חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרישה לפנסיה – הישורת האחרונה שתשפיע על עתידך

מאת: ארז בן חוריןביטוח פנסיוני15/11/20111084 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עם הגעת מועד הפרישה לפנסיה מגיע סוף סוף הזמן ליהנות מפרי עמלנו באמצעות החיסכון הפנסיוני. אמנם עשרות שנים של חסכון הם אלה המאפשרות לנו בסופו של דבר ליהנות מפנסיה גבוהה ולשמור על רמת חיים גבוהה. אך גם ההחלטות שנקבל כאשר מגיע מועד הפרישה ישפיעו רבות על עתידנו הכלכלי. אחת ההחלטות החשובות נוגעת לאופן קבלת כספי הפנסיה: האם לבחור במסלול הוני – כלומר קבלת סכום חד פעמי, או במסלול הקצבתי המעניק קצבה חודשית קבועה?

פרישה לפנסיה – מה כדאי, מסלול הוני או קצבתי?

כאשר הצטרפנו לאחד ממסלולי החיסכון הפנסיוני נקבע גם האם הוא קצבתי או הוני. עם זאת, בחלק מקרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים אפשר להסב חלק מכספי הקצבה לסכום הוני (היוון קצבה) או להיפך: להסב חלק מכספי ההון לקצבה (ייעוד לקצבה). 

מסיבות מובנות, הדעה הרווחת היא שעדיף לבחור בקבלת קצבה חודשית קבועה: קבלת סכום חד פעמי יכולה לסנוור, ולגרום לנו להתפתות לבזבז בבת אחת את הרזרביות הכספיות שאמורות לכלכל אותנו מעתה ואילך. קבלת כספי הפנסיה בצורה של קצבה, לעומת זאת, תבטיח הכנסה קבועה ויציבה מידי חודש בחודשו. אז בשורה התחתונה, האם כדאי בעת פרישה לבצע ייעוד לקצבה? התשובה כפי שנראה מיד אינה חד משמעית ומשתנה בהתאם לצרכיו של כל חוסך.

ייעוד לקצבה – מדוע כן?

כפי שציינו קודם לכן, קבלת פנסיה בצורה של קצבה מבטיחה יציבות פיננסית לאורך זמן. במקום למשוך את מענק הפרישה או את פיצויי הפיטורין כסכום חד פעמי (הוני), באפשרות החוסך להשאיר אותם בקופה (קרן פנסיה או פוליסת ביטוח) ולקבל אותם כקצבה לאחר הפרישה לפנסיה. הבונוס שהחוסך מקבל מגיע בדמות הטבת מס.

ייעוד לקצבה – מדוע לא?

העובדה שהחוסך משלם פחות מס בעת קבלת מענק הפרישה אינה אומרת שהוא לא ישלם מס על הקצבה החודשית שצפויה להתקבל. למעשה, בכפוף לשיקולים שונים כמו גובה הקצבה החודשית, עלולה להיווצר "גיבנת מס" – כלומר תשלום מס בשיעורים גבוהים יותר למשך כל תקופת הפנסיה.

לשם בחירת המסלול המשתלם ביותר כדאי להיעזר בשירותי ייעוץ פנסיוני. בחירה במסלול קצבתי או הוני מורכבת מסט רחב של שיקולים אותם יועץ פנסיוני ידע לשקלל לכדי ההחלטה הטובה ביותר עבורכם. למשל מהם מקורות ההכנסה העתידיים של החוסך, שיעורי המס בכל אחת מהאפשרויות, גובה דמי הניהול ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ארז בן חורין הינו מנכ"ל גמלה שירותי ייעוץ פנסיוני. גמלה מספקת שירותי ייעוץ פנסיוני אובייקטיביים ובלתי תלויים, המאפשרים לחוסך לדאוג לעתידו הפיננסי ולהתכונן כראוי לגיל פרישה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ארז בן חורין

מאת: ארז בן חוריןביטוח פנסיוני06/05/13920 צפיות
סערת התקציב המתרחשת בשבועות האחרונים לנגד עינינו משחררת לחלל האוויר אמירות שמדברות על תיקון כואב אך קצר מועד בהווה, לצורך שיפור מצבינו הכלכלי בעתיד. בין אם יש אמת באמירות הללו ובין אם לאו – רק הזמן יגיד. כך או כך, הלך הרוח העומד מאחורי חשיבה ארוכת טווח זו יכול להשפיע גם על סכום פיצויי הפיטורין שנקבל בהווה והכי חשוב, לענות על שאלה הרת גורל אחת: מה יהיה מצבנו הפיננסי לאחר הפרישה לפנסיה?

מאת: ארז בן חוריןביטוח פנסיוני05/04/13894 צפיות
עם ישראל חצה את ים סוף וצעד 40 שנה במדבר, רק כדי להגיע לארץ המובטחת וליהנות מידי שנה מ-ים של מבצעים מפתים בתקופת חג הפסח... עד כמה שאנחנו אוהבים מבצעים והשוואת מחירים, הכסף שנחסוך ערב היציאה לפנסיה בעקבות קבלת החלטות נכונה שווה הרבה יותר מכל Sale. אז איך נערכים לפרישה לפנסיה?

מאת: ארז בן חוריןביטוח פנסיוני03/03/131097 צפיות
לרובנו קשה להשלים עם הירידה ברמת החיים לאחר היציאה לפנסיה. על אחת כמה וכמה, קשה לנו לדמיין מצב שבו החיסכון הפנסיוני עבורו עמלנו כל כך קשה עלול להצטמק בעד 50%! לא מדובר בסיטואציה דמיונית – אלא במציאות קשה של חוסכים המרגישים על בשרם את ההשלכות הכרוכות במשיכת כספי הפיצויים. אז רגע לפני שמושכים כספים, הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

מאת: ארז בן חוריןביטוח פנסיוני07/01/13928 צפיות
בתור בעל עסק שנושא את רוב העול על כתפיו, סביר להניח שאת מנוחתך טורדות שאלות הרות גורל: איך אפשר לצמצם את ההוצאות? איך אפשר להגדיל את ההכנסה הפנויה? פיצוח התשובות לשאלות אלו מוביל ללא ספק להצלחה. אך האם אתה מודע לכך שבכל רמת הכנסה סביר להניח שאתה משאיר כסף על הרצפה? כדי לדעת מה מצבך, בחן את עצמך וגלה את התשובה.

מאת: ארז בן חוריןביטוח פנסיוני07/12/111054 צפיות
במציאות הארץ ישראלית, בה רבים מן הגמלאים נאלצים להסתמך בעיקר על קצבת זקנה זעומה מטעם המדינה, עלינו לחשוב יותר מצעד אחד קדימה – ולהבטיח את עתידנו הכלכלי מבעוד מועד.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח פנסיוני

מאת: עשהאל דריירביטוח פנסיוני13/03/172403 צפיות
השעה 20:00 מוצאת את עצמי מול הטלוויזיה מתלבטת אם פשוט לבהות באיזה סדרה שניסיתי להתחיל לפני שבוע או להיות קצת בעניינים ולראות חדשות . אז נפלה ההחלטה לצפות בערוץ החדשות , הערב עשיתי בחירה חכמה , תשאלו למה? במהלך צפייה בכתבות השונות המאוד מעניינות הייתה אחת שהסבה את תשומת אף יותר, רוצים לדעת מהי?

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני19/11/161813 צפיות
שחברות הביטוח ממליצות לכל אחד לבטח מגיל צעיר את הביטוח המקסימלי, בעצם אין צורך לבצע ביטוח סיעודי מגיל צעיר. הזמן הטוב ביותר לרכוש ביטוח סיעודי הוא בין הגילאים 55 ו -64, אולם בכל מקרה מוטב להתייעץ עם איש מקצוע בעל רשיון

מאת: ניב אבןביטוח פנסיוני04/02/163854 צפיות
מעבר לאפשרות הנהדרת של חיפוש הפרטים של החסכונות אשר מופיעים על שם כל אזרח בארץ, הפרטים שמתקבלים לאחר ההקלדה של האמצעים לזיהוי הינם דלים ואינם מסייעים במידה שבה ציפו רבים מאלה שנכנסו אל האתר.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח פנסיוני11/06/154943 צפיות
אחת השאלות המרכזיות שאנשים בוחנים במהלך תהליך של בחירת קרן פנסיה היא מה עלות דמי הניהול המשולמים לקרן מדי שנה על מנת לנהל את כספי הפנסיה של המבוטח.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/152151 צפיות
בכל מקום בו נמצאים אנשים, מסתתרים סיכונים מסוימים. זה יכול להיות מקום עבודה, מקומות בילוי, מפגשים וכן הלאה. כדי לדעת איך לטפל באותם סיכונים ואיך להתיחס כאשר הם מתרחשים, חשוב לבצע סקר סיכונים בטיחות ולהתכונן לקראתם מראש.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/151926 צפיות
סיכון תפעולי נועד למעשה לצפות מראש את רמת הסיכון של כל מפעל או חברה, ולהחליט מראש מה רמת הסבירות שזה יקרה. כמו כן נועד סיכון תפעולי להחליט את שווי הנזק במקרה של סיכון, ולהעריך אותו מבחינה פיננסית.

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני13/09/142687 צפיות
במהלך 2013 פרסם המפקח על הביטוח תקנות בהן החל מהשנה הבאה 2014 חברות הביטוח לא יוכלו לבטח בביטוח קבוצתי לחברות ולארגונים את רובד הביטוח הסיעודי. כמובן שימים עברו והמפקח החליט לדחות את החלת החוק לתחילת 2015.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica