חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

 מלאכת עיצוב האתר אינה פעולה של מה בכך – קיימות טכניקות רבות לסידור התכנים בצורה נוחה כשהבולטות ביניהן הן טבלאות ושימוש בCSS. במאמר זה נסקור את ההבדלים בין הגישות, לרבות היתרונות והחסרונות של כל גישה.

בניית אתרים - טבלאות להצבת רקע
שימוש בטבלאות בתהליך בניית אתרים התחיל ברגע שהאינטרנט נהיה "גרפי". טבלאות מוכרות, פחות או יותר, לכל משתמש במחשב שעבד בשלב כזה או אחר עם מעבד תמלילים דוגמת וורד או אקסל.
בתהליך בנייית אתרים טבלה מאפשרת להגדיר את כמות השורות, כמות העמודות, לאחד תאים, לקבוע מימדים לכל תא בנפרד ואף ליצור טבלאות פנימיות לטובת סידור מורכב-יחסית של תכנים. הקונספט מוכר לנו מעבודת היומיום מול המחשב, בעוד העבודה עצמה היא פשוטה ומובנת לכל. בהקשר של בניית אתרים, כל תא יכול לקבל הגדרות ספציפיות משל עצמו ועל כן להיות מופרד משאר התאים מבחינת הגדרותיו.
מיד כשהתאפשר להסתיר את המסגרת (ובכך להסתיר את עובדת קיומה של הטבלה) מעיניו של הגולש, השימוש בה ככלי עיצובי צבר תאוצה רבה.
עקב הפופולאריות הרבה, עיצוב מבוסס טבלאות הוא עדיין סוג העיצוב הנפוץ ביותר באינטרנט, על אף שנחשב ל"מיושן".

בניית אתרים - שימוש בטבלאות, יתרונות וחסרונות
כפי שצויין, היתרון הגדול של שימוש בטבלאות בתהליך בנייית אתרים הוא בעיקר האינטואיטיביות הרבה. בעל האתר מעוניין להציג תמונה בסמוך לטקסט? הוא יצור טבלה של שתי עמודות – עמודת הטקסט רחבה, עמודת התמונה צרה. לחילופין, תפריט עבודת-יד אינו אלא טבלה בעלת עמודה אחת וכמות שורות בהתאם למספר הכפתורים – כשכל כפתור יכול להיות טקסט, תמונה או אף פלאש. רוצים לעצב כל תא בנפרד? אין בעיה! עיצוב טבלאי מאפשר זאת, שכן מבחינת קוד, כל תא הוא יישות עצמאית. דבר זה מאפשר "לשרשר" הוראות: אם אני רוצה להגדיר הגדרה מסויימת לשורה שלמה, אני יכול להגדיר רק אותה במקום להגדיר כל תא בנפרד, כנ"ל לעמודה.
אליה וקוץ בה: ריבוי ההגדרות השונות יוצר קוד עמוס, כלומר משקלו של הקוד גדל בהתאם לגודל הטבלה. קוד כבד מאט את פעולת הטעינה – על המשמעויות השונות של איטיות זו: נגישות מופחתת למשתמש, דירוג נמוך יחסית לאתרים מהירים במנועי חיפוש.
חיסרון בולט נוסף נמצא בכך שהתוכן הופך להיות חלק אינטגרלי מהטבלה. שינוי בטבלה ידרוש הזזה של התוכן למקום אחר, בניה מחודשת של כל התכנים. זה לא קשה כשמדובר באתר קטן או אתר שנבנה על ידי אדם אחד, אך כשמדובר באתר בעל עמודים רבים שמספר רב של אנשים עובדים על עדכונו, "להכניס עובד לעניינים" ידרוש לימוד של הקוד הקיים והגדרותיו.

בניית אתרים - מחלקות CSS, רקע
עם צבירת התאוצה של שפת הCSS כשפה משלימה לHTML הסטנדרטי – גבר השימוש בשפה זו מבחינת עיצוב אתרים.
בפשטות, שימוש בשפה זו לעיצוב כרוך ביצירת "מיכלים" (containers), לרוב - תגיות div, והכנסת התוכן לתוך המיכלים. אם הכנסתי טקסט למיכל שכזה, כדי לשנות את העיצוב שלו, אני לא צריך לגעת בטקסט, אלא לשנות את הגדרות המיכל.
גישה זו תופסת תאוצה בזכות התפיסה שיש להפריד תוכן מעיצוב, שכן העיצוב יכול להשתנות (לדוגמא, בין דפדפנים שונים) אך התוכן חייב להיות מוצג בצורה תקינה. אם האתר שלי יודע לזהות, לצורך העניין, שגולש מגיע באמצעות דפדפן סלולרי, אני יכול "להנחות" את האתר לטעון את סט ההגדרות הרלוונטי עבור משתמשים סלולאריים – במקום להניח שהדפדפן של המשתמש ידע לפרש את העיצוב שלי בצורה דומה.
בעבודה עם מחלקות CSS, בדרך כלל יהיה קובץ עיצוב יחיד עם כלל הגדרות העיצוב (ניתן לדמיין ספר מתכונים) וכל אלמנט עיצובי ימשוך במידת הצורך את ההגדרה (או המתכון) הרלוונטיים בלבד.

בניית אתרים - CSS, יתרונות וחסרונות
כטכניקה הנחשבת כממשיכת דרכה של טכניקת הטבלאות, מעצבי אתרים רבים מדביקים למילה "טבלאות" את ההקשר "מיושן" באופן אוטומטי. גישה זו הינה מתקדמת יותר טכנולוגית ומאפשרת חופש עיצובי רב – כדי לשנות עיצוב של פסקה, לדוגמא, אני לא צריך לעבור על כלל הפסקאות באתר, אלא לשנות באופן כללי את ההגדרה של "פסקה מהי". אם אחליט שכותרות באתר שלי תמיד יהיו מודגשות, גדולות ואדומות – מספיק שאגדיר זאת פעם אחת בקובץ הCSS, וכל מה שהגדרתי ככותרת יקבל אוטומטית את ההגדרה שלי. אם כן, חסכון רב בקוד הינו יתרון נוסף – משמעותו משקל קטן יותר ומהירות טעינה מוגברת.
כפי שצויין קודם, ניתן בגישה זו לכתוב סט הגדרות שונה עבור כל דפדפן ובכך להתגבר על ההבדלים הבולטים בין הדפדפנים, תוך הגברת תאימות האתר לתצוגות שאינן סטנדרטיות.
החסרון הבולט נובע מעצם ההגדרה – מדובר בשפה בפני עצמה, תפיסה שונה ומחודשת שיש ללמוד. העבודה אינה אינטואיטיבית עבור מי שלא ישב ולמד את השפה. בניגוד לגישה הרווחת בעולם המחשבים של WYSIWYG ("מה שאתה רואה זה מה שתקבל"), עבודה עם CSS היא "מאחורי הקלעים" מעצם הגדרתה – המעצב עובד על קובץ ההגדרות ולא על האתר בפועל. העבודה תדרוש הבנה רבה בקוד HTML ותיעשה ברובה בתצוגת הקוד ולא בממשק עריכה נוח כלשהו. יש לשנס מותניים ולצפות לעבודה רבה מול טקסט, כדי לראות תוצאות בשטח: בהחלט לא למתחילים!
בנוסף, מעצבי CSS חייבים להכיר בכך שהם מכוונים את האתרים שלהם לבעלי דפדפנים חדשים בלבד. אמנם בטוח יחסית להניח שלרוב הגולשים יהיה דפדפן מעודכן, אך אל לנו לשכוח שמוסדות גדולים או חברות ותיקות ייתכן וטרם ביצעו את המעבר לתוכנה עדכנית – ועובדיהן עדיין משתמשים בתוכנה שאינה יודעת לפרש CSS כהלכה.

אז מה עדיף?
שאלת מיליון הדולר. מעצב מקצועי, מעצם היותו בעל מקצוע בתחום זה, ימליץ בחום על עבודה מול CSS והצדק יהיה איתו. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת יותר המאפשרת חופש רב יותר, תאימות מוגברת ויכולת קלה לביצוע שינויים בעתיד.
בונה אתר מתחיל המסתמך על מושגים שהוא מכיר מעולם המחשוב הכללי ימליץ על עבודה עם טבלאות – פשוט, ברור, אינטואיטיבי ונגיש. רוב האתרים מבוססים על טבלאות, אז הסבירות שיוצרי דפדפן כלשהו יוותרו על היכולת להציג את הרוב הגדול של האתרים באינטרנט היא נמוכה בהחלט: תמיכה בטבלאות מובטחת לעוד שנים רבות וטובות. אם amazon.com עדיין מציגים עיצוב טבלאי נכון לרגע כתיבת שורות אלו, לא עושה רושם שיש להם בעיה קידומית כלשהי או מחסור ביחסי-ציבור...
האיזון נמצא איפשהו באמצע, בהתאם לרמת בונה האתר.
אם אתה מתחיל בתחום בניית אתרים, שנסיונו במחשבים מסתכם במעבדי תמלילים – אין כל פסול בשימוש בטבלאות. יתירה מזאת, עם קצת חשיבה יצירתית תוכל לבנות אתר שלא נופל ברמתו משום אתר אחר.
אם אתה מעצב בעל ניסיון, סביר להניח שלא תיצור טבלה אחת באתר כולו ותשתמש במיכלים בלבד. כל עוד אתה יודע מה אתה עושה – לך על זה.
קיימת גם פשרת ביניים – הרי גם טבלאות מסוגלות לקבל הגדרת CSS. המשתמש הפשוט יוכל לבנות לעצמו טבלה, והמעצב יוכל "להלביש" עליה סט שלם של הגדרות עיצוב מתקדמות, כך שהגישות אינן ב"מלחמה" כפי שמעצבים נהנים לצייר אותן. בכל מקרה, ההמלצה תמיד תהיה לבחור בגישה הנוחה יותר ולבטא את עצמך באמצעותה בצורה הטובה ביותר!

טכניקות בניית אתרים - טבלאות מול CSS

טכניקות בניית אתרים - טבלאות מול CSS

 
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: Info@LoadSEO.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122453 צפיות
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122259 צפיות
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

מאת: LoadSEO - קידום אתריםעיצוב גינות31/07/122039 צפיות
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/121899 צפיות
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/121997 צפיות
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/122046 צפיות
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/121818 צפיות
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

מאמרים נוספים בנושא קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים23/12/213409 צפיות
בואו לשמוע מה יש לניקיטה סטוגף מייסד - מנכ"ל קרית טק Kiryatech לומר על קידום אתרים

מאת: nirקידום אתרים21/09/211702 צפיות
הקישורים הם נכס צאן ברזל כיום עבור כול אתר המעוניין בקידומו. אנשי התוכן והעוסקים בקידום אתרים, חייבים להיות מעודכנים און ליין כל העת בחדשות הקישורים ואיזו שיטה הכי פופולארית ובעיקר יעילה ורלוונטית עבור קידום אתרים, באמצעות שיטת הקישורים. החלפת קישורים

מאת: רועי כץקידום אתרים11/06/183558 צפיות
מצב של תשישות נפש מוגדר כאשר האדם סובל מבעיות התנהגות קשות ושיבושים החשיבה. הדבר בא לידי ביטוי בקריאה לא נכונה של המציאות ושינויים תכופים ולא הגיוניים במצב הרוח.

מאת: הדסהקידום אתרים17/09/172898 צפיות
רבים ממכם שמעו לא פעם על שיווק וקידום באינטרנט. למרות וזה תחום שעדיין צעיר רבים מבינים את חשיבותו ומשתמשים בו אלמנת לקדם את העסק שלהם במנועי החיפוש של גוגל. ברב המקרים ישנם שני סוגים של קידום באינטרנט והם קידום ממומן ( PPC ) וקידום אורגני (SEO ). בכדי להבין מה מבין האפשריות היא העדיפה ביותר יש תחילה להבין מה כל אחת מן האופציות אומרת.

מאת: רוני הכהןקידום אתרים20/08/172642 צפיות
האם לנסות ולעבור עם חברות קידום שנמצאות מעבר לגבולות הארץ גם כן?

מאת: articlestbdקידום אתרים20/08/172485 צפיות
למה קידום אתרים זה הדבר שכל עסק רציני פשוט חייב... תשובות במאמר.

מאת: דודישקידום אתרים30/04/172526 צפיות
בכל פעם שצירוף המילים "קידום אתרים בחו"ל" נזרק לאוויר, יש לו השפעה של פצצה. פצצת סירחון אם להיות מדויקים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica