חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בעיות ומחלות של השקים האנאליים

מאת: ד"ר טל מאיירוטרינריה06/12/20111077 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחלות השקים האנאליים בכלבים וחתולים - Anal Glands Diseases

ד"ר טל מאייר, וטרינר בכפר סבא, מרפאת דוליטל בכפ"ס

מחלות השקים / הבלוטות האנליות הן בעיה נפוצה מאוד בכלבים וחתולים. השקים יכולים להיות גדושים, דלקתיים, חסומים ואף להפוך לאבצס.

בעלי חיים הסובלים מהבעיה נוטים ללקק ואף לנשוך הרבה את האזור האנאלי, לגרור את התחת על הרצפה ואף לסבול מקשיים ביציאות.

ההתנהגות הזו לרוב מקושרת עם בעיות בבלוטות האנאליות ( אך לעיתים גם עקב נגיעות בתולעים - פחות נפוץ).

איפה נמצאות הבלוטות האנאליות ולמה זה משמש?

אם מסתכלים על הכלב או החתול מאחור, השקים האנאליים ממוקמים בשני צדי פי-הטבעת (אנוס) מעט מתחת לקו האמצע (בשעה 8 ובשעה 4). צינור קטן מחבר בין השקים לבין פתח האנוס בכל צד.

לכל הטורפים, כלבים, חתולים, זאבים, חתולי בר, בואשים וכו' יש בלוטות אנאליות, אולם כל מין משתמש בו אחרת. בואשים משתמשים בשחרור חומר מהבלוטות כאמצעי הגנה, בעוד כלבים וחתולים משתמשים בהפרשת החומר למטרה של סימון טריטוריה או לצרכי תקשורת עם כלבים וחתולים אחרים.

אצל כלבים וחתולים כאשר יש יציאה של צואה, נוצר לחץ שגורם לסחיטה של השקים האנאליים ולמריחה של נוזל מהבלוטות על גבי הצואה. סימון הצואה מאפשר לכלבים או חתולים אחרים "לקרוא" מי היה בשכונה ע"י רחרוח הצואה. בנוסף, כלבים וחתולים מזהים אחד את השני ע"י רחרוח באזור האנאלי, מאחר ולכל כלב וחתול יש ריח אישי וייחודי מהבלוטות האנאליות.

מחלת הבלוטות האנאליות

הבלוטות / שקים עלולים לסבול ממספר מחלות: חסימה, זיהום ואבצסים.

איך זה קורה? מהבלוטות יוצאים 2 צינורות דקים שמגיעים לצדי האנוס (פי הטבעת) - ראו איור.

 

כאשר יש בעיה מבנית לכלב, או כאשר ההפרשה של השקים צמיגה מסיבה כלשהי, או כאשר הצואה רכה (אין לחץ על השקים), אין ריקון טוב של השקים והם מתחילים להתמלא בנוזל ולהיות גדושים.
כאשר השקים גדושים בעל החיים מתחיל לגרור את אחוריו על הקרקע ובמקביל ללקק הרבה באזור.
גודש של השקים האנאליים היא תופעה נפוצה מאוד בכלבים, בעיקר בכאלה מגזע קטן.

זיהומים עלולים לפגוע בבלוטות האנאליות, לרוב כאשר חיידקים מצליחים לחדור דרך צינורות הניקוז של הבלוטות אל הבלוטות עצמן.
זיהום של הבלוטות האנאליות הוא מצב כואב מאוד, בעל החיים לרוב ינסה לנשוך את עצמו באזור, ללקק או לשרוט את אזור השקים (לעיתים נראה שהם מנסים לנשוך את הזנב).

כאשר יש זיהום לעיתים נוצרת גם חסימה ואז למעשה יש לנו אבצס. האבצס כואב מאוד, ולעיתים מתפוצץ עוד לפני שהבנו את הבעיה והסימן הוא הפרשות מוגלתיות דמיות מאזור פי הטבעת.

טיפול

כאשר יש לנו גודש בשקים יש צורך "לסחוט" אותם. הפעולה מתבצעת לרוב ע"י הוטרינר, אם כי ניתן ללמוד לבצע אותה בבית. יש לבצע את הפעולה פעם בשבוע-שבועיים אצל כלבים הסובלים מהבעיה עד שהבעיה נעלמת.

אבצס בשקים האנאליים זה כבר סיבוך שמצריך טיפול וטרינרי  הכולל אנטיביוטיקה לשבוע-שבועיים, ביצוע קומפרסים חמים על האזור יכול לעזור בהרגעת הכאב, ובהפחתת הנפיחות.

במקרים קשים עלולה להיגרם פגיעה לשרירי האנוס, דבר שעלול לגרום לבעיה בשליטה על הצואה.

ברוב המקרים הטיפול הרפואי פותר את הבעיה, אולם ישנם מקרים חוזרים שלא ניתנים לפתרון רפואי ומצריכים טיפול כירורגי - למעשה הווטרינר מוציא את השקים האנאליים בניתוח, כך שכל בעיות השקים אמורות להיעלם.

מניעה

מזון בעל תכולת סיבים גבוהה גורם לצואה להיות "מוצקה" יותר, ללחוץ ולסחוט את השקים בתהליך היציאה של הצואה החוצה.

הוספה של תוסף מזון הנקרא פסיליום או מטמוציל - Metamucil - עוזר למצק את הצואה, ניתן להשיג בבתי המרקחת ללא מרשם רופא.

למידע נוסף, בדיקה וייעוץ בנושא מחלות השקים האנאליים, אנא צרו קשר עם המרפאה ונשמח לעזור

מרפאת דוליטל לחיות מחמד

וטרינר בכפר-סבא

תל חי 31, כפר סבא

077-4406645

http://www.mayer-vet.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר טל מאייר, וטרינר בכפר סבא

מרפאת דוליטל לחיות מחמד

רח' תל חי-31 כפר סבא

טלפון מרפאה: 077-4406645

tal@mayer-vet.com

אתר: www.mayer-vet.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר טל מאייר

מאת: ד"ר טל מאיירוטרינריה15/07/132297 צפיות
פטרת (Ringworm) היא מחלת העור הנפוצה ביותר בחתולים. המחלה עוברת בקלות בין חתולים ואף מדבקת לבני אדם. אבחון מהיר יכול למנוע המשך הדבקה והתפשטות המחלה. טיפול בחתול חייב להיות מלווה בטיפול סביבתי.

מאת: ד"ר טל מאיירוטרינריה10/03/132005 צפיות
מחלת קושינג היא בעצם עודף פעילות של בלוטת האדרנל והפרשה עודפת של קורטיזון בגוף. המחלה פוגעת בעיקר בכלבים בגיל הביניים וכלבים זקנים. סימני המחלה העיקריים הם עליה בשתייה והשתנה, עליה בתאבון, בעיות עור והקרחה. ישנם מספר סוגי בדיקות לאבחון המחלה וכן מספר טיפולים אפשריים.

מאת: ד"ר טל מאיירוטרינריה20/01/132251 צפיות
דלקת לבלב היא מחלה קשה וחמורה שעלולה להסתיים במוות! קשה מאוד לאבחן את המחלה, אבל זיהוי מהיר וטיפול מתאים יכולים להציל חיים! במקרים של חשד לדלקת לבלב יש צורך בתהליך אבחון הכולל לרוב בדיקות דם, אולטרסאונד בטן ולעיתים בדיקות נוספות. הטיפול מצריך אשפוז עם אינפוזיה, אנטיביוטיקה ותרופות נוספות לווריד.

מאת: ד"ר טל מאיירוטרינריה23/12/121331 צפיות
סקביאס הינה מחלה מאוד מדבקת שעלולה להדביק גם בני אדם. מדובר באקרית מיקרוסקופית (מאותה משפחה של אקרית / קרדית האבק) האבחון והטיפול מאוד פשוטים כל עוד הם מבוצעים בזמן. המחלה גורמת סבל לארנבון ולכן כדאי לטפל בה בהקדם האפשרי.

מאת: ד"ר טל מאיירוטרינריה25/11/121158 צפיות
המוברטונלה היא מחלה נפוצה מאוד אצל חתולים, בעיקר באלה שיוצאים החוצה ונחשפים לפרעושים וקרציות. המחלה נגרמת על ידי חיידק בעל משיכה לתאי דם אדומים, החיידק נצמד עליהם וגורם להרס שלהם ומכאן לאנמיה חריפה. המחלה מסוכנת ועלולה לגרום למות החתול! המניעה פשוטה וכוללת טיפול חודשי קבוע נגד פרעושים וקרציות (מעבירי המחלה). מומלץ להיוועץ מייד עם הוטרינר בכל מקרה של חשד למחלה, טיפול מהיר ויעיל יפחית את חומרת המחלה ויקל את ההחלמה ממנה.

מאת: ד"ר טל מאיירוטרינריה02/11/128062 צפיות
השבוע הוספנו כתבה מעניינת על סימני מחלה של הטיית ראש בארנבונים. הכתבה נכתבה לאחר שהגיעו למרפאה מספר מקרים כאלו בחודשים האחרונים. הטיית הראש היא סמפטום שמופיע עקב פגיעה באוזן או במוח באזור האחראי על שיווי המשקל. למחלה יש טיפול וחשוב להתחיל אותו מהר ככל הניתן.

מאת: ד"ר טל מאיירוטרינריה27/08/122073 צפיות
מחלת אדיסון בכלבים נקראת גם "תת פעילות בלוטת האדרנל". אדיסון הינה מחלה קשה לאבחון ועלולה להיראות כמו מספר מחלות אחרות. האבחון מתבצע ע"י סימנים קליניים בשילוב עם בדיקות דם כלליות ובדיקת דם ספציפית (ACTH). במידה והמחלה מתגלה בזמן הטיפול בה פשוט יחסית ומוביל לאיכות ואריכות חיים גבוהה של הכלב. המחלה עלולה להוביל למשבר מסכן חיים ולכן חשוב לאבחן ולטפל בזמן.

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197136 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187248 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187414 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187748 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187820 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187890 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184129 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica