חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין צוואות

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני ירושה08/12/20111127 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דיני עיזבונות, ירושה וצוואה הם מורכבים. ריבוי של יורשים ושל יורשים פוטנציאלים הופכים את הסוגיה למורכבת בהרבה יותר. מומלץ מאוד בכל מקרה לשמוע חוות דעת מעורך דין צוואות מלומד לפני קבלת כל החלטה מרחיקת לכת.

מתי נזדקק לעורך דין צוואות?

"רצונו של אדם כבודו" נאמר במקורות, ודיני הירושה אכן מבטיחים כי רצון המוריש יכובד, וכי יפעלו בניגוד לו רק במקרים יוצאי דופן. יחד עם זאת, גם צוואה נדרשת לעמוד בכללים של כשרות, ואם ימצא כי כללים אלו הופרו, בית המשפט יכול להביא לבטלות הצוואה. משמעות הדבר היא שבמקום האמור בצוואה, העיזבון יחולק בדרך הקבועה בחוק הירושה, התשכ"ה – 1965. יהיו צדדים שהדבר יטיב עמם ויהיו את אלו שלא. צדדים אלו ימצאו עצמם משני צידי המתרס. נזדקק אם כן לשירותי עורך דין צוואות במספר מקרים:

• כמצווה, חשוב לפעול על פי כללי כשרות הצוואה על מנת לחזק את תוקפה ולסכל כל טענה בדבר בטלותה. ניסיונו של עורך דין צוואות הוא הכרחי במקרה זה. לעיתים יעלה למשל חשש בנוגע לגילו המבוגר של המצווה, ומכאן לצלילות דעתו, ולפיכך ימליץ עורך דין צוואות לצרף לצוואה חוות דעת של רופא – כחלק בלתי נפרד מהצוואה.

• כיורש – אם זכיתי בעזבון או חלקו מכוח צוואה או חוק הירושה. גם כזוכה מוטלות עלי לעיתים חובות, או במידה ומוניתי כמנהל עיזבון וכמי המופקד על חלוקתו. כמו כן יש לזכור כי במקרים מסוימים, חובותיו של המנוח "יועברו בירושה" ליורשיו, ולפיכך גם יורש יכול ורצוי שיתייעץ עם עורך דין צוואות מנוסה.

• כמתנגד לצוואה: הליך של התנגדות לצו קיום צוואה או צו ירושה הוא הליך מורכב, ולא רצוי לפתוח בו טרם התייעצות עם עורך דין צוואות ואף באמצעותו. ההליך מורכב ראשית כל משום נטל הראיה הכבד המונח על מי שמתנגד לצוואה או לירושה בדרך הקבועה בחוק הירושה. כאמור לעיל, רק במקרים נדירים יקבע בית המשפט כי צוואה איננה תקיפה.

לקריאה נוספת: עורכי דין בישראל >>

נושלתי מהצוואה - כיצד עורך דין צוואות יכול לסייע לי?

זה מעליב ומשפיל ולעיתים לא מוצדק, אך כל עוד הצוואה כשרה אין בכך סיבה מוצדקת לפסלותה. עורך דין צוואות מנוסה, וישר, יכול להמליץ להימנע מהליך של התנגדות במידה והנסיבות יצביעו על כשרות הצוואה. נזכור כי ההליך איננו זול, ונטל ההוכחה כולו על כתפי המתנגד, ולעיתים הירושה פשוט אינה שווה את המאמץ. כשהתועלת עולה על העלות ויש בנסיבות די על מנת להקים טענה לבטלות הצוואה, ימליץ עורך דין צוואות ברוב המקרים להגיש התנגדות.

כיצד עורך דין צוואות יכול להביא לפסלות צוואה?

נזכיר 3 עילות עיקריות שיכולות להביא לפסלות צוואה. נזכור כי נטל הראיה הוא כבד, ומונח כולו על כתפי המתנגד, וכאן תבוא מומחיותו של עורך דין צוואות מנוסה לכדי ביטוי ממשי.

• קיומה של צוואה מאוחרת יותר: על פי חוק הירושה, אדם יכול לערוך צוואות כאוות נפשו ללא הגבלה. הכלל הוא שהצוואה האחרונה, היא התקיפה ומבטלת כל צוואה קודמת. כל צד של המתרס יטען כי זו שבידיו היא האחרונה, בהתעלם מן התאריך הרשום בה, אך הנטל הוא על המתנגד.

• אי כשרות של המצווה: הטענה היא שהמצווה לא היה כשיר, פיזית או נפשית, לערוך צוואה, וכי לא היה מודע למשמעות ציוויו. טענה זו תוכח באמצעות חוות דעת רפואיות ו/או אסמכתאות רפואיות.

• השפעה בלתי הוגנת: אין המדבור בלחצים כאלו או אחרים מצד המשפחה, גם אם לחצים נוקשים, ולא די באלו על מנת לפסול צוואה. הכוונה להשפעה הדומה יותר לכפיה שהביאה את המוריש לפעול בניגוד לרצונו האמיתי, ואף כי לא היה ביכולתו של המצווה להתנגד ללחצים אלו.

האם ניתן להימנע מהליך משפטי?

ניתן ואף רצוי. עורך דין צוואות מנוסה ידע להעריך מתי כדאי לנהל הליך משפטי, או לחילופין להגיע לפשרה. בתי המשפט לענייני משפחה הם המוסמכים לדון בתיקי עיזבונות, וברוב המקרים יופנו הצדדים ראשית כל ליחידת הסיוע או להליך של גישור. בית המשפט אף יטה בדרך כלל להציע פשרה משלו גם אם הליך הגישור לא צלח.

לעיתים יהיה עדיף לכל הצדדים להגיע להסכם, והדין מכיר בהסכם בין יורשים, אשר יקבל תוקף של פסק דין על ידי בית המשפט.

לסיכום יאמר שצוואות וירושה הם תחומים מורכבים הדורשים מומחיות, ומשרד עורכי דין המתמחה בצוואות יכול למנוע מאיתנו נזק כלכלי רב, אשר יכול במקרים רבים לעלות על שווי העיזבון עליו ביקשנו להלחם.

 



תגיות המאמר: עורך דין צוואות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אודי בוזמן

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני אינטרנט20/12/118537 צפיות
כמו בעולם האמיתי, גם לצורך פעולות משפטיות וסכסוכים בעולם הווירטואלי, ניתן ורצוי להצטייד בעורך דין בשר ודם.

מאת: עו"ד אודי בוזמןנזיקין20/12/111192 צפיות
הניתוח הפלסטי הותיר בך צלקת מכוערת, והכלב של השכנים הפיל אותך מהאופניים? יש את מי לתבוע? עורך דין נזיקין מנוסה ישמש לך מורה דרך.

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני תעבורה07/12/111313 צפיות
אין לטעות ולהתייחס לעבירות תעבורה כעבירות "קלות". לעיתים עורך דין תעבורה יכול לחלץ אותך מעונש כבד - גם ממאסר בפועל.

מאת: עו"ד אודי בוזמןנזיקין27/10/111391 צפיות
מישהו הוציא את הכביסה המלוכלכת? מכפיש אתכם, מוציא עליכם דיבה או פוגע בפרטיות?. גם אם לא נגרם לכם נזק, אתם זכאים לפיצוי.

מאת: עו"ד אודי בוזמןחוק ומשפט - כללי25/10/111783 צפיות
עורך דין טוב יכול להיות עסק יקר. שכר הטרחה נתון למיקוח, וההיצע והביקוש משפיעים על גובהו. ויש גם משמעות לאזור המגורים.

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201349 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201055 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191095 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191499 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181456 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152603 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144113 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica