חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גילוי לקויות למידה כבר בילדות

הסממנים של תלמידים ליקויי למידה הם בד"כ לא ברורים, אנו נדון באחד הסמנים היותר ברורים - השתלבות בחברה. סימן זה הוא טבעי ונראה כאשר ילד בעל לקויות למידה מנסה להשתלב בחברה. הקשיים בלימודים מפריעים לו כי גוזלים לו המון זמן שבד"כ בסופו גם אין הצלחה, הילד חווה הרגשת תסכול, חוסר יכולת וחוסר התאמה. ה"חברה" שסביבו מדברים על כל מני דברים שהוא אפילו לא מצליח להבין, מכיוון שעסוק במחשבות למה לא הצליח בתרגיל שהמורה נתנה. לרוב ילדים לא נחמדים או תומכים בילד שאינו מצליח לעמוד ב"סטנדרט" שלהם (חכם, חושב מהר, מבין תמיד על מה מדברים וכו..) למרות שילדים ליקויי למידה מאוד פיקחים ובעלי אינטליגנציה גבוהה.

ראשית מומלץ לפנות ליועצת בית הספר בו הילד לומד ולנסות להבין למה הילד לא מצליח בלימודים. האם היא מכירה את הבעיה הספציפית ואם לא אז האם ניתן לנסות ולזהות. חשוב מאוד כדי לא לפגוע בילד ובחיי החברה שלו, לא להתערב ולהיכנס יותר מדי לעניינים הקשורים בריב בין החברים. ילד לקוי למידה הוא לרוב סגור ומופנם ואינו אוהב לספר על הריב שהיה לו במיוחד אם הוא היה נגד כמה או אם הוא יצא "מופסד" באותו ריב.
בימנו ליועצות בית הספר יש מעורבות מאוד גדולה בחיי החברה של התלמידים, והיא זאת שכבר תוכל לאפיין את בעיית התלמיד ולומר האם הבעיה נובעת גם מכך שהילד בעל ליקויי למידה.

כאשר זיהינו שהילד לוקה בליקויי למידה מומלץ לבקש מהיועצת לדבר עם הילד אחד לשבוע שבועיים, ושתיתן לו את הטיפים, החיזוק ויעוץ איך להצליח להשתלב בחברה למרות קשיי הלמידה שלו. מעבר לכך להראות הערות ולבקש מבית הספר תמיכה בתלמיד כגון מרכז למידה פטור ממקצועות שאינם חובה (ערבית, צרפתית וכו'..) הקלות במבחנים על פי האבחון שנעשה לילד, אבחון פסיכודידקטי או אבחון דידקטי וכל תמיכה נוספת שבית הספר יכול לתת לתלמיד בעל לקויות למידה.

מאוד מהר הילד ירגיש בהבדל, ייקח לו מעט זמן להבין שהוא לא אשם במצב שהיה לפני כן ובשלב מאוחר יותר יוכל כבר להיות מאוד חברותי ולהשתלב בחברות חדשות בקלות רבה.

תהליך זה הוא מאוד חשוב לילד שזוהה כלקויי למידה - ויכול לשנות חיים ככל שקורה בשלב מוקדם יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורך דין בני משה - מתמחה : נזקי גוף , תאונות דרכים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין בני משה

מאת: עורך דין בני משהדיני משפחה20/06/131061 צפיות
היום תכירו את עורך דין אביחי דמארי - עו"ד משפחה איכותי ביותר שלו מגוון גדול של תיקים בתחומים השונים הקשורים במזונות, הסכמי ממון, גירושין ועוד.

מאת: עורך דין בני משהדיני משפחה02/06/13916 צפיות
גירושין מומלץ לעשות רק עם עו"ד מכיוון שההליך מורכב מאוד ועשוי לעלות הרבה יותר כסף אם עושים זאת באופן עצמאי.

מאת: עורך דין בני משהדיני תעבורה13/05/111360 צפיות
עורך דין תעבורה הינו סוג ומקצוע לכל דבר. כמו רופא מומחה כך לכל עו"ד ישנה התמחות משלו, במאמר זה נרחיב על התמחויותיו של עורך דין לתעבורה.

מאת: עורך דין בני משהנזיקין02/11/101281 צפיות
אלפי נפגעים מידי שנה בתאונות דרכים ברחבי הארץ, רבים מהנפגעים לא מודעים לזכויותיהם ולא מודעים כיצד להתנהל מול חברות הביטוח והרשויות השונות. ניתן למצוא מידע רב ברשת, מקצתו נכון ורובו איננו. נעשה סדר בדברים איך לקבל את הפיצוי המגיע לנפגעי תאונות דרכים.

מאת: עורך דין בני משהנזיקין15/03/102978 צפיות
חוק הפלת"ד קובע את הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, במאמר זה נביא את סימן ב' לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים

מאת: עורך דין בני משהנזיקין06/03/101484 צפיות
עורכי דין רבים קיימים בתחום הנזיקין, אולם איך אנחנו כנפגעים יכולים להחליט מיהו עורך הדין הטוב ביותר בשבילנו לענייננו אנו, כיצד נוכל להחליט בין כל עורכי הדין הקיימים בשוק ולבסוף לקבל החלטה שקולה ונכונה?

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173631 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161863 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152162 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152464 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143964 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143529 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144164 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica