חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיטות כירורגיות חדשניות לטיפול בסרטן מסוג סרקומה/ד"ר איתמר תמיר

מאת: יואב כהןסרטן12/02/20121641 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שיטות כירורגיות חדשניות לטיפול בסרטן מסוג סרקומה

סרקומה (sarcoma) הוא סרטן המופיע ברקמה המתפתחת משכבת הביניים העוברית (mesoderm). בהתבסס על סוג הרקמה שבו התפתחה הסרקומה, סרקומה יכולה לקבל שמות שונים, ויכולה להופיע בעצם (ואז היא ידועה כאוסטאוסרקומה -osteosarcoma) , שריר חלק (ליומיוסרקומה –leiomyosarcoma), סחוס (כונדרוסרקומה – chondrosarcoma), כלי דם, שומן (ליפוסרקומה- liposarcoma), תאים ממערכת יצירת הדם (המטו-פויאטית) ועוד. כתלות בתכונות הפתולוגיות שלהן, סרקומות מדורגות כדרגה נמוכה או מוקדמת, בינונית, או בשלב מתקדם, ודירוג זה נעשה חשוב גם הוא בקביעת המסלול הטיפולי. בסרקומות בדירוג נמוך, ניתוח מומלץ לעיתים קרובות והוא נערך תכופות בחולים הסובלים מליפוסרקומה, רבדומיוסרקומה (גידול בשריר משורטט) ואוסטאוסרקומה. ניתוח שמשמר את הגפיים החליף ניתוחי כריתה [1] בכ-90% מהמקרים של סרקומה בגפיים, הותיר את שיעורי ההישרדות הכללית על כנם, והפחית את הסיכון לנכות [2] . השימוש בכירורגיה פלסטית מציע תקווה קוסמטית במובן של ניתוחים משחזרים לאחר ניתוחי כריתה בחולים רבים הסובלים מסרטן זה, הנדיר באופן יחסי.  חיתוכים מקומיים הועדפו על פני כריתה רדיקלית במקרים של סרקומה אפיתליאלית של הגפיים [3].

מחקר שבחן ניתוחים משמרי גפיים הראה שאין הבדל בהישרדות הכללית בחולים הסובלים מסרקומה ברקמות הרכות של הגפיים בהשוואה לחולים שעברו ניתוחי כריתה [4], ולכן עזר למנתחים להעדיף גישה כירורגית זו. טיפול בקרינה לאחר הניתוח עזר להשיג תוצאות טובות יותר בחולים אלו [5], ושיעורי הישרדות כללית טובים יותר דווחו בחולים עם הסרה משמעותית יותר של הגידול [6]. תמותה הקשורה לפצע הניתוחי הנובעת מחיתוך נרחב מהווה מקור לדאגה ולכן הפרוצדורה נזקקה לשיפור [7]. השימוש בהעברת שריר התאומים (gastocnemius transposition flap) עזר במניעה של הישנות מקומית של הגידול [8]. חשיבות רבה להצלחתו של הניתוח תלויה במיקומו של הגידול [9] טיפולים אימונותרפיים לאחר הניתוח וכימותרפיה משלימה הצליחו למנוע הופעת גרורות מרוחקות במספר מקרים [10].

בחולים הסולבים מאוסטאוסרקומה, הסיכוי לחזרת המחלה היה 4.3% בצריבה לעומת 1.2% בניתוח משמר גפיים [11]. שיטת בנייה מחדש המבוססת על השרירים המיישרים (An extensor mechanism of reconstruction) עם ניתוח משמר גפה לעצם השוק הפרוקסימלית הראה תוצאות ראויות לציון [12].  השימוש בפרוטזות בילדים חולים עם שלד שטרם השלים את התפתחותו עוזר בהתייחסות לבעית ההבדל באורך הגפיים באופן מוצלח [13] . במקרים של אוסטאוסרקומה בעצם הרדיוס בחלקה הרחיקני,  במודלים של כלבים, השימוש בשתל של עצם עם כלי דם מעצם האולנה בניתוח משמר גפה החזיר את היכולת התפקודית של היד במהירות [14] . בחולים עם אוסטאוסרקומה ראשונית, כריתה המלווה בטיפול כימותרפי המבוסס על  Adriamycin הוראה כמשפר את סיכויי התפתחות הגרורות [15]. שחזורים עם פרוסטזות בתוך הגוף (Endoprosthetic reconstructions) במקרים של פגיעה בעmם השוק הקרובה או עצם הירך הרחיקנית הראו תוצאות טובות לטווח הארוך בחולים הסובלים מסרקומה בעצם [16]., אם כי התוצאות התפקודיות מדווחות תמיד כטובות יותר אצל החולים הצעירים [17].

לניתוח שמרני של חולים עם הגידול על שם אסקין (Askin’s tumor), כימותרפיה לפני הניתוח דווחה כמשפרת את ההישרדות הכללית והתוצאות הניתוחיות [18]. לטיפול בסרקומה על יואינג (Ewing's sarcoma) [19] ולגידולים הממאירים הנדירים של שוואנומה  (schwannoma)באזור הראש והצוואר, הרופאים מעדיפים ניתוח עם קרינה על פני טיפול בקרינה בלבד.

ההתפתחות האחרונה בשדה של הניתוחים לטיפול בסרקומה הוא השימוש במחשבים ככלי עזר לניווט במהלך הפרוצדורה הכירורגית בסרקומה מוסקלו-סקלטלית, שימוש שמאפשר דיוק טוב בהרבה [21]. בהסרה של ליומיוסרקומה [22] סרקומה קרצינואידית של הערמונית (prostatic carcinosarcoma) [23] , השימוש ברובוטים בניתוח לפרוסקופי הראה תוצאות דומות, והטכניקה צריכה להתפתח באופן נרחב כדי לאפשר לה להיות מאומצת גם במקרים אחרים של סרקומות. בניתוח של סרקומה בשריר המשורטט של הרחם, כריתה רובוטית רדיקלית של הרחם המשולבת עם הסרת קשרי לימפה באגן מבוצעת גם היא [24]. באופן ברור,  ניתוחים לטיפול בסרקומה דורשים שיפור טכני כדי להגביר את היעילות והדיוק של פרוצדורות אלו.

REFERENCES:

1.             Eilber, F.R.e.a., Is Amputation Necessary for Sarcomas? A Seven-Year Experience with Limb Salvage. Ann Surg., 1980.

2.             Davis, A.M.e.a., Functional outcome in amputation versus limb sparing of patients with lower extremity sarcoma: A matched case-control study. Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 1999.

3.             Whitworth, P.W.e.a., Amputation vs Local Resection. Arch Surg., 1991.

4.             Rosenberg, S.A.e.a., The treatment of soft-tissue sarcomas of the extremities: prospective randomized evaluations of (1) limb-sparing surgery plus radiation therapy compared with amputation and (2) the role of adjuvant chemotherapy. Ann Surg., 1982.

5.             FEIN, D.A.e.a., Management of extremity soft tissue sarcomas with limb-sparing surgery and postoperative irradiation : do total dose, overall treatment time, and the surgery-radiotherapy interval impact on local control? International journal of radiation oncology, biology, physics, 1995.

6.             Schreiber, D.e.a., Impact of Postoperative Radiation on Survival for High-grade Soft Tissue Sarcoma of the Extremities After Limb Sparing Radical Resection. American Journal of Clinical Oncology, 2011.

7.             Skibber, J.M.e.a., Limb-sparing surgery for soft tissue sarcomas: wound related morbidity in patients undergoing wide local excision. Surgery, 1987.

8.             Malawer, M.e.a., Gastrocnemius Transposition Flap in Conjunction with Limb-Sparing Surgery for Primary Bone Sarcomas Around the Knee. Plastic & Reconstructive Surgery, 1984.

9.             Korah, M.P.e.a., Anatomic Tumor Location Influences the Success of Contemporary Limb-Sparing Surgery and Radiation among Adults with Soft Tissue Sarcomas of the Extremities. International Journal of Radiation Oncology*Biology*Physics, 2011.

10.           Shiu, M.H.e.a., Surgical treatment of 297 soft tissue sarcomas of the lower extremity. Ann Surg., 1975.

11.           Sluga, M.e.a., Local and systemic control after ablative and limb sparing surgery in patients with osteosarcoma. Clin Orthop Relat Res., 1999.

12.           MALAWER, M.e.a., Limb-Sparing Surgery for High-Grade Malignant Tumors of the Proximal Tibia: Surgical Technique and a Method of Extensor Mechanism Reconstruction. Clinical Orthopaedics & Related Research, 1989.

13.           KENAN, S.e.a., Limb-Sparing Surgery in Skeletally Immature Patients With Osteosarcoma: The Use of an Expandable Prosthesis. Clinical Orthopaedics & Related Research, 1991.

14.           Hodge, S.C.e.a., Vascularized Ulnar Bone Grafts for Limb-Sparing Surgery for the Treatment of Distal Radial Osteosarcoma. Journal of the American Animal Hospital Association, 2011.

15.           Cortes, E.P.e.a., Amputation and Adriamycin in Primary Osteosarcoma. N Engl J Med, 1974.

16.           Ham, S.J.e.a., Limb salvage surgery for primary bone sarcoma of the lower extremities: Long-term consequences of endoprosthetic reconstructions. Annals of Surgical Oncology, 1997.

17.           Rathore, R.e.a., FUNCTIONAL OUTCOMES FOLLOWING SURGERY FOR BONE SARCOMAS. Journal of Bone and Joint Surgery, 2008.

18.           Veronesi, G.e.a., Preoperative chemotherapy is essential for conservative surgery of Askin tumors. J Thorac Cardiovasc Surg, 2003.

19.           Bacci, G.e.a., Long-term results in 144 localized Ewing's sarcoma patients treated with combined therapy. Cancer Control, 1989.

20.           Basso, R.S.e.a., Therapy of malignant schwannomas: usefulness of an integrated radiologic. Surgical therapy. J Neurosurg Sci., 1989.

21.           Cheong, D.a.L., G.D., Computer-Assisted Navigation and Musculoskeletal Sarcoma Surgery. Cancer Control, 2011.

22.           Chavin, G.a.G., M., Robotic-assisted laparoscopy for the excision of a pelvic leiomyosarcoma. Journal of Robotic Surgery, 2008.

23.           Young, J.L.e.a., Robotic-Assisted Laparoscopic Cystoprostatectomy for Prostatic Carcinosarcoma. Journal of the Society of Laparoendoscopic Surgeons, 2007.

24.           Backes, F.J.e.a., Robotic radical hysterectomy and pelvic lymphadenectomy for uterine rhabdomyosarcoma. Journal of Robotic Surgery, 2008.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב כהן

מאת: יואב כהןסרטן12/02/121184 צפיות
שלא בדומה לגרורות בכבד, סרטן הכבד מציין גידול המתפתח על פני הכבד או בתוכו. הפטומות (Hepatocellular carcinomas (HCCs) or hepatomas) הם גידולי הכבד הממאיר השכיחים ביותר. למרות שאין טיפול מרפא לגידול בכבד נכון לעכשיו, ניתוח בשילוב טיפולים שונים השיגו הצלחות משמעויות בטיפול בסרטן הכבד. כריתת כבד (hepatectomy) , או הסרה של רקמת כבד חולה בוצעה לראשונה בשנות ה – 50 של המאה הקודמת, כטיפול בגידולים שפירים או ממאירים בכבד. חיתוך דו צדדי מתחת לכלוב הצלעות מסוג “chevron” או “Calne" נעשה לרוב כחלק מפרוצד

מאת: יואב כהןסרטן12/02/121486 צפיות
גידול וושט קשקשי (squamous cell carcinoma), וגידול וושט בלוטי (adenocarcinoma) הם שני סוגים של ממאירויות בוושט . ניתוח היא דרך טיפול ישימה להסרה של גידולים קטנים ושיפור איכול החיים באופן משמעותי [1]. כריתה של הוושט (Esophagectomy) היה טיפול הבחירה הכירורגי במשך שנים רבות וכריתה של הוושט דרך בית החזה (thoracoscopic esophagectomy) [2] הייתה בשימוש נרחב להסרה של גידולים בוושט. הבחירה של הטכניקה הכירורגית הנכונה מבין גישה של בית החזה – בטן (thoracoabdominal), לואיס טנר (Lewis-Tanner) או מקאון (McKeo

מאת: יואב כהןסרטן12/02/121047 צפיות
סרטן השד אחראי לכ – 30% ממקרי הסרטן אצל נשים, ומתפתח מרקמת השד, בעיקר משכבת התאים המצפה את צינורות מוליכי החלב או מהנאדיות שמספקות ומייצרות את החלב [1], לכן סרטן השד נקרא בהתאמה סרטן ממקור צינורי (ductal carcinoma), או ממקור אונתי (lobular carcinoma). עם העלייה במודעות לסרטן השד, שיעור ההישרדות הכללית עלה באופן משמעותי בעשורים האחרונים. אסטרטגיות הטיפול נקבעות לאחר שמעריכים את מצב התפתחות הגידול, גודלו, והימצאותן של גרורות. ניתוח,

מאת: יואב כהןסרטן12/02/121286 צפיות
סרטן השחלות מופיע עם סימפטומים נפוצים ומבלבלים שהופכים את האבחנה שלו לקשה. מכיוון שסרטן השחלות קשור בפרוגנוזה גרועה, דירוג נכון של שלב הגידול חשוב ביותר וביופסיות נעשות באופן שגרתי כדי לאשר את הימצאות הגידול. סרטן של שכבת הציפוי של השחלות הוא הנפוץ ביותר ובכ – 7% מהמקרים סרטן השחלות יכול לנבוע מגרורות. ניתוח מומלץ לעיתים קרובות ותלוי בשלב של המחלה הממארת, סוג הגידול, ודרגתו. חיתוך חד צדדי או דו צדדי של השחלות (Unilateral /bilateral oophorectomy) כריתה של החצוצרות (salpingectomy) והרחם (hyster

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171816 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153391 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142418 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142945 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: Shiraסרטן17/06/145021 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148952 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138770 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica