חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הוצאה לפועל ודמי מזונות ילדים

כאשר אישה באה בגירושים והיא מתפקדת כעת כאם חד הורית. היא עלולה למצוא עצמה לפעמים, מטופלת בילדים ואינה מקבלת דמי מזונות כראוי. הוצאה לפועל, יודעת בוודאות כי דמי המזונות נחשבים כמשכורת לכל דבר ולכל עניין מכיוון שהחוק רואה את גידול הילדים, את שמירתם ואת חינוכם כעבודה בפני עצמה. דמי המזונות הינם צורך בסיסי וחשוב עבור כל אישה גרושה בעלת ילדים.

אי תשלום דמי מזונות

במידה ויקרה מצב בו המערכת המשפטית, גביה משפטית, תמצא לנכון כי קיימת בעייתיות ואין אב הילדים מעביר את השכר של דמי המזונות לאישה בזמן, תאלץ הוצל"פ לנקוט בצעדים ברורים. הוצאה לפועל הינה מערכת הגביה של מדינת ישראל והיא האחראית על גביית חובות המזונות שלא שולמו מאת אב שיש לו ילדים הנחשבים קטינים על פי חוק.

הוצל"פ מאפשרת על ידי גביה משפטית, את מה שנקרא: העדפה מתקנת עבור גביית חובות של מזונות. הוצל"פ מעניקה קשת רחבה של תנאים ייחודיים עבור החייבים לתשלום על פי חוק. שאינם משלמים וסרבני מזונות. טרם מתבצעת גביה משפטית נוצר קשר עם אותו אדם אשר מעד בתשלומיו על מנת להתריע טרם פעולה. מכיוון שבדרך כלל אין האישה יודעת או לחילופין, אין היא בקיעה במידע אודות דמי המזונות, היא עלולה לא לעשות שימוש בזכויותיה על פי חוק.

זכאות האישה

בעקבות עובדה זו, נוצרת בזמננו יוזמה חדשה של הרשות לאכיפה וגביה, על פיה תיקי המזונות יופעלו באופן אוטומטי ויבוצעו כל הפעולות שיש צורך לבצע גם ללא צורך בעשייה קונקרטית של האישה הזכאית. עדיין אין חוק העומד לזכות הנאמר ולכן יש צורך לעשות שימוש בהוצל"פ יחד עם עורך דין מתמחה בנושא ויודע כיצד יש לפעול מול אב הילדים, על מנת לאפשר מענה כמה שיותר מהיר עבור האישה.

עורך הדין המצוי בקשר מול הוצל"פ, יכול לגבות את שכר הטרחה שלו דרכה ובכך לחייב את אב הילדים לשלם עבור שירותו ולהעניק לאישה שירות ללא תשלום. מרגע פתיחת תיק המזונות בהוצל"פ, האישה זכאית לפטור מאגרה ונדרשת לשלם רק 22 שקלים עבור דמי הפרוטוקול בלבד. מכל סכום שיכנס בתיק, יגבה אגרה של כ-  1% .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משרד י.שפירא ושות' הנו המשרד הגדול והמוביל בתחום הגבייה המשפטית הוצאה לפועל בישראל.    המשרד הוקם בשנת 1987 ומונה כיום 19 עורכי דין, ארבעה מתמחים וכן צוות מיומן ועתיר ניסיון של כ- 150 פקידים ופקידות. לאחרונה נכנס המשרד לדירוג ה D&B והB.D.I  כאחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בארץ. המשרד עוסק במגוון רחב של פעילויות, והוא בעל התמחות רחבת היקף בנושאי המשפט האזרחי בכלל, ובנושא גביית חובות וההליכים המשפטיים הכרוכים בכך, בפרט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ליאור שפירא

מאת: עו"ד ליאור שפיראחוק ומשפט - כללי28/05/121018 צפיות
הוצאה לפועל היא תהליך של גביית חובות מחייב במסגרת של פסק דין של בית משפט. התהליך בדרך כלל מתבצע במקרה של חוב בלתי משולם של צד אחד לצד אחר המסתיים בתביעה שמקנה לצד שלו חייבים את הכסף לבצע סדרה של פעולות שונות, בעיקר עיקול נכסים, שמטרתן סילוק החוב.

מאת: עו"ד ליאור שפיראחוק ומשפט - כללי24/05/121103 צפיות
צו עיכוב יציאה מהארץ שניתן במסגרת תיק הוצאה לפועל, הינו סקציה המוטלת על החייב, במטרה לאלץ אותו לשלם את חובו ולוודא כי הוא אינו בורח ומותיר את נושיו מול שוקת שבורה וללא יכולת לקבל את כספם בחזרה.

מאת: עו"ד ליאור שפיראחוק ומשפט - כללי08/05/121125 צפיות
בין ההליכים הבאים במטרה לסייע לחייב לשלם את חובותיו, מציע חוק הוצאה לפועל מצב הנקרא איחוד תיקים. איחוד תיקי הוצאה לפועל, מטרתו לסייע לחייב שלו נפתחו תיקים רבים בו זמנית, ונקבעו הסדרי תשלומים המצטברים לתשלום גבוה חודשי אחד, לאחד את תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו לו ולשלם סכום חודשי שיתאים ליכולתו הכלכלית בהתחשב במספר פרמטרים ובהחלטת רשם הוצאה לפועל.

מאת: עו"ד ליאור שפיראחוק ומשפט - כללי06/05/121037 צפיות
מטרת מערכת האכיפה והגביה הקרויה בישראל הוצאה לפועל היא לוודא שחיובים חוזיים אמנם מתקיימים, כלומר שעניינים שהוכרעו בחוזים יתממשו הלכה למעשה.

מאת: עו"ד ליאור שפיראחוק ומשפט - כללי24/04/121047 צפיות
בהליכים הספציפיים השונים המתקיימים מתוך מסגרת של הוצאה לפעל אין התיחסות מלאה ושלמה למקרים של חדלות פרעון, ובכלל זאת גם בכל הנוגע לאיחוד תיקים שונים של חייב, וגם במקרה של חייב המוגבל באמצעיו. מכאן עולה ההגיון והמניע העיקרי שבהקמת מנגנון פשיטת הרגל.

מאת: עו"ד ליאור שפיראחוק ומשפט - כללי23/04/121023 צפיות
השיח החברתי כלכלי החדש בישראל, שהחל בקיץ שאחרי האביב הערבי, משקף נתחים נרחבים מן המציאות החברתית כלכלית בישראל של ימינו.

מאת: עו"ד ליאור שפיראחוק ומשפט - כללי19/04/121012 צפיות
אשראי במובן קרדיט היה והתקיים במשך אלפי שנים בהיסטוריה האנושית. האשראי נסמך על אמון שנותנים צדדים זה בזה: האחד ייקח את הכסף וישיב אותו ברבות הזמן במלואו, ועוד יוסיף עליו סכום כלשהו.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181593 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181535 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171701 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161857 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152631 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152111 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152529 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica