חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אי-גרין (e-green.co.il) מציגה: מטרת חוק הפחתת פסולת אלקטרונית.

מאת: ליאור פאיכות הסביבה 07/03/20121026 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

בארץ נוצרת פסולת בהיקף של כ-6 מיליון טונות בשנה: כ-5 מיליון טונות שלפסולת עירונית (של משקי בית) ומיליוןטונות של פסולת תעשייתית. משמעות הדבר היא כי כל תושב מייצר כ-1.5 ק"ג פסולת ביום. בשנים האחרונות כמות הפסולת הנוצרת גדלה מדי שנה בכ-4% ומגמה זו צפויה להימשך בעתיד הנראה לעין.

נכון להיום רק כרבע מהפסולת הנוצרת ברחבי הארץ זוכה למיחזור כלשהו, בעוד שאר הפסולת עושה את דרכו למזבלות, שם הפסולת מוטמנת באופן סופי. זאת בשונה מהמקובל במדינות האיחוד האירופי ובמדינות צפון אמריקה, שם רוב הפסולת עובר מיחזור ברמה כזו או אחרת.

בעשורים האחרונים, בעקבות ירידת מחיר הציוד האלקטרוני, חלה עליה דרסטית בקצב הרכישה של מכשירים מסוג זה. די אם נזכיר, כי בעשור האחרון ירד מחיר הציוד האלקטרוני (כמו: מחשבים, טלפונים סלולריים, מדפסות, טלוויזיות) בכ-90%, כדי להסביר את צמיחת הצריכה של ציוד אלקטרוני.

הפסולת האלקטרונית מהווה בשנים האחרונות קרוב ל-100,000 טונות וקצב גידולה גדול בהרבה מקצב הגידול של שאר סוגי הפסולת. המדיניות הנהוגה כיום ע"י המשרד להגנת הסביבה היא להפחית את שיעור הפסולת המופנה להטמנה ולהעלות את שיעור הפסולת המופנה למיחזור.

שתי הדרכים העיקריות לביצוע המדיניות של החוק להפחתת פסולת אלקטרוניתהיא ע"י שימוש חוזר במכשירים אלקטרוניים (כמו: תרומה של ציוד ישן לשימוש) או ע"יביצוע מיחזור, שבו מפרקים את הציוד האלקטרוני לחלקים ומשתמשים מחדש בחלקים בעלי הערך.

דרך נוספת לטיפול בפסולת ציוד אלקטרוני (אם כי לא נראה כי תצבור תאוצה בשנים הקרובות) היא באמצעות הפקת אנרגיה מפסולת. זו שיטה שנועדה להפיק אנרגיה מפסולת בצורת חום או חשמל, בה בעת פירוק הפסולת נפלטים גזים רבים אשר מהם ניתן להפיק אנרגיה, מעבר לכך שהתהליך מפחית את הנזק הסביבתי של הפסולת האלקטרונית.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניתן לעשות כל שימוש במאמר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור פ

מאת: ליאור פאיכות הסביבה 20/03/121145 צפיות
מזל טוב! הצעת החוק למחזור פסולת אלקטרונית עברה בקריאה ראשונה בכנסת בתאריך 19.2.12. החוק מגדיר את היצרנים והיבואנים של מוצרי אלקטרוניקה כאחראים לאיסוף המכשירים עם סיום השימוש בהם והעברתם למחזור או לשימוש מחדש. עד עתה עשתה מרבית הפסולת האלקטרונית את דרכה אל מאגרי האשפה הרגילים, הווה אומר שפסולת זו לא עברה מחזור או השמשה מחדש.

מאת: ליאור פאיכות הסביבה 07/03/121178 צפיות
החוק להפחתת פסולת אלקטרונית מטיל על היצרנים ועל היבואנים של מכשור אלקטרוני את האחריות לבצע מחזור של מכשור שהסתיים השימוש בו. האחריות של היצרן מתקיימת כאשר המדובר בייצור בתחומי ישראל ואילו האחריות של היבואן מתקיימת כאשר המדובר במכשור תוצרת חוץ.

מאת: ליאור פאיכות הסביבה 20/02/121066 צפיות
יום ה- 19.2.2012 ייזכר אצל שוחרי איכות הסביבה בישראל כארוע מכונן במאבקם לקידום איכות הסביבה בישראל. ביום זה העבירה ממשלת ישראל חוק להפחת פסולת אלקטרונית. משמעות החוק היא כי האחריות לפינוי מרוכז ומיחזור פסולת אלקטרונית מוטל על יבואני המכשור האלקטרוני. המדובר בעיקר במחשבים, טלוויזיות, מסכים, מדפסות, טלפונים ניידים ואף מצברים.

מאת: ליאור פאיכות הסביבה 18/02/121114 צפיות
מחקר בין-לאומי חדש מגלה כי חשיפה לפסולת אלקטרונית עשויה להוביל לנזקים בריאותיים בלתי הפיכים, כגון: מחלות לב וכלי דם (cardiovascular ), נזק למטען הגנטי (DNA) ולגידולים סרטניים. פסולת אלקטרונית מוגדרת כמוצרי אלקטרוניקה שהסתיים השימוש בהם: טלויזיות, מחשבים, מסכי מחשב, מדפסות, טלפונים ניידים, סורקים ועוד.

מאת: ליאור פאיכות הסביבה 15/02/121021 צפיות
אין עוררין כי השלכת פסולת אלקטרונית מהווה מטרד סביבתי ופגם מוסרי: יצרניות המכשירים האלקטרוניים משווקות את מרכולתן לצרכנים, אלה עושים בהם שימוש של מספר שנים ולבסוף משליכים אותם אל פח האשפה. אך מה קורה לציוד האלקטרוני שנזרק חודש לאחר מכן? שנה? עשור?

מאת: ליאור פאיכות הסביבה 12/02/12996 צפיות
עניין הפסולת האלקטרונית, אותם מכשירי חשמל היוצאים משימוש ונזרקים כלאחר יד אל האשפה, מעורר דאגה בקרב מומחי איכות סביבה באופן גובר והולך במהלך עשרות השנים האחרונות. זאת ועוד, קיימת מגמה של חברות אלקטרוניקה למחזר מוצרים ישנים באופן חלקי, שבו הן מפיקות את החלקים היקרים מתוך המוצרים הישנים, ואילו את שאר החלקים הן זורקות למזבלה הקרובה.

מאת: ליאור פאיכות הסביבה 12/02/121141 צפיות
פסולת אלקטרונית היא מכשור אלקטרוני היוצא משימוש: מחשבים,מדפסות, טלפונים ניידים,נגני מדיה, טלויזיות, מקררים, תנורים ועוד. הפסולת האלקטרונית הבעייתית ביותר מבחינה אקולוגית מקורה במסכי מחשב ובטלויזיות.

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191291 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171559 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161760 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143046 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142643 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142624 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138662 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica