חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם זה שיש מאות מיליוני מאמינים בדתות האחרות כמו הנצרות והאיסלם, מדוע אין בזה להוכיח את אמיתותן?

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/20122593 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

  1. מספר המאמיניםביהדות,בנצרות ובאיסלם

שאלה: האם זה שיש מאות מיליוני מאמינים בדתות האחרות כמו הנצרות והאיסלם, מדוע אין בזה להוכיח את אמיתותן?

תשובה:  תאר לך את חיים התרמילאי שהסתבך ביער עבות, והוא מחפש את הדרך לצאת מהמבוך של היער, והנה הוא פוגש אדם שמנהיג אחריו 100 איש והם הולכים אחד אחרי השני בשורה ישרה, 100 אנשים קשורי עיניים וכל אחד מניח את ידו על כתפי חבירו.

חיים התרמילאי פונה למנהיג  ושואל אותו האם הוא יודע את הכיוון הנכון על מנת לצאת מהיער?

המנהיג עונה לו : בודאי שאני יודע ! אתה לא רואה כמה אנשים הולכים אחרי, הנה יש לי מָפָּה ממנהל היער שהוא נתן לי אותה ויש בה הדרכה כיצד לצאת מהיער בשלום.
חיים התרמילאי שואל את המנהיג, מי ראה יחד איתך שהוא נתן לך את המפה? והוא עונה לחיים: הנה תשאל את כל האנשים שהולכים אחרי כולם מאמינים לי סימן שאני צודק.
האם תתחשב במספר האנשים שהולכים אחריו? האם נראה לך שקבוצה זו תיחשב כ- 100 אנשים חושבים עצמאיים או כמנהיג אחד המוביל 100 אנשים עיוורים?

לעומת זאת תאר לך שחיים פוגש רק  10 בני אדם ההולכים ביער אבל הם הולכים באופן עצמאי כולם לכיוון אחד ויש להם מפה ביד וכולם אומרים שמנהל היער נתן להם את המפה ובה יש הדרכה כיצד לצאת מהיער.
ובכן, למי תאמין? להולכים העצמאיים, או למנהיג עם 100 האנשים קשורי העיניים?

ולענייננו: נכון שכיום יש לנצרות ולאיסלם מיליוני מאמינים, אבל  אם נחקור למה הם מאמינים ועל מה מבוססת אמונתם, אם נבדוק אחורה אחורה על מה מבוססת אמונתם, נגלה שהם מאמינים לאדם אחד (ישו, מוחמד) שכאילו התגלה אלוקים אליו ונתן לו תורה.

קורא יקר! הזוכר אתה את מבנה הפירמידה? בוודאי תזכור כי זה מבנה יציב ביותר. אולם מה יקרה אם נהפוך את הפירמידה, וכולה תעמוד רק על החוד שלה? הלוא היא תהיה מבנה חסר יציבות לחלוטין. כך כל הדתות בנויות בצורת פירמידה הפוכה, כולה בנויה כל חודו של קול של אדם אחד שטוען שאלוקים התגלה אליו ונתן לו תורה.

לעומת זאת, אמונת היהדות מבוססת על מיליוני אנשים שראו את אלוקים נותן לעם שלם את המפה של העולם את התורה. לא שייך להמציא כזה מעמד ואי אפשר להשתיל אירוע ענק כזה בקנה מידה לאומי.

אפשר להמשיל זאת לשרשרת, אם תרצה לבדוק את חוזקה של השרשרת, בדוק את החוליה הכי חלשה שלה. אם תרצה לבדוק את חוזקו של הבניין, בדוק את היסודות של הבניין: על מה הוא בנוי. אם תמצא שהחוליה - הטבעת הראשונה בשרשרת - היא חלשה, אז לא יעזרו שאר החוליות בשרשרת ולא יעזור כמה חוליות-טבעות יש בשרשרת, כי אמיתותו ואמינותו של הסיפור בנויות על מספר העדים שנכחו באירוע הראשוני.

החוליה הראשונה גם בנצרות וגם באיסלם ובכל שאר הדתות בנויות על חוליה חלשה ביותר שלא ניתנת לאימות, והיא שמנהיג הדת קיבל תורה מאלוקים. אבל אף אחד לא ראה אותו איך הוא קיבל והאם באמת הוא קיבל.

אדם שישאל בעל דת אחרת במה אתה מאמין, הוא  יאמר לו שהוא מאמין לקאדי או לכומר, והכומר עצמו מאמין לכומר אחר, ואם נבדוק  אחורה אחורה עד שמגיעים לחוליה הראשונה, שהכומר הראשון מאמין לישו שאומר שאלוקים התגלה אליו. זאת אומרת כל החוליות בנויות לבסוף על אמונה באדם אחד שמספר שנתנו לו תורה, בו בזמן שלא ניתן לאמת סיפור זה. (וכך גם באיסלם)

לעומת זאת, מי שיבדוק אחורה אחורה את אמונת היהדות, יראה שהחוליה הראשונה שביהדות בנויה על נתינת תורה במעמד עם שלם במעמד הר סיני. לא שייך לספר מעמד המוני כזה של נתינת תורה לעם שלם לולא שהוא באמת קרה.

ולכן כמות המאמינים בדת מסויימת כלל לא מוכיחה על אמיתותה ואמינותה של הדת כי היא בנוייה על בסיס ראשוני שלא ניתן לאימות לעומת הדת היהודית שבנויה על בסיס ראשוני רחב ולאומי והיא היחידה הניתנת לאימות.

אלוקים בעצמו ייעד את משה כנביאו לפני כל העם היהודי בהר סיני, ולכן ניתן להסיק שאלוקים יכול לתת להם מצוות דרך משה. לעומת זאת אין שום מנהיג דתי בכל הדתות שיכול לטעון שאלוקים נגלה לעם שלם ובו הוא סמך את ידו עליו בתור מנהיג דתי.

בנוסף לכך, יש לדעת שהיהדות, שלא כדתות אחרות, לא מעודדת כלל הצטרפות אליה ולכן תרי"ג המצוות ניתנו לעם- ישראל בלבד, ולגוי אפילו אסור לקיימן. ולכן אין לנו שום עניין לעודד גיור, וכאשר גוי מביע את רצונו להצטרף לעם היהודי, אנו מצווים לנסות לדחותו, ורק אם כוונתו כנה ועזה - לקבלו.

לעומת זאת, בנצרות ובאיסלם, חלק מהותי מקיום מצוות הדת הוא לצרף כמה שיותר מאמינים לדת, ולכן המספר הרב שלהן.

ביהדות ישנו חלק ששייך לעם-ישראל בלבד והוא תרי"ג המצוות, אבל ישנו חלק אוניברסאלי, כלל-אנושי. והוא: האמונה בה' אחד ויתר המצוות הכלליות, המכונות 'שבע מצוות בני-נח', ומצוות אלו הן מיועדות לכל בן- אנוש על-פני האדמה. והדברים הללו אכן הגיעו לכל האנושות - מתוך היהדות.

לפני כ-3300 שנים התרחש מעמד הר-סיני, שבו קיבלנו את התורה. היה זה בתקופה שבה העולם כולו עבד אלילים, והעם היהודי היה היחיד שהאמין באלוקים אחד, אלוקים שאין לו גוף ולא דמות הגוף. היתה זו אמונה שהאנושות, באותם ימים, לא היתה מסוגלת לקבל.

רק שנים רבות אחר-כך קמו הדתות המונותיאיסטיות האחרות. הן נטלו מן היהדות את רעיון האמונה בא-ל אחד, והפיצו אותו בקרב מאות-מיליוני בני-אדם. ברור שהדתות הללו הוסיפו על אמונה בסיסית זו תוספות ופרשנויות משלהן, כולל עיוותים מסויימים, אך בפועל, בדרך זו נעשתה האמונה בבורא העולם לנחלת האנושות כולה.

כך ניצחה לבסוף האמת. אותו חלק דתי כלל-אנושי שיש בדת ישראל, אכן הגיע לתודעת האנושות כולה. איננו עוד מעטים באמונתנו בה' אחד. העולם כולו כבר התנער מן האלילות והגיע להכרה ברעיון האחדות האלוקית.

מובן שאיננו זקוקים לתמיכת העולם באמונתנו, אלא שיש גם לנו עניין בזה. ראשית, בהר- סיני צווינו להביא את נושא 'שבע מצוות בני-נח' לתודעת כל בני- האנוש. שנית, זהו חלק מהייעוד שצפוי להתקיים בימות המשיח. אחד הדברים שהמשיח אמור לעשות הוא "לתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד", כדברי הרמב"ם. ככל שהאנושות נעשית בשלה יותר לרעיון זה, אנו מבינים שזמן ביאת המשיח מתקרב והולך.

בשנים האחרונות ראינו במו-עינינו בקריסתו של מכשול נוסף לאמונה בה' אחד: הקומוניזם, שחרת על דגלו את האתיאיזם והכפירה המוחלטת, התמוטט כמגדל-קלפים. כך התנפץ לרסיסים גם אליל זה. ועכשיו העולם כולו כבר מוכן להכרה בבורא העולם ומנהיגו, ומחכים רק למשיח שיעשה את המלאכה. ולסיכום, משימה שהחלה לפני כ-3300 שנים, עומדת לקראת השלמתה, במהרה בימינו אמן!

לסיכום: אין הכמות מוכיחה על איכות, כמות המאמינים לא משנה את האמינות של דת זו או אחרת אלא הבסיס הראשוני של הדת הוא הקובע עד כמה הוא נכון ואמיתי. לדת היהודית יש בסיס איתן כל כך עד ששאר הדתות לא יכלו להכחישו ולכן ביססו את דתם על הדת היהודית עם שינויים ותוספות שלא ניתן להוכיח את אמיתותן.

שאלה זו היא אחת מתוך יותר ממאה שאלות ותשובות ביהדות וקבלה, לצפייה ברשימת השאלות המלאה כנסו לכאן - שאלות רוחניות מיסטיקה קבלה


 



תגיות המאמר: יהדות, אמונה, תורה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כמו כן הוא מנהל חנות  ספרי קודש - המציעה דיסקים וחוברות במגוון נושאים ביהדות וקבלה.

מי שרוצה מילון עברי עברי למציאת מילים נרדפות יוכל להכנס ולהוריד תוכנה למילון עברי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יגאל כהן

מאת: יגאל כהןרשתות חברתיות22/11/121556 צפיות
כדי להבין מהו קידום אתרים בעזרת רשתות חברתיות, ומה היתרון הבולט בכך- ראשית חובה עלינו לדעת מהו קידום אתרים. אז נוכל לראות כי קידום אתרים בעזרת רשתות חברתיות היא הדרך המומלצת מבין שיטות קידום נוספות.

מאת: יגאל כהןיהדות22/11/121073 צפיות
מהו הדבר שמיחד את ספרי הקודש משאר הספרים האחרים? מדוע הם הבסיס עליו עם ישראל ממשיך בכל ימי הגלות שלנו? ספרי הקודש אלו תורת אלוקים, האלוקים נתן את התורה וחכמי ישראל בכל הדורות פירשו ונתנו לנו לטעום עוד ועוד מחכמת התורה. האם ידעת מהו הספר הנמכר ביותר בעולם כולו? לא ספר השיאים של גינס וממש לא הארי פוטר, לא ספר על עשיית כסף או לחילופין ספר על זוגיות. ובכן הספר הנמכר ביותר בעולם הוא ספר התנ"ך.

מאת: יגאל כהןהארה17/04/128538 צפיות
שאלה: אם התורה אמת מדוע יש הרבה יהודים שלא מקיימים אותה? ביניהם דוקטורים ופרופסורים ואנשים חכמים ואקדמאים? תשובה: תמצית תשובה: אם התזונה הטבעית היא הכי בריאה מדוע יש הרבה שנוהגים בניגוד להדרכותיה? אם העישון מסוכן (עד כדי כך שכתוב על כל חפיסה "העישון הורג" או "העישון מסרטן" וכו') אם כן מדוע כל כך הרבה מעשנים?

מאת: יגאל כהןרוחניות - כללי17/04/121723 צפיות
ההסבר הפשוט מדוע אלוקים נתן את התורה רק לעם ישראל ולא לכלל האנושות הוא- כי אין אופיו של עם זה שווה לאופיו של עם זה, ואין ההיסטוריה של עם זה שווה להיסטוריה של עם אחר, ואין טבעה של ארץ זו דומה לטבעה של חברתה. וכמו שכל עם יש לו "אופי" אחר, כך מתאים לו גם דרך חיים אחרת. התורה דורשת דרך חיים מסויימת ומחייבת מאוד ואלו

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/121156 צפיות
יש דעות ש"ישו" עשה ניסים לעיני העם האם אין בזה בכדי לאמת את אמונת הנוצרים? תשובה: ניסים הם לא היסוד לאמיתותה של דת. דווקא היהדות אינה מייחסת חשיבות לטיעון התרחשות ניסים כבסיס לייסוד דת. אמנם יתכן לחזק את מאמיניה של הדת על ידי ניסים, א

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/121698 צפיות
שאלה: למה להתחיל לחפש את האמת דווקא בדת היהודית ובתנ"ך? הרי יש אלפי דתות ואלפי תורות? תשובה: יש כמה סיבות טובות לחפש את האמת דווקא בדת היהודית ודווקא בתנ"ך. סיבה ראשונה היא שהרי אלוקים ברא אותך יהודי- בן לעם ישראל,

מאת: יגאל כהןיהדות17/04/121103 צפיות
שאלה: התורה נכתבה לפני 3,300 שנה והדברים שלה היו מתאימים לאותה התקופה. אם כן מדוע שאנחנו לא נשפץ את התורה על מנת שהיא תתאים לדור שלנו? תשובה: כאשר היצרן הוא בן אדם, הדברים שלך נכונים. כמו שאנחנו רואים שכל י

מאמרים נוספים בנושא פרשת השבוע

מאת: דוד דרומרפרשת השבוע18/07/181040 צפיות
תחילת הנאום בפרשתנו, פרשת "דברים", והוא פותח בתוכחות משה לעם רק שאלה תוכחות שנאמרות ברמז וכפי שמפרש רש"י במקום, זה מפני כבודם של ישראל,

מאת: דוד דרומרפרשת השבוע06/06/181077 צפיות
בשבת נקרא בפרשת השבוע, פרשת "שלח לך", על אחד החטאים הגדולים שחטאו בני ישראל בזמן הליכתם במדבר.

מאת: דוד דרומרפרשת השבוע31/05/181001 צפיות
פרשת השבוע שלנו, פרשת "בהעלותך", פותחת בנושא הדלקת המנורה במקדש ומתוכה ניתן ללמוד עניין חשוב ומהותי בעולם החינוך.

מאת: דוד דרומרפרשת השבוע24/05/181025 צפיות
השבוע חגגנו וציינו את חג שבועות הוא חג מתן תורה.

מאת: דוד דרומרפרשת השבוע16/05/181046 צפיות
בשעה טובה אנו מתחילים השבת את החומש הרביעי, חומש "במדבר".

מאת: דוד דרומרפרשת השבוע10/05/181031 צפיות
הנה אנו שוב מגיעים לסיומו של חומש "ויקרא". חומש שבחלקו הראשון עסקנו רבות בענייני קדושה כמו קורבנות ועבודת הכוהנים בבית המקדש ובחלקו השני נגעה התורה בפרטי הפרטים של חיי היום יום הלאומיים והחברתיים שלנו כאומה וכבני אנוש.

מאת: דוד דרומרפרשת השבוע25/04/181125 צפיות
רוצים תמיד להגיע לתוצאות. להצלחות. לכבוש יעדים ולהגיע אליהם הכי מהר שאפשר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica