חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה כותבים בקורות החיים כשאין על מה לכתוב?

מאת: מאיה כהןקורות חיים21/02/2012956 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כשאתם עובדים בעלי ניסיון זה לא כזה קל לכתוב קורות חיים. לא תמיד יודעים מה לכתוב ומה לא, איך להציג הכי נכון את הניסיון המקצועי שרכשתם, איך להסביר את חצי השנה ההיא שבין מקום העבודה האחרון לזה הקודם (האמת היא שפשוט הייתם צריכים קצת חופש, אבל לכו תסבירו את זה למעסיק בראיון העבודה...) ובקיצור, גם כשיש על מה לכתוב, זה לא פשוט.

אבל הבעיה מחמירה עוד יותר כאשר אתם מחפשים עבודה בפעם הראשונה. בין אם זה אחרי סיום הלימודים ובין אם לאחר השחרור מהצבא- בשני המקרים אתם צעירים, בתחילת דרככם ו... אין לכם באמת מה לכתוב בקורות החיים.
אז כשאין "קורות" איך בכלל כותבים קורות חיים?

שאלה טובה!

לשם כך פנינו לשני אבוטבול- ממלאת מקום מנהלת מוקד גיוס עובדים של רשת המלונות פתאל. ברשת פתאל פתוחות באופן קבוע עשרות (אם לא יותר) משרות בתפקידים מגוונים שאינם דורשים ניסיון קודם. חלק מהמשרות מוגדרות כעבודה מועדפת ורובן מתאימות למשוחררים צעירים. בין התפקידים: משרות בתחום שירות וקבלה,מלצרים ,ברמנים,טבחים, שוטפי כלים וחדרנים.
הדרישה היא לעובדים ברחבי הארץ וגם, איך לא- לאילת.

כמי שמקבלת לא מעט קורות חיים של מחפשי עבודה מתחילים ללא ניסיון קודם, לשני יש מספר טיפים עבורכם. אז, אם אין לכם עדיין ניסיון תעסוקתי ואתם מטפסים על הקירות בניסיון לבנות לעצמכם קורות חיים ארוכים יותר ממספר שורות, הנה מספר פרטים שאתם חייבים לכתוב בקורות החיים שלכם:

 - פרטים אישיים: שם מלא, מספר טלפון שבו אתם זמינים, כתובת אימייל וגם, וזה חשוב מאוד: כתובת מגורים. כשפונים למשרה ברשת- חשוב לציין היכן אתם מעוניינים לעבוד ואם אתם מוכנים להעתקת מקום המגורים.

 - קורסים והשכלה: אם עשיתם קורסים (ולא משנה אם זה בתחום הקשור לעבודה או שלא) ציינו אותם בקורות החיים. ניתן ללמוד הרבה על אישיותכם והעדפותיכם על פי תחומי העניין שלכם. קורס במד"א יכול בהחלט להיות משמעותי.

 - שפות: יש לכם שפת אם שאיננה עברית? אתם דוברים שפה נוספת ברמה גבוהה? ציינו!

 - תחביבים: זה עלול להישמע מוזר וגם מה הקשר בכלל בין עבודה לתחביבים...? אבל, אם יש לכם תחביב מעניין- ציינו אותו בקורות החיים. תחביבים הם עוד פרט שיכול לתת המון אינפורמציה על היכולות והכישורים שלכם.

 - כישורים אישיים: נכון, אתם לא ממש אובייקטיבים ובמקרה הזה- אתם מעידים על עצמכם, אבל, פירוט כישורים אישיים הוא דרך מצוינת ליצור בידול ביניכם לבין כל מאות המועמדים האחרים וחסרי הניסיון הפונים לאותה משרה.

 - שירות צבאי וקורסים צבאיים: שירתתם בצבא בתפקיד מעניין? עשיתם קורסים? פיקדתם על חיילים ורכשתם ניסיון בהובלה ומנהיגות? ציינו זאת בקורות החיים!

 - תרומה לקהילה והתנדבות: אתם מתנדבים ב"תנו לחיות לחיות"? לקחתם חלק פעיל בפעילויות מועצת התלמידים בזמן הלימודים בתיכון? ואולי הייתם חברים בתנועת נוער? כיתבו על כך בקורות החיים.

בשלב הזה, קורות החיים שלכם נראים כבר הרבה יותר מלאים וגם... מרשימים.
שני מוסיפה עבורכם מספר דגשים נוספים שיש לשים לב אליהם לפני משלוח קורות החיים: "כשאני ממיינת קורות חיים אני שמה לב להרבה מאוד פרטים ומאוד חשוב לתת עליהם את הדעת- אם מדובר במועמד בעל ניסיון תעסוקתי כלשהו אני אבדוק אם קיימת התמדה במקומות העבודה. אני אבדוק גם רצף בקורות החיים, אבדוק אם קיים כיוון ברור, האם קורות החיים כתובים באופן מסודר ומאורגן וכמובן אם יש בתוכן התייחסות לדרישות המשרה. חשוב מאוד שמחפשי העבודה יקראו היטב את דרישות המשרה וישלחו קורות חיים רק למשרות שהם מתאימים להן. חוץ מזה כדאי להדגיש בקורות החיים את הנקודות שרלבנטיות לתפקיד המדובר. במלונאות למשל אנחנו מחפשים אנשים דינאמיים שיכולים להתאים את עצמם לסביבה משתנה, אנשים סבלניים, שירותיים שאינם מפחדים מעבודה קשה. מעבר לכך- חלק גדול מהמשרות שלנו הן משרות במשמרות. מועמדים שמציינים בקורות החיים שלהם שהם יכולים לעבוד במשמרות (כולל בסופ"ש) כבר מעלים לעצמם את הסיכויים לקבל מאיתנו שיחת טלפון. בקיצור, בידקו מה המעסיק צריך ומחפש ובהתאם לזה הדגישו את מה שצריך בקורות החיים שלכם".
בהצלחה!
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה כהן

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי29/04/131302 צפיות
חייהם של מועמדים אינם קלים כלל וכלל בתהליך חיפוש העבודה, לברור את כיוון התעסוקתי המתאים מתוך סבך אפשרויות שונות, לאתר תפקיד ראוי הן לכישורים והן לצרכים האישיים, לחזר אחרי חברות , ולשווק את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד על מנת לזכות בתפקיד המיוחל גם זאת משימה לא פשוטה.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי10/04/131000 צפיות
בשוק מחפשי העבודה כאשר פעמים רבות ההתמודדות היא מול כמות מאוד גדולה של קורות חיים הנשלחים אל המשרה המבוקשת, אחת המשימות המאתגרות ביותר הוא להבליט את קורות החיים שלך כך שיקבלו התייחסות.

מאת: מאיה כהןעובד-מעביד14/03/131303 צפיות
לא רק שתהליך חיפוש העבודה הפך לארוך ומייגע. כאשר מגיעים לשלב המיקוח וחתימה על חוזה העבודה יש פרטים שדורשים הבנה כאשר מדובר בהסכמי עבודה אישיים. בשנים האחרונות גברה הפופולאריות של "סעיף 14" (לחוק פיצויי פיטורין), לעיתים הוא מופיע בחוזה העבודה ולעיתים חסר בו.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי21/02/131259 צפיות
הפתגם "העולם שייך לצעירים" הוא אינו קלישאה ובא לידי ביטוי במיוחד בעולם חיפוש העבודה. הרבה אנשים שעברו את גיל הארבעים והגיעו לשוק העבודה מסיבה כזו או אחרת, חווים זאת על בשרם. חלקם אפילו לא מגיעים לשלב ראיונות העבודה היות והם לא מוזמנים אליהם בגלל גילם.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי12/02/131238 צפיות
למי שלא מכיר, LinkedIn הנה רשת מקצועית אשר מאפשרת לאנשי מקצוע ליצור קשר בצורה יעילה. חברות ואנשי מקצוע מתחברים בכדי לשתף ברעיונות, לקדם עסקאות, לחפש עבודה, לגייס עובדים ושימושים עסקיים נוספים. עבור מחפשי העבודה, מדובר ברשת קשרים אשר מאפשרת התקשרות לאנשי מפתח בחברות אליהן אתם שולחים קורות חיים, גם אם לא, יש לקחת בחשבון שהמגייסים יחפשו אותך ברשת וכדאי שיהיה לך פרופיל, במיוחד אם אתה שייך לקהילת ההיי טק שפעילה מאוד ב LinkedIn.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי23/01/131212 צפיות
שולחים קורות חיים בלי סוף, אבל לא מקבלים שום תגובה? מרגישים שיש לכם הרבה יותר מידי שנות נסיון ביחס למה שרוב המשרות דורשות?

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי27/12/121130 צפיות
אינסוף מחקרים וסקרים נערכו לאחרונה והגיעו לאותן מסקנות דומות: רבים הם העובדים שלא מרוצים ממקום העבודה שלהם. ולא רק שלא מרוצים, אלא שהרשתות החברתיות בפרט וכמות המידע שניתח עלינו מכל הכיוונים בכלל הופכים את כולנו למחפשי עבודה סדרתיים.

מאמרים נוספים בנושא קורות חיים

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים02/01/1310101 צפיות
צעירים רבים מחפשים עבודה בתחום האבטחה לצורך מימון הלימודים תחום האבטחה הוא תחום מבוקש בקרב צעירים, ולכן רבים מהם שולחים קורות חיים לתפקיד אבטחה.

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים13/12/129019 צפיות
כיום אנשים מפוטרים ממקומות העבודה שלהם מסיבות שונות,החל מצמצומים ועד לסגירת חברה.

מאת: תומרקורות חיים23/11/128744 צפיות
עוד לפני שאתם מתחילים לחפש אחר עבודה באמצעות מודעות הדרושים באתרי האינטרנט, חשוב שתקדישו קצת זמן לכתיבת קורות החיים שלכם. לא משנה עד כמה אתם נחמדים, יעילים, חרוצים וחדורי מוטיווציה להצליח במקום העבודה...

מאת: מאיה כהןקורות חיים16/08/128667 צפיות
היום כבר כמעט כולם מבינים שכדאי להשקיע בכתיבת קורות חיים. שמעתם להמלצות, שידרגתם את קורות החיים שלכם והבלטתם את מה שצריך ועכשיו קורות החיים החדשים שלכם רלוונטיים, מתומצתים, ממוקדים ונראים טוב מבחינה חזותית. האם זה מספיק?

מאת: מאיה כהןקורות חיים26/07/128580 צפיות
רובנו מקבלים בהבנה את העובדה שאנשי מכירות נוטים 'למתוח' את האמת אבל 'למתוח את האמת' בקורות החיים, למרות ההקבלה המסויימת למה שעושים אנשי מכירות הוא דבר הרבה פחות נסלח. יש לזכור כי במיוחד במדינה קטנה כמו שלנו, סופם של שקרים בקורות החיים להתגלות. בתהליך כתיבת קורות החיים יש לחשוב על המשמעויות של שקרים ורצוי מאוד להימנע מהם.

מאת: תומרקורות חיים13/07/128725 צפיות
האם קורות החיים שכתבתם לעצמכם במשך 5 או 10 דקות, הם באמת קורות חיים הכתובים ומנוסחים היטב, ויוכלו לסייע לכם למצוא את הג'וב הנכסף עליו אתם חולמים? המאמר הבא מביא כל מה שצריך לדעת על קורות חיים

מאת: הדס גורקורות חיים24/06/128493 צפיות
יותר ויותר ישראלים אינם מבינים כיצד יש לכתוב את קורות החיים שלהם בצורה נכונה ובדרך שתבטיח להם לפחות את הריאיון האישי שהם כל כך מייחלים לו. אז אם גם אתם מעוניינים לדעת כיצד יש לכתוב את קורות החיים בדרך לעבוד במטריקס, הנה כמה טיפים שגייסנו עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica