חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיוב אשראי- אבטחת מידע PCI

כל חברה אשר מחליטה להפעיל אתר מסחר אלקטרוני (חנות וירטואלית) ובו מערכת חיוב אשראי חייבת לדאוג לכך שהאתר יהיה מאובטח ברמה הנדרשת. מאמר זה ידון בתחום אבטחת המידע באתרי מסחר מקוונים ובתקן PCI הבינלאומי. תקן זה שמטרתו הוא להבטיח שפעולת סליקת האשראי תתבצע בצורה בטוחה הוא תקן אשר מחייב את כל אתרי המסחר המקוונים, קופות רושמות, בנקטים ומכונות ממכר אוטומטיות בהן ניתן לשלם באמצעות כרטיסי אשראי.

מהו תקן PCI

כל אדם אשר מעוניין לבצע פעולות הקשורות אל סליקה של אשראי משלושת חברת האשראי של ישראל, חייב לעמוד בתקן זה. PCI הוא ראשי תיבות של PAYMENT CARD INDUSTRY', תעשיית חיוב אשראי. כאן מדובר על תקן בינלאומי אשר דורש מכל אתר אינטרנט להוכיח כי אבטחת המידע באתר היא מקסימאלית ורק לאחר מכן הוא יקבל אישור להטמיע מערכת חיוב אשראי באתר.

הבדיקה של חברות האשראי באשר לאבטחת המידע של אתר האינטרנט תכלול את התחומים הבאים:

  • שרתים- בעל האתר יידרש לציין מה המיקום של השרתים בהם הוא משתמש ומהי האבטחה של שרתים אלו. בנוסף, הוא יצטרך לציין מהם סוגי השרתים בהם הוא משתמש: האם מדובר בשרתים אשר רכש ונמצאים בבעלותו, האם מדובר בשרתים וירטואליים, ייעודיים או בשרתים הממוקמים במקום אחסון שיתופי, ומיהו האדם האחראי על התפעול של השרתים ומהי רמת האבטחה שלהם.
  • עסקאות באתר- כל בעל אתר יצטרך לפרט מהי הבקרה הנעשית על מנת למנוע פעולות שעיקרן הוא שימוש חיצוני לרעה.
  • פרטי לקוחות- כיצד נשמרים כל הפרטים שלהלקוחות המזינים את פרטיהם בטופס באתר ומהי ההגנה בו בעל האתר נוקט על מנתשפרטים אלו לא ייחשפו לעיני הציבור והאקרים.
  • פרטי כרטיסי אשראי- בעל האתר יצטרך לאשר כיכל הפרטים של כרטיסי האשראי נשמרים כקובץ מוצפן וכיצד דבר זה נעשה. בנוסף,הוא יצטרך לדווח כל כמה זמן מתבצעת פעולת מחיקה של מספרי כרטיסי האשראי מאותו קובץ מוצפן וכיצד זה נעשה.
  • שרתים נפרדים- האם השרת המאגד את האפליקציות הקשורות אל סליקת אשראי וחיוב אשראי מופרדות מהשרת המאגד את דפי הממשק וקבצי התוכן של האתר. הפרדה זו חשובה שכן היא מגדילה את אבטחת האתר.
  • מערכת האתר- בעל האתר ימסור דיווח ובו הוא ירשום האם מערכת הכספים ומערכת ניהול הלקוחות מקושרות למערכות אחרות של האתר, דבר אשר יכול לגרום להנמכת האבטחה באתר.
  • רמת האבטחה- מדי כמה זמן מתבצעת בדיקה המוודאה כי המערכות של האתר עמידות, השרת תקין ורמות האבטחה בהן לא נפגמו.

לסיכום, אתרי מסחר מקוונים בעלי תקן PCI הם אתרים בהם הצרכנים יכולים לשלם בכרטיסי אשראי בביטחון מלא שפרטי כרטיסי האשראי שלהם לא יחשפו ולא יעשה בהם ניצול לרעה. ההערכה היא כי בשנת 2013 תקן זה יוגדר כתקן חובה במדינתנו ובמדינות שונות ברחבי היבשת האירופאית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144857 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144845 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147858 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144892 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144899 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144986 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148403 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא מסחר אלקטרוני

מאת: מאיה אהרונוביץמסחר אלקטרוני10/01/183262 צפיות
בשנים האחרונות הצרכן הישראלי גילה את אליאקספרס והבין שקניות ברשת הן משתלמות ביותר. מאז הפופולריות של האתר בישראל רק הולכת וגדלה. להלן מדריך מקוצר למתחילים בקניות באליאקספרס.

מאת: שרון צרפתימסחר אלקטרוני10/05/172828 צפיות
כנסו לזירה שבה הכל קורה והשתדלו להיות בעניינים כדי להשיג מקסימום של פעילות חכמה באינטרנט. יש לכם אתר מסחרי? כדאי שתוודאו כי יש לכם פופאפ שמוכר יותר.

מאת: vodplaceמסחר אלקטרוני02/03/172712 צפיות
כמות הלקוחות הפוטנציאלים שלך מוגבלת למיקום שלך, אבל באמצעות חנות וירטואלית אתה יכול להסיר מחסומים אלו.

מאת: עומרימסחר אלקטרוני22/02/172130 צפיות
אז אתם מחפשים מוצר מסוים, מותג שאתם אוהבים אבל לקנות את המותג עצמו עולה לכם הון תועפות. התחלתם לחשוב על מוצרים דומים מחברות אחרות שיספקו לכם כמעט את אותו הדבר, לעיתים אף יותר ובמחיר הרבה הרבה יותר משתלם. אבל מה לעשות שלעיתים קשה מאד למצוא את המוצר שאנחנו רוצים או מוצרים שדומים לו אבל יש פתרון...

מאת: עומרימסחר אלקטרוני01/11/162442 צפיות
סקוני (saucony), הנעליים שפרצו לתודעה שלנו לפני קצת למעלה מעשור ועשו מהפך בעולם הספורט שהכרנו כאן כדי להישאר. אחרי שביססו את עצמם כחברת נעליים מהמעולות שקיימות היום בשוק, ממשיכה סקוני במרץ לייצר גם את הנעל האולטימטיבית הבאה.

מאת: tkidumמסחר אלקטרוני27/12/153713 צפיות
3,000 ישראלים מוכרים ב"אטסי" איך זה עובד? ומהם סודות ההצלחה?

מאת: צחי פן מסחר אלקטרוני07/09/152746 צפיות
אנשים יצירתיים מסוגלים להפוך את רשת האינטרנט למקור הכנסה עבורם. בפוסט זה אתן רעיונות כיצד גם אתם תוכלו להפוך את האינטרנט למקור הכנסה עבורכם באמצעות מערכת ניהול האתרים - וורדפרס. כידוע לכם וורדפרס היא חינמית ומאפשרת לכל אדם המחזיק בדומיין ואחסון אתרים לבנות אתר או חנות משלו בכמה דקות בלבד ולהפוך אותו לנכס מניב. שנתחיל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica