חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוגמאות להוצאת לשון הרע בעיתונות הכתובה

מאת: עו"ד פלי הלפרןנזיקין05/01/20121456 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקדמה: בפני בתי המשפט בישראל מונחות תביעות רבות בגין לשון הרע, חלקן בגין פרסום לשון הרע בעיתונות הכתובה. תביעות בגין לשון הרע שהוגשו על פי חוק איסור לשון הרע על ידי עורך דין לשון הרע עשויות להעשיר את כיסו של התובע בעשרות אלפי שקלים, כאשר אחד השיקולים להגדלת גובה הפיצוי על פי חוק איסור לשון הרע, הוא התפוצה שבה פורסם דבר לשון הרע. עורך דין לשון הרע הבקיא בתחום, יביא את עובדת תפוצת הפרסום בפני בית המשפט במטרה להגדיל את גובה הפיצוי שינתן למרשו.

להלן נמנה מספר דוגמאות לתביעות לשון הרע על פי חוק איסור לשון הרע שהוגשו על ידי עורך דין לשון הרע כנגד עיתונים בישראל.

טאובר נ' הרוש (ת"א 160211-09)

במקרה זה, תבעה הגב' מינה טאובר, מורה בבית ספר אורט, את המקומון האשדודי "ידיעות אשדוד", על כך שפרסם כתבה ובה נטען כי פעלה שלא כדין כאשר האריכה את חופשתה בחוץ לארץ באמתלה של חופשת מחלה. בעקבות פרסום כתבה זו במקומון, הגישה הגב' טאובר תביעה בגין לשון הרע.

בית המשפט פסק כי לא עומדת למקומון טענת "אמת דיברתי", טענת הגנה אפשרית על פי חוק איסור לשון הרע באמצעות עורך דין לשון הרע. משלא הוכיח המקומון את טענת "אמת דברתי", נשמטת גם טענת תום הלב, האפשרית אף היא על פי חוק איסור לשון הרע. בית המשפט הבהיר בפסק דינו כי בבחינת טענת תום הלב, יש לבחון את כוונותיו של המפרסם, האם האמין בתום לב באמיתות הדברים שפרסם, אך מאחר ולא נערך בירור מקיף אודות פרטי הפרסום, לא עומדת לנתבע טענת תום הלב הקבועה בחוק איסור לשון הרע.

לתובעת נפסקו פיצויים (ללא הוכחת נזק, על פי סעיף 7א לחוק איסור לשון הרע), בסך 75,000 ₪.

רע"א 00\4740 לימור אמר ואח' נ' אורנה יוסף ואח'

במקרה זה משנת 2001, הגישו התובעים תביעה בגין לשון הרע, בעקבות פרסום בעיתון ידיעות אחרונות, על כך שהתובעים הפקירו את ביתם בבית החולים לאחר לידתה, משגילו כי היא סובלת ממחלה קשה. עוד פורסם בידיעות אחרונות, כי התובעת היא נרקומנית.

בית המשפט קבע כי התובעים זכאים לפיצויים על פי חוק איסור לשון הרע.

אלי לוק נ' ידיעות אחרונות (ת"א (תל אביב) 48982-04)

במקרה זה, תבע אלי לוק את עיתון ידיעות אחרונות על כך שלא פרסם את דבר זיכויו מעבירות ביטחוניות בהן נחשד. התובע זכה, על פי חוק איסור לשון הרע באמצעות עורך דין לשון הרע בפיצוי בגובה 50 אלף ₪. בחוק איסור לשון הרע נקבע כי פרסום באמצעי תקשורת על אודות פתיחה בחקירה פלילית או הגשת כתב אישום או הרשעת אדם בעבירה פלילית, ולאחריהן זוכה אותו אדם, ואותו אדם דרש מאמצעי התקשורת שפרסם את דבר חקירתו או הרשעתו לפרסם כי זוכה מאשמה, על אמצעי התקשורת לפרסם את דבר הזיכוי בתוך זמן סביר מיום שנדרש.

במקרה זה, בית המשפט קבע כי זוהי חובתו החוקית של ידיעות אחרונות לפרסם את דבר שחרורו של התובע, ברמת חשיפה תקשורתית דומה לזו שהתקיימה כשפורסם דבר החקירה כנגד התובע.

גלובס עיתון העסקים של ישראל נ' עו"ד אריאלי (ת"א 1566-01)

במקרה זה, פורסם בעיתון גלובס כי עו"ד שמואל אראלי, מואשם בעבירות זיוף. בפרסום אויית שמו "אריאלי". עו"ד שמואל אריאלי, פנה למערכת עיתון גלובס וביקש את תיקון שמו של עו"ד אראלי שהואשם בפלילים, מאריאלי לאראלי. עיתון גלובס, הנתבע, נענה לבקשת עו"ד אריאלי, אך בדבר ההבהרה שפרסם העיתון, פרסם בשנית את שמו של עורך הדין המואשם בפלילים "אריאלי" ולא "אראלי". הבהרה נוספת, מתוקנת, פורסמה בשנית.

בעקבות מקרה זה, זכה התובע, עו"ד שמואל אריאלי, לפיצוי בסך 50,000 ₪.

לסיכום, בפני בתי המשפט מונחים כתבי תביעה רבים בגין לשון הרע על ידי עורך דין לשון הרע. בתי המשפט לוקחים בחשבון בגזרי דינם את עובדת פרסום דבר לשון הרע בעיתון, באופן שדבר לשון הרע זמין לעשרות אלפי קוראים. על מנת להגדיל את הסיכוי לקבלת פיצוי גבוה בגין עבירה על חוק איסור לשון הרע, רצוי להיוועץ בעורך דין לשון הרע הבקיא בפסיקה ובחקיקה הרלוונטיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד פלי הלפרן

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי24/06/121048 צפיות
עורך דין! הקמת אתר אינטרנט למשרדך היא הדרך הנוחה והטובה ביותר להציג את משרדך לקהל לקוחות פוטנציאלי המחפש את שמך ברשת האינטרנט.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי19/04/121109 צפיות
תובענה ייצוגית מוגשת על פי חוק תובענות ייצוגיות. התוספת השנייה לחוק תובענות ייצוגיות קובעת באילו מקרים ניתן להגיש תביעה ייצוגית, וזוהי רשימה סגורה של מקרים.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי19/04/121046 צפיות
תובענה ייצוגית היא כלי דיוני לניהול תביעות רבות בעלות ערך כספי פעוט, על ידי ניהולן בתור תביעה אחת מרוכזת, לרוב על סכום כספי גבוה שיתחלק בין התובעים.

מאת: עו"ד פלי הלפרןפלילי18/04/121205 צפיות
מדוע חשוב לפנות לעו"ד פלילי כאשר אנו מתמודדים עם משפט? עו"ד פלילי מומחה בתחומו עשוי להביא לזיכוי או להסדר טיעון מקל ומכאן חשיבות הפניה לעו"ד פלילי.

מאת: עו"ד פלי הלפרןדיני משפחה06/02/121528 צפיות
התעללות בילדים אינה תופעה נדירה. במדינות רבות בעולם המערבי ובשאר העולם קיימת תופעה של התעללות פיסית, נפשית ומינית בילדים, המשאירה אחריה תוצאות הרסניות.

מאת: עו"ד פלי הלפרןחוק ומשפט - כללי29/01/12986 צפיות
הזכות לשם טוב מוכרת בחקיקה ובפסיקה, משום היותה נכס משמעותי של כל אדם. עם זאת, בתי המשפט נאלצים לעיתים לערוך איזון בין הזכות לשם טוב ולבין חופש הביטוי.

מאת: עו"ד פלי הלפרןרשלנות רפואית13/12/11988 צפיות
מעוניין להגיש תביעת רשלנות רפואית? מה חשוב לדעת לפני שמגיעים תביעת רשלנות רפואית. האם חלה התיישנות? האם ניתן לבסס קשר בין הטיפול לבין הנזק? מהו היקף הנזק? ועוד.

מאמרים נוספים בנושא נזיקין

מאת: עידן שלומןנזיקין29/04/192389 צפיות
אחד החוקים הכי משמעותיים לטובת הצרכן הישראלי הוא חוק שירותי תעופה שחוקק חבר הכנסת אחמד טיבי לפני מספר שנים. חוק זה הוא ללא ספק בשורה מרעננת במסגרת חוקי הגנת הצרכן בישראל ונוגע הן לטיסות מישראל לחוץ לארץ, טסים פנים ארציות בישראל וטיסות ממדינה זרה לישראל, בין אם מדובר בטיסה ישירה או כזאת הכוללת חניית ביניים.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192476 צפיות
אחד התחומים הפעילים ביותר בעולם המשפט הישראלי הוא זה של תביעות נזיקין ותאונות דרכים. הסיבה לכך די פשוטה, והיא כיוון שכולנו עלולים להיקלע לסיטואציה בה אנו נפגעים במזיד או בשוגג ויש מי שניתן לתבוע על מנת שייתן על כך את הדין.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192476 צפיות
שכירים רבים תופסים במחשבתם שהם רשאים לתבוע מקרה של תאונת עבודה או פגיעה מהעבודה רק כאשר מתרחש אירוע נקודתי ספציפי שברור (לפחות עבורם) שהוא זה שגרם להם לנזק גופני. לא כך הדבר וכדאי שתכירו מושג "חדש" יחסית בתביעות של תאונות עבודה – מיקרוטראומה.

מאת: עידן שלומןנזיקין22/04/192576 צפיות
ההגנה על זכויות העובדים מתרחבת כל הזמן ככל שאנו למדים יותר ויותר על גורמים הפוגעים בעובדים במהלך עבודתם. חלק מפגיעות אלו נחשבות בתור מחלת מקצוע על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד הכלכלה, ולעובד שנפגע באופן זה יש זכויות תביעה מול ביטוח לאומי.

מאת: עידן שלומןנזיקין18/02/192317 צפיות
אמצעי המדיה הרבים שזמינים לכל אחד ואחת מאיתנו הביאו בשנים האחרונות לעלייה משמעותית באלימות שעולה בטקסטים רבים שנכתבים בערוצי התקשורת השונים. חלק מאותם תכנים, בין אם במסגרת כתבה, מאמר, פוסט או מסרון הם בבחינת לשון הרע והוצאת דיבה מבחינה חוקית ונכנסים תחת הגדרות חוק לשון הרע במדינת ישראל.

מאת: עידן שלומןנזיקין19/01/193113 צפיות
מגיע לכם פיצוי! כך קובע חוק טיבי שעבר בכנסת לפני מספר שנים, ונועד לתת מענה לציבור הצרכנים שנפגע על ידי חברות תעופה שונות בין אם במקרים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה.

מאת: עידן שלומןנזיקין24/12/182207 צפיות
ביטוח סיעוד הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר לכל אחת ואחת במדינה. בין אם רוכשים זאת באמצעות קופת החולים או במסגרת ביטוח פרטי, הרי שביטוח סיעודי אמור לכסות אותנו (ובעיקר את בני ביתנו) במקרה ונקלע למצב סיעודי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica