חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עישון

מאת: יוסי קרמר הפסקת עישון 23/02/20121022 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עישון.  
למה אנשים מעשנים? אקט העישון היא פעולה טקסית, שבמהותה לשאוף עשן לפה ולהחדיר אותו למערכת הנשימה ולריאות, ולאחר שאיפת העשן הוצאתו מהריאות דרך מערכת הנשימה לחלל הפה ו/או לחלל האף והחוצה.
פעולת עישון זו נעשית על ידי שריפת טבק או כל סם אחר באמצעות כלי, כמו: סיגריה, מקטרת, נרגילה ועוד.
פעולת העישון היא צורך ונזקקות רגשית, שמשקפת התנהגות אמוציונאלית, שמטרתה לשמש למעשן כטקס, כפולחן רגשי, וזאת כדי שהמעשן ירגיש את אותם הרגשות הפנימיים החיוביים שבו מעצם ההנאה מהעישון, ויוכל להשתחרר מאותם הרגשות הפנימיים השליליים שהוא שרוי בהם.
הרעיון לצורך ולנזקקות הרגשית לאקט טקס העישון, יכולים להגיע ממגוון רחב של אפשרויות שאנחנו נחשפים אליהם במציאות שבה אנחנו נמצאים ושבה אנחנו חיים, אם זה דרך ההורים, משפחה, חברים, עבודה, סרטים, אמצעי תקשורת, פרסומות, ועוד.
כדי להבין למה המעשן צריך וזקוק לטקס הפולחן הרגשי שבאקט העישון, רצוי להבין את האירועים, החוויות שמלוות אותו מהעבר, והמצבים הרגשיים שעליו להתמודד איתם בחייו היום יומיים.
מטרת הטקס, הפולחן הרגשי, שנובע מעצם פעולת העישון וההתנהגות הנלוות מכך, היא לגרום למעשן ליהנות, מה שמאפשר לו להשתחרר מאותם הרגשות השליליים הפנימיים שגורמים למעשן להרגיש רע עם עצמו, כמו: פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, צער, עצב ועוד, שגורמים למעשן לכל המחשבות, הדמיון, ההזיות, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שבהם הוא שרוי וכלוא מבחינה תודעתית ופיזית, אם הדבר נעשה במודע או שלא במודע.
באמצעות אקט העישון המעשן מקטין, מדחיק, מנטרל, מעוצמתם של אותם הרגשות השליליים הפנימיים שבו, כמובן שעד הפעם הבאה שאותם הרגשות השליליים שבו יתעוררו ויתעצמו ויציפו אותו שוב, וככה המצב חוזר על עצמו שוב ושוב.
כלומר, הקושי העיקרי להיגמל מעישון נובע מהרגשות השליליים שבו שרוי המעשן.
למה? כי המעשן החל לעשן כתוצאה מאותם הרגשות השליליים הפנימיים שבו.
לכן, עד אשר המעשן לא יעשה לעצמו תיקון אישיותי וילמד איך להירגע מאותם רגשות, מקור הבעיה עדיין יהיה קיים בו.
כלומר, הגמילה מהצורך והנזקקות הרגשית שמשתקפת באקט העישון, תתרחש מעצם התיקון האישיותי, ולא מעצם הגמילה מאקט העישון עצמו.  
חשוב להבין, שמי שמעשן מתמכר בעיקר למעבר הרגשי הפנימי, שגורם למעשן להנאה עם כל הסבל הבריאותי הפיזי הכרוך מכך, כי המעשן נושם עשן ולא אוויר ולאחר מכן הוא מתמכר גם לאותם חומרים כימיים הקיימים בסיגריות או בסם עצמו, מה שלא מאפשר לגוף לתפקד באופן הבריא.
מהו הרוגע הפנימי? הרוגע הפנימי זהו מצב שבו אנחנו לא מייצרים ריגושיים בתוך גופנו, ולא מפעילים אותו לא באמצעות הרגשות החיוביים וגם לא באמצעות הרגשות השליליים שבנו, מה שמאפשר לנו להתנהג באופן רגוע, רציונאלי, ענייני ובריא לגוף, מצב שמנטרל את הנדנדה הרגשית, את הזיגזג הרגשי, שנע בין הרגשות הטובים שבנו לבין הרגשות הרעים שבנו, ולהפך, מעיין מישור של רוגע פנימי ללא תנודות רגשיות.
מהם אותם הרגשות הפנימיים שבנו? הרגשות הפנימיים שבנו, כוללים בתוכם את הרגשות החיוביים ואת הרגשות השליליים.
הרגשות החיוביים שבנו, כוללים בתוכם את כל אותם הרגשות שגורמים לנו להרגיש טוב איתם, כמו: אהבה, אושר, שמחה, צחוק, הנאה, יצר מיני, ועוד.
הרגשות השליליים שבנו, כוללים בתוכם את כל אותם הרגשות שגורמים לנו להרגיש רע איתם, כמו: פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, צער, עצב ועוד.
הגוף הוא בית חרושת לייצור סמים, שגורמים לנו להרגשה טובה וגם להרגשה רעה, רק שזה קורה בתוך הגוף שלנו, ולסמים האלו אנחנו קוראים רגשות.
הרגשות משתנים, אנחנו משתנים, האישיות משתנה, מה שלא מאפשר לנו לפרש ולהתחבר לאני העצמי שלנו, ולא מאפשר לנו את הבריאות והשפיות.
העישון משקף הרס עצמי, שזהו מנגנון להשמדה עצמית הקיים אצל המעשן.
מסקנה: האקט, הטקס, הפולחן הרגשי שבעישון הוא אמצעי שבחר ונעזר בו המעשן, וזאת כדי להשתחרר מכל אותם הרגשות שגורמים למעשן להרגיש רע עם עצמו, כמו: רוע, פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, צער, עצב ועוד, רגשות שמובילים את המעשן לכל אותן מחשבות, דמיון, הזיות, ובאמצעות העישון ליהנות להשתחרר ולהרגיש טוב עם עצמו, ובכך להקטין ולמתן את עוצמתם של הרגשות השליליים.
כיוון שהבחירה בעישון כפולחן רגשי נעשתה מתוך מניע אמוציונלי, רצוי להבין שקיימת אפשרות רציונלית להבנת הצורך והנזקקות של המעשן לעשן.  
סיכום: העישון הוא אקט, טקס, פולחן רגשי שהמעשן צריך וזקוק לו, אבל הוא אמצעי אחד מתוך מגוון רחב של אפשרויות לפולחן רגשי שהמציא המין האנושי, שהם חלק בלתי נפרד מחיינו והם קיימים ומושרשים בכל תחום ותחום באורח חיינו הלא רגועה והלא שלוו.
רק כאשר אנחנו לא נייצר ונפעיל את הגוף באמצעות רגשותינו הפנימיים החיוביים והשליליים, רק אז נוכל להיות רגועים, ואז לא יהיה לו את הצורך והנזקקות לאקט העישון.
חשוב להבין שלגוף יש את היכולות לרפא, לתקן, לחדש, לנקות ולבנות את עצמו, לכן רצוי להבין איך לאפשר לו לבצע את התיקון לפני שהקלקול יהפוך להיות לבלתי הפיך, וזה יכול להתבצע רק אם נתקן את אישיותנו ואת ההרגלים השגויים שלנו, ונשנה ונשפר את אורח החיים לבריא יותר.
רצוי לזכור, העשן של הסיגריה שמוכנס לתוך הגוף אינו יכול להיות תחליף לאוויר נקי, והניקוטין לא צריך להיות כימיקל שנמצא וזורם בדם שלנו, כי הוא רעל לגוף שיכול לגרום למחלות ולכל אותן תופעות פיזיולוגיות ואף למוות.
חוסר חמצן לגוף מאט ואף עוצר את תהליך ההתפתחות שלנו, כי הגוף הפיזי צריך וזקוק לחמצן לשם כך, וללא היכולת להתפתח לא נוכל לממש את ייעודו בחיים, כלומר לממש את המהות והמטרה שלשמה נולדנו ושלשמה אנחנו חיים מהבחינה האבולוציונית, קוסמית ורוחנית.
חשוב לי לציין, שרצוי שלא לאסור על אף אחד מלעשן, כי זה האמצעי שהוא צריך וזקוק לו, שהוא צורך רגשי קיומי מבחינתו כדי לשרוד ולחיות, ולעבור את היום יום ולא לשקוע לתוך אותם רגשות שליליים עם כול ההשלכות האישיות הכרוכות מכך.
רק המעשן בעצמו, רצוי שיבין שהעישון מזיק לו לבריאות, ולרצות להפסיק לעשן.
המסר במאמר: מעשן שרוצה להיגמל מהעישון, רצוי שילמד איך להירגע מהרגשות בעיקר השליליים הפנימיים שבו.
כאשר המעשן ילמד ויהיה רגוע לא יהיה לו את הצורך והנזקקות לאקט, לטקס, לפולחן הרגשי, מה שיאפשר למעשן להפסיק לעשן, לדעתי.
יוסי קרמר מייעץ לסכיזופרניה מניה דפרסיה דיכאון מודעות עצמית.
לבלוג שלי http://blog.tapuz.co.il/yosikramer
טלפון 048224276.

 



תגיות המאמר: עישון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161039 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141412 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148949 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141859 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141225 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא הפסקת עישון

מאת: דודישהפסקת עישון 25/04/172701 צפיות
היתרונות הטמונים במכשירי האידוי (הוופורייזרים) הם גדולים ובולטים ואפילו יש לכך הוכחות מתועדות. כך שבין אם אתם סטלנים בשעות הפנאי או חולים שצורכים קנאביס רפואי ובין אם אתם צרכני קנאביס מזדמנים.

מה שמעכב מלהגיע למימוש הרצון הם אותם הזיכרונות שבראש שמפריעים הזיכרונות האלה דורשים הסתכלות חדשה, עיבוד, ונקודת מבט חדשה "מחוץ לקופסא". בנוסף להקשבה לזיכרונות נדרש להקשיב גם לתגובה של הגוף בעקבות המסר שקיבל מהמחשבה. דופק מהיר? יובש בגרון? מחנק? כאב בטן? התכווצות שרירים? גזים? זאת הקשבה מלאה של 100%. אתם יודעים מה המתווך של כל אלא וקובע את איכות המחשבה ואת איכות התגובה ? החמצן. החמצן שניכנס לגוף עם פעולת הנשימה. זה מה שניקרא החיים בגוף.

גמילה מעישון- מתי זה נשאר לכל החיים ? איך יוצא שאחרי שנה של גמילה מעישון חזרתם שוב לעשן ? מתי הגמילה כן נשארת לתמיד את התשובות לשאלות תוכל לקרוא במאמר שלי .

מאת: אביב מנוהפסקת עישון 11/09/131722 צפיות
היופי בסיגריה אלקטרונית, האפקט הפסיכולוגי של הסיגריה אלקטרונית הכל כאן

מאת: גולאסוהפסקת עישון 13/08/131802 צפיות
עישון כידוע הוא לא הרגל טוב. לא לבריאותנו ולא לכיסנו. הפסקת עישון היא חלק בלתי נפרד ממהלך חייו של מעשו. כל מעשן עובר תהליך במהלך השנים בו הוא מגיע לנקודות בהם הוא רוצה להפסיק לעשן, לפעמים לוקח את ההחלטה ומןציא אותה לפועל וברוב המקרים ההפסקה נגמרת תוך זמן קצר לפעמים עוד בטרם ירדה לביצוע בפועל. אז איך בכל זאת מפסיקים לעשן?

מאת: pablo reznikהפסקת עישון 17/01/138882 צפיות
פורסם ב-17 בנובמבר 2009, news-medical.net בחודש יולי השנה מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הודיע על מחקר, שגינה את השימוש בסיגריות האלקטרוניות כחלופה לא בטוחה למעשנים. אבל לא כל הרופאים משוכנעים שהמחקר היה קפדני או אפילו מובן למשלמי המסים שמימנו אותו.

מאת: pablo reznikהפסקת עישון 17/01/138936 צפיות
למה סיגריות אלקטרוניות הופכות להיות פופולריות? פורסם ב -27 ביולי, 2011, הטלגרף (בריטניה) הנתונים הסטטיסטיים האחרונים מראים כי העישון הפך לסיבה לדאגה בבריטניה. בשנת 2009, כ-15% מהמעשנים בבריטניה התחילו את הבוקר מסיגריה. 81% מהם הרגישו שהם לא יכולים לשרוד אפילו יום אחד בלי סיגריה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica