חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול כעסים ושחרור מתחים

אז מהו למעשה הכעס וכיצד הוא משפיע עלינו? 

הכעס מוגדר כרגש שלילי עז שאדם חש כלפי מי שלדעתו גרם עוול, בכלל זה הוא עצמו.

הכעס עלול לגרום בטווח הקצר לתופעות כמו: רעידות, זיעה, נשימה לא סדירה, כאב ראש, התפרצויות זעם, בכי, עצב, לחימה, בריחה ועוד...בטווח הארוך הכעס עלול לגרום לניתוק יחסים, חוסר שקט, עצבנות, מחלות שונות, חולשה, עייפות ועוד...

התרבות והנורמות החברתיות בישראל מעודדות השגיות, זוג צעיר, מהר מאוד מוצא את עצמו מחויב למשכנתא גדולה, תשלומים לגנים, מזון, לבוש, מיסים מכבידים, הוצאות רכב, ועוד...

הלך הרוח ברחוב הישראלי גם הוא מלחיץ, הרמזור עוד לא התחלף לכתום וכבר מישהו צופר מאחוריך, כאילו אומר: "חביבי, תתקדם, אתה לא רואה שאני ממהר?" , לרובנו יש נטייה לעקוף גם כאשר איננו ממהרים, תמיד נחפש את התור הקצר בסופר ונתעצבן כאשר הקופאית איטית.

הכמות העצומה של המסרים השליליים והאסונות בחדשות והתדירות שבה אנו שומעים אותם ברדיו ובטלוויזיה גם הם גורמים ללחץ נפשי.

כאשר הגוף שלנו מתמודד עם כל כך הרבה לחצים נפשיים, הרבה מאוד אנרגיה מוקדשת להתמודדות הזו ואז אין לגוף את הכוחות להתמודד מול וירוסים ומערכת החיסון שלנו נחלשת, דבר שעלול להתבטא במחלות שונות.

 

האם אנו מנהלים את הכעס או שהכעס מנהל אותנו?

חשוב מאוד ללמוד לנהל את הכעס ולא לתת לו לנהל אותנו, יכולת ניהול הכעסים שלנו תשפיע על איכות חיינו ועל מצב בריאותנו. ניהול הכעס קשור לנושא של מוקד שליטה, אדם בעל מוקד שליטה חיצוני, במצב של כעס יאשים את כל העולם רק לא את עצמו, אדם בעל מוקד שליטה פנימי במצב של כעס סביר להניח שיחשוב איפה הוא טעה ומה החלק שלו במצב אליו נקלע.

כיצד מנהלים את הכעס ומשחררים את המתח?

ניהול הכעס ושחרור המתח נעשה בדרכים שונות כמו: שינוי מחשבתי כתוצאה מהגברת המודעות העצמית, הרפיה, דמיון מודרך, שינון הצהרות מרגיעות, זמן תגובה מתאים, הימנעות ממצבים מכעסים, מדיטציה, כתיבה טיפולית, תקשורת נכונה במצב של כעס ועוד שיטות שניתן ללמוד מאנשי מקצוע וליישם בשטח.

מתוך הרבה אנשים, זכורה לי אישה אחת במיוחד אשר חוותה שיתוקים בידיים בעקבות 22 שנים של כעסים על הבן הבכור שלה ולאחר מספר מפגשים בהם עבדנו על ניהול נכון של הכעס ושחרור המתח, השיתוקים נעלמו והקשר עם הבן חודש.

תרגיל להתמודדות עם כעס: עצמו עיניים, דמיינו מסך לבן ענק, על המסך הלבן דמיינו תמונה של המצב שמכעיס אתכם, דמיינו שהתמונה על המסך הולכת וקטנה בהדרגה עד שהיא הופכת לנקודה קטנה על המסך ונעלמת, נשמו שלוש נשימות עמוקות ופקחו את העיניים.

לתרגיל זה יש מספר יתרונות, עצימת העיניים מאפשרת ניתוק מיידי מהסיטואציה המכעיסה, הקטנת התמונה מקטינה את חשיבות הסיטואציה בתת המודע, שלוש הנשימות מחדירות חמצן לגוף ומרגיעות אותנו.

10 טיפים לניהול כעסים ושחרור מתחים:

1. צום חדשות ודיאטת טלוויזיה- נסו שבוע ללא חדשות ועם מעט טלוויזיה ותראו שאתם רגועים יותר.

2. פעילות גופנית- כל פעילות גופנית תפחית את מידת המתח ותחזק את המערכת החיסונית.

3. טיול בטבע- אפילו 10 דקות של טיול באוויר הצח יעשו את העבודה.

4. כאשר מישהו צועק וכועס עליכם דמיינו שזו סופת הוריקן ותתכופפו עד שהיא תעבור.

5. השתדלו לא להגיב בזמן שאתם כועסים, חכו קצת ואז תגיבו מתוך מחשבה.

6. כתבו לאדם אתם כועסים עליו והסבירו למה נפגעתם, התכתבות זו דרך טובה לתקשורת רגועה יותר.

7. הרפיה ומדיטציה-בזמן כעס עצמו עיניים ודמיינו שאתם על חוף הים, הקשיבו לגלים ונשמו עמוק.

8. הקשיבו למוסיקה מרגיעה או שמחה וחייכו אפילו בכוח, עד שזה יהפוך לחיוך אמיתי.

9. כאשר אתם כועסים על מישהו, חשבו על המעשים הטובים שעשה והתמקדו במה שטוב בו.

10. נסו להגיב בחמלה, דמיינו את עצמכם במקום האדם שעליו אתם כועסים, נסו להבין את הרגשתו.

דלית הלוי סיטרוק, יועצת חינוכית ומשפחתית, מומחית לניהול כעסים ושחרור מתחים

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, תואר ראשון במדעי ההתנהגות, מנהלת מרכז לי-ולך (המרכז לטיפול והעשרה) , לימודי טיפול משפחתי וזוגי, קורסי רייקי, תטא הילינג, גישור, מחברת הספר "עולמו של דניאל". 052-7330456  http://www.lilach-center.com/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דלית הלוי סיטרוק, יועצת חינוכית ומשפחתית, מומחית לניהול כעסים ושחרור מתחים

תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, תואר ראשון במדעי ההתנהגות, מנהלת מרכז לי-ולך (המרכז לטיפול והעשרה) , לימודי טיפול משפחתי וזוגי, קורסי רייקי, תטא הילינג, גישור, מחברת הספר "עולמו של דניאל". 052-7330456  http://www.lilach-center.com/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דלית הלוי סיטרוק

מאת: דלית הלוי סיטרוקאימון לחינוך07/12/091295 צפיות
מה עושים כאשר הילדים רוצים שיקנו להם עוד ועוד? בחג החנוכה יש לנו נטייה לפנק את הילדים, לקנות להם צעצועים, לקחת אותם להצגות מרהיבות בהפקות ענק ולחפש אטרקציות חדשות , בואו נעצור ונחשוב לרגע על ההשלכות.

מאת: דלית הלוי סיטרוקאימון למערכות יחסים31/10/09972 צפיות
מדהים שמלמדים אותנו בבית הספר מקצועות כמו גיאוגרפיה והיסטוריה, אבל את הדברים שהכי חשובים לחיים אף אחד לא מלמד אותנו... אף אחד מאיתנו לא היה מעז לנהוג ברכב בלי לקחת שעורי נהיגה, אבל רובנו נכנסים לזוגיות ומתחתנים בלי לקחת שעורי זוגיות... על כך נאמר: אין זוג לא מוצלח, יש זוג לא מודרך.

מאת: דלית הלוי סיטרוקאימון למערכות יחסים31/10/091362 צפיות
משחר ההיסטוריה ידוע שביחסי חמיות כלות בדרך כלל מעורבים רגשות של קינאה, תחרות, כעס, ביקורת ולעיתים אף שנאה וניתוק היחסים.

מאת: דלית הלוי סיטרוקגיל הזהב10/10/091530 צפיות
הסבתא של היום היא לא אותה סבתא שהייתה פעם, הסבתא בעידן המודרני מתמודדת עם דילמות לא פשוטות, 10 טיפים להעצמת סבתות בעידן המודרני

מאת: דלית הלוי סיטרוקחינוך ילדים05/10/091826 צפיות
אני זוכרת את הימים הראשונים שלי עם בני הבכור, הבאנו אותו הביתה ומיד חיפשתי את המדריך לטיפול בתינוק, מה עושים עם היצור הקטן הזה, כיצד מטפלים בו??? וכאשר בני גדל האתגרים גדלו יחד איתו, כיצד לחנך אותו? מתי לומר אסור ומתי מותר? מה לעשות כשהוא אינו מקשיב לי??? ואז בתי נולדה והאתגר הפך כמעט בלתי אפשרי, כיצד לספר לנסיך שעומדת להגיע נסיכה חדשה לממלכה המשפחתית? מה לעשות כדי למנוע קינאה??? כיצד להתמודד עם המריבות בניהם על כס המלוכה?

מאת: דלית הלוי סיטרוקחינוך ילדים11/09/091859 צפיות
ילד אינו מגיע לעולם עם הוראות הפעלה, ואנחנו כהורים איננו עוברים הכשרה לפני הלידה. הבאנו את ילדינו הביתה מבית החולים, וכולם מצפים שנדע להיות הורים... הפסיכולוגיה הנרטיבית מכירה בכך, שלסיפור יש כוח אדיר בחינוך הילד. דרך הסיפור ניתן להעביר מסרים, ערכים חינוכיים ודרכי התמודדות עם מצבים שונים. בעזרת הסיפורים הילד מתעמת עם הבעיות והפחדים שלו, והם הופכים להיות פשוטים ומובנים יותר לאחר שהוכנסו לתוך תבנית סיפורית.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213628 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205259 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193108 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192943 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193008 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173534 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica