חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיים תיקנים – הדברת מזיקים ממבט אחר

מאת: שמואל אסייאגהדברה22/04/20121247 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הידעתם? מזיקים וחרקים שונים מהווים כ- 80% ממגוון המינים שעל כדור הארץ. יחד עם ואף על פי שנאת האדם אל צורת חיים זו במרוצת השנים, צלחו אלו את כל המכשולים שהוצבו הפניהם, שנים על גבי שנים, מזה כ- 300 מיליון שנה. ואולם, ראוי כי נדע מעט יותר על יצורים אלו, ואולי מנקודת מבט מעט שונה. בפעם הבאה שתזמינו שירותי הדברה לביתכם, תראו את הדברים מנקודת מבט שונה במקצת.

אחת הסיבות ההופכות את שירותי הדברת מזיקים למבוקשים כל כך, הינה היותם ניזוני כל, היינו, ניזונים כמעט מכל מזון אורגני קיים שהוא, יכולתם המדהימה להתסתגלות לתנאי מחייה שונים, וניצול של התנאים הטבעיים לצרכיהם. עד כה, איתר האדם יותר מ- 4500 מיני תיקנים, כאשר הינם מתחלקים לקבוצות שונות, ומתוכם רק כ- 30 סוגים אכן חיים בקרבת מגורי האדם, וכן סוגים שונים של שירותי הדברת מזיקים מותאמת בהתאם לזן הרלוונטי. על הסתגלותם האדירה תועיד תפוצתם בקרב אזורי אקלים לא נוחים במיוחד.


אף במקומות ממוזגים, ניתן לצפות במינים שונים של תיקנים, אף שאלו חובבי חום ולחות, ואף במקומות כמחסנים או תשתיות כביוב, אשפה ועוד. ואולם, יחד עם זאת, שירותי הדברת מזיקים ניתנים בעבור כל נקודות אלו, כאשר ישנם מספר סוגים של תיקנים: התיקן האמריקאי, התיקן הגרמני, תיקן הפסים, והתיקן המזרחי, המהווים את ה'שם הרע' של התיקנים והינו הסיבה העיקרית להתפתחות שירותי הדברה בכלל כמו גם הדברת מזיקים בפרט. מאחר וגופם של אלו פחוס, מתאפשרת להם גישם למקומות צרים מאד כגון סדקים.


כדי לאתר את הצורך בביצוע הדברת מזיקים בביתנו, נוכל לזהות על ידי הנשל אותו התיקנים משילים מעליהם אחת לתקופה. קצב הריבוי המהיר של התיקנים, הסתגלותם לתנאי מחייה שונים ויכלתם להתפשט ולחיות בתוך מערכות מקורות שונות כביוב וכיו"ב, הפכו את ביצוע הדברת מזיקים ללא פשוטה. מפאת המחלות שהם נושאים על גופם בטיילם במערכות שונות ואל תוך המטבח ואזורי מגורים, נדרשת הדברה פרקטית ויעילה אשר תמגר את התופעה לטווח זמן ארוך וביעילות.
אע"פ שתכונות מרבית  סוגי התיקנים דומות, קיימים הבדלים מהותיים באופן בו הם מקיימים את עצמם, ובך מצריכים את האדם לפתח שיטות שונות של הדברת מזיקים המותאמת לכל סוג אשר יהיה, כאשר לבד מהתיקן המזרחי, הדברת מזיקים אחרים על סוגי התיקנים השונים הינה דומה.

 



תגיות המאמר: הדברה, הדברת מזיקים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל אסייאג

מאת: שמואל אסייאגאירועים וחתונות – כללי23/04/121218 צפיות
קיימות דרכים רבות להנצחת אירוע מרגש בזכרונם של אהובינו, המשפחה, חברים, קולגות ומכרים. אחת הדרכים הנפוצות והיעילות הינן הענקת שי קטן דוגמת מגנטים לאירועים ההופכים את הרגעים המרגשים באירוע לחיים בזכרוננו שנים רבות.

מאת: שמואל אסייאגעיצוב גינות19/04/121100 צפיות
המאמר מביא לידיעת הגולשים מידע כללי בנוגע לתנודות הכלליות בתחום גינון על השינויים הרבים שנכנסו לענף לאחרונה, התפתחויות טכנולוגיות ותפיסתיות בעל היצע נרחב המאפשר הגשמת כל חלום טבע, עד לפרטים הקטנים ביותר.

מאת: שמואל אסייאגבניין ואחזקה - כללי16/04/121042 צפיות
דודי שמש הינם אחת ההמצאות הירוקות הלוקחות חלק משמעותי במגמת הפרו אקולוגית. התופעה מקבלת תאוצה על רקע הנזקים השונים הנגרמים במאות האחרונות לכדור הארץ, ועם עליית המודעות לאיכות הסביבה והחשיבות של שמירה אישית עליה בכל אחד מהבתים.

מאת: שמואל אסייאגאדריכלות פנים15/04/121224 צפיות
המיתון הגואה בשנים האחרונות, גורר עימו אי אילו השלכות על האוכלוסיות השונות, וניכר כי רבים מעדיפים לבצע עבודות שיפוצים בביתם, במקום לרכוש דירה חדשה ומרווחת יותר. מחקרים מראים כי מרבית עבודות השיפוצים המתבצעות, חורגות מהתקציב המקורי, ועלולות לגבות מחירים רבים נוספים בהיעדר תכנון נכון. כיצד נוכל להבטיח לעצמנו עבודה איכותית לטווח ארוך? על כך ועוד במאמר.

מאת: שמואל אסייאגאבטחת הבית03/04/121333 צפיות
מכשירי החשמל, השימוש בחשמל ואמצעי הזהירות שיש לנקוט בימינו במהלך השימוש בו הינם הכרחיים ורצוי כי כל מי שמשתמש באופן יומי בחשמל (דהיינו, כל אחד מאיתנו) , יידע להימנע מהסכנות הראויות ולעשות שימוש נכון המכשירי החשמל השונים. רצוי וטוב לקבל הדרכה על ידי חשמלאי מוסמך, אחד ממיני חשמלאים רבים באזור המרכז והארץ כולה.

מאת: שמואל אסייאגניקיון02/04/121070 צפיות
אכפתיות אישית לניקיון סביבתי מתחילה ביחס האישי שלנו לסביבה בה אנו נמצאים במהלך היום - בין אם בעבודה, ברחובות העיר או בביתנו הפרטי.

מאת: שמואל אסייאגאבטחת הבית28/03/121137 צפיות
תחושת ביטחון בטריטוריה הפרטית, מקום משכננו האישי, הינה חיונית לקיום אורח חיים תקין בתוך הבית ומחוץ לו. על מעט האלמנטים הבסיסיים התורמים ליצרת תחושת ביטחון בקרב דיירי הבית, צעדים מתחייבים מתוקף שמירה על ביטחון הדיירים ופעולות שמצטיירות, לרב, כמובנות מאליהן אך למעשה לא תמיד ניתנת להם החשיבות הראויה להם.

מאמרים נוספים בנושא הדברה

מאת: נט מדיה- בניית אתריםהדברה12/03/191745 צפיות
חברת הדברה תדאג שהבית יהיה נקי מכל האורחים הלא רצויים בין אם מדובר בתיקנים, עכברים או פשפש המיטה. אבל על מנת שאכן כך יקרה חשוב לבחור חברת הדברה מקצועית.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181665 צפיות
הדברת פרעושים בחצר היא חלק בלתי נפרד מכל מבצע הדברה של פרעושים. אל החצר נכנסים בעלי חיים זרים, הם עלולים להיות נשאים של פרעושים. כאשר הפרעושים הנמצאים בחצר יזהו פונדקאי מתאים הם ינתרו לעברו ייטפלו אליו וימצצו את דמו. הפרעושים אוהבים לחיות בסביבה עם תנאי לחות גבוהים הקיימים בדרך כלל בין מצבורי אשפה במחילות ובמאורות של בעלי החיים. חשוב לנקות את החצר ולמנוע תנאים שיזמינו את הפרעושים.

מאת: דוד לוקשביץהדברה22/02/181252 צפיות
פשפשי המיטה כיום בישראל מהווים נזק אדיר ומטרד גדול לאדם. כאשר בסוף יום עבודה אנו שמחים ללכת לישון אין אנו מדמיינים בנפשנו ולא לרגע אחד כי יש לנו שותפים למיטה, מדובר בחרק המתפשט מהר ביותר ואלוף במחבואים, פשפשי המיטה גורמים לנו לגירודים עזים אלרגיות קשות היכולות אף להגיע לבתי חולים. הטיפול בו חייב להתבצע אך ורק על ידי מדביר בעל רישיון והיתר הדברה בפועל אל תתביישו לבקש היתר הדברה.

מאת: דוד לוקשביץהדברה21/02/181372 צפיות
הפשפשים והפרעושים שניהם חרקים שונים לחלוטין אחד ממשנהו, אך עדיין רבים מהאנשים מתבלבלים ביניהם. הפרעושים הם חרקים זעירים ביותר קטנים ואלופי העולם בניתור למרחק, לעומת גודל גופם הזעיר. נדבקים בכוח לפונדקאי. הפשפשים לעומתם מהלכים כרגיל ללא יכולת ניתור לגובה ובעל מראה מאוד תמים ובלתי מזיק, יכולתם להתחבא בסדקים צרים עד שיבוא הטרף. המכנה המשותף בין שניהם הוא הבוקר של אחרי המלווה בעקיצות רבות בכל הגוף, מגדרות ומאוד מכוערות, מהם דרכי ההדברה נגד שניהם.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181379 צפיות
פרעושים הם סוגי חרקים. הפרעושים מונים בקירוב למעלה מאלפיים סוגים, אך בישראל מצויים רק כארבעים סוגים של פרעושים והפרעוש הנפוץ ביותר הוא "פרעוש החתול". הפרעושים אינם טפילים מסוכנים אך הם עלולים לעקוץ ולהטריד,

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181354 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

מאת: דוד לוקשביץהדברה13/02/181271 צפיות
כת הטבע החדשה שמאיימת על ישראל היא גדולה בסכנתה, אבל קטנה מאוד במימדים: נמלת האש האדומה גודלה פחות משני מילימטרים, אך היא מסוכנת לבעלי החיים ומכאיבה לבני האדם. היא התפשטה ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, ופתרון לבעיה - אין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica