חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע לא ניתן לומר שמשה היפנט את בני ישראל במדבר? אולי בעצם כל הניסים שקרו במדבר היו על ידי היפנוט?

מאת: יגאל כהןקבלה17/04/20121612 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שאלה: מדוע לא ניתן לומר שמשה היפנט את עם ישראל ו"שכנע" אותם שהם רואים קולות וברקים ועשן וכו'? וכן אולי כל הניסים שהיו במדבר סיני היו על ידי היפנוט.

תשובה: כמה תשובות בדבר:

דבר ראשון: האם ניתן עם ידי היפנוט להאכיל מיליוני בני אדם במדבר ללא אוכל? האם ניתן על ידי היפנוט לחזות נבואות ברורות שיתגשמו בעתיד? האם ניתן להצפין קודים נפלאים בתורה על ידי כישוף?

אי אפשר לשכנע מיליוני אנשים במשהו שהם לא ראו כאילו הם באמת ראו, כמו כן האם לדעתך ניתן לשכנע אדם שהוא אוכל ושהוא שבע בעוד שביטנו דורשת את שלה... גם אם יצליחו לשכנע את האדם אבל לא יצליחו לשכנע את גופו...

כמו כן יש לדעת שמומחים טוענים שכ-20% של בני האדם אינם ניתנים להפנוט כלל. השאר הם קשי-הפנוט בדרגות שונות, ובמקרה של צורך, רפואי למשל, על המהפנט להשקיע לפעמים עבודה ממושכת כדי להביא את אלה למצב הפנוטי, וגם הוא לעיתים רדוד למדי.

במופעים בהם מציגים המהפנטים את יכולתם נערכות ההדגמות על אנשים המשתייכים ל- 20 האחוזים מן האנשים המתהפנטים בקלות. יתרה מזו; מבלי שהקהל יודע זאת, עברו כבר מהופנטים אלה היפנוזה חוזרת עוד לפני ההצגה הפומבית, ובשעת ההצגה הם עולים אל הבמה מתוך קהל כמתנדבים... כך נוצר הרושם על יכולתו הבלתי מוגבלת כביכול של המהפנט...!

עובדה נוספת היא, שאי-אפשר להפנט אדם בניגוד לרצונו. ההיפנוזה היא תהליך מסויים המבוצע על-ידי המהופנט בהדרכתו של המהפנט. אם המהופנט לא מסכים רגשית ונפשית להיפנוט אז ההפנוט לא יצליח כלל! לכן אי-אפשר להפנט תינוק או מטורף, באשר הללו חסרים את הכלים הפסיכולוגיים הדרושים לשיתוף פעולה עם המהפנט.

עובדה נוספת היא, שגם במצב היפנוטי לא יציית המהופנט להוראה הנוגדת את מצפונו, השקפתו, או כל רגש עמוק שבו. מהופנט לא ישמע להוראת המהפנט לתת את כל כספו, ובודאי לא לירות במישהו.

העובדות האלה הן ידע ראשוני לכל חוקר היפנוזה. לפיהן גם מובן מדוע המהפנטים הנראים 'כל-יכולים' אינם שליטי העולם. אין מהפנט יכול לנצל את כושרו באספת בחירות להורות לקהל בעד מי להצביע. הוא אינו יכול להביא לידי כך שאפילו חלק קטן מהנוכחים במופע שלו ישלחו לו בדואר בבואם הביתה צ'ק על-סך 10 שקלים...

לצפייה ברשימה השאלות המלאה בנושאי רוחניות קבלה ומיסטיקה כנסו לכאן שאלות תשובות ביהדות וקבלה

 


 



תגיות המאמר: אמונה, ניסים, תורת ישראל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כמו כן הוא מנהל חנות  ספרי קודש - המציעה דיסקים וחוברות במגוון נושאים ביהדות וקבלה.

מי שרוצה מילון עברי עברי למציאת מילים נרדפות יוכל להכנס ולהוריד תוכנה למילון עברי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יגאל כהן

מאת: יגאל כהןרשתות חברתיות22/11/121556 צפיות
כדי להבין מהו קידום אתרים בעזרת רשתות חברתיות, ומה היתרון הבולט בכך- ראשית חובה עלינו לדעת מהו קידום אתרים. אז נוכל לראות כי קידום אתרים בעזרת רשתות חברתיות היא הדרך המומלצת מבין שיטות קידום נוספות.

מאת: יגאל כהןיהדות22/11/121073 צפיות
מהו הדבר שמיחד את ספרי הקודש משאר הספרים האחרים? מדוע הם הבסיס עליו עם ישראל ממשיך בכל ימי הגלות שלנו? ספרי הקודש אלו תורת אלוקים, האלוקים נתן את התורה וחכמי ישראל בכל הדורות פירשו ונתנו לנו לטעום עוד ועוד מחכמת התורה. האם ידעת מהו הספר הנמכר ביותר בעולם כולו? לא ספר השיאים של גינס וממש לא הארי פוטר, לא ספר על עשיית כסף או לחילופין ספר על זוגיות. ובכן הספר הנמכר ביותר בעולם הוא ספר התנ"ך.

מאת: יגאל כהןהארה17/04/128538 צפיות
שאלה: אם התורה אמת מדוע יש הרבה יהודים שלא מקיימים אותה? ביניהם דוקטורים ופרופסורים ואנשים חכמים ואקדמאים? תשובה: תמצית תשובה: אם התזונה הטבעית היא הכי בריאה מדוע יש הרבה שנוהגים בניגוד להדרכותיה? אם העישון מסוכן (עד כדי כך שכתוב על כל חפיסה "העישון הורג" או "העישון מסרטן" וכו') אם כן מדוע כל כך הרבה מעשנים?

מאת: יגאל כהןרוחניות - כללי17/04/121723 צפיות
ההסבר הפשוט מדוע אלוקים נתן את התורה רק לעם ישראל ולא לכלל האנושות הוא- כי אין אופיו של עם זה שווה לאופיו של עם זה, ואין ההיסטוריה של עם זה שווה להיסטוריה של עם אחר, ואין טבעה של ארץ זו דומה לטבעה של חברתה. וכמו שכל עם יש לו "אופי" אחר, כך מתאים לו גם דרך חיים אחרת. התורה דורשת דרך חיים מסויימת ומחייבת מאוד ואלו

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/121156 צפיות
יש דעות ש"ישו" עשה ניסים לעיני העם האם אין בזה בכדי לאמת את אמונת הנוצרים? תשובה: ניסים הם לא היסוד לאמיתותה של דת. דווקא היהדות אינה מייחסת חשיבות לטיעון התרחשות ניסים כבסיס לייסוד דת. אמנם יתכן לחזק את מאמיניה של הדת על ידי ניסים, א

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/122594 צפיות
תאר לך את חיים התרמילאי שהסתבך ביער עבות, והוא מחפש את הדרך לצאת מהמבוך של היער, והנה הוא פוגש אדם שמנהיג אחריו 100 איש והם הולכים אחד אחרי השני בשורה ישרה, 100 אנשים קשורי עיניים וכל אחד מניח את ידו על כתפי חבירו.

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/121698 צפיות
שאלה: למה להתחיל לחפש את האמת דווקא בדת היהודית ובתנ"ך? הרי יש אלפי דתות ואלפי תורות? תשובה: יש כמה סיבות טובות לחפש את האמת דווקא בדת היהודית ודווקא בתנ"ך. סיבה ראשונה היא שהרי אלוקים ברא אותך יהודי- בן לעם ישראל,

מאמרים נוספים בנושא קבלה

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1937452 צפיות
מעשה בזוג, בעל ואישה שחיו להם באושר ובשלום, גם פרנסה היתה להם ברווח אך דבר אחד העיב על אושרם, הם לא זכו להיפקד בילדים

מאת: בתיה כץקבלה15/05/1936310 צפיות
ביום ל"ג בעומר מציינים את יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי כאשר הספר המזוהה איתו ביותר הוא ספר הזוהר הקדוש, ספר יסודי בתורת הקבלה.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1927980 צפיות
"רבי שמעון הצדיק, באתי לציון במיוחד לכבודך על מנת לספר את שערות בני יחיד אשר נתן לי האלוקים בזכותך, קיימתי את נדרי, אתמול הבאתי אותו חי וגזזתי את שיער ראשו בשירה ובזמרה, איך עתה אוכל לסוע מכאן בלעדי בני יחידי.

מאת: בתיה כץקבלה08/05/1929635 צפיות
ידוע ומפורסם שלהחזיק את ספר הזוהר בבית זה מעין כלי מחזיק ברכה, כמו קמע שמסוגל לישועות רבות ולכן אנשים רבים מכל המגזרים מחזיקים בביתם את ספר הזוהר הקדוש, יתרה מכך ישנם גם הלומדים בספר הזוהר כיוון שהלימוד ב...

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191663 צפיות
כל אחד חשוף לעין הרע בפרט תינוקות יפים, אנשים בעלי כישרונות, עושר, מעמד מיוחד ועוד. הדברים הטובים האלה מושכים איתם עין הרע כיוון שהם גורמים לקנאה ולצרות עין, ובמקום שיש צרות עין וקנאה בא עין הרע על האדם.

מאת: בתיה כץקבלה25/02/191292 צפיות
שתשעים ותשעה אחוז מהמתים מתו מחמת עין הרע, ורק אחוז אחד מת בדרך ארץ, דהיינו משום שהגיע זמנו. הנה יוצא מדברי הגמרא, שיש מציאות של עין הרע בעולם.

מאת: בתיה כץקבלה07/01/191608 צפיות
גם לאחר פטירה של אדם קרוב ניתן להועיל לו ולשמח אותו על ידי שנעשה לו תיקון לנפטר, אותו תיקון שמביא לנשמתו נחת רוח גדולה, גורם למירוק עוונות של הנפטר ועושה עילוי נשמה גדול בעולמות עליונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica