חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ השקעות פרטי אובייקטיבי ובלתי תלוי?

מאת: גיא חזןהשקעות02/02/20091558 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ייעוץ אובייקטיבי ובלתי תלוי? האם יש חיה כזאת? מה זה בעצם ייעוץ אובייקטיבי ובלתי תלוי?

ובכן, השקעות וחסכונות של לקוחות שאינם מנהלים בעצמם את השקעותיהם וחסכונותיהם עושים שימוש באנשי מקצוע שתפקידם להשיא את תשואת הלקוח. אנשי המקצוע נמאים בשלוש מוקדי פעילות שהראשון בהם הוא הבנק, המעסיק יועצי השקעות שתפקידם לייעץ ללקוח איך להשיא את רווחיו. מקצועיים? אולי! אובייקטיבים? אפשר לחלוק על כך! בלתי תלוי? אפשר לחלוק גם על כך! אף יועץ השקעות מטעם בנק מסויים לא יבהיר ללקוח שיושב מולו שבבנק ממול ישנה תוכנית טובה יותר והרווח שהוא ישיג בה גבוהים יותר. היועץ בבנק ינסה למכור ללקוח היושב מולו רק את מוצרי הבנק גם אם יש טובים מהם.

המוקד הבא הינו בתי ההשקעות. מרבית בתי ההשקעות הגדולים מחזיקים תיקי השקעות הבנויים מקרנות נאמנות. האם מנהל תיק ההשקעות של הלקוח הינו אובייקטיבי? האם יעדיף קרן נאמנות של בית השקעות מתחרה כאשר הוא יודע שהיא מניבה יותר מהקרנות שלו? בלתי תלוי? שוב, כמו במקרה האובייקטיביות-האם בית ההשקעות יחזיק קרנות נאמנות של בית השקעות מתחרה?

כמובן שיש סייגים ויש חריגים הן בקרב יועצי ההשקעות בבנק והן בקרב בתי ההשקעות, בעיקר הקטנים שבהם, שאינם מחזיקים\מנהלים קרנות נאמנות ולכן אינם נמצאים בנקודת האי אובייקטיביות או האי תלות. גם כאן ישנם סייגים מאחר שבתי ההשקעות הקטנים אינם מחזיקים מחלקת אנליזה ומחקר ותלויים, לרוב, באיש מקצוע אחד, אולי שתיים, שמרכזים את כל הידע שבבית השקעות קטן מה שמגדיל באופן מהותי את הסיכון והתלות הן של בית ההשקעות וכמובן של הלקוחות.

ייעוץ השקעות פרטי אובייקטיבי ובלתי תלוי "תוקף" בדיוק בנקודות שהוזכרו כאן. ליועץ ההשקעות הפרטי אין קשר לבנק או לבית השקעות ותפקידו להציג בפני הלקוח את האלטרנטיבות הטובות ביותר הקיימות בשוק הן בתחום תיק ההשקעות והן בתחום החסכון והפקדונות.

נסיון ראשון - לקוח המנהל את כספו בבנק X מבקש לסגור סכום מסויים בפקדון. הבנק מציע ריבית מסויימת. בבנק המתחרה (הנמצא ממש מעבר לכביש) מוצעת בדיוק אותה התוכנית עם ריבית טובה יותר. יועץ השקעות פרטי יכול, מתפקידו ומחובתו, להציג ללקוח את האלטרנטיבה הטובה מבין המוצעות. יועץ השקעות פרטי אינו תלוי בבנק (בלתי תלוי) ואובייקטיבי מול הריביות\תוכניות המוצעות.

נסיון שני - לקוח עם תיק השקעות מנוהל באחד מבתי ההשקעות. תיק ההשקעות בנוי מ-20% מניות ו-80% אגרות חוב. רוב התיק בנוי מקרנות נאמנות של אותו בית השקעות. מרבית קרנות הנאמנות השיגו תשואות מתחת למדד היחס שלהן ובכל קטגוריה ניתן למצוא קרנות נאמנות מבתי השקעות שונים שהשיגו תשואות דומות או גבוהות ממדד היחס שלהן.  יועץ השקעות פרטי יכול, מתפקידו ומחובתו, להציג בפני הלקוח את קרנות הנאמנות הטובות ביותר מבין שלל קרנות הנאמנות הקיימות ממגוון בתי ההשקעות בהתאם לתשואת הקרן וללא תלות בקרנות מבית השקעות מסויים ובצורה האובייקטיבית ביותר כך שתתאים ללקוח ותשיא את רווחיו.

ובכן, יועץ השקעות פרטי אובייקטיבי ובלתי תלוי משנה את חוקי המשחק הקיימים ומעניק ללקוח את המענה הפיננסי הטוב ביותר כך שהשקעותיו וחסכונותיו ינותבו אל המקורות המתאימים ביותר והרווחיים ביותר בדיוק עפ"י אופיו תוך הצגת אי תלות מוחלטת ואובייקטביות מושלמת.

 

גיא חזן - ייעוץ השקעות פרטי אובייקטיבי ובלתי תלוי

www.guyhazan.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193457 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193016 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910513 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183227 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181313 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181372 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181564 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173054 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171706 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171772 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161751 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161598 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161468 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica