חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רישום רכבים מיבוא אישי על שם חברה בע"מ

מאת: דן קומםרכב06/06/20121331 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רישום רכבים מיבוא אישי על שם חברה בע"מ

הוראות צו יבוא חופשי, המהווה את האסמכתא החוקית לביצוע ייבוא אישי בכלל וייבוא אישי של רכבים בפרט קובעות כי ייבוא אישי ייעשה על ידי אדם פרטי לשימושו האישי בלבד.

כפועל יוצא של הוראה זו, אסר משרד התחבורה באופן גורף לייבא רכבים באפון אישי ולרשום אותם על שם חברה בע"מ.

לא זאת אף זאת, כחלק מהליך הייבוא, נדרש המייבא להצהיר בפני עורך דין כי אין בכוונתו להשתמש ברכב המיובא באופן אישי לצרכים מסחריים לרבות רישום הרכב על שם חברה וכמובן ניצול אפשרות הפחת והזיכויים השונים אשר ניתנים על ידי רשויות המס לרכבי חברה.

אם זאת, יש לציין כי הוראות צו יבוא חופשי נכתבו לפני שנים רבות וכיום עולם המסחר הבינלאומי ואלמנט הכפר הגלובלי שינו את חוקי המשחק כך שפעמים רבות, אנשים פרטיים מנהלים את עסקיהם דרך חברות אחזקה ולמרות מסך ההתאגדות אשר מפריד בין החברה לבין בעל המניות שלה, ייבוא אישי של רכב ורישומו על שם חברה כאמור לעיל, עדיין יעמוד בקריטריונים שהציב צו הייבוא, היינו שהרכב המיובא ישמש את מנהל החברה באופן אישי מחד אך ייתן לחברה את מגוון יתרונות המיסוי הניתנים לרכב חברה.

בנוסף, לטעמנו יש טעם נפגם באיסור זה אשר מלבד האמור לעיל, פוגע בראש ובראשונה בזכויות חוקיות בסיסיות כגון חופש הקניין, בנוסף איסור האפשרות לרישום רכבים מיובא אישי על שם חברה בע"מ יוצר אלמנט של איפה ואיפה בין רכבים אשר נרכשו בישראל באופן המקובל לבין רכבים שיובאו באופן אישי לישראל.

לפיכך יש לברך את ועדת זליכה שמונתה על ידי משרד התחבורה בכדי לבדוק את הגברת התחרותיות בענף יבוא לישראל והואיל והועדה קבעה במסגרת המלצותיה לשר כי יש לבטל את האיסור הקיים כיום לרישום רכבים בייבוא אישי על שם חברה בע"מ.

אין ספק כי מתן האפשרות לרישום הרכבים בייבוא אישי על שם חברה בע"מ, תגדיל באופן משמעותי את נתח השוק של הרכבים המיובאים באופן אישי לישראל הואיל וחברות רבות יעדיפו לייבא אישית רכבים מוזלים למנהלים בכירים חלף האפשרות הקיימת כיום והיא לרכוש רכבים יקרים בישראל ו/או לבחור במסלול הליסינג אשר אמנם יוצר לחברה הוצאה מסוימת מחד אך מאלץ אותה לשלם ריביות גבוהות בגין החכר הרכבים מה שבסופו של דבר איננו משתלם כלכלית.

אפשרות ייבוא רכב אישי ורישומו על שם חברה בע"מ, ייצור יתרונות רבים לחברה מייבאת.

כך לדוגמא, החברה תחסוך סך של 20-30% אל מול מחיר הרכב המקביל בישראל, כמו כן תוכל החברה לקבל מימון בנקאי ליבוא הרכב כנגד רישום שיעבוד לטובת הבנק המממן.

לסיכום, מדיניות משרד התחבורה אשר הושפעה עמוקות מהמחאה החברתית של קיץ 2011, מתאפיינת כיום בפתיחות יתרה לענף הייבוא האישי, ועדת זליכה אשר מונתה על ידי כבוד השר כץ, קבעה במפורש כי האלטרנטיבה האמיתית היחידה להורדת מחירי הרכבים בישראל היא היבוא האישי. משכך המליצה הועדה למשרד התחבורה לשנות את מדיניותו ולאפשר לחברות בע"מ לבצע יבוא אישי באופן ישיר, כך שהרכבים יירשמו על שם החברה עצמה וניתן יהיה לקבל את כל הזיכויים, ההטבות וקיזוזים השונים מרשויות המס באופן זהה לרכבים שנרכשו בישראל ונרשמו על שם חברה בע"מ.

אנו תקווה כי בהתאם להלך הרוח המאפיין את משרד התחבורה ובהתאם להצהרות שפורסמו ברבים, אכן קרוב היום שבו ניתצן יהיה לבצע ייבוא אישי לרכב ולרשום את הרכב מיובא על שם חברה בע"מ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בניית אתרים על ידי מומחים

קידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דן קומם

מאת: דן קומםמעו"ף16/04/128547 צפיות
אחד הנושאים המבלבלים ביותר ועם זאת הבסיסיים ביותר ולכן החשובים ביותר להבנה לעומק הוא נושא האופציות. שאלות נפוצות שעולות הינן: מהי אופציה, מה מייחד אותה משאר הכלים הפיננסיים הקיימים במסחר ההון ומה הסיכונים הכרוכים במסחר בהן ומה היתרונות שהן מציעות על פני סוגי מסחר אחרים.

מאת: דן קומםמעו"ף11/03/128736 צפיות
רבים מפחדים להשקיע באופציה, שכן הדבר מובן, זאת בשל העובדה שבמסחר של אופציות ניתן לעיתים להפסיד השקעות. מנגד מנתחים סטטיסטיים ומומחים רבים שמחים שהציבור הרחב עדיין לא גילה את הפוטנציאל בסוג השקעה זה, שכן הם חושבים שבכניסתו של הציבור למסחר של אופציות יהפוך השוק לפחות אטרקטיבי. לשם כך אותם מומחים זוכרים תמיד לטפטף את הפחד באזני האוכלוסייה, זאת כיוון שרוב כספם מגיע משוק מפותח זה.

מאת: דן קומםמט"ח19/02/121067 צפיות
אופציות הן הכלי המרכזי ביותר בעולם לביצוע עסקאות, בעזרתן משתמשים מומחים ומקצועיים בתחום ההשקעה כדי להגיע לרווחים נאים, לגידור השקעותיהם ולנטרול סיכונים. בישראל אופציות אינן כלי שנמצא בשימוש כפי שהוא נמצא במדינות אחרות בעולם וחבל שכך, שכן בשימוש באופציות יוכל כל אדם להרוויח סכומי כסף גדולים בזמן יחסית קצר.

מאת: דן קומםמתכוני מאפים22/02/118853 צפיות
סנדוויצ'ים לאירועים הם פיתרון מושלם מכל הבחינות וכמעט עבור כל סוג של אירוע – תשכחו מהרעיון שמדובר על אוכל פשוט ולא מרשים! בינינו, מי לא אוהב סנדוויץ' טוב? מדובר על אחת המנות הטעימות והמספקות ביותר וגם כזו שמאפשרת גיוון אין סופי של מרכיבים וטעמים. סנדוויצ'ים כבר ממש אינם נחלתם של אירועים משמימים כמו כנסים מקצועיים אפורים, אזכרות וכדומה וכיום כבר בהחלט ניתן לציין מגמה של קייטרינג מגשי אירוח מושקעים ואיכותיים שבנויים על טהרתם של סנדוויצ'ים מגוונים ומלאים בכל טוב.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213824 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213955 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214136 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204603 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195568 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196263 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193505 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica