חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכשירי שמיעה - מושגים שכדאי להכיר

מאת: תדריםרפואה29/01/2012968 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מכשירי שמיעה - מושגים שכדאי להכיר

אדם המקבל החלטה לרכוש לראשונה בחייו מכשיר שמיעה נתקל בשפע של מושגים שלא שמע בעבר. רצוי להכיר מספר מושגים בסיסיים מעולם מכשירי השמיעה בכדי לקבל החלטה נכונה יותר בטרם רכישת המכשיר - מושגים אלו יסייעו לכם להשוות טוב יותר בין המכשירים ולבחור את המכשיר שמתאים עבורכם. להלן כמה מושגים שכדאי להכיר:


מערכות נפוצות במכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה דיגיטליים מכילים מערכות טכנולוגיות אשר מאפשרות למשתמש לשמוע גם בסביבות רועשות. להלן המערכות העיקריות:


מערכת הנחתת רעשי הרקע: תפקידה להנמיך את עוצמת רעשי הרקע על מנת לאפשר למשתמש לשמוע את הצלילים הרלוונטיים טוב יותר. ישנן גם מערכות שמטרתן להנמיך רעשים פתאומיים חזקים כמו טריקת דלתות, נפילת חפצים וכן הלאה.

מערכת ביטול פידבק: המערכת מונעת מהמכשיר לשרוק בהיותו קרוב לחפצים או כאשר המכשיר אינו אוטם את תעלת האוזן באופן מיטבי.

מערכת הדגשת הדיבור: מערכת זו מזהה באופן אוטומטי דיבור אנושי, מגבירה ומבליטה אותו על מנת להתגבר על רעשים סביבתיים.

מערכות המיקוד: בדומה למערכת הדגשת הדיבור, מערכות המיקוד מתמקדות במקור קול מסוים ומגבירות אותו ובו בעת מנמיכות רעשים אחרים, על פי רוב רעשים מרוחקים יותר.

ככל שמכשיר השמיעה שלכם יהיה מורכב וחדשני יותר, כך גם יהיו בו יותר מערכות עזר לעיבוד מידע, אשר מעבדות את המידע שנקלט על ידי המכשיר על פי צרכיו של המשתמש. שילוב של המערכות הללו מביא לשיפור ניכר באיכות הצליל המופק.

ניתן לחלק את המערכות למערכות קבועות ולמערכות אדפטיביות. בזמן שהמערכות הקבועות פועלות באותה השיטה בכל מצבי השמיעה, המערכות האדפטיביות מופעלות בהתאם לצליל ולאות אשר נקלט על ידי המכשיר. מערכות אלו נותנות מענה למגוון האותות השונים ומאפשרות סינון רעשים אפקטיבי במיוחד.


ערוצים ותכניות

ערוצים: משמעות המושג ערוצים הינו טווחי התדרים של המידע שמכשיר השמיעה מעבד. ככל שיש יותר ערוצים במכשיר השמיעה כך המידע יעובד בצורה טובה יותר, וזאת משום שכל ערוץ יכיל מקטע צר יותר של מידע. ככל שמכשיר השמיעה יהיה מתקדם יותר הוא יכיל יותר ערוצי מידע.

תכניות: מכשירי השמיעה החדשים מגיעים עם תכניות שמיעה רבות. תכניות שמיעה ידניות הן תכניות אשר נבנות לסביבת שמיעה ספציפית כמו למשל מצב עם ריבוי דוברים. בניגוד אליהן, תכניות השמיעה האוטומטיות מזהות באופן מידי ואוטומטי את סביבת השמיעה ובהתאם לכך מפעילות את המערכות הרלוונטיות - כל זאת ללא התערבות אנושית בתהליך. החידוש הטכנולוגי הגדול ביותר כיום הינו מכשירי שמיעה לומדים, אשר לומדים באופן הדרגתי את העדפות השמיעה של המשתמש ואת השינויים שהוא עושה ובכך מתאימים את עצמם בצורה האופטימלית עבור המשתמש.

המושגים אשר הוצגו להלן הם רק חלק מעולם שלם של מושגים הקשורים למכשירי השמיעה, אך הם הנפוצים ביותר  והכרתם והבנתם לעומק יסייעו לכם רבות בבואכם לבחור את מכשיר השמיעה המתאים לכם ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תדרים

מאת: תדריםבריאות ורפואה כללי16/08/12970 צפיות
כיצד לבחור מכון שמיעה לצורך אבחון ליקויי שמיעה? הפרעות שמיעה על כל סוגיהן ורמת חומרתן הינן בעיה נפוצה אשר פוגעת בכל רובדי האוכלוסיה - ילדים, מבוגרים, קשישים ואפילו תינוקות. בעיות שמיעה יותר נפוצות בקרב מבוגרים משום שרמת השמיעה ותפקודם של האוזניים נפגע במהלך השנים ממגוון סיבות, אך כמובן יכולות להופיע גם בגילאים מוקדמים ואפילו עם הלידה. להלן שלושת הסיבות הנפוצות ביותר שמובילות לליקוי שמיעה: 1. חשיפה ממושכת לאורך שנים לרעשים חזקים מאוד כגון: מוזיקה, עבודה הקשורה למכניקה (מוסכים וכו').

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201468 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192445 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181438 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181384 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica