חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אופציות מעו"ף

מאת: דן קומםמעו"ף16/04/20128545 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המדריך המלא לאופציות מעו"ף

אחד הנושאים המבלבלים ביותר ועם זאת הבסיסיים ביותר ולכן החשובים ביותר להבנה לעומק הוא נושא האופציות. שאלות נפוצות שעולות הינן: מהי אופציה, מה מייחד אותה משאר הכלים הפיננסיים הקיימים במסחר ההון ומה הסיכונים הכרוכים במסחר בהן ומה היתרונות שהן מציעות על פני סוגי מסחר אחרים.

על מנת לקבל הבנה טובה יותר בנושא ולענות על שאלות כגון אלו, יש להבין במונחי יסוד הקשורים לנושא של אופציה כמו: נכס בסיס, תשואה, בתוך הכסף, חוץ לכסף ועוד. כמו בכל נושא אחר הקשור למסחר, ברגע ששולטים היטב במונחי היסוד, ניתן לראות ביתר קלות את ההיגיון הטמון במסחר באופציות וגם לנווט ביתר קלות את הדרך הקשורה במסחר בהן. במאמר זה נתמקד באופציית מעו"ף על מנת לקבל תשובות לשאלות אלו..

אופציות מעו"ף – מההתחלה

באופן כללי, ישנם מושגים כלליים החלים על כל סוגי האופציות. למשל – נכס הבסיס. נכס הבסיס הוא ה"סחורה" עליה נכתבת כל אופציה, והיא יכולה להיות מדד (כמו במקרה של אופציות מעו"ף), סחורה כלשהי (זהב, יהלומים, תבואה) או מניה של חברה הנסחרת בבורסה (טבע, ג'ונסון אנד ג'ונסון, ג'נרל אלקטריק).

המונח אופציה עצמו מתייחס לתהליך בו נכתב סוג של חוזה בין רושם האופציה לבין קונה האופציה, בו הם מסכימים לגבי סחר עתידי של נכס הבסיס המדובר, בתנאים הנקבעים במעמד כתיבת אופציה זו, כלומר בזמן עריכת החוזה.

הכדאיות בעניין גלומה באפשרות לעשות רווח כספי, עבור מי שחושב שהוא יודע איך הולך להשתנות ערך נכס הבסיס בעתיד. כלומר , אם לדעתו ערך הזהב ירד בעוד תקופה מסויימת המוגדרת מראש, כדאי לו לבחור בסוג של אופציה המאפשרת לו למכור את הזהב שיש ברשותו במחיר אותו הוא שווה כיום. לחילופין, אם לדעתו ערך המנייה הולך לנסוק – כדאי לקנות אופציה המאפשרת לקנות את המניה לפי ערכה כפי שהוא כיום.

מאפייני אופציות מעו"ף

באופן כללי, אופציות מעו"ף הן אופציות, שנכס הבסיס שלהן הוא מדד המעו"ף והן נסחרות בבורסה התל-אביבית לניירות ערך. מדד המעו"ף הוא שם נרדף למדד ת"א 25, שהוא המדד הכולל את פעילותן של 25 המניות בעלות ערך השוק הגבוה ביותר.

כך, מי שמעוניין לסחור באופציות של מעו"ף צריך להגדיר אם הוא קונה  או לחילופין כותב אופציית מכר (הנקראת גם אופציית PUT) או אופציית קנייה (הנקראת גם אופציית CALL). כאמור מי שקונה אופציה מסוג מכר, זכאי בסוף תקופת הפקיעה שלה למכור את נכס הבסיס שברשותו תמורת השווי שהוגדר במעמד קניית אופציה זו.

נוסף על כך יש גם להגדיר את מועד הפקיעה של כל אופציה. כלומר, על איזה תאריך יעד מדובר, שלגביו יש לקונה האופציה תחזית לגבי שווי נכס הבסיס. אם ניקח את מדד המעו"ף כדוגמא, נוכל להגיד כי אם ערכו הנתון בנקודת זמן כלשהי הוא 500 נקודות, ויש סוחר המניח כי ערכו עומד לזנק ב50 נקודות עד סוף החודש, כדאי לו לקנות אופציית מכר על מדד ת"א 25 שמועד פקיעתה בסוף אותו החודש. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בניית אתרים על ידי מומחים

קידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דן קומם

מאת: דן קומםרכב06/06/121328 צפיות
הוראות צו יבוא חופשי, המהווה את האסמכתא החוקית לביצוע ייבוא אישי בכלל וייבוא אישי של רכבים בפרט קובעות כי ייבוא אישי ייעשה על ידי אדם פרטי לשימושו האישי בלבד. כפועל יוצא של הוראה זו, אסר משרד התחבורה באופן גורף לייבא רכבים באפון אישי ולרשום אותם על שם חברה בע"מ.

מאת: דן קומםמעו"ף11/03/128734 צפיות
רבים מפחדים להשקיע באופציה, שכן הדבר מובן, זאת בשל העובדה שבמסחר של אופציות ניתן לעיתים להפסיד השקעות. מנגד מנתחים סטטיסטיים ומומחים רבים שמחים שהציבור הרחב עדיין לא גילה את הפוטנציאל בסוג השקעה זה, שכן הם חושבים שבכניסתו של הציבור למסחר של אופציות יהפוך השוק לפחות אטרקטיבי. לשם כך אותם מומחים זוכרים תמיד לטפטף את הפחד באזני האוכלוסייה, זאת כיוון שרוב כספם מגיע משוק מפותח זה.

מאת: דן קומםמט"ח19/02/121067 צפיות
אופציות הן הכלי המרכזי ביותר בעולם לביצוע עסקאות, בעזרתן משתמשים מומחים ומקצועיים בתחום ההשקעה כדי להגיע לרווחים נאים, לגידור השקעותיהם ולנטרול סיכונים. בישראל אופציות אינן כלי שנמצא בשימוש כפי שהוא נמצא במדינות אחרות בעולם וחבל שכך, שכן בשימוש באופציות יוכל כל אדם להרוויח סכומי כסף גדולים בזמן יחסית קצר.

מאת: דן קומםמתכוני מאפים22/02/118850 צפיות
סנדוויצ'ים לאירועים הם פיתרון מושלם מכל הבחינות וכמעט עבור כל סוג של אירוע – תשכחו מהרעיון שמדובר על אוכל פשוט ולא מרשים! בינינו, מי לא אוהב סנדוויץ' טוב? מדובר על אחת המנות הטעימות והמספקות ביותר וגם כזו שמאפשרת גיוון אין סופי של מרכיבים וטעמים. סנדוויצ'ים כבר ממש אינם נחלתם של אירועים משמימים כמו כנסים מקצועיים אפורים, אזכרות וכדומה וכיום כבר בהחלט ניתן לציין מגמה של קייטרינג מגשי אירוח מושקעים ואיכותיים שבנויים על טהרתם של סנדוויצ'ים מגוונים ומלאים בכל טוב.

מאמרים נוספים בנושא מעו"ף

מאת: רונן ביגמןמעו"ף04/08/143599 צפיות
משמעות העניין היא שלא צריך המון כסף בשביל לסחור. עם זאת המינוף עוזר להרוויח את 100% התנודתיות, אך זה עובד גם בהפסד. ולכן חשוב להגן על ההשקעה ולחשב הסיכון, ולשים STOP

מאת: go4itמעו"ף03/12/128605 צפיות
במאמר זה ניידע אותך אודות חשיבות השימוש במערכת מסחר מתקדמת ככל הניתן, כמו כן ניידע אותך כיצד תוכל לקבל מערכת מסחר אוטומטי המתממשקת למערכת ה FMR שלך ללא תשלום

מאת: שלמה דור-אספרמעו"ף20/09/129226 צפיות
שוק האופציות בארץ הפך להיות מבוקש בקרב אנשים ובמיוחד התחום של מסחר באופציות מעוף המאפשר לכל המעוניינים והמשקיעים במסחר להרוויח סכום נאה נוסף כל חודש. המסחר באופציות הולך וגדל וכיום ניתן למצוא אנשים רבים המשקיעים בתחום על אף שלא רכשו השכלה ואין להם ניסיון קודם, מצליחים להגיע לרווחים של סכומים לא מבוטלים.

מאת: go4itמעו"ף01/05/128733 צפיות
במאמר זה תוכל לקרוא אודות האפשרות לסחור בבורסה הישראלית באופציות מעוף בצורה אוטומטית לחלוטין בנוסף ניידע אותך אודות האפשרות להצטרף לקבוצת רכישה בעניין עמלות מסחר ושריתי מסחר בבורסה.

מאת: דן קומםמעו"ף11/03/128734 צפיות
רבים מפחדים להשקיע באופציה, שכן הדבר מובן, זאת בשל העובדה שבמסחר של אופציות ניתן לעיתים להפסיד השקעות. מנגד מנתחים סטטיסטיים ומומחים רבים שמחים שהציבור הרחב עדיין לא גילה את הפוטנציאל בסוג השקעה זה, שכן הם חושבים שבכניסתו של הציבור למסחר של אופציות יהפוך השוק לפחות אטרקטיבי. לשם כך אותם מומחים זוכרים תמיד לטפטף את הפחד באזני האוכלוסייה, זאת כיוון שרוב כספם מגיע משוק מפותח זה.

מאת: go4itמעו"ף30/11/119371 צפיות
במסגרת מאמר זה ניידע אותך אודות האפשרות לסחור באופציות מעוף באמצעות סימולאטור מעוף, כמו כן ניידע אותך אודות האפשרות לבצע מסחר בבורסה דרך קבוצת רכישה

מאת: go4itמעו"ף29/11/118564 צפיות
במסגרת מאמר זה ניידע אותך אודות האפשרות לסחור בבורסה הישראלית באסטרטגיות אוטומטיות במעוף, כמו כן ניידע אותך אודות האפשרות לבצע מסחר בבורסה בעמלות מסחר אטרקטיביות במיוחד במסגרת קבוצת רכישה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica