חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח משכנתא בישראל

מאת: גל רניביטוח משכנתא21/02/2012939 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לקנות בית בישראל זו משימה מאוד לא פשוטה. המחירים היקרים של הבתים בייחוד במהלך השנים האחרונות מקשה מאוד על אילו שרוצים לרכוש בית. משמעות הבית לישראלים הוא הרבה מעבר לקירות. בית הוא הביטחון . שלא כמו בארצות אחרות הישראלים רוצים את ביתם בבעלותם ומעדיפים לקנות ולא לשכור.

על מנת לממש את חלום רכישת הבית בישראל יזדקק הרב המכריע לסיוע של משכנתא. אנחנו לוקחים משכנתא בסכומים גבוהים מאוד בבנקים, או במקור מימון אחר, ומתחייבים מידי חודש בחודש לאורך שנים להחזיר את המשכנתא. רק חלק קטן מרוכשי הבתים עושה זאת במקורות מימון עצמאיים ללא צורך בלקיחת משכנתא.

הבנקים בישראל נותנים משכנתאות ואף מתחרים ביניהם על תנאי המשכנתא. יש שוני בין הבנקים בתנאי המשכנתא, גובה הריבית, גובה ההחזרים החודשי, ומשך זמן החזרת המשכנתא. כמו כל דבר גם בלקיחת משכנתא צריך לעשות סקר שוק ולמצוא את המשכנתא שתתאים לנו וליכולתנו בצורה הטובה ביותר.

אחרי שלקחנו את המשכנתא מהבנק או מכל גורם מימון אחר נתבקש ע"י המלווים לרכוש ביטוח משכנתא. מהו ביטוח משכנתא ומה חשיבותו?

ביטוח משכנתא הוא בעצם הדרך של הבנק להבטיח כי המשכנתא תשולם במלואה גם אם יקרה נזק לבית וגם אם ילך לעולמו הרוכש או אחד הרוכשים.

למרות שנראה כי ביטוח משכנתא חשוב יותר לבנק מאשר לנו, אין זה כך. חשיבות ביטוח משכנתא היא גדולה מאוד גם לרוכשים. כאשר אדם רוכש בית הוא מתחייב על ההוצאה הגדולה ביותר בחייו (אצל רוב האוכלוסייה). משום כך ביטוח המשכנתא מאפשר לנו הגנה על הרכוש היקר ביותר שלנו. גם במקרה מוות של אחד הרוכשים הרי ביטוח משכנתא מאפשר להמשיך ולהחזיק בנכס למען הדורות הבאים ולא לאבד אותו.

ביטוח משכנתא בנוי משני חלקים ביטוח דירה וביטוח חיים למשכנתא.

ביטוח דירה נותן כיסויי ביטוחי למקרי נזק שנגרמים למבנה. מקרה נזק יכולים להיות כתוצאה משריפה, הצפת מים, או ממקרים כמו רעידת אדמה, שטפונות ודומיהם. ביטוח חיים למשכנתא הוא ביטוח שנותן כיסויי במקרה של מות משלם המשכנתא. הביטוח מבטיח  שיהיה מי שיחזיר לבנק את יתרת התשלום.

גובה תשלום ביטוח המשכנתא לחודש נקבע על פי נתונים שונים . נתוני הבית שעליו לקחנו את המשכנתא, נתונים אישיים של משלמי המשכנתא ונתוני ההלוואה.

לגבי המבנה הנתונים הקובעים הם אזור בארץ, סוג המבנה, האם הוא פרטי או משותף, שטח הבית, במידה וזהו בית מגורים – באיזו קומה הדירה.

לגבי לוקחי המשכנתא הנתונים הקובעים הם גיל , מין ומצב בריאותי .

לגבי ההלוואה הנתונים הם גובה ההלוואה, הריבית השנתית ותקופת ההלוואה שנותרה.

שקלול של כל הנתונים יחד נותן את חישוב עלות הביטוח החודשי.

חשוב מאוד בזמן רכישת ביטוח משכנתא לא להתייחס רק לנתון של המחיר. כדאי ומומלץ לבדוק את כל הסעיפים לעומק, להשוות בין המבטחים השונים ולהתאים את הביטוח בצורה הטובה ביותר. רכישת ביטוח משכנתא איננה חייבת להיעשות באמצעות הבנקים. חברת ביטוח חזקה וותיקה עם גב כלכלי יכולה לתת מענה ושקט נפשי כאשר אנו רוכשים את ביתנו ולהבטיח את עתידנו ועתיד ילדנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גל רני

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גל רני

מאת: גל רניביטוח נסיעות18/06/121041 צפיות
שעליהם נרחיב בהמשך, וגם מדובר על ביטוח שיגן עליכם במקרה של פגיעה בציוד שלכם. בכול זאת מדובר על מקומות בהם השוטרים יותר גרועים מהגנבים עצמם

מאת: גל רניביטוח נסיעות28/02/12900 צפיות
יש כאלה שמעדיפים להתאוורר במקומות רחוקים מישוב, רחוקים מאדם, ויש כאלו שדווקא רעש הקניונים והמון האדם יביאו להם את המנוחה. ישנם ישראליים שיעדיפו להעפיל להרים גבוהים, מכוסי שלג וקרירים ואחרים

מאת: גל רניביטוח משכנתא28/02/121060 צפיות
לנו היהודים יש ארץ אחת, ולכן מאד חשוב לנו לתקוע יתד בארץ. בית הוא הביטחון שלנו . הוא אי של יציבות עבורנו וביטחון כלכלי עבור ילדינו. מילדותנו חונכו שבית קונים,

מאת: גל רניביטוח נסיעות25/02/12836 צפיות
בשיחת טלפון לחברת ביטוח או חברת האשראי ניתן לסגור את נושא הביטוח. אבל האם זו הדרך החכמה ביותר? ביטוח נסיעות לחול הוא דבר שדורש בדיקה והשקעה

מאת: גל רניביטוח נסיעות24/02/12904 צפיות
כל נסיעה לחול היא עדיין נסיעה למקום שאתה לא בקיא בהתנהלות המערכות שם. כל ארץ מתנהלת בצורה שונה. קל יותר להתמצא בארצות המודרניות והמפותחות,

מאת: גל רניעסקי מזון21/02/12933 צפיות
שוקולד הוא אולי מוצר המזון שיש לו את מספר האוהדים הרב ביותר בכל העמים. השוקולד הוא מעין מכנה משותף עולמי של טעם. לא לחינם רכש השוקולד את מעמדו היציב בעולם. השוקולד מכיל בתוכו חומר מעורר וממריץ.

מאת: גל רניביטוח נסיעות20/02/12927 צפיות
דוגמא לביטוח כזה הוא ביטוח נסיעות לחול לתרמילאים היוצאים לטיולים במקומות מאתגרים אך בעלי רמת סיכון גבוה. ישנם פעמים בהם חשוב לבדוק את סעיף החילוץ בכיסוי הביטוחי שבחרנו. כולנו מקרים את המקרים לצערנו בהם היה צורך להפעיל את הביטוח לצורך איתור נעדרים.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223048 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162761 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142852 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147652 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148038 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138256 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131974 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica