חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימור לקוחות- צעדים להצלחה!

מאת: אפי להבשימור לקוחות01/01/20121082 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

1.      נפתח באופן חיובי- שימור לקוחות היא עבודה (יחסית) קלה.

וודאו כי אנשי השטח שומרים על קשר עם לקוחות קיימים. כל עובד בארגון שיש לו קשר ישיר עם הלקוח להבין כי תפקידו שימור לקוחות ועל אנשי שירות הלקוחות להבין את חשיבות תפקידם במערך הכולל של הארגון. לשמר לקוח קיים זה יותר זול וקל מאשר לאתר ולשכנע זר להפוך להיות לקוח חדש!

2.      מיהו הלקוח עבורכם?

מכירים את "בלעדיך אני חצי בן אדם, בלעדייך אני בעצם כלום"?, הלקוח הוא עבורכם בדיוק זה. בלעדיו אין לעסק איך להמשיך ולהתקיים- ודאו כי כל עובדי העסק מבינים את זה.

3.      לשמוע ולהקשיב

כל עובד בארגון שבא במגע עם הלקוח צריך להבין מה זה להקשיב ולא רק לשמוע, ואיך להפנים וגם להעביר את זה הלאה. הארגון צריך להיות פתוח לקבלת ביקורת מהלקוחות ולתת לו התיחסות הולמת. כמו כן על המנהלים בארגון להקשיב ללא רק ללקוחות אך גם לעובדים, פרילנסרים, ספקים, וכל מי שבא במגע עם הארגון, מהקשבה אקטיבית ופתוחה יש סיכוי סביר כי תשמעו משהו בעל ערך לפעילות הארגון.

4.      פוקוס

לדאוג כי הלקוחות מרגישים חשובים, במרכז - ממש באור הזרקורים שלכם. כשאתם מתפנים אליהם העניקו להם את מלוא תשומת הלב והסבלנות!!! חישבו עליכם כאשר נותן שרות או איש מכירה מתפנה בנחת אליכם ואיזו השפעה חיובית יש לכך על מערכת היחסים ונכונותכם לבצע רכישה.


5.      אל תמכרו את מה שאין

נכון שבסביבה תחרותית של "יהיה בסדר" יש נטייה להבטיח גם כשברור שלא ניתן יהיה למימש. אם יש לך מוצר טוב למכור – מכור אותו, לא את מה שאין בו. בימינו במיוחד (ימי האינטרנט והרשתות החברתיות) לקוח מאוכזב עשוי לגרום נזק רב לתדמיתכם, ואין דבר אשר פוגם בשביעות הרצון יותר מאשר הבטחה שלא קוימה.


6.      לתת יותר

לקוח שביצע רכישה זה דבר אחד, לקוח שיצא מבסוט וקיבל אקסטרא- זה דבר אחר לגמרי. השקעה נוספת של מילה טובה, תשורה קטנה, יחס אישי, חיוך גדול או כל דבר אחר שישמח את הלקוח יסיים את הטיפול בו על הצד הטוב ביותר, ישלח אותו לדרכו מרוצה ומהלל את שמכם בפני אחרים- שווה!.


7.      הביטו סביב ולימדו

גם אם ניהול הארגון מעסיק אתכם שעות על גבי שעות ואתם טרודים ולחוצים עליכם להישאר בתמונה, לראות מה כוון הלקוחות, איזה מענה נותנים לכך המתחרים, הקפידו להתעדכן בחידושים בשיווק, בחדשנות במוצרים ובענף, באופנות ואפילו בפסיקה וחקיקה רלוונטיים לתחום העסק.


8.      ראשון בתור אליכם

בגלל חשיבותו הבלתי מעורערת הקפידו שבתור אליכם ואל העסק שלכם הלקוח יהיה ראשון בתור. בתור לקבלת יחס, לקבלת טלפון, פגישה או מענה באופן אחר בסבלנות, הלקוח צריך להיות ראשון בתור למשאבי הארגון- הלקוח יהיה הראשון במענה הטלפוני, ראשון לקבל זמן לפגישה והראשון לקבל ברכת חג. ודאו כי כל העובדים יודעים כי מי ראשון בתור.

9.      ובקצרה:

לתת כבוד, להעריך ולתת יחס אנושי. זה הלקוח שלכם, אל תתנשאו עליו ואת מה שנתתם תנו בכיף ובכנות. הלקוח יודע לזהות התנהגות הולמת וכנה וידע לגמול לכם בכך שיחזור אליכם וישלח אליכם לקוחות נוספים. לקוח שפירסם אתכם בפני לקוחות פוטנציאליים אחרים חוסך לכם כסף וזמן בשיווק ומכירה, שימור לקוחות טוב יעניק לכם עוד מקור לפרסום חינם!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפי להב
סמנכ"ל שיווק senzey.com

תוכנה לניהול עסק הכוללת ניהול פרויקטים ומשימות, ניהול לקוחות ועובדים, ניהול כספים וזמן, ניהול יומן ומשרד, ניהול מכירות ושיווק.

תוכנת ניהול עסק: בתי תוכנה, סטודיואים, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, חוגים, קבוצות ועוד...
סנזיי- שלוט בעסק שלך. מקסם את הרווח שלך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפי להב

מאת: אפי להבאימון מנהלים26/03/131290 צפיות
לכל אחד יש בעיות, השאלה היא איך פותרים אותן, בוודאי בהקשר עסקי- ניהולי, אי אפשר פשוט לקוות שהן תפתורנה את עצמן ושאם כן לא תהיינה לכך השלכות על הצלחת העסק. אלה השלבים- הם לא בהכרח פשוטים אבל הם יותר פשוטים מהבעיה ומה שיקרה לה אם יתעלמו ממנה

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/131161 צפיות
לפעמים זה נראה כמו רעיון טוב, לבצע את מה שחשוב במקביל- למקסם את הזמן, להתאמץ על הכל עכשיו ולנוח אחר כך. אבל האם זה באמת רעיון טוב האם זה ישפר אותנו ויקח אותנו אל התוצאות הרצויות?

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/13862 צפיות
רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב. מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים

מאת: אפי להבייעוץ עסקי02/02/13875 צפיות
כל אחד יכול להים עסק קטן- שמבוסס על יתרון: כשרון או נסיון שאותו אנחנו יכולים לחלוק עם אחרים ועל הדרך להתפרנס ממשהו שאנחנו אוהבים. הנה כמה עצות כדי לעבור את השלבים ולהגדיל את הסיכויים שעסק כזה יצליח.

מאת: אפי להבניהול תוכן05/12/12980 צפיות
תוכן שיווקי מכיל עולם מושגים רחב וכולל לא רק רשתות חברתיות ואת האתר שלכם אלא גם פורומים, ניוזלטרים ובאופן כללי תקשורת עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים

מאת: אפי להביזמות עסקית26/10/121045 צפיות
הדרך לפתיחת כל עסק היא מורכבת ומסובכת, במיוחד סדנא אותה לרוב מפעילים לבד ולא נעזרים בכוח אדם רב. עסק קטן יכול להיעזר ברשימה מובנית של שלבים כדי לוודא שכל מה שצריך לקבל תשומת לב אכן מטופל.

מאת: אפי להבייעוץ עסקי12/10/12902 צפיות
בעסק, המטרה העיקרית היא להרויח כסף (הכנסות גדולות מהוצאות) אך גם לבנות את העסק כך שהרווח לא יהיה חד פעמי אלא מתמשך, ולשם כך יש למצוא את היתרון לעומת המתחרים ולבסס אותו לארוך זמן. אם כך, האסטרטגיה העסקית היא בסך הכל איך נרויח כסף לאורך זמן, בהתחשב במה שיש לנו למכור לעומת המתחרים שסביבנו.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231591 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21887 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21871 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201181 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20928 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191435 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191642 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica