חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החיסכון הגדול

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית06/03/20121445 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מצד אחד, אנחנו עובדים כל השבוע כמו חמורים, עושים שעות נוספות ומוותרים על הרבה דברים בדרך. מצד שני, אנחנו נותנים להרבה מאוד כסף לזלוג לנו בין הידיים!.

נשאלת השאלה: איך יכול להיות שאנשים אינטיליגנטים במאה ה-21 מתנהגים בצורה כזאת? ומה אפשר לעשות בשביל לשנות את זה?

אז קודם כל אפשר לעשות הרבה דברים, הם לא מסובכים ואחרי שעושים אותם  החיים נראים הרבה יותר יפים ועם הרבה יותר כסף פנוי.

הבעיה המרכזית אשר בגללה אנחנו לא מבצעים שום פעולת חיסכון והתייעלות היא "קבלת החלטות" או יותר נכון חוסר היכולת שלנו לקבל החלטות.

בשביל כל פעולה צרכנית גדולה אנחנו צריכים לקבל המון החלטות, לדוגמא:

בשביל לדבר בטלפון סלולארי אנחנו צריכים להחליט איזה מכשיר לקנות: אייפון? אנדרואיד? נוקיה? סמסונג? סוני? איזה צבע המכשיר יהיה? כמה זיכרון יהיה לו? איזה מצלמה? איזה זום? עם תא קולי? בלי תא קולי? מסך מגע? איזה רזולוציה למסך ועוד ועוד ואז צריך לבחור מסלול: איפה לעשות מנוי:סלקום? פלאפון? רמי לוי? פרטנר? מירס? כמה דקות שיחה? כמה דקות sms? לאיזה יעדים ועוד ועוד.

כאשר אנחנו צריכים לקבל כל כך הרבה החלטות אין לנו יכולת לעבד את כל האינפורמציה ובדרך כלל :

1.המוח שלנו הופך להיות משותק, אנחנו דוחים את קבלת ההחלטה למחר ואז למחר ולבסוף לא מקבלים החלטה.

2.אנחנו מקבלים החלטה אבל ברוב המקרים ההחלטה תהיה מה שהחברה החליטה בעבורנו.

המצב הנ"ל קיים גם שפותחים חשבון בנק,שלוקחים הלוואות, שלוקחים משכנתא ומכיוון שאנחנו או לא מחליטים או מחליטים על מה שטוב לנותן השירות אנחנו משלמים יותר ממה שאנחנו צריכים.

הפיתרון לבעיה הנ"ל הוא פשוט- כמו שברור לנו שאנחנו הולכים לבנות בית אנחנו לוקחים איתנו אדריכל, שאנחנו הולכים ללמוד נהיגה אנחנו לוקחים מורה לנהיגה גם בקבלת החלטות פיננסיות אנחנו צריכים יועץ מומחה אובייקטיבי.

אז איפה אפשר לחסוך כסף:

בתחום התקשורת- סלולאר, טלפון קווי, כבלים, אינטרנט, שיחות לחו"ל, עיתונים.

בתחום הפיננסי- בבנק, בהלוואות, בפיקדונות, במשכנתא, בכרטיסי אשראי.

בתחום הביטוחים הפנסיונים- בקרן ההשתלמות, בביטוח המנהלים, בקרן הפנסיה ובקופת הגמל.

בתחום הביטוחים- ביטוח בריאות, ביטוח רכב, ביטוח משכנתא וכיו"ב.

איך חוסכים בכל תחום:

בתור התחלה, ניתן להגיע לסדנאת "פשוט לחסוך כסף" שם עוברים בצורה מרוכזת ומדוייקת על כל התחומים.

בתחום התקשורת:

הרעיון הוא להתאים את המסלולים לדפוסי השימוש האישיים שלכם. כל חברה יודעת מה דפוסי השימוש שלכם ומה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבקש שיתאימו לכם את השירות. חשוב מאוד לרשום את כל השיחות ולדעת מה הבטיחו לכם, מי הבטיח לכם, האם אתם במבצע או התחייבות ומתי הם מסתיימים. תחום התקשורת הוא תחום עם תחרות גבוהה ולכן שווה לבדוק פעם בחצי שנה לערך האם אתם יכולים להוזיל עלויות.

בתחום הפיננסי:

רוב האנשים לא יודעים זאת אבל בתחום הפיננסי נהוג ורצוי להתמקח על התנאים. אז כמובן שלפני שמתמקחים צריך לעשות שיעורי בית ולהבין מה אפשר ונהוג לקבל, אבל, לעיתים, מספיקה שיחת טלפון אחת למי שמטפל בכם ואתם חוסכים הרבה כסף. גם כאן חובה לרשום את התנאים שקיבלתם.

בתחום הביטוחים הפנסיונים:

תחום מורכב ומסובך ולכן יש צורך להתייעץ עם מומחה אובייקטיבי. באופן כללי המטרה של כל הגופים להרוויח כמה שיותר כסף. אם לא תדעו מה מגיע לכם ולא תלכו לדרוש את זה כנראה שתשלמו את המקסימום המותר בחוק וחבל.

תחום הביטוחים:

גם בתחום זה יש תחרות עזה ואיפה שיש תחרות הצרכן החכם מרוויח. לפני שאתם עושים ביטוח, תתיעצו, תעשו סקר שוק ואף פעם אל תתפתו להצעה הראשונה שמציעים לכם.

חשוב תמיד לבדוק שאין לכם ביטוחים כפולים כי זה כבר ממש לזרוק כסף לפח.

לסיכום:

בהחלטות פיננסיות קחו איתכם יועץ מומחה אובייקטיבי.

תכירו מה מגיע לכם ותעמדו על שלכם.

תרשמו כל דבר במקום מסודר ונגיש.

תעקבו אחרי מה שיש לכם.

בהצלחה.....

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי שטרן- יזם אינטרנט חברתי, מנהל השקעות והבעלים של סדנאת החיסכון "פשוט לחסוך כסף" ומערכת ניהול הספקים האישית MySeder

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי שטרן

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית31/07/121135 צפיות
משפחה ממוצעת זורקת לפח כ 500,000 ש"ח לפח רק כי היא לא לוקחת אחריות על העניינים הפיננסים שלה. במאמר זה נבין לאן בורח הכסף הגדול ומה אפשר לעשות על מנת להשאיר אותו במשפחה.

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית26/07/121070 צפיות
את הלוואת המשכנתא יש צורך לנהל. הניהול מתבקש מכיוון שתנאי השוק משתנים כל הזמן ובכל רגע נתון ניתן לפרוע את ההלוואה הקיימת ולקחת הלוואה בתנאים טובים יותר. במאמר זה נבין מה חייבים לדעת לפני שממחזרים את ההלוואה.

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית13/05/121390 צפיות
אנחנו חיים בעידן בו פשוט לחסוך כסף. כל מה שצריך לדעת על מנת לחסוך כסף נמצא בהישג ידינו ואנחנו צריכים רק ללמוד איך לעשות את זה וכמובן ליישם זאת...

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית06/03/121313 צפיות
אנחנו צרכנים, אנחנו אוהבים לקנות, אנחנו אוהבים להתחדש אבל לא פעם אנחנו לא מקבלים את כל מה שמגיע לנו כי שכחנו לשאול את השאלות החשובות.

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161596 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161475 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161447 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142448 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142645 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142698 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142648 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica