חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התעללות בילדים בארץ- בעולם

מאת: עו"ד פלי הלפרןדיני משפחה06/02/20121526 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התעללות בילדים בארץ- בעולם

מאת: עו"ד פלי הלפרן

הקדמה: התעללות בילדים כוללת לצערנו לעיתים גם התעללות מינית. כחלק מתופעת האלימות במשפחה, ישנם ילדים החווים ניצול ותקיפה מינית על ידי קרובי משפחתם, דבר בעל השלכה חמורה עוד יותר על נפשו של הילד או הילדה. הגנה על ילדים מפני אלימות במשפחה ניתן לבצע בעזרת החוק למניעת אלימות במשפחה.

מהי התעללות מינית בילדים?

התעללות בילדים מבחינה מינית, בשונה מהתעללות בילדים המתבטאת בהכאה "בלבד" או בהתעללות רגשית, ידועה כהתעללות בעלת השלכות ארוכות טווח וקשות במיוחד. התעללות מינית טומנת בחובה גם התעללות פיסית וגם התעללות נפשית, במיוחד כאשר ההתעללות מגיעה מצד קרוב משפחה, וקרוב משפחה מדרגה ראשונה בייחוד. המחוקק הישראלי אף הקדיש חוק מיוחד לאלימות במשפחה, החוק למניעת אלימות במשפחה.

התעללות בילדים מבחינה מינית כוללת לרוב גם אלימות במשפחה, ועלולה להתבטא בחשיפה לא נאותה בפני ילדים של אברי מין, הפקת וצפייה בפורנוגרפיה של ילדים, קיום יחסים עם ילדים, השפלה מינית ועוד.

מהן ההשלכות של התעללות מינית בילדים?

התעללות בילדים ואלימות במשפחה מבחינה מינית גורמת לעיתים קרובות לדיכאונות אצל ילדים, התעוררות של הפרעות ומחלות נפש, חרדות, התנהגויות אנטי חברתיות, ירידה בתפקוד האישי והאקדמי, פגיעה בתפקוד הזוגי וההורי ועוד. הטראומה אותם חווים ילדים שעברו אלימות במשפחה מלווה אותם עד סוף ימיהם ופוגעת באיכות חייהם.

שכיחות התעללות מינית במדינות שונות

על אף נאורותו לכאורה של העולם המערבי, תופעת התעללות בילדים מבחינה מינית אינה תופעה נדירה. עם זאת, יש לציין כי מחקרים שונים נעשים בצורה שונה, לרבות שוני בהגדרות של התעללות מינית, שוני בהגדרה של "ילדים", שוני בהגדרת "קרוב משפחה" וכו'.

בנוסף, יש לזכור כי לא פשוט להשיג שיתוף פעולה של ילד הנשאל אם עבר התעללות מינית. ילדים רבים יסתירו את האמת, יסלפו אותה וכו'.

נתונים שונים מראים כי בבריטניה, למשל, שיעור ההתעללות המינית במסגרת אלימות במשפחה הינה בשמונה אחוזים מהבנים ובשניים עשר אחוזים מהבנות. שיעורים כפולים נמצאו כאומדן שנערך למספר מחקרים שנערכו בארצות הברית.

יש לזכור כי שיעורים אלה עולים משנה לשנה, משום שילד הסובל מהתעללות ומאלימות משפחה, לרוב משחזר התנהגות זו בבגרותו ומעבירה לילדיו ולסביבה.

גם בישראל חלה עליה מתמדת במספר התלונות המוגשות בגין עבירות מין בילדים, ויש לזכור כי עם חדירת האינטרנט לחיינו, גובר הסיכון לניצול ופיתוי ילדים באמצעות רשתות חברתיות. באפריקה, הנתונים משנת 2000 מצביעים על עשרות אלפי תקיפות מינית של ילדים בדרא"פ בלבד.

ההערכה העולמית היא כי בין 15 ל-25 אחוז מהנשים ובין 5 ל-15 אחוז מהגברים חוו התעללות מינית בילדות.

כיצד מתמודד החוק בישראל עם אלימות במשפחה?

בישראל חוקק בשנת 1991 החוק למניעת אלימות במשפחה. החוק למניעת אלימות במשפחה אינו דן אך ורק במקרים של התעללות בילדים, אלא מתייחס אף לאלימות במשפחה במסגרת בני זוג. על פי החוק למניעת אלימות במשפחה, ניתן לבקש כנגד בן משפחה צו הגנה, אשר ירחיקו ממקום מגוריו של הקורבן, וזאת מבלי שהתוקף לכאורה הועמד לדין והורשע בגין אלימות במשפחה. עוד מסייע החוק למניעת אלימות במשפחה להגן על הקורבן על ידי נטילת נשקו האישי של התוקף לכאורה.

 על פי החוק למניעת אלימות במשפחה, ניתן להאריך את צו ההגנה מדי שלושה חודשים, ועד לתקופה של שנה.

לסיכום, אלימות מינית הינה "הזן האלים" במיוחד של אלימות במשפחה והתעללות בילדים. התעללות מינית נחלקת להתעללות גופנית, התעללות רגשית והתעללות מינית.

השלכותיה של התעללות מינית ואלימות במשפחה היא פגיעה בתפקוד הילד, מבחינה אישית, חברתית, משפחתית ואזרחית. במדינות שונות בעולם קיימת תופעת התעללות מינית בילדים, ובאחוזים גבוהים משנה לשנה. החוק המתמודד בישראל עם אלימות במשפחה הוא החוק למניעת אלימות במשפחה, המאפשר להוציא כנגד תוקף צו הגנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד פלי הלפרן

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי24/06/121048 צפיות
עורך דין! הקמת אתר אינטרנט למשרדך היא הדרך הנוחה והטובה ביותר להציג את משרדך לקהל לקוחות פוטנציאלי המחפש את שמך ברשת האינטרנט.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי19/04/121109 צפיות
תובענה ייצוגית מוגשת על פי חוק תובענות ייצוגיות. התוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות קובעת באילו מקרים ניתן להגיש תביעה ייצוגית, וזוהי רשימה סגורה של מקרים.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי19/04/121045 צפיות
תובענה ייצוגית היא כלי דיוני לניהול תביעות רבות בעלות ערך כספי פעוט, על ידי ניהולן בתור תביעה אחת מרוכזת, לרוב על סכום כספי גבוה שיתחלק בין התובעים.

מאת: עו"ד פלי הלפרןפלילי18/04/121205 צפיות
מדוע חשוב לפנות לעו"ד פלילי כאשר אנו מתמודדים עם משפט? עו"ד פלילי מומחה בתחומו עשוי להביא לזיכוי או להסדר טיעון מקל ומכאן חשיבות הפניה לעו"ד פלילי.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי29/01/12985 צפיות
הזכות לשם טוב מוכרת בחקיקה ובפסיקה, משום היותה נכס משמעותי של כל אדם. עם זאת, בתי המשפט נאלצים לעיתים לערוך איזון בין הזכות לשם טוב ולבין חופש הביטוי.

מאת: עו"ד פלי הלפרןנזיקין05/01/121453 צפיות
אילו מקרים מעניינים הובאו בפני בית המשפט בגין לשון הרע שפורסם בעיתונות הכתובה? פרסום לשון הרע בעיתון לרוב פוגע באדם שעניינו פורסם, במידה רבה, בשל תפוצת העיתון.

מאת: עו"ד פלי הלפרןרשלנות רפואית13/12/11988 צפיות
מעוניין להגיש תביעת רשלנות רפואית? מה חשוב לדעת לפני שמגיעים תביעת רשלנות רפואית. האם חלה התיישנות? האם ניתן לבסס קשר בין הטיפול לבין הנזק? מהו היקף הנזק? ועוד.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211290 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182003 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181571 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181669 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171790 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica