבלים פידבקים שליליים מהחברה או שאנו לא עומדים בסטנדרטים של מה זה להיות גבר או אשה מוצלחים אנו נתחיל לפתח זהות עצמית שלילית. בעיות נוצרות כתוצאה ממסרים ומקובלויות חברתיות שליליים שמשילים אותנו לשולי החברה.
טיפול זוגי נרטיבי עוזר לבני הזוג לזהות את הבעיות שנמצאות בחיי הזוגיות שלהם. לאחר שבני הזוג זיהו  בעזרת מטפל זוגי את הבעיות שלהם המטפל מתחיל לעזור להם להחצין את הבעיות. תהליך החצנת הבעיות בזוגיות חשוב מאוד. פסיכולוג או מטפל שרואה את האנשים שלפניו כבעייתיים אינו עוזר להם להיפרד מהבעיות. פסיכולוג או מטפל זוגי שיכול לראות את בני הזוג כנפרדים מהבעיות יכול לעזור להם לראות את עצמם באור חיובי יותר.

פסיכולוג או מטפל זוגי שעובד עם זוגות יכול בהחלט להתחיל את תהליך השינוי המהיר. בד בבד עם החצנת הבעיות בזוגיות מתחילים לצוץ באורח פלא הסיפורים החיוביים שכאילו היו חבויים תחת נטל הבעיות. זהו תהליך דינמי. תוך כדי טיפול זוגי או ייעוץ זוגי מרחיב המטפל את סיפורי החוזק ובני הזוג מפנימים אותם לתוך הזהות הזוגית המתחזקת ונבנית שלהם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורי לוי פסיכולוג קליני מטפל זוגי מוסמך טיפול זוגי פורום טיפול זוגי,  נייד 054-4990201

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורי לוי

מאת: דורי לויקרימינולוגיה07/07/177308 צפיות
התמכרות היא נושא לא פשוט. כיום מכורים לסמים אלכוהול אינטרנט יחסים סוכר גלוטן וכד. בית המדרש ללימוד בנושאי התמכרויות מסייע להעמיק לכל מי שרוצה חילוניים ודתיים הרוצים להשתחרר מההתמכרות הפרטית שלהם.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה14/04/131394 צפיות
תהליך ההכשרה של פסיכולוגים קליניים הוא תהליך ארוך ומייגע

מאת: דורי לוידייטינג11/11/12988 צפיות
רוב האנשים חושבים שצריך לצאת ולהכיר ורק אחרי מיסוד הקשר אם ובמקרה יש בעיות אז צריך לגשת ולקבל טיפול זוגי. האמת היא שמי שקשה לו להכיר כדאי לו מאוד לפנות ולקבל ייעוץ זוגי אפילו לפני מיסוד הקשר. פתרון של בעיות ביכולת לקרבה ולאינטימיות מסייע להיכנס לקשר בריא יותר

מאת: דורי לויבגידות13/07/121272 צפיות
טיפול זוגי קצר מודע עוזר להגיע לתוצאות מהירות בני זוג חווים בעיות בזוגיות שמפריעות לאיכות הקשר ולזוגיות. טיפול זוגי מסיע לשני בני הזוג לפתור את הבעיות בצורה מהירה

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי13/07/121280 צפיות
ליווי רוחני מסייע רבות למשפחות שמתמודדות עם מחלה. טיפול זוגי עוזר לבני זוג להתמודד טוב יותר עם תהליכי מחלה קשים שפוקדים את אחד מבני הזוג או הילדים.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה04/05/121681 צפיות
ליווי רוחני מאפשר להמשיך את הקשר עם האדם שנפטר בצורה שתחזק ותעצים

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי12/02/121455 צפיות
ליווי רוחני הוא תחום חדש יחסית שמיועד לעזור לאנשים המתמודדים עם מצבים מסכני חיים.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215141 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204660 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201168 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201460 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201422 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173098 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173402 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica