חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין תעבורה

בית המשפט לתעבורה הוא הערכאה השיפוטית בה יש לאדם מן הישוב את הסיכוי הרב ביותר לפגוש. גם בעברות הנחשבות "קלות" וגוררות קנס בלבד, ישנה כיום חשיבות רבה להתייעצות וייצוג על ידי עורך דין תעבורה מנוסה.

מדוע זקוקים לעורך דין תעבורה?

זה קרה להרבה מאיתנו, אחרי שקיבלנו קנס, על נהיגה מעבר למהירות המותרת למשל, או אי חגירת חגורת בטיחות. ואז, בזוית העין, קורצת אלינו מתוך הקנס הכותרת: "בקשה להישפט". הלומי זעם ותחושת צדק, אנחנו מחליטים לא להשלים עם רוע הגזירה, ואם השופט רק ישמע את הצד שלי, הוא בטח יבין...

סטטיסטית לפחות, זו תהיה החלטה שגויה. אנו תופסים לעיתים עבירות תעבורה כפעוטות, וגם העובדה שהליך ה"בקשה להישפט" מצריך לא יותר ממילוי פרטים וטיול לתיבת הדואר, גורמים לתפיסה מוטעית זו. למעשה, עבירות תעבורה נתפסות על ידי בתי המשפט כחמורות, מסכנות חיים ברובן, והמערכת תופסת עצמה כמי שתפקידה הוא להלחם בנגע תאונות הדרכים והנפגעים הרבים בכבישים – יהיו אף שיאמרו כי בתי המשפט לתעבורה אינם מחמירים מספיק.

עורך דין תעבורה מנוסה המכיר את המגמות בתי המשפט לתעבורה, כמו גם המגמות המנחות את תובעי המשטרה, עונשי המינימום והעונשים והפסיקה הרווחים, יכול להטות עבורנו את הכף מכישלון להצלחה.

מה ימליץ לי עורך דין תעבורה אם נתפסתי נוהג ללא רישיון?

קשה לחלוק על העובדה שמדובר בעבירה חמורה, ואין זה מפתיע שהעונש בגינה עלול להיות כבד. יחד עם זאת יש להבחין בין שני מקרים שונים בתכלית:

• מקרה בו הרישיון אינו בתוקף בגין אי-חידושו. במקרה זו בתי המשפט יטו להיות סלחניים יותר, שכן במבחן הסיכון בית המשפט יראה לפניו נאשם נורמטיבי (או לחילופין, בעל הרשעות רבות), כשהסיבות לאי חידוש הרישיון יהיו בדרך כלל כספיות – אי תשלום אגרת רישיון או חוב עבור קנס. עורך דין תעבורה מנוסה ימליץ במקרה זה לשלם את הדרוש תשלום עד למועד המשפט ובכך יבטיח סיכוי ליחס סלחני יותר מצד בית המשפט.

• מקרה בו נאשם מעולם לא הוציא רישיון נהיגה: למקרים אלו בית המשפט מתייחס מן הסתם בחומרה, ולא ניתן לומר שלא בצדק. המדובר בעבירה המסכנת במובהק חיי אדם, והיא עלולה לגרור עונשים כבדים. יחד עם זאת, עורך דין תעבורה מנוסה המכיר את הלכי הרוח בתביעה המשטרתית ובבתי המשפט, ואת העונשים שפסקו במקרים דומים ושונים, יכול להמתיק את הגלולה ולצמצם את העונש עד כדי האפשרות שבעתיד יוכל נאשם להנפיק רישיון כדין, וזכותו לרישיון לא תישלל לצמיתות.

לקריאה נוספת: עורכי דין בישראל >>

אם צולמתי עובר באור אדום, כדאי לי לפנות לעורך דין תעבורה?

גם עבירה של אי-ציות לאור אדום, אולי בניגוד למקובל לחשוב, נחשבת על ידי רשויות החוק, בצדק, כעבירה חמורה. אלא שלמן התחלת השימוש במצלמות המותקנות בצמתים, והעלייה הניכרת בכמות העבריינים שנתפסו, נגרם למערכת התביעה המשטרתית ובתי המשפט לתעבורה עומס רב. לכן החליטה המדינה לשנות את סטאטוס העבירה לעבירה מסוג "ברירת קנס", כלומר, המקרה יגיע לבית המשפט רק בעקבות בקשה של הנאשם להישפט, והעונש על העבירה הופחת לעונש של 10 נקודות ולקנס בסך 1,000 ₪.

לא בטוח שעורך דין תעבורה מנוסה היה ממליץ לבקש להישפט בעבירה מסוג זה, שכן גישת בתי המשפט היא מחמירה כאמור. גם במקרים אלו יש כמובן ניואנסים התלויים בנסיבות. במקרה של השתוללות גרידא, בית המשפט יבקש להלחם בתופעה. מנגד הוא יכול להתייחס אחרת לנאשם נורמטיבי שלא נרשמו לחובתו עבירות בעבר.

ומה יציע עורך דין תעבורה למי שכלל לא נהג ברכב ונקנס?

במקרה של מצלמות תנועה, הדו"ח נשלח לבעלים הרשום של הרכב בהתאם למספר הרישוי הנקלט בצילום. דמותו של הנהג ברכב איננה מצולמת. אדם שנתן את רכבו לאחר, ייענש בכל זאת וייקנס בקנס ובנקודות כאמור, בעוד הנהג יפטר בלא כלום.

הדין נתן לכך מענה, ועורך דין תעבורה ימליץ לפתוח בהליך "הסבת דו"ח". ההליך מצריך תצהיר כדין של הנהג בו הוא מודה בביצוע העבירה, והגשתו לרשויות לצורך השתת העונש על הנהג בפועל.

ניתן לומר לסיכום כי משרד עורכי דין ( ראה גם אתר משרד עורכי דין http://www.netlawyers.co.il/) מנוסה המתמחה בתעבורה  יכול לעשות את ההבדל, ולוּ בגלל הכרתו את רזי המערכת, וגם בגלל שהוא פוגש את התובעים המשטרתיים, כמעט מידי יום באולם בית המשפט. למי שנתפס בעבירת תנועה חמורה, וצפוי לעונש כבד, מומלץ לקבר אצל עורך דין תעבורה מנוסה. 

 



תגיות המאמר: עורך דין תעבורה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אודי בוזמן

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני אינטרנט20/12/118537 צפיות
כמו בעולם האמיתי, גם לצורך פעולות משפטיות וסכסוכים בעולם הווירטואלי, ניתן ורצוי להצטייד בעורך דין בשר ודם.

מאת: עו"ד אודי בוזמןנזיקין20/12/111192 צפיות
הניתוח הפלסטי הותיר בך צלקת מכוערת, והכלב של השכנים הפיל אותך מהאופניים? יש את מי לתבוע? עורך דין נזיקין מנוסה ישמש לך מורה דרך.

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני ירושה08/12/111127 צפיות
צוואה היא מסמך חשוב מידי על מנת לעשות אותו בלי להתייעץ עם עורך דין צוואות, ולהתנגד לכשרות צוואה זה מסובך מידי כדי לעשות זאת בלעדיו.

מאת: עו"ד אודי בוזמןנזיקין27/10/111391 צפיות
מישהו הוציא את הכביסה המלוכלכת? מכפיש אתכם, מוציא עליכם דיבה או פוגע בפרטיות?. גם אם לא נגרם לכם נזק, אתם זכאים לפיצוי.

מאת: עו"ד אודי בוזמןחוק ומשפט - כללי25/10/111783 צפיות
עורך דין טוב יכול להיות עסק יקר. שכר הטרחה נתון למיקוח, וההיצע והביקוש משפיעים על גובהו. ויש גם משמעות לאזור המגורים.

מאמרים נוספים בנושא דיני תעבורה

מאת: דניאל מלמדדיני תעבורה11/07/182179 צפיות
שאלת ההזדקקות לשירותיו של עורך דין תעבורה היא אינה שאלה שניתן לענות עליה באופן אובייקטיבי, שכן כל מי שמרגיש שהוא אינו מוכן לקבל את הדין שנגזר עליו, זקוק לעורך דין תעבורה שיאפשר לו להתמודד מול רשויות החוק והערכאות המשפטיות

מאת: עו"ד גיל נדלדיני תעבורה28/11/171599 צפיות
שימוש במצלמות מעקב במקום העבודה ובמסגרת יחסי עבודה

מאת: amirdadon90דיני תעבורה16/11/161636 צפיות
בין אם אתם בצד הנפגע או בצד הפוגע, חשוב שתדעו כיצד להתמודד מבחינה משפטית עם תאונות דרכים!

מאת: orya peryדיני תעבורה29/11/152367 צפיות
עורכי דין לתעבורה, יכולים לבדוק את ההאשמות העומדות נגד הנאשם בדבר עבירות תנועה חמורות ואף לזכות את מרשיהם. ההתמחות של עורך דין תעבורה, הינה לנתח את העבירות נגד הנאשם בעסקת טיעון בפני השופט ייתכן והנאשם, יתבקש מעורך דינו, לאסוף כמה שיותר ראיות. בכדי להקל על חומרת עונשו או אפילו להגיע לזיכוי מוחלט.

מאת: sharondan80דיני תעבורה28/04/152457 צפיות
קיימים מספר גורמים המובלים לתאונות דרכים. אלה מתחלקים לגורם המכני, הגורם התשתייתי והגורם האנושי. כל תאונה ניתן לסווג לפי אחד מהגורמים האלה.

מאת: אסי לינקרדיני תעבורה07/04/151957 צפיות
עורך דין תעבורה הוא עורך דין אשר עוסק בכל מה שקשור לתעבורה, כלומר בכל מה שנוגע לדרכים, לכבישים, לרכבים, לחוקי תנועה וכדומה. תחומים שבהם עוסק עורך דין תעבורה הם, למשל, עבירה על חוקי תעבורה כמו אי ציות לרמזור, חניה במקום אסור וכדומה; נהיגה ללא רישיון; מעורבות בתאונת דרכים, עם או בלי נפגעים; נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים; וכן הלאה. ישנן עבירות תעבורה קלות, שנידונות במסגרת אזרחית, וישנן עבירות תנועה אשר הופכות להיות האשמות פליליות, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים, ועוד.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152546 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica