חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דלקת לבלב בכלב

מאת: דר' תומרוטרינריה17/04/20121314 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הלבלב הוא איבר חשוב אשר נמצא בבטן ותפקידו הוא ייצור הורמונים כגון האינסולין ובנוסף ייצור אנזימים המסייעים בעיכול המזון. בשגרה, אנזימי העיכול אשר מיוצרים בלבלב נשמרים במצב לא פעיל. דלקת בלבלב מתרחשת כאשר אנזימים אלו הופכים לפעילים טרם זמנם ומתחילים בתהליך עיכול עצמי של הלבלב ואברי חלל הבטן הסובבים אותו.

מהם הסימנים של דלקת לבלב בכלב?

חוסר רצון לאכול

הקאות

שלשולים (לעיתים שלשול עם דם)

התייבשות קשה בשל ההקאות והשלשולים

כאב בטן (דלקת לבלב נחשבת מחלה כואבת)

מהם הגורמים לדלקת בלבלב?

בכלבים,  הגורמים העיקריים למחלה כוללים תרופות ורעלים, ירידה באספקת הדם והחמצן ללבלב, השמנת יתר, אכילת מזון שומני או גידולים (בלבלב עצמו או בסביבתו). לצערנו, בחלק מן הכלבים בהם מאובחנת דלקת בלבלב לא תמיד נמצא הגורם הראשוני.

כיצד מאבחנים דלקת לבלב?

אבחון המחלה נעשה באמצעות בדיקות דם ואולטראסאונד.

בדיקות דם כגון ספירת דם או בדיקת ביוכימיה של הדם עשויות להעלות חשד למחלה אך אינן מאשרות את קיומה. ישנה בדיקת דם ספציפית (בעלת אמינות של מעל 80%) אשר מאשרת קיום דלקת בלבלב. בדיקה זו נחשבת היום שימושית וחשובה ביותר באבחון המחלה.

בבדיקת אולטרסאונד של הבטן ניתן לראות את הלבלב ולבחון האם יש סימנים לדלקת או גידול. כמו כן הבדיקה מסייעת באבחון חומרת המחלה ולעיתים בזיהוי של מחלות נלוות (דוגמת חסימה של צינור המרה).

טיפול בדלקת לבלב בכלבים

מרכיבי הטיפול הם: נוזלים לווריד, תרופות כנגד בחילות והקאות, מגני מערכת עיכול, שיכוך כאבים, אנטיביוטיקה והזנה במזון רפואי מיוחד. במקרי הקאות רבותיש צורך בצום או בצינור הזנה מיוחד.

חשוב להבין כי מקרים חמורים של דלקת בלבלב דורשים אשפוז, טיפול אינטנסיבי וניטור צמוד. מסיבה זו, מקרים אלו צריכים להיות מטופלים ע"י בית חולים וטרינרי (ולא במרפאה וטרינרית פרטית).

כמו כן, במקרים קשים של דלקת לבלב קיימת פגיעה בקרישת הדם וקיים צורך בטיפול במנות פלאסמה אשר נקנות מבנק דם לכלבים.

תחזית החלמה

דלקת הלבלב היא מחלה לא צפויה, עם שונות רבה בדרגת החומרה ולעיתים קשה להניח מראש מהם סיכויי ההחלמה של הכלב. מכיוון שהמחלה דורשת טיפול מהיר ואינטנסיבי, לא מומלץ לחכות בלילות או בחגים לפתיחת המרפאה השכונתית ובכל חשד לה מומלץ להתייעץ עם וטרינר תורן.

במקרים בהם הגורם לדלקת הלבלב מאובחן וניתן לתיקון (כגון, חשיפה לרעל, תופעת לוואי של תרופה או אכילת ארוחה עתירת שומן), טיפול אינטנסיבי בבית חולים וטרינרי מוביל במקרים רבים להחלמה.

בחלק מהמקרים, דלקת לבלב עשויה להיות מלווה בסיבוכים חמורים ומסכני חיים, אשר יובילו למותו של הכלב למרות טיפול אינטנסיבי. במקרים אחרים, המחלה עלולה להפוך לכרונית, או עלולה לחזור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר' תומר ויינגרם
"בית החולים הוטרינרי בהרצליה"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דר' תומר

מאת: דר' תומרוטרינריה26/09/131611 צפיות
אלרגיה לפרעושים הינה סוג האלרגיה הנפוץ ביותר בכלבים וחתולים. האלרגיה גורמת לדלקות עור וגירודים הפוגעים באיכות החיים של הכלב או החתול, לעיתים בצורה קשה. על אבחון האלרגיה והטיפול בה במאמר זה.

מאת: דר' תומראילוף בעלי חיים17/11/121527 צפיות
אילוף גורי כלבים לעשיית צרכים הינו תהליך הדורש מחויבות ועקביות מצב הבעלים. במאמר זה תוכלו למצוא מידע שיעזור לכם לאלף את הגור לעשות את הצרכים מחוץ לבית תוך מספר שבועות.

מאת: דר' תומרוטרינריה13/09/121858 צפיות
המתת חסד לכלבים או לחתולים שלנו היא החלטה כאובה ביותר. מחלות סופניות או הזדקנות חיית המחמד שלנו, מציבים אותנו מול הדילמה הקשה מכל, מתי הזמן הנכון להרדים את הכלב או החתול? לשאלה זו אין תשובה קלה, מאמר זה בה לנסות לעזור לכם לקבל את ההחלטה.

מאת: דר' תומרוטרינריה15/08/121499 צפיות
כלבת הינה מחלה קטלנית הפוגעת בכל היונקים, בישראל מדווחים מידי שנה עשרות מקרי כלבת בחיות מחמד וחיות בר. במאמר תמצאו מידע לגבי סימני כלבת בבעלי חיים, מניעת מחלת הכלבת והמצב במדינת ישראל

מאת: דר' תומרוטרינריה18/05/121207 צפיות
מאמר על התקדמות הרפואה הוטרינרית בישראל.

מאת: דר' תומרוטרינריה06/05/121044 צפיות
האם לאמץ כלב גזעי או מעורב? הסבר על היתרונות באימוץ כלבים מעורבים.

מאת: דר' תומרוטרינריה06/05/121224 צפיות
מאמר העוסק בסכנות ופגיעות האפשריות בכלבים בקיץ הישראלי

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197136 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187248 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187414 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187749 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187820 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187890 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184129 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica