חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבות הפניה לעו"ד פלילי

מאת: עו"ד פלי הלפרןפלילי18/04/20121205 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקדמה: במקרה בו אדם חשוד או נאשם בעבירה פלילית מסוימת, רצוי שיפנה לעו"ד פלילי המתמחה בעבירות אשר בהן אותו אדם חשוד או מואשם.

חשיבות הפנייה לעו"ד פלילי

כאשר אנו מתמודדים חלילה עם הליך פלילי, חשוב לפנות לעו"ד פלילי ממשרד עורכי דין בישראל המומחה בתחום העבירה בה אנו חשודים\מואשמים. עו"ד פלילי ממשרד עורכי דין רשאי לסייע ללקוחו כבר משלב החשדות בו הוא נחקר במשטרה, דרך מעצרו עד להגשת כתב אישום, שלב הבקשה למעצר עד תום ההליכים (אם נתבקש מעצר שכזה), דרך המשפט הפלילי ועד לערעור.

ישנו מגוון רחב של עבירות פליליות, כאשר רובן של העבירות הפליליות מופיעות בחוק העונשין. עבירות פליליות נעות על פני קשת רחבה ביותר, החל מעבירות קלות יחסית כגון עבירות תעבורה, דרך עבירות יותר חמורות כגון הטרדה ותקיפה מינית, החזקת סכין, החזקה ושימוש בחומרים מסוכנים, ועד תקיפה ורצח.

בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, למשל, ינסה עו"ד פלילי ממשרד עורכי דין בישראל להוכיח כי לא התקיימה חובת זהירות, המקימה את עבירת גרימת מוות ברשלנות ביחד עם הפרת אותה חובת זהירות וקשר סיבתי בין חובת הזהירות והפרת חובת הזהירות לבין המוות:

היסוד הנפשי בעבירת גרימת מוות ברשלנות

בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, ההנחה הינה שגורם המוות לא היה מודע למעשיו ומשכך לא התכוון לעשותם. הנחה נוספת היא ש"אדם מן הישוב" יכול וצריך היה להיות מודע למעשיו ולנסיבות.  

על מנת להוכיח גרימת מוות ברשלנות לפי חוק העונשין, יש להוכיח קיום של חובת זהירות, הפרת חובת הזהירות וקשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות ומות המנוח.

כאשר עו"ד פלילי ממשרד עורכי דין בישראל מלווה את לקוחו במהלך משפט פלילי, ולאחר מתן פסק הדין, הרשות התובעת ו\או הנאשם מעוניינים להגיש ערעור על פסק הדין, בין אם על עצם ההרשעה או הזיכוי ובין אם על גובה העונש שהושת במסגרת הרשעה, על עו"ד פלילי לזכור כי ניתן להגיש ערעור אף בגין פסק דין לא מנומק של הערכאה השיפוטית שדנה בתיק והוציאה תחת ידה את פסק הדין.

פסק דין לא מנומק כעילה להתערבות בממצאי פסק הדין

פסק דין לא מנומק של הערכאה הראשונה, עשוי להוות קרקע פורייה להגשת ערעור על ידי עו"ד פלילי ממשרד עורכי דין בישראל. ערכת הערעור תבקר את פסק הדין ועשויה אף לשנותו. מטרת הנמקת פסק דין הינה כלי פיקוח על פסק הדין, על מנת לוודא כי ההחלטה שניתנה בו הינה מושכלת ומושתת על יסוד עובדתי איתן, ומאידך, הנמקת פסק דין אף מסייעת לשמור על מראית עין של עשיית צדק.

ייצוג על ידי עו"ד פלילי בעבירות מין

עבירות מין הן מהעבירות הנעברות ביותר בישראל. אלפי נשים וגברים מוטרדים מינית בדרגה כזו או אחרת מדי יום, במקום עבודתם, ברחוב, במקומות בילוי, בבתי ספר ובביתם שלהם. עברייני מין נטפלים לרוב למי שנתפס או נתפסת בעיניהם כחלש וככזה שלא ינסה להתנגד.

עו"ד פלילי המתבקש לייצג בעבירות מין, עשוי להיחשף לסיפורים קשים אודות פגיעה מינית שמביאה פעמים רבות לפגיעה נפשית קשה בקורבן, החל מצלקת רגשית "קלה" ועד מחשבות אובדניות והתאבדות ממש.

בשל חומרת עבירות המין, רצוי לפנות לעו"ד פלילי המתמחה בייצוג נאשמים בעבירות אלה. בחוק הישראלי ספקטרום של עבירות מין, הקבועות ברובן בחוק העונשין ובחוק למניעת הטרדה מינית. עבירות המין המנויות בחוק העונשין, לשם הדוגמא, הינן:

1. מעשה מגונה- מעשה מגונה פירושו מעשה שנועד לשם גירוי מיני, סיפוק מיני או ביזוי מיני. יש להראות בעבירה זו כי מטרת ההתנהגות היא גירוי או ביזוי מיני, ללא קשר לטיב המעשה עצמו.

2. אונס- אונס פירושו קיום יחסים שלא בהסכמה, או קיום יחסים עם קטינה שטרם מלאו לה 14 שנים, או בעילה תוך ניצול של חוסר אונים.

3. מעשה סדום- מעשה סדום אסור במי שמלאו לו 14 שנים וטרם מלאו לו 16, או כאשר מלאו לאדם 16 וטרם מלאו לו 18 או תוך ניצול יחסי מרות וכו'.

לסיכום, בשל המגוון הרחב של עבירות פליליות, טוב יעשה האדם החשוד או מואשם בעבירה פלילית אם יפנה לעו"ד פלילי המתמחה בתחום העבירות בהן אותו אדם חשוד או מואשם. ניתן  לאתר עורכי דין פליליים במסגרת אינדקס עורכי דין או לבקש ייצוג מטעם הסנגוריה הציבורית.

עבירות כדוגמת גרימת מוות ברשלנות, עבירות מין וכו', רצוי לפנות לעו"ד פלילי בעל ניסיון בייצוג נאשמים בעבירות אלה. במקרה בו מעוניין הנאשם לערער על פסק הדין שניתן נגדו, רשאי עו"ד פלילי להגיש ערעור גם במקרה בו פסק הדין אינו מנומק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד פלי הלפרן

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי24/06/121049 צפיות
עורך דין! הקמת אתר אינטרנט למשרדך היא הדרך הנוחה והטובה ביותר להציג את משרדך לקהל לקוחות פוטנציאלי המחפש את שמך ברשת האינטרנט.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי19/04/121111 צפיות
תובענה ייצוגית מוגשת על פי חוק תובענות ייצוגיות. התוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות קובעת באילו מקרים ניתן להגיש תביעה ייצוגית, וזוהי רשימה סגורה של מקרים.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי19/04/121048 צפיות
תובענה ייצוגית היא כלי דיוני לניהול תביעות רבות בעלות ערך כספי פעוט, על ידי ניהולן בתור תביעה אחת מרוכזת, לרוב על סכום כספי גבוה שיתחלק בין התובעים.

מאת: עו"ד פלי הלפרןדיני משפחה06/02/121528 צפיות
התעללות בילדים אינה תופעה נדירה. במדינות רבות בעולם המערבי ובשאר העולם קיימת תופעה של התעללות פיסית, נפשית ומינית בילדים, המשאירה אחריה תוצאות הרסניות.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי29/01/12987 צפיות
הזכות לשם טוב מוכרת בחקיקה ובפסיקה, משום היותה נכס משמעותי של כל אדם. עם זאת, בתי המשפט נאלצים לעיתים לערוך איזון בין הזכות לשם טוב ולבין חופש הביטוי.

מאת: עו"ד פלי הלפרןנזיקין05/01/121464 צפיות
אילו מקרים מעניינים הובאו בפני בית המשפט בגין לשון הרע שפורסם בעיתונות הכתובה? פרסום לשון הרע בעיתון לרוב פוגע באדם שעניינו פורסם, במידה רבה, בשל תפוצת העיתון.

מאת: עו"ד פלי הלפרןרשלנות רפואית13/12/11990 צפיות
מעוניין להגיש תביעת רשלנות רפואית? מה חשוב לדעת לפני שמגיעים תביעת רשלנות רפואית. האם חלה התיישנות? האם ניתן לבסס קשר בין הטיפול לבין הנזק? מהו היקף הנזק? ועוד.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201370 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201191 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191568 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181469 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161901 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161933 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162533 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica