חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה הזהב יקר כל כך

מאת: משה אלוןשוק ההון07/02/20121411 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחירי הנפט בעולם עולים בגלל הלחץ ההולך וגובר על איראן. אם אתם מחפשים במה לסחור, ההצעה שלנו: הזהב. בתוך ארבעה חודשים עלה הזהב ב-20 אחוזים במחירו. קניתם? הרווחתם. מדובר על זינוק חד.


בניגוד לנפט, שהוא מצרך תעשייתי ובעיקר פוליטי, זינוקים בזהב באחוזים רבים לא קורים בצורה תדירה. מסחר בזהב הופך ליקר יותר, בגלל שהנפט עולה, זה מגביר את האינפלציה בארה"ב ואי הוודאות הכלכלית מעלה את מחיר הזהב. הגירעונות האמריקניים מובילים לעלייה זו, ככל הנראה, כך מלמדים הנתונים. זה משפיע כמובן גם על מסחר במטח. מניות ואגרות חוב אמריקניות יורדות כל הזמן בשווי שלהן, בגלל אי הוודאות: סחורה, נפט, נדל"ן, מט"ח, הכל עולה. אנשים מעדיפים לקנות משהו פיזי (בית, זהב) ולא משהו וירטואלי (מניות, מט"ח) בעת משבר.


מסחר בזהב תמיד היה אטרקטיבי והמתכת הצהובה ידועה כיקרה בעולם אלפי שנים. במאה ה-19 קיבל תו תקן בין לאומי בארה"ב. 20 דולר לאונקיה אחת. בעצם הדולר צמוד לזהב. כמות הזהב = כמות הכסף הנסחר במסחר במט"ח ולכן אם הדולר במצב בעייתי, הזהב עולה ועולה הרבה מאד. למשל במשבר של 1928, הזהב עלה ל-35 דולר לאונקיה, במקום 20! זה אומר שהכלכלה האמריקנית סבלה מפיחות של 40 אחוז בקירוב.


ללא ספק המטבע האמריקני נמצא בבעיות בשנים האחרונות. המלחמה באפגניסטן ומשבר האשראי גבו ממנו כספים רבים. הגירעון האמריקני גדל עוד יותר עם המלחמה בעיראק שנסתיימה לא מכבר וגם עם צמיחת הכלכלה ההודית והסינית ומסחר במטח רק הפך יקר יותר בין המטבעות. רוסיה מזנבת, המשבר בעולם הערבי – ובעיקר מה שקורה בין ישראל, הפלסטינים ואיראן (דבר שמעלה את מחיר הנפט גם אצל סעודיה וגם אצל האיראנים) משפיע מאד על הכלכלה האמריקנית. כאשר ארה"ב סובלת, כל העולם סובל.

 



תגיות המאמר: מסחר במטח, מסחר בזהב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153391 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152730 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153927 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152790 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151900 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154218 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142527 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214108 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193458 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193245 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910567 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193003 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182844 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica