חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זהירות מוקשים!

מאת: ישראל שווידביטוח עסק26/02/20127235 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמי שעסק במשך למעלה מ 30 שנה בביטוח עסקים, החל מביטוחי הרכוש והחבויות של בנקים, בתי מלון, מפעלי תעשיה, בתי חולים, מרפאות, עורכי דין, יהלומנים ועד למכולת השכונתית  וכיועץ ביטוח לעסקים כבר למעלה מ 3 שנים, אני יכול לציין בוודאות  כי ענף הביטוח הזה לא השתנה בהרבה בתוכן עד היום .

בעבר (בשנות השבעים והשמונים) הפיקו פוליסות נפרדות לכל סיכון, ז"א פוליסה נפרדת לאש ופריצה, פוליסה נפרדת לצד שלישי , לחבות מעבידים וכו'.

בשלב מאוחר יותר חלה התקדמות ואת רוב סיכוני העסק ניתן  כיום לקבל במסגרת פוליסה אחת לביטוח העסק המחולקת לפרקים לפי בחירה, כאשר פרק ביטוח האש הוא בסיס הפוליסה ואינו ניתן לבחירה. פוליסות ביטוח אחריות מקצועית, אחריות המוצר עדיין נעשות בנפרד.

בשנים האחרונות החלו לצוץ בכמה חברות ביטוח פוליסות יעודיות בכמה תחומים כמו, ביטוח למוסכים, ביטוח למרפאות שיניים, ביטוח לחנויות בקניון,ביטוח למשרדים, ביטוחי אחריות מקצועית לעורכי דין ולרואי חשבון ועוד אי אלו פוליסות בודדות נוספות אותן ניתן לרכוש במספר מצומצם של חברות ביטוח.

כל יתר סוגי העסקים נאלצים להכלל באותה פוליסה כללית בשמות שונים, שלא לוקחת בחשבון את הצרכים והסיכונים האופיינים לאותו סוג עסק, לדוגמא, נגריה ובית קפה מבוטחים במסגרת אותה הפוליסה.

 אי אפשר כמובן לצפות לכך שחברות הביטוח יפתחו פוליסה נפרדת לכל סוגי העסקים, הדבר כרוך בהוצאה כספית שלא מצדיקה את המחקר והפיתוח מה גם שכל פוליסה כזו חייבת לקבל את אישורו של המפקח על הביטוח.

איך זה מתבצע ?

סוכן הביטוח ממלא למבוטח העתידי טופס הנקרא "הצעת ביטוח" והכוונה היא שבעל העסק, (המבוטח העתידי) מציע את עצמו ועסקו לביטוח וחברת הביטוח היא זו שתסכים או לא תסכים  לקבלו לביטוח, טופס ההצעה מכיל שאלות הנוגעות לזיהוי המבוטח כגון , שם, כתובת, סוג העסק וכו', בהמשך תבוא תקופת הביטוח המבוקשת, סוגי הכיסוי המבוקשים כגון, אש למבנה ולתכולה, פריצה, צד שלישי, אחריות מעבידים רעידת אדמה, נזקי טבע וכו' ובסוף יפורטו תנאי התשלום., כרטיס אשראי או הוראת קבע ובכמה תשלומים.

   בשלב הבא יעבור טופס ההצעה לחברת הביטוח להפקת פוליסה, בתחילה טופס ההצעה יבדק ע"י "חתם עסקים" שתפקידו לבדוק את נתוני העסק ועברו הביטוחי ולהחליט על רמות המיגון שידרשו (במקרים רבים נשלח סוקר לבית העסק והוא מאשר או דורש אמצעי מיגון כאלה ואחרים) וקובע את התעריפים לפיו יחושבו דמי הביטוחלכל סוג של כיסוי (הפרמיה).

לעיתים יתכן וההצעה תדחה עקב קריטריונים שלדעת החתם מהווים סיכון יוצא דופן שבסופו של יום יגרמו לה להפסדים ולא לרווח שלמענו משווקת פוליסת הביטוח, או במקרים מסויימים יתקבל העסק לביטוח בתנאים כאלה או אחרים שיקטינו את הסיכון שבפניו היא עומדת.

לאחר ההפקה הפוליסה תועבר לסוכן וזה ימסור אותה לפקידה למשלוח בדואר, לעיתים מבלי שבדק אותה ובמקרה הטוב ימסור אותה אישית לבעל העסק.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

המוקשים

 מתוך נסיון רב שנים וידיעה של מה שקורה בפועל בשטח, ההמשך הבעייתי יהיה שבעל העסק יקבל את המעטפה ולאחר שיוודא שהפוליסה רשומה על שמו, יכניס אותה למגירה העליונה בצד ימין,  או שיעביר אותה להנהלת החשבונות ומשם לתיוק.

מכאן ברור שהפוליסה לא נבדקה כלל, במידה וקיימות טעיות או השמטות אף אחד לא ידע מהן עד ליום שלמחרת קרות הנזק כאשר יהיה צורך להביא את הביטוח לידי מימושו.

קשה להאשים את בעל העסק על כך שלא בדק את הפוליסה,הפולסה מנוסחת בשפה שבחלקה לא מובנת לו, ישנם בה סעיפים רבים שסותרים אחד את השני, חלק מהמלל הרב לא קשור בכלל לפעילות העסק, הוא מצידו סומך על הסוכן שמסר לו פוליסה ומאמין שהיא בהתאם למה שהובטח לו במעמד מילוי טופס ההצעה.

הפוליסה מלבד הכיסויים וההבטחות שבה לא רק מבטיחה אלה גם "דורשת", בין היתר קיום אמצעי מיגון לנזקי אש, כגון מטפים, גלאי אש ו/או עשן, אישור לגבי תקינותם ואישור שנתי הניתן ממכבי האש.  דרישות נוספות נוגעות לסיכוני הפריצה לעסק ויכולות לכלול אמצעי הגנה כגון, סורגים, מערכות גילוי אלקטרוניים מסוגים שונים  הכוללים מצלמות, חיבור למוקד עם או בלי ניידת סיור, דרישה שעל בעל העסק להגיע לעסק  "תוך זמן סביר" לאחר שהמערכת הופעלה ועליו לפתוח את דלת הכניסה על מנת לאפשר לסייר להכנס לעסק ולבדוק את הסיבה להפעלת המערכת. (לרוב מאוחר מדי ולעיתים תוך סיכון נפשות)

בעלי עסק לרוב לא מודעים  לנדרש מהם בתנאי הפוליסה ובמקרה של נזק חברת הביטוח תבדוק האם הם פעלו בהתאם לדרישות, ומידה ולא פעלו כך תוכל חב' הביטוח לדחות את התביעה (לא לשלם את הפיצוי) מהסיבה שבעל העסק לא פעל לפי הנדרש ממנו.

אז מה עושים ?

הפתרון לבעיה הוא להעביר את הפוליסה לבדיקה ע"י מנהל סיכונים שהוא יועץ ביטוח עצמאי, אובייקטיבי ובלתי תלוי שאיננו סוכן ביטוח,  יועץ כזה הוא בדרך כלל בעל ידע ונסיון רב בתחום , הפגישה הראשונה איתו היא בדרך כלל ללא תשלום, במידה והצדדים יגיעו להבנה לגבי הצורך בשרותיו, יבדוק היועץ (תמורת תשלום המוכר במס) את הנתונים  של העסק וצרכיו, יקח את הפוליסה/ות לבדיקה וימליץ על שינויים ותיקונים שירחיבו את הכיסוי ויביאו לתוצאה שהפוליסה שתגן על העסק ובעליו טוב יותר עד כמה שניתן, במקרים מסויימים יבוטלו כפילויות שיביאו לחסכון בדמי הביטוח, כמו כן יבהיר היועץ לבעל העסק את חובותיו על מנת שלא יפגע במקרה של מימוש זכאותו לפיצוי לאחר נזק.

בחיפוש יועץ ביטוח יש לשים לב שמי שמגדיר את עצמו כיועץ ביטוח לא יהיה בעת ובעונה אחת גם סוכן ביטוח מאחר וקיים ניגוד אינטרסים בין סוכן ויועץ בלתי תלוי.

 

ישראל שוויד - מנהל סיכונים ויועץ ביטוח לעסקים

www.bedekbit.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ישראל שוויד - ניהול סיכונים בביטוח

WWW.BEDEKBIT.CO.IL

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל שוויד

מאת: ישראל שווידביטוח עסק26/02/127997 צפיות
המאמר מסביר מדוע כדאי להשתמש בשרותיו של מנהל סיכונים שהוא יועץ ביטוח

מאת: ישראל שווידביטוח - כללי26/02/121072 צפיות
המאמר נותן יעוץ למבוטח כיצד עליו לנהוג בזמן רכישה ואו חידוש הביטוח והוא מתאים לרוב סוגי ביטוח הרכוש והחבויות.

מאת: ישראל שווידביטוח - כללי26/02/12980 צפיות
מהו פרוייקט נדל"ן וכיצד ניתן לבטחו

מאת: ישראל שווידביטוח עסק25/02/121073 צפיות
בחירת סוכן ביטוח לעסק תשפיע בהרבה מקרים על עתידו במקרה של אירוע בו נגרם נזק שעלול למוטט אותו, ולכן בחירת סוכן מקצועי ואמין שילווה את בעל העסק היא המפתח לעתידו.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח עסק

מאת: שרון צרפתיביטוח עסק03/12/153526 צפיות
ביטוח עסקים מאפשר להגן על העסק מפני הסתבכות כספית שיכולה להתרחש לאחר תאונה שקרתה ללקוח בבית העסק, גניבה של ציוד יקר מן החנות או אפילו מקרה של שריפה שמצריך סגירה של העסק עד לסיום השיפוצים והרכישה של ציוד חדש. כל אלה עולים הרבה מאוד כסף לבעלי עסקים, וכאשר הם נמצאים רק בתחילת דרכם אותו ביטוח לעסק יכול להיות הבדל בין עסקים כרגיל לאין עסקים.

מאת: ליאורביטוח עסק12/02/152500 צפיות
מצלמות אבטחה לעסק באזור המרכז, מגנות על עסקים מניסיונות פריצה. לעתים עסקים נדרשים ע"י חברות הביטוח שלהם, להתקין מצלמת אבטחה, בשביל לקבל ביטוח במחיר זול יותר, או בשביל לקבל ביטוח מקיף יותר.

מאת: דניאל seoביטוח עסק15/05/1413059 צפיות
יו"ר חברת c.f פרח החזקות חיים פרוימוביץ בשיתוף פעולה נוסף עם חברת מיזמים אחת החברות הגדולות בתחום הנדל"ן הישראלי. במיוחד תחום תמא 38 ופינוי בינוי. כאשר הפרויקט הראשון הולך להיות בניין בהרברט סמואל, שצפוי להיות אחד הבניינים המרשימים בתל אביב.

מאת: שלמה ברקןביטוח עסק05/07/132302 צפיות
דרישות המיגון של משטרת ישראל המופיעות במפרט המצורף מאה הינן דרישות התעלמות בשינויים ובחידושים המופיעים בתקנים הבינלאומיים ,ובתקן בישראל . המשטרה מפיקה מפרטים מיושנים אשר במקרים רבים כמו במקרה זה אינם רלבנטיים לתקנים העדכניים

מאת: דניאל seoביטוח עסק28/02/131934 צפיות
הלוואה חוץ בנקאית נשמעת כמו משהו מאוד מפתה כיוון שזה נשמע כאילו זה לא כרוך כלל בבנק והם לא יודעים דבר על העבר האומלל שלך. זה אולי נכון אבל בואו בכל זאת נבדוק יחד מה זה אומר לקחת הלוואה חוץ בנקאית ולמי זה מתאים. הרי לרוב אנו נוטים להיות זהירים בדברים שאנחנו לא מכירים, אז בואו נכיר יחד את הדברים כדי שנוכל להיות רגועים יותר בכל הקשור להלוואות חוץ בנקאיות.

מאת: גיל שושיביטוח עסק17/09/128131 צפיות
במאמר הקצר אותו הבאנו בפניכם הצגנו כמה זוויות בנוגע לביטוחים שונים להם אתם נזקקים בתור בעלי עסקים שונים. אין כל ספק כי הביטוחים האלו הם הדרך היחידה עבורכם לישון יותר בשקט כשאתם מנהלים את העסק שלכם. חשוב שתהיו

מאת: ronyotביטוח עסק17/09/129219 צפיות
מאד פשוט: כל מערכת פנימית שאינה נגלת לעין, אין זה אומר כי אינה זקוקה למגע אנושי. מערכת המנדפים במקומות עבודה ציבוריים, תעשייתיים וכן בבית, זקוקה לבדיקת תקינות ולניקיון, אחת לכמה זמן. כמה בדיוק? זאת תחליט החברה אשר מתמחה בסוג המנדף, על פי רוב זו אשר התקינה אותו ובדקה מה מטרת השימוש בו ושיכללה אותה עם עוד כמה פרמטרים נוספים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica