חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ראיון עבודה זו ההזדמנות שלך ללמוד על החברה

מאת: מאיה כהןקורות חיים02/05/20121040 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כמועמד, חשוב מאוד להתכונן ולהגיע מוכן לראיון העבודה. כל תנועה ומילה הנאמרת במהלך ראיון העבודה הינם בעלי משמעות וחשיבות לסיכויי הקבלה לעבודה.

עם זאת, גם המועמד יכול ללמוד לא מעט על מקום העבודה והאנשים העובדים בו במהלך תהליך הראיונות. יש לזכור כי לכל מועמד אופי חברה המתאים לאישיותו.

עד כמה החברה מאורגנת?

ניתן ללמוד לא מעט מהשלב בו יוצרת החברה קשר ראשוני,  דרך תהליך תיאום הראיון ובבחינת זמן ההמתנה. בתהליך זה אפשר לבדוק כמה מסורבל היה תהליך קביעת הראיון מצד החברה, האם לאיש הקשר היו כל הפרטים הדרושים בכדי לבצע את התיאום? האם הפגישה התקיימה במועדה? האם היו ערוכים עם מקום מסודר לקיים בו את ראיון העבודה? האם המראיינים היו מוכנים לראיון העבודה איתך, קיבלנו מראש את קורות החיים, ידעו על איזה תפקיד מדובר והגיעו מוכנים? האם נאמר לך בסוף הראיון כמה זמן יידרש עד שתתקבל התשובה והאם החברה עמדה בהתחייבותה? התשובות לשאלות אלה יוכלו לספק לך נקודת מבט על הסדר והארגון בחברה.

כמה קשה להם להגיע להחלטה?

חשוב לבדוק כמה ראיונות נדרשו והאם מספר הראיונות פרופורציונאלי לתפקיד אליו הגשת מועמדות. במידה ועברת מספר רב של ראיונות ולא הצלחת לקבל תשובה ברורה ולאורך זמן נאמר לך כי ישנם מועמדים נוספים והם עדין לא בטוחים.... יתכן והחברה מתקשה לקבל החלטות. יתכן והחברה אינה החלטית לגבי הצרכים וחסרת יציבות בנוגע לתפקידים הדרושים.

האם הרגשת ידידותיות?

במסדרונות בצפייה לראיון ניתן ללמוד לא מעט על החברה, האם הציעו לך שתיה או הפנו אותך למטבח? במידה והזדמנת לשיחת מסדרון, האם הרגשת התלחשויות? אלה מנבאות לא פעם על התרחשויות מתחת לפני השטח בארגון.

כמה המראיינים פתוחים ואמיתיים ?

האם בתהליך הראיון קיבלת מידע מהימן על מהות התפקיד כולל כל האספקטים הנדרשים או שהמראיינים ניסו להאדיר את התפקיד והצניע משימות שאינם אטרקטיביות ויכולות להוביל את המועמד להסיר את מועמדותו.

לכל מועמד אופי שונה ולכן כל מועמד יחפש חברה בעלת אופי שיתאים לו. לכן, יש לפעול בשיקול דעת ולנסות ללמוד מהאינפורמציה הסמויה המתגלה בתהליך חיפוש העבודה ויכולה לספר רבות על החברה ועל אופייה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה כהן

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי29/04/131304 צפיות
חייהם של מועמדים אינם קלים כלל וכלל בתהליך חיפוש העבודה, לברור את כיוון התעסוקתי המתאים מתוך סבך אפשרויות שונות, לאתר תפקיד ראוי הן לכישורים והן לצרכים האישיים, לחזר אחרי חברות , ולשווק את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד על מנת לזכות בתפקיד המיוחל גם זאת משימה לא פשוטה.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי10/04/131001 צפיות
בשוק מחפשי העבודה כאשר פעמים רבות ההתמודדות היא מול כמות מאוד גדולה של קורות חיים הנשלחים אל המשרה המבוקשת, אחת המשימות המאתגרות ביותר הוא להבליט את קורות החיים שלך כך שיקבלו התייחסות.

מאת: מאיה כהןעובד-מעביד14/03/131305 צפיות
לא רק שתהליך חיפוש העבודה הפך לארוך ומייגע. כאשר מגיעים לשלב המיקוח וחתימה על חוזה העבודה יש פרטים שדורשים הבנה כאשר מדובר בהסכמי עבודה אישיים. בשנים האחרונות גברה הפופולאריות של "סעיף 14" (לחוק פיצויי פיטורין), לעיתים הוא מופיע בחוזה העבודה ולעיתים חסר בו.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי21/02/131261 צפיות
הפתגם "העולם שייך לצעירים" הוא אינו קלישאה ובא לידי ביטוי במיוחד בעולם חיפוש העבודה. הרבה אנשים שעברו את גיל הארבעים והגיעו לשוק העבודה מסיבה כזו או אחרת, חווים זאת על בשרם. חלקם אפילו לא מגיעים לשלב ראיונות העבודה היות והם לא מוזמנים אליהם בגלל גילם.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי12/02/131240 צפיות
למי שלא מכיר, LinkedIn הנה רשת מקצועית אשר מאפשרת לאנשי מקצוע ליצור קשר בצורה יעילה. חברות ואנשי מקצוע מתחברים בכדי לשתף ברעיונות, לקדם עסקאות, לחפש עבודה, לגייס עובדים ושימושים עסקיים נוספים. עבור מחפשי העבודה, מדובר ברשת קשרים אשר מאפשרת התקשרות לאנשי מפתח בחברות אליהן אתם שולחים קורות חיים, גם אם לא, יש לקחת בחשבון שהמגייסים יחפשו אותך ברשת וכדאי שיהיה לך פרופיל, במיוחד אם אתה שייך לקהילת ההיי טק שפעילה מאוד ב LinkedIn.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי23/01/131214 צפיות
שולחים קורות חיים בלי סוף, אבל לא מקבלים שום תגובה? מרגישים שיש לכם הרבה יותר מידי שנות נסיון ביחס למה שרוב המשרות דורשות?

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי27/12/121132 צפיות
אינסוף מחקרים וסקרים נערכו לאחרונה והגיעו לאותן מסקנות דומות: רבים הם העובדים שלא מרוצים ממקום העבודה שלהם. ולא רק שלא מרוצים, אלא שהרשתות החברתיות בפרט וכמות המידע שניתח עלינו מכל הכיוונים בכלל הופכים את כולנו למחפשי עבודה סדרתיים.

מאמרים נוספים בנושא קורות חיים

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים02/01/1310105 צפיות
צעירים רבים מחפשים עבודה בתחום האבטחה לצורך מימון הלימודים תחום האבטחה הוא תחום מבוקש בקרב צעירים, ולכן רבים מהם שולחים קורות חיים לתפקיד אבטחה.

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים13/12/129021 צפיות
כיום אנשים מפוטרים ממקומות העבודה שלהם מסיבות שונות,החל מצמצומים ועד לסגירת חברה.

מאת: תומרקורות חיים23/11/128746 צפיות
עוד לפני שאתם מתחילים לחפש אחר עבודה באמצעות מודעות הדרושים באתרי האינטרנט, חשוב שתקדישו קצת זמן לכתיבת קורות החיים שלכם. לא משנה עד כמה אתם נחמדים, יעילים, חרוצים וחדורי מוטיווציה להצליח במקום העבודה...

מאת: מאיה כהןקורות חיים16/08/128669 צפיות
היום כבר כמעט כולם מבינים שכדאי להשקיע בכתיבת קורות חיים. שמעתם להמלצות, שידרגתם את קורות החיים שלכם והבלטתם את מה שצריך ועכשיו קורות החיים החדשים שלכם רלוונטיים, מתומצתים, ממוקדים ונראים טוב מבחינה חזותית. האם זה מספיק?

מאת: מאיה כהןקורות חיים26/07/128582 צפיות
רובנו מקבלים בהבנה את העובדה שאנשי מכירות נוטים 'למתוח' את האמת אבל 'למתוח את האמת' בקורות החיים, למרות ההקבלה המסויימת למה שעושים אנשי מכירות הוא דבר הרבה פחות נסלח. יש לזכור כי במיוחד במדינה קטנה כמו שלנו, סופם של שקרים בקורות החיים להתגלות. בתהליך כתיבת קורות החיים יש לחשוב על המשמעויות של שקרים ורצוי מאוד להימנע מהם.

מאת: תומרקורות חיים13/07/128727 צפיות
האם קורות החיים שכתבתם לעצמכם במשך 5 או 10 דקות, הם באמת קורות חיים הכתובים ומנוסחים היטב, ויוכלו לסייע לכם למצוא את הג'וב הנכסף עליו אתם חולמים? המאמר הבא מביא כל מה שצריך לדעת על קורות חיים

מאת: הדס גורקורות חיים24/06/128495 צפיות
יותר ויותר ישראלים אינם מבינים כיצד יש לכתוב את קורות החיים שלהם בצורה נכונה ובדרך שתבטיח להם לפחות את הריאיון האישי שהם כל כך מייחלים לו. אז אם גם אתם מעוניינים לדעת כיצד יש לכתוב את קורות החיים בדרך לעבוד במטריקס, הנה כמה טיפים שגייסנו עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica