חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרטיות בגוגל – יש דבר כזה

מאת: alek underאבטחת מידע13/04/20121916 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם יש דבר אחד שכולנו יודעים על גוגל, הוא איסוף המידע הבלתי פוסק אודותינו. כל חיפוש, שליחת מייל, התחברות לגוגל פלוס או צפייה ביוטיוב, משחררת פריטי מידע אודות הגולש היישר אל שרתי גוגל. המידע הזה מעובד ליצירת פרופילי משתמש, וזאת כדי להתאים להם פרסומות בצורה אישית.

אין ספק שזה מטריד ביותר, כי מי רוצה שמידע אודותיו ייאסף בלי היכולת לשלוט על כך. אבל בכל זאת יש כמה דרכים בהן אפשר לצמצם את מה שגוגל יודעת עלינו, אם לא למנוע את זה ממנה לחלוטין.


להיזהר במה שאתם משתפים

לא משנה אם זה פייסבוק, פורום או בלוג שפתחתם; הכול נתון לסריקה על ידי מנוע החיפוש של גוגל (והא משתפר ביכולותיו מדי שנה). לכן אם אינכם רוצים שידעו עליכם פרטים אישיים ו/או מזהים, אל תציינו אותם באינטרנט – פשוט מאוד.

הימנעו מלכתוב את שמכם המלא באתרים, ואל תציינו בפייסבוק את כתובת המגורים, את הטלפון וכו' (ובמיוחד - אל תכתבו סטטוסים בסגנון "אני נמצא בחו"ל", כי לכו תדעו מי עוקב אחריכם ויכול לפרוץ כעת לביתכם). מעבר לכך, דברים שהם בגדר סוד – מוטב להם להישאר חסויים. אל תכתבו דברים אישיים באינטרנט, כי יום אחד הם עלולים לצוף בתוצאות החיפוש בלי התראה. כמו כן בפייסבוק ניתן להגדיר שהפרופיל האישי שלכם יהיה סגור לסריקה על ידי מנועי חיפוש, וכך כל מה שתעלו בפרופיל יישאר אך ורק בתוך פייסבוק (ולא יזלוג לאינטרנט).


ביטול היסטוריה ומעקב בגוגל

גוגל מאפשרת לבטל את המעקבים אחר הרגלי הגלישה שלכם:

- קליק על אייקון גלגל השיניים בחלק העליון בגוגל, מאפשר לכם להיכנס ל"היסטוריית אינטרנט" ולבחור להפסיק את המעקב.
- בכל פעם שאתם מסיימים להשתמש בשירות גוגל הדורש התחברות (ג'ימייל, גוגל פלוס וכו') – אל תשכחו להתנתק. אם תמשיכו להיות מחוברים גם כשאתם גולשים בשירותי גוגל אחרים, כגון מנוע החיפוש, המעקב אחריכם יהיה יותר מדויק.
- היכנסו למרכז השליטה (Dashboard) ולמרכז הפרטיות (Privacy) של גוגל, ובחרו בדיוק מה אתם רוצים או לא רוצים לשתף.
- התקינו עוגיות Opt Out שחוסמות את המעקב לצורכי פרסום ולצורכי סטטיסטיקות גלישה באתרים.


גלישה במצב נסתר

כמעט כל הדפדפנים מאפשרים לכם לגלוש במצב נסתר, שאינו מאפשר מעקב. אקספלורר ופיירפוקס במיוחד, כוללים אפשרות בה אתם מציינים במפורש שאינכם מעוניינים שאתרים יעקבו אחריכם. בקרוב זה ייושם גם בדפדפן כרום של גוגל, בעקבות חקיקה בארצות הברית.


לא להשתמש בשירותי גוגל

אומנם זה קצת קיצוני, מכיוון שאין כמעט אחד שאין לו חשבון ג'ימייל היום. אבל בכל זאת – הימנעות מוחלטת מגוגל תשים סוף לאיסוף המידע האובססיבי עליכם. אתם תמיד יכולים להשתמש במנועי חיפוש ובשירותי דואר אלקטרוני באתרים אחרים.


קרדיט:
רועי אדלר – טכנאי מחשב מוסמך

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת alek under

מאת: alek underצרכנות15/07/141741 צפיות
מחירי הנדל"ן ממשיכים לנסוק מעלה. אז מה עושים? עוברים למבנים יבילים. תשאלו את הסטודנטים בשכונת המכולות של לוד, שקיבלו דירה מעוצבת בשכר דירה נמוך במיוחד.

מאת: alek underבניית אתרים01/08/121091 צפיות
וורדפרס היא מערכת הניהול הטובה ביותר לאתר שלכם, והכול בחינם.

מאת: alek underעיצוב גרפי29/07/123189 צפיות
האינטרנט מציע מגוון רחב של שיטות להכנה ולשליחה של ברכות. הנה 3 מהן.

מאת: alek underעסקים מקוונים06/06/121291 צפיות
הקמת אתר אינטרנט לבית הדפוס, ומתן אפשרות לרכישה מקוונת, יגדילו את קהלי היעד שלכם ואת הכנסות העסק.

מאת: alek underשיווק באינטרנט29/05/121380 צפיות
האינטרנט הפך לפלטפורמת פרסום מובילה ויעילה מאין כמותה. אומנם לפניו ניצבים הטלוויזיה והעיתונים, אבל פרסום מקוון בהחלט תפס מקום של כבוד.

מאת: alek underעסקים קטנים ובינוניים16/04/121153 צפיות
מי שלא נזקק אי פעם לשירותיו של פורץ מנעולים – שירים את ידו

מאת: alek underעסקים קטנים ובינוניים15/04/121204 צפיות
הנה כמה דברים שחשוב לדעת לפני שפונים לקבלת שירות ממנעולן

מאמרים נוספים בנושא אבטחת מידע

מאת: tiloniאבטחת מידע23/03/211633 צפיות
מספר טלפון וירטואלי הוא מבין הטרנדים החזקים ביותר שקיימים בשנים האחרונות בעולם התקשורת והטלפוניה לעסקים. מספרים אלה מתאפשרים בעזרת טכנולוגיות תקשורת מתקדמות וכך מאפשרות לנו ליהנות ממספרים שהם לא פחות מקווי טלפון, וללא צורך בהרכבה של תשתית פיזית בעסק

מאת: ליאת מנדלסוןאבטחת מידע28/09/143085 צפיות
מחפש שירותי מחשוב לעסקים? מעוניין בפתרונות חכמים אשר יועילו בצורה משמעותית לעסק שלך? ובכן, אתה נמצא במקום הנכון. בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד הטכנולוגיה נתנה אותותיה ואם בעבר בעלי עסקים נאלצו להתמודד עם "חוות שרתים" (חווה אשר אילצה את בעלי העסקים לסבול מהוצאות שונות הן בשמירה על חדר השרתים והן בתחזקו) הרי שכיום הדבר מיותר לחלוטין ופשוט לא קיים כמעט.

מאת: ליאת מנדלסוןאבטחת מידע05/08/142705 צפיות
מחשוב מענן אומר למעשה משהו פשוט: יש ברשותך עסק, סביר להניח שיש בו מספר של מחשבים, הגיע הזמן שתחשוב כיצד להגן עליהם מבלי באמת להצטרך "ללכת לאיבוד", מבלי להרגיש אבוד בתוך עולם עם מושגים ונתונים שאינך מכיר כיוון שזה בדיוק היתרון של מחשוב ענן. הוא פשוט, מובן ומעניק את מלוא הצרכים שאתה זקוק להם.

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע02/12/138197 צפיות
הרשתות החברתיות הביאו לאחד השינויים היסודיים ביותר באופן שבו אנו מתקשרים ברשת האינטרנט מאז המצאתו של הדואר האלקטרוני. אתרים אלה מציעים דרך זמינה ונפוצה לשמור על קשר עם חברים ומשפחה בשיתוף תמונות, קטעי וידיאו, כתבות ומידע בכלל. רבים פונים לאתרי הרשתות חברתיות כדי לקדם את הקריירה שלהם או מסיבות מקצועיות אחרות כמו חיפוש עובדים ועוד . הפרופיל ברשת החברתית מזהה אותנו עם החברים שלנו, התגובות שלנו באתרים שונים ובפורומים ולהזדהות מול אתרים יותר פרטיים ואישיים.

מאת: שי ברסאבטחת מידע05/07/131817 צפיות
למי מיועד קורס אבטחת מידע? מה כוללת תכנית לימודי קורס אבטחת מידע בלימודי ההייטק?

מאת: אייל מנקראבטחת מידע08/04/131982 צפיות
בעידן של ימינו, כשלא מפסיקים לשמוע על מתקפות סייבר, פריצות לאתרים והאקרים שרק משכללים את שיטותיהם מדי יום, אין לנו מנוס מלנסות להגן על האתרים שלנו. כדי שנוכל לאבטח את אתרינו, ובתוכם כמובן אתרי וורדפרס, יש להקפיד על מספר עקרונות חשובים. אבטחה של אתרי וורדפרס חשובה מאוד - במיוחד לאור העובדה שפשטותם של אתרים אלו מאפשרים לכל אחד לנהל אותם, גם למי שלא מבין בכל תחומי האינטרנט והמחשבים, ולכן לא מודע לסיכונים הטמונים בשימוש ברשת.

מאת: אייל מנקראבטחת מידע26/02/132064 צפיות
סוגיית האבטחה ברשת האינטרנט נהיית חשובה יותר ויותר בעבור בעלי אתרים ברחבי עולם ובישראל בפרט, וזאת לנוכח הפריצות המרובות שהאקרים מנסים לבצע כל יום ויום. בארץ למרבה הצער השרתים יותר חשופים יחסית להתקפות האקרים, וזאת משום שרבים מעוניינים לפגוע באזרחים ישראלים. יש מספר דרכים לוודא את אבטחת האתר, כשאחת הפשוטות בהן היא פשוט לבנות אתרים על בסיס מערכת וורדפרס. וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן, שמלבד מגוון יתרונותיה היא גם בעלת יכולות גבוהות מבחינת אבטחה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica