חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר בבורסה

מאת: רועי דניאלשוק ההון17/11/20111112 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מסחר בבורסה מסחר בבורסה-מיקום

מיקום

מסחר בבורסה מתבצע במקום מוגדר ומרוכז המרכז את הפעילות, בניו יורק משרדי הבורסה ממוקמים ברחוב וול סטריט, בעוד שכאן בישראל מרכז המסחר בבורסה ממוקם בתל אביב. בורסה הינו המקום בו נסחרות מניות ציבוריות, אגרות חוב, ניירות ערך,סחורות ועוד. מקומות רבים בעולם כדוגמת הבורסה בניו יורק הפכו להרבה יותר מאשר אזור מסחר והפכו גם לאטרקציה תיירותית. כיום מיקומו הפיזי של המסחר בבורסה פחות חשוב שכן רובו מתבצע באינטרנט.

התפתחות המסחר בבורסה

למרות שישנה מחלוקת באשר למיקום בו נערך לראשונה המסחר בבורסה, האמונה הרווחת היא שמקום המסחר הראשוני היה בקהיר שבמצרים בסביבות המאה 11 לספירה. האמונה היא שסוחרים יהודים ומוסלמים סחרו במניות של חברות. דעה זו מנוגדת לדעה אחרת הרווחות בקרב חוקרים המאמינים שהאיטלקים הם אלה שהמציאו את המסחר בבורסה.

הפעם הראשונה בה תועד מסחר בבורסה היתה במאה ה-12 לספירה בצרפת. התיעוד מספר על אדון קורטיה אשר היה אחראי על הסדרת התשלומים והחובות של קהילות חקלאיות מול הבנקים המקומיים שסחרו בחובות תמורת תוצרת חקלאית ושמרו את התיעוד של סחר זה. במהלך המאה הבאה צרכנים צרפתיים וסוחרים הפכו מאורגנים יותר ונוצרו קבוצות שנפגשו על בסיס שבועי על מנת לעסוק בסחר, קבוצות נוספות של סוחרים מעין אלה החלו לצוץ בכל רחבי מערב אירופה.

הפעם הראשונה שתועד סחר בניירות ערך ממשלתיים תועדה בוונציה בשנת 1200 לספירה, מסחר בבורסה מקומית עדיין לא היה קיים בצורתו הנוכחית אך בוונציה התהליך החל להתפתח. כמה מאות שנים לאחר מכן היו הם ההולנדים אשר החלו לסחור במניות של חברות כך שלבעלי המניות היה נתח ברווחים ובהפסדים. אנשי מרכז הסחר באמסטרדם היו הראשנים להציע את המסחר בבורסה כשיטה מוכרת ומתמשכת עוד מהמאה ה-17.

בבורסה כיום מסחר

כיום מסחר בבורסה לא בהכרח מתבצע במקום קונקרטי, רבים מהסוחרים עושים זאת דרך האינטרנט. ניתן לסחור באינטרנט ב-2 דרכים עיקריות: סחר במט"ח וסחר במניות. מסחר במט"ח נוסד ב-1970 ומתבסס על סחר במטבעות של מדינות, הרווחים וההפסדים תלויים בערכו המשתנה של כל מטבע. כוחו של סחר במט"ח נעוץ בכמויות הכסף העוברות דרכו כל יום, מיליונים של מיליונים נסחרים במט"ח כל יום, הרבה יותר מבכל בורסה מקומית של כל מדינה. בשוק המט"ח תחילה סחרו רק ממשלות וחברות גדולות כיום כל אדם יכול לסחור במט"ח, שוק זה פעיל 7\24 ואפשר לכל אדם מכל מדינה לסחור.

דרך נוספת לסחור באמצעות האינטרנט היא לסחור בשוק המניות זאת אומרת לסחור במניות של חברה ספציפית בשוק ספציפי- מדינה מסוימת.

מסחר בבורסה - שינויים טכנולוגיים

השינויים וההתפתחויות אשר התרחשו במהלך השנים כבמסחר בבורסה - ממסחר פשוט של מוצרים וכספים ועד למסחר ממוחשב בבורסה לניירות ערך של מניות קונצרניות ואגרות חוב -  היו מרתקים ולא ניתן לחזות כיצד יתנהל המסחר בבורסה בעתיד. אך ברור כי  השוק ימשיך להשתנות ולהתפתח. סביר להניח כי גם הכלים הטכנולוגיים העומדים לרשות הסוחרים ישתכללו ויפתחו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רועי דניאל

מאת: רועי דניאללימודי תעודה ומקצוע22/02/12943 צפיות
פורום תלת מימד המשמש גרפיקאים ואנימטורים לעדכון שוטף בכל הנוגע לחדש בעולם הדינאמי והמרתק של התלת מימד

מאת: רועי דניאלמט"ח05/02/121303 צפיות
מהו מסחר בבורסה, מהם סוגי ההשקעות הקיימות ומהו מסחר במטבע חוץ?

מאת: רועי דניאלהשקעות06/12/11962 צפיות
מהו ברוקר? מהם אופני ההתנהלות בעבודה עם ברוקרים? השוואה בין חברות פרטיות לבנקים והערך המוסף בעבודה עם ברוקר

מאת: רועי דניאלקורסים וסדנאות28/11/11794 צפיות
מהו קורס ניהול ולמי הוא מיועד, מהם תוכנות ניהוליות ולמי מתאים תחום ניהול הפרוייקטים

מאת: רועי דניאללימודי תעודה ומקצוע10/11/111022 צפיות
קורס אימון עיסקי הינו קורס המכשיר מאמנים להיות קאוצרים. המאמר מספק מידע על הקורס, למי הוא מתאים ומיועד ומהם אפשרויות העסקה.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214083 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193458 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910543 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193002 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182842 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica