חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פשוט לחסוך כסף

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית13/05/20121396 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אז כמו שאמרתי בהתחלה זה באמת פשוט לחסוך כסף ובמאמר זה נבין איך עושים את זה.

הבעיה המרכזית שבגללה אנחנו "זורקים כסף לפח" היא קבלת החלטות. קשה לנו מאוד לקבל החלטות, החברות והגופים השונים יודעים שקשה לנו ולכן הם "עוזרים לנו" לקבל את ההחלטה הנכונה שמתאימה להם.

אז למה קשה לנו לקבל החלטות? התשובה לכך היא ברורה- כי אין לנו כלים לנתח את כל האינפורמציה שמשדרים אלינו.

לדוגמה: אנחנו רוצים לקנות טלפון סלולרי. אנחנו צריכים להחליט איפה לקנות אותו. אצל חברות הסלולר אומרים לנו ששווה לנו לקנות אותו מהן, בחנויות של הייבוא המקביל מספרים לנו שאצלם הכי משתלם, חברים אומרים לנו שהכי טוב להביא מכשיר מחו"ל ובתוכנית חיסכון אומרים שבכלל לא צריך מכשיר. לאחר שהחלטנו מאיפה לקנות צריך להחליט מה לקנות. מכשיר של אפל, סמסונג, סוני, LG, HTC, וכיו"ב?? לכל אחד יתרונות רבים וחסרונות. כל חנות רוצה "להיפטר" ממשהו אחר והאינפורמציה נשפכת עלינו. בשלב הזה יש לנו כל כך הרבה אינפורמציה שאין לנו סיכוי לעבד אותה(אלה אם כן אנחנו מפעילים מערכת ניתוח מחירים מתקדמת וגם למדנו הנדסת חשמל ואלקטרוניקה בטכניון) ואז קורים שני דברים:

1. המוח שלנו הופך להיות משותק ואנחנו דוחים את הבחירה למחר ואז למחר ואז למחר ובסוף בוחרים לא לבחור.

2. אנחנו בוחרים את ברירת המחדל, את מה שהמוכר אמר לנו לקנות או במילים אחרות מה שהחברות החליטו שנקנה.

הסיפור הזה נכון לכל החלטה שאנחנו מקבלים בנושא צרכנות ובעקבות זה אנחנו מפסידים הרבה מאוד כסף.

לדוגמה: אנחנו צריכים לפתוח תוכנית חיסכון בבנק. הפקיד יתחיל לתת לנו המון אינפורמציה: יש תוכנית א' שנותנת 4% ריבית נומינאלית, התוכנית לא צמודה למדד המחירים לצרכן אבל כן צמודה לשער החליפין של הלירה הטורקית. ניתן לצאת מהתוכנית כל רבעון קלנדרי והתוכנית משקיע בS&P 500 ובאגרות חוב קונצרניות. לעומת זאת יש לנו את תוכנית ב' המשקיע בסחורות ובמדדי היתר. התוכנית עוקבת אחרי מדד הקוספי הקאק והדקס. מה אתם מעדיפים?

בקיצור אתם לא מבינים כלום, המוח שלכם נאטם ואו שתגידו לא תודה ולא תחסכו או שתגידו לו תעשה מה שנראה לך. במקרה הזה בשני המקרים(בדרך כלל) תפסידו כסף.

אז מה אפשר לעשות? יש כמה דברים שניתן לעשות.

בתור התחלה, צריך לדעת מה אנחנו רוצים ומה הצרכים שלנו ובמידה ואנחנו לא יודעים פשוט להתייעץ עם מישהו אובייקטיבי .

שנדע מה הצרכים שלנו לא יעניין אותנו מבצע של 3,500 דקות בסלולאר כי אנחנו יודעים שאנחנו מדברים 150דקות בחודש. לא יעניין אותנו לקחת הלוואה ב15% ריבית בכרטיס האשראי כי אנחנו יודעים שאנחנו פשוט לא צריכים אותה וזה שזה מאוד קל לקחת הלוואה לא אומר שיש לנו צורך בה. לא יעניין אותנו לקבל את חבילת הילדים והספורט מחברת הכבלים כי אין לנו ילדים ואנחנו שונאים ספורט. ולא יעניין אותנו עוד כרטיס אשראי כי יש לנו כבר אחד...

בקיצור ברגע שנדע מה אנחנו צריכים נהיה צרכנים טובים יותר.

אחרי שהבנו מה אנחנו צריכים אנחנו צריכים לדאוג שזה בדיוק מה שאנחנו מקבלים מכל ספק שלנו.

מרימים טלפון לכל הספקים שלנו ושואלים: כמה אנחנו משלמים? מה אנחנו מקבלים בתמורה? האם יש לנו צורך במה שאנחנו מקבלים?? לאחר קבלת התשובות, במידה ואנחנו לא מקבלים מה שאנחנו צריכים או מקבלים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים, פשוט מבקשים להתאים את השירות לצרכים שלנו ולא מתפתים לשום הצעה אחרת.

בנושאים פיננסים כמו המשכנתא, קופת גמל, ביטוח מנהלים, קרן ההשתלמות, קרן פנסיה, ביטוחי בריאות ועוד זה ממש פשוט לחסוך הרבה מאוד כסף רק שכאן חובה להתייעץ עם בעל מקצוע עליו אתם סומכים.

בכל שלב אתם יכולים ללמוד על כל מה שדיברנו בסדנה של כמה שעות או פשוט למצא מי שיכול לעזור לכם.

במידה ותבינו את הבעיה של קבלת ההחלטות ותיישמו את מה שכתוב במאמר כנראה שתחסכו הרבה מאוד כסף ומה שבטוח תגלו שזה באמת פשוט לחסוך כסף

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי שטרן- יזם אינטרנט חברתי, מנהל השקעות והבעלים של סדנאת החיסכון "פשוט לחסוך כסף" ומערכת ניהול הספקים האישית MySeder

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי שטרן

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית31/07/121140 צפיות
משפחה ממוצעת זורקת לפח כ 500,000 ש"ח לפח רק כי היא לא לוקחת אחריות על העניינים הפיננסים שלה. במאמר זה נבין לאן בורח הכסף הגדול ומה אפשר לעשות על מנת להשאיר אותו במשפחה.

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית26/07/121079 צפיות
את הלוואת המשכנתא יש צורך לנהל. הניהול מתבקש מכיוון שתנאי השוק משתנים כל הזמן ובכל רגע נתון ניתן לפרוע את ההלוואה הקיימת ולקחת הלוואה בתנאים טובים יותר. במאמר זה נבין מה חייבים לדעת לפני שממחזרים את ההלוואה.

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית06/03/121322 צפיות
אנחנו צרכנים, אנחנו אוהבים לקנות, אנחנו אוהבים להתחדש אבל לא פעם אנחנו לא מקבלים את כל מה שמגיע לנו כי שכחנו לשאול את השאלות החשובות.

מאת: עדי שטרןכלכלת משק בית06/03/121451 צפיות
אין לנו שום בעיה לעבוד כל היום בשביל להרוויח כסף אבל, משום מה, אנחנו לא מסוגלים לעשות שום פעולה על מנת לחסוך כסף. במאמר זה ננסה להבין למה אנחנו לא חוסכים, איפה אפשר לחסוך ואיך עושים זאת.

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161600 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161482 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161452 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142453 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142650 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142703 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142655 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica