חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אינטרנט – הרשת ששינתה את העולם לעד

מאת: יוגב גולדמןאינטרנט - כללי31/01/20121145 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מעטות הן ההמצאות והפיתוחים ששינו את חיינו באופן כה מהיר ודרסטי, כפי שעשתה זאת רשת האינטרנט. משווים את מהפכת האינטרנט למהפכת הדפוס עם המצאת מכבש הדפוס הראשון לפני למעלה מחמש מאות שנה או עם המצאת הגלגל לפני כמה אלפי שנים.

האינטרנט היא רשת תקשורת המחברת את העולם כולו לרשת אחת, המאפשרת לכל המשתמשים לתקשר אלה אם אלה בכל סוג ואופן של תקשורת דיגיטאלית. מה זה אומר?

התקשורת נעשית באופן של אחד על אחד (בדומה לקווי הטלפון) באופן של אחד לכולם או כולם לאחד. הכל אפשרי, זמין, מהיר וחוצה גבולות.

איך הכל התחיל?

רשת האינטרנט הראשונה הייתה רשת ששימשה את הצבא האמריקאי, והיא פותחה כדי לאפשר לצבא והממשל האמריקני במקרה של מלחמה אטומית מול הרוסים להמשיך ולתפקד גם אם חלקים רבים של המדינה יהרסו ואיתם התשתיות של התקשורת. לימים הפכה רשת האינטרנט לרשת תקשורת בין האוניברסיטאות בארה"ב ואם גילוי הפוטנציאל המסחרי שלה והתפתחות הטכנולוגיה – המצאת הדפדפן ופתיחת ה WWW לשימוש מסחרי הפכה רשת האינטרנט לרשת מסחרית פתוחה לכל החל מתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת.

מה המשמעות של אינטרנט כיום?

רשת האינטרנט היא רשת גלובלית המחברת ומקשרת בין מחשבים בכל רחבי העולם. המסחר וכמות המידע העצום האגורים ברשת זו הפכה אותה לכלי מספר אחד להתפתחות הכלכלית, העסקית והתרבותית בעולם. האינטרנט נחשב לכלי ההופך את העולם למה שמכונה בפי חוקרי התרבות בשם "הכפר הגלובלי". בעשור הקודם חלה התפתחות כה מהירה ביכולות האינטרנט, גם ביכולות הפעולה וגם ביכולות התשתית (מהירות גלישה) שהשימוש באינטרנט הפך לדבר של קבע אצל מרבית האנשים בעולם המחוברים לתשתיות טלפון כאלו ואחרות.

אפילו במדינות נכשלות מבחינה טכנולוגית, שיש בהן בעיות רבות של תעסוקה וחלוקת מזון, האינטרנט מצוי בהן בחלקים נרחבים של האוכלוסייה. רק בשנת 2004 ניתן היה לצפות בכמה שינויים מהותיים ברשת האינטרנט עם השקת הרשת החברתית הראשונה פייסבוק, מנוע החיפוש של יאהו והשקת ג'י.מייל. כיום השימוש באינטרנט רחב היקף והוא כולל בין היתר שימוש בדפדפנים שונים, בדואר אלקטרוני, שיתוף קבצים, גלישה באתרים שונים, שימוש ברשתות חברתיות, מנועי חיפוש, משחקי רשת, קהילות, צ'אט, צפייה בערוצי טלויזיה, סרטים, רדיו וכיוצא באלה.

מבחינה טכנולוגית התקדמה רשת האינטרנט, וכיום ניתן להתחבר לרשת על גבי תשתית קווי הטלפון הקיימים או דרך תשתית הטלוויזיה בכבלים. אינטרנט מהיר מאפשר כיום גלישה מאד מהירה, והיא מסופקת ע"י אחת מספקיות האינטרנט, שתפקידן הוא לתווך בין המחשב האישי שלכם והשרתים השונים המפוזרים לרוחב הרשת, וכן לנייד אתכם בגלישה אמינה, בטוחה וזמינה.

אינטרנט מהיר מאפשר שימוש בתדרים הגבוהים של קווי הטלפון, ולכן אין צורך בהתחברות באמצעות חיוג, אלא שהחיבור קבוע, והוא מאפשר גם שימוש לצורך התקשורת האינטרנטית וגם לשיח טלפוני רגיל בו זמנית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וחיית אינטרנט. כותב מאמרים אודות תעשיית האינטרנט, ספקיות אינטרנט, שיחות בינלאומיות וכל חבילת תקשורת שמוצעת בארץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוגב גולדמן

מאת: יוגב גולדמןאינטרנט - כללי28/12/11854 צפיות
מי שהכיר את האינטרנט בתחילת דרכו ודאי איננו יכול עוד לזהות אותו בימים אלה. האופן שבו האינטרנט חדר לחיינו הוא כל כך מרשים עד כדי כך ששינה לחלוטין את הצורה בה אנחנו חיים.

מאת: יוגב גולדמןמיחשוב ארגוני04/12/111110 צפיות
כל אחד מאיתנו מפרסם הרבה מאוד מידע על עצמו, בין אנחנו מודעים לכך ובין אם לאו. המידע הזה הוא ייקר ערך ועלינו לשמור עליו. כיצד עושים את זה? נעזרים בחברה המציעה פתרונות מחשוב

מאת: יוגב גולדמןמחשבים וטכנולגיה - כללי31/10/11926 צפיות
היום טלפון ביתי המוצע על ידי החברות האלה הוא פתרון מעולה עבור מי שמחפשים טלפון ביתי במחיר ובאיכות טובים יותר מכפי שהיו לו עד כה.

מאת: יוגב גולדמןאחסון אתרים29/08/111064 צפיות
אחרי התלבטויות רבות, החלטתם סוף סוף להקים אתר אינטרנט לחברה שלכם. אמנם, החברה שלכם בראשית דרכה, אולם אתם מודעים לכוחו של האינטרנט ועל כן מעוניינים להפעיל אתר אינטרנט, במקביל לפעולותיה של החברה. לאחר כמה חודשים בהם הייתם עסוקים בבניית האתר, הגיע הרגע לבחור את שירותי ה – hosting, שירותי אחסון האתרים. קיימות חברות רבות המציעות שירותי הוסטינג, כיצד תוודאו כי החברה שבחרתם אכן מתאימה לכם? על כך, בכתבה הבאה.

מאמרים נוספים בנושא אינטרנט - כללי

מאת: בנימין קלינגראינטרנט - כללי04/04/223000 צפיות
הצהרת נגישות אנו בקלינגר רישוי עסקים והתרי בניה רואים חשיבות עליונה בסיוע והנגשת אתר האינטרנט שלה לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לאפשר למרבית האוכלוסייה לגלוש בקלות ובנוחות ולהנות מהאתר המושקע. בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ"ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, מושקעים מאמצים ומשאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות שיביאו לכך שאדם עם מוגבלות יוכל לקבל את השירותים הניתנים לכלל הלקוחות, באופן עצמאי ושוויוני.

מאת: nirאינטרנט - כללי01/11/213478 צפיות
שיווק בגוגל עדיין נתפסת כחברה מגניבה וצעירה ברוחה שמשקיעה במשרדים ובעובדים הרבה יותר מהמתחרים, אבל רבים שוכחים שהיא פועלת בדיוק באותה סביבה תחרותית שבה ענקים אחרים ממהרים להדביק את התקדמותה.

מאת: רוןאינטרנט - כללי28/07/193845 צפיות
לימודי הסייבר פותחו בהתאם לצורך הלאומי להגנת מהקאינג, על מנת להבטיח רמה מקצועית גבוהה, מהימנות וידע עדכני לכל העוסקים בתחום.

מאת: רוןאינטרנט - כללי24/06/163157 צפיות
מאמר על אתר קופונים

מאת: יוסי לויאינטרנט - כללי02/05/163254 צפיות
כולם היום קונים צפיות ביוטיוב על מנת למתג את העסק שלהם, זה מתחיל בזמרים וממשיך לבעלי עסקים גדולים / קטנים, מומלץ בחום רב לבחון את האופציה לרכוש צפיות איכותיות ממשתמשים בחו"ל הריי שהדבר יכול לתרום לכם רבות למיתוג ולהפוך לגדולים, העין קובעת ומייצרת מציאות.

מאת: ליאוראינטרנט - כללי22/02/163189 צפיות
תרגום אתרים בעזרת חברת שירותי תרגום, בעלת מוניטין, מביא לתוצאה טובה מאוד. תרגום אתרים שמתבצע היטב, מאפשר להקים אתר חדש, שמיועד לקהל יעד חדש.

מאת: מאיר סוויסה אינטרנט - כללי07/01/163304 צפיות
מובילים בשרון כולנו זקוקים לחברת מובילים בשרון מקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת מובילים בשרון מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica