חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיטת פאולה בשעת לידה

שיטת פאולה מבוססת על שני עקרונות- ההנחה שבגוף הבריא כל השרירים הטבעתיים פועלים יחד, והיכולת של פעולת השרירים הטבעתיים להשפיע על מיקומם ופעולתם של שרירים חלקים. לגבי העיקרון הראשון הפעלת השרירים הטבעתיים במקומות שונים בגוף כמו עיניים, פה, נחיריים, והפתחים שבתחתית האגן מסייעת להבראת השריר החלש ומביאה לפעילותו התקינה. עקרון זה כבר הוסבר והוכח ע"י יום טוב וגולני במאמר(1) Oscillators in human body and circular muscle gymnastics. לטענתם אפקט המטוטלת שנוצר בגוף ע"י הפעלה מונוטונית ומתמשכת של שריר טבעתי אחד מעורר שרירים נוספים לפעול והגוף כולו מושפע דרך תנודות מעמוד השדרה מפעולת השריר המכוונת.

בתהליכים טיפוליים שונים בשיטת פאולה ניתן לראות כיצד המקום החלש מגיב להפעלה מרחוק ע"י התכווצויות ספונטניות וכיצד שיתוף ספונטני וסימולטני של שרירים שונים בטכניקות ייחודיות משנה את אופן הפעולה של אזור חלש או את יכולת ההתכווצות וההרפיה של שרירים שהתכווצותם השתבשה. במהלך לידות יכולה היולדת שהתנסתה בשיטת פאולה לעודד את התכווצויות הסוגרים ותעלת הלידה ממקומות שונים ורחוקים כמו עיניים, פה, ידיים ולשלבם בהרפיות המקלות על הכאבים.

עקרון אחר, פחות ניתן להבהרה תאורטית אך מוכר לרופאים ואנשי מקצוע אחרים הוא היכולת של פעולת השרירים הטבעתיים להשפיע על מיקומם ופעולתם של שרירים חלקים, לא רצוניים כמו הרחם, הקיבה וחלק מן השלפוחית. מעקב אחר צניחות רחם מראה כי בעקבות טיפולים בשיטת פאולה משתנה מיקומו של הרחם דבר הנובע מעליית מידת המכווצות שלו. דבר דומה מתרחש גם במהלך לידות, השתתפותה הפעילה של היולדת בכיווצים שונים מונוטוניים של הסוגרים, העיניים ועוד יכולים לעודד את הצורך הספונטני של הגוף ולקדם את קצב הצירים ואת ההתכווצויות של הרחם.

יתרונות השימוש בשיטת פאולה במהלך לידות מתקיימים אם כן במספר רמות: ההשפעה המשולבת שיש לשיטה על איכות הנשימה של היולדת ועל קצב ההתכווצויות של הרחם מקל על הכאבים ומקדם את קצב הלידה בו זמנית. האפשרות להשתמש בתרגילים עדינים המפעילים שרירים שלא תמיד נשים יודעות לשלוט בהם במכוון מעלה את הביטחון של היולדת ואת יכולתה לעזור לעצמה. היכולת של נשים שהתנסו בשיטת פאולה להכיר תחושות עדינות הקשורות לסוגרים בפרט ולשרירים טבעתיים בכלל מעלה את ההבנה הכללית של תחושות חדשות ואת היכולת להשתמש בהן. הלידה בעזרת שיטת פאולה מונעת לחיצות חזקות מדי המזיקות לרצפת האגן של האישה לאחר הלידה. ההכנה ללידה בשיטת פאולה מגמישה ומחזקת את האגן ותנועתו.

כמה טיפים שיתאימו להבנת ההבדלים בין תרגול השיטה בהריון, במהלך הלידה ולאחריה, מושגים שיחזרו פעמים רבות במאמר זה הם "ספינקטר קדמי" ו"ספינקטר אחורי". ספינקטר קדמי מכוון לשני הסוגרים הקדמיים גם יחד, הנרתיק והשופכה. הספינקטר האחורי הוא בעצם שרירי הרקטום. ההפרדה בינהם בתרגול אינה קלה לנשים רבות ויכולה עם הזמן להקל הן בהכנה ללידה והן בשיקום לאחריה.

תרגול השיטה בהריון: חשוב לדעת ששיטת פאולה עלולה לעודד התכווצויות לא רצויות בשלבי הריון שונים, זוהי אחת הסיבות שטיפים הניתנים כאן לא יכולים להחליף עבודה עם מורה מוסמכת אלא מיועדים להבנת דרך החשיבה והפעולה של השיטה. נשים החוות התקשויות במהך ההריון מוטב שיתנסו בשיטת פאולה רק לקראת החודש התשיעי. בכל מקרה חשוב לא להמשיך ולתרגל אם חשים התקשויות כלשהן במהלך התרגול. בדר"כ די בהפסקת התרגול להפסיק את ההתקשויות.

כמה תרגילים הם חשובים ובסיסיים בשימוש בשיטת פאולה בהריון, הראשון בהם הוא לשים ידיים על העיניים בשכיבה על הגב או על הצד ולשים לב לתחושות המתעוררות ולמצבו הכללי של הגוף. חשוב לא ללחוץ את כפות הידיים אל העיניים אלא ליצור שקערורית שתזמן פעילות של העיניים בזמן שהידיים מונחות עליהן. תרגיל שני בחשיבותו-לשכב עם כף יד ימין פתוחה באצבעות פשוקות ולהרפות את הכתף ע"י תשומת לב לקשר בינה לבין אצבעות כף היד. תרגיל שלישי: כיווצים קלים של העיניים, העיניים יכולות להיות עצומות או פקוחות לפי העדפת המתרגלת, הכיווצים יכולים להעשות בקלילות כאילו מדובר ברצף של קריצות או ניסיון חוזר של העפעפיים לגעת במרכז העין, תרגיל זה יכול לזמן תגובות נוספות בפנים ובאזור הנרתיק. עדיף להמשיך ולהתרכז בכיווצי העיניים ולאפשר לתגובות הנוספות להמשיך באופן ספונטני בגוף וכעניין משני.

תרגילים למהלך הלידה: תרגיל מרכזי בזמן הלידה המתאים גם לסוף ההריון נקרא ש ארוך, נושמים רגיל ומוצאים את האויר תוך כדי השמעת הצליל שששש וכיווץ ממושך של הספינקטר הקדמי. חשוב לאפשר לספינקטר להיות מכווץ כל זמן הוצאת האויר והשמעת השששש, אם יש קושי בכיווץ ממושך אפשר לעזוב ולכווץ שוב או להצמיד בכל יד בנפרד את הבוהן לאצבע. כיווצים קלים של הספינקטר הקדמי גם הם חשובים למהלך הלידה ולהתקדמותה. וכן כיווצים קלים של העיניים שהוזכרו קודם. במהלך הלידה ניתן לשלב כמה תרגילים שחשיבותם בעיקר להפגת כאבים ולעדוד תנועה של האגן. לדוגמה-אגרוף יד אחת בעוד האחרת נפתחת והאצבעות בה נפשקות ונמתחות, יש להחליף בין הידיים שוב ושוב ולנסות לשנות את מיקומן לפי הצורך של הגב ושאר הגוף בהפגת כאבים. פתיחה גדולה של הפה לזמן ממושך יכולה גם היא להפיג כאבים שכן מתח רב מצטבר בפה גם שלא בזמן כאב והשחרור של הלסתות והעורף מזמן שחרור של מקומות נוספים. כיווץ לסרוגין של הספינקטר הקדמי והאחורי יזמן תנועה ושחרור של האגן.

שיקום רצפת האגן לאחר לידה הוא נושא ארוך ומורכב ויש לזכור שטיפים הניתנים בכתב לא יכולים להחליף עבודה טיפולית במקרה של נזקים והחלשות ניכרת. חשוב לציין שכל התרגילים שהוזכרו קודם לכן ובמיוחד-כיווצים קלים של העיניים, ש ארוך וכיווצים של הספינקטר הקדמי יקלו על כאבים באזור רצפת האגן ויזרזו החזרת האברים למקומם. זאת במיוחד אם האם הטרייה מצליחה לשלב את התרגילים בזמן ההנקה. אין זה הכרחי לשלב את התרגילים בזמן ההנקה אך יתכן שהשוואת התחושות בין שני המצבים תעזור לאתר את הרצוי לכל אם באופן אישי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סמדר נבו-סיקרון

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/07/111579 צפיות
המאמר מציג את הלשון כהגה המאזן בעיות שיווי משקל בגוף. תרגול שיטת פאולה בתרגילי לשון משתלבת בארגון חוסר שיווי משקל או או העדר "מרכז" בתנועת הגוף. המאמר מדגים תרגילים ועקרונות בשיטה כגון: תנועות רוטציה בין צדי הגוף בשרירים טבעתיים זוגיים, עיניים, ידיים, רגליים. המאמר מציע להיעזר בלשון כאשר יש קושי במעברים בין צדי הגוף. כמו כן מסביר המאמר את הקשרים בין השרירים הטבעתיים כפי שהם מורגשים בהקשר ללשון. התרגול המוצע במאמר מתרכז בהעברת ובחלוקת הכיווצים בין הספינקטר הקדמי לאחורי לצורך שליטה ברצפת האגן.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי19/07/111222 צפיות
תנועה חופשית מוכרת לרוב כתהליך רוחני וחוויתי ופחות כתהליך תרפויטי או כדרך ריפוי פסיולוגית. המאמר מתאר כיצד ניתן להעזר בתרגול מונחה על מנת להגיע לשחרור תנועתי. שחרור זה מניע את הגוף על פי צרכיו. התנועה שבסיסה פעילות השרירים הטבעתיים יוצאת מהם ויכולה להמשיך דרכם או לעזבם ולחזור אליהם. עיקרה בכך שהיא מכוונת את האדם להקשיב לצרכי גופו. הפעלת הגוף עלפי המחשבה דבר הנהוג אצל רובנו נעזבת. התנועה יכולה לחזור אל התרגילים המונחים ככל שיש צורך בכך. הדוגמאות מתנועת ילדים ונשים בלידה באות להדגים מצבי קבוצה.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןרפואה משלימה25/08/101185 צפיות
המאמר מתאר את ההשפעה הרגשית השלילית במצבי מוגבלות. טיפול בשיטת פאולה ותרגול השרירים הטבעתיים אפשרי במצבי מוגבלות רבים. המאמר מציע לראות בתנועה הקטנה דרך תרגול השרירים הטבעתיים דרך לפרוץ את המעגל החוסם את הריפוי הגופני עקב המצב הנפשי. ברוח המאמר ההשפעה הנפשית הטובה שתהיה לתנועה קטנה תחזק את יכולתו של הגוף לעבור שינוי. התנועה שתשפיע ולו במעט על מצבי הרוח הקשורים במגבלה גופנית תאפשר הגדלת יכולת התנועה בהמשך.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/08/101617 צפיות
המאמר מתאר את התחומים המתאימים לשימוש בשיטת פאולה במצבי בריאות כמו הכנה ללידה, גמילה מחיתולים ומיעוט תנועה. מסביר את ייחודה של השיטה בטיפול בעזרת שיטת פאולה במצבים אלו. השימוש במצבים המוגדרים כמצבי חולי הוא קבוצה נוספת המתוארת במאמר. ההצעות נוגעות לבעיות גב, שלד, כאב, שליטה וחוסר שליטה ברצפת האגן. שיבושים בשרירי הפנים כמו דלקת פציאליס, חוסר איזון בין צדי הגב המתבטא בפנים ועוד. ההסברים במאמר מאפשרים לקורא להבין את העקרונות התאורטיים שעליהם מבוססת השיטה. תרגול השיטה מבוסס על גישה הוליסטית לפי צורך

מאת: סמדר נבו-סיקרוןפיזיולוגייה10/08/101450 צפיות
המאמר מציג את אחד העקרונות המרכזיים בשיטת פאולה שהוא הפעילות הספונטנית והריפויית הנגרמת בעקבות הנעה מודעת. הבעייתיות בארגון הגוף להנעה כזו מורחבת במאמר בנוסף להשברים על תפקידיה וצרכיה. ניתן להבין מהתאורים במאמר את מבטו המקצועי של המורה בשיטת פאולה המעוניין לארגן את הגוףשל המתרגל לתנועתיות כזו. כמו כן מוסבת הסיבה לחשיבות הפעולה הספונטנית ביןאם תחילתה בהפעלה מודעת ובין אם לא. הפעילות הספונטנית של הגוף היא הכוח המרפא את המתרגלים בשיטת פאולה, עם זאת תחילתה יכולה להתרחש בפעילות מודעת, מכוונת ושכלתנית

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות נשים31/05/101459 צפיות
טיפולים בשיטת פאולה ייחודיים לסובלים מקשיי שליטה בסוגרים, בשרירי הפנים, במערכת הנשימה והעיכול. בנוסף מתאים טיפול זה לאנשים שתנועתם מוגבלת בין אם לאורך זמן או או לתקופה קצרה. התנועה הקטנה הדרושה כדי לתרגל את שיטת פאולה מאפשרת לאנשים אלו להמשיך להפעיל את גופם למרות המוגבלות ולשמור כך על מצבם המנטלי והגופני גם יחד. תנועה קטנה במקום אחד בגוף יכולה דרך הקשרים בין השרירים הטבעתיים להפעיל בצורות שונות שרירים טבעתיים אחרים ושרירים משורטטים. שילוב התנועה בכמה מקומות בגוף לללא הכונה נותן הרגשת חיוניות.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןשיקום והידרותרפיה21/04/102248 צפיות
המאמר מביא דוגמאות לדרך עבודה אפשרית עם ילדים עם שיתוק מוחין, זאת על בסיס ייחודה של שיטת פאולה והקשרים הקיימים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם, כמו כן מוצע במאמר אפשרות להשפיע על השרירים המשורטטים באמצעות השרירים הטבעתיים.

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191730 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192175 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161781 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161660 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161912 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161890 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152747 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica